millä astiat kirkkaaksi

Heidi

Millä "kirkastatte" kahvin tummuttamat
lasikupit ja lusikat? Ei löydy astianpesukonetta
minulta.. Jynssäys ei auta. Jollain Kloriinilla
lähtisi mutta arveluttaa käyttää niin vahvaa
ainetta elintarvike astiaan.

9

2147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kloori

kuullut että astiat pitää huuhdella pesun jälkeen.Klorite on erittäin hyvä aine kahvin tummentumiin ja sen voi myös huuhdella pois eikä se imeydy lasiin eikä lusikoihin.Helsingissä juotiin kloorivettä vielä 70- luvulla,eikä siihen vissiin ketään kuollut.

• tiskaaja

Kloritella minäkin kirkastan astiat. Tiskialtaaseen vaan laimennettua kloritevettä ja astiat sinne. Ei tarvitse jynssätä. Huuhtele hyvin ja puhdasta tulee.

• tiskaaja 2
        tiskaaja kirjoitti:

Kloritella minäkin kirkastan astiat. Tiskialtaaseen vaan laimennettua kloritevettä ja astiat sinne. Ei tarvitse jynssätä. Huuhtele hyvin ja puhdasta tulee.

Oon sillä kirkastanut mutta oon vähän huolissani
        jotta onkohan sittenkän terveellistä. Soitin
        kuluttajapalveluunsa ja sanoi että jos ei
        VARMASTI oo yhtäkän säröä tms. astiassa, on
        ok, mutta jos pienikin hiushalkeama on, niin ei
        ole enää yhtä ok. :(

• Ronin

otat kattilan ja laitat siihen vettä ja hiukan astianpesu ainetta ja liedelle, laitat lusikat ja kahvin tummentamat kupit mukaan joukkoon ja alat kiehuttamaan. Itselläni ainakin toimii. Jos mukit ovat lasia älä huuhtele niitä heti keittämisen jälkeen vaan anna niiden jäähtyä rauhassa muuten riksrakspoks! Mutta jos kysymyksessä on tavan mukit, ei ne ainakaan mulla hajonnu.

• Muija

Konetiskiaine on mainio tähän tarkoitukseen: astiaan vettä konetiskiaine ja jätetään sellaisenaan seisomaan pitkän yön yli.

Huuhtoa pitää tietysti huolellisesti.

Ja jos ostat konetiskiainetta tähän tarkoitukseen, niin jauhetta (ei tabletteja). Tai saisitko pikkupussin joltain lähipiiristäsi? Minulla purkki kesti 10 vuotta ja pääsin eroon vasta kun muutin asuntoon, jossa on kone.

• vink

Ruokasoodalla ainakin kupit, en tiedä lusikoista. Sooda on halpaa ja myrkytöntä, sitä vaan vähän veden kanssa tahnaksi ja hankaamaan, sitten huuhdotaan vedellä.

• Marianne

opetettiin että tummuneet/sameat ruokailuvälineet saa kirkkaaksi keittämällä niitä vartin verran isossa kattilassa, jossa on pari-kolme ruokalusikallista PYYKINpesujauhetta ja sopivasti vettä (niin että ruokailuvälineet peittyvät). Syy tähän on se, että astianpesuaine ja pyykinpesuaine ovat ph arvoltaan eri. Jos esim. kattilaan on palanut puuro tms. pohjaan, edellä mainittu konsti pelastaa kattilan.

• Jääpuikko

Pesästä tai tuhkakupista tuhkaa ja sillä hinkkaat. Kuulostaa hullulta, mutta kyllä lähtee pinttymät ! Päälle tavallinen pesu ja huuhtelu. Ei aiheuta sivuvaikutuksia, sillä tuhka on orgaanista!

• _*--*_

Kalkki lähtis lasisesta suihkunurkkauksesta?? On meinaan puhdistus aina siirtynyt ja nyt sitä kalkkia on aikalailla. Helppoa tapaa kaivattaisiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe