Ajattelin peippopariskuntaa.
-Paljonko peipot maksavat?
-Paljonko maksaa häkki tarvikkeineen?
-Mitä maksaa kuukaudessa lintujen hoito?
-Kuinka pitkään peipot elävät?
-Kuinka allergisoivia peipot ovat?
Jos on kissalle ja koiralle ennestään allerginen.
peippojen hankinnan hinta?
7
981
Vastaukset
- Kalat -81
Joo, lintujen hinnat vaihtelee ympäri suomea, kaupoissa on kallimpaa kuin harrastajilta ostettua lintuja.. Kaupoissa hinta pyörii 10-25 euron luokkaa ja harrastajien hinta taitaa olla halvempi kuin kaupan..
Häkin hinta kaupoissa pyörii 50 eurosta ylöspäin ja jos itse tekee niin tulee todella halvempi, vielä isompi kuin kaupan häkkejä..
Tarvikkeet maksaa n. 3-10 euroa kaupoissa ja kotona kyllä löytyy hyviä tarvikkeita vielä halvemmalla, kuten vaikkapa pahvirasiasta pesäpönttöjä, metsästä risuja voi yrittää tehdä niillä jotain hauskaa linnuille..
Kuukauden menoja lintujen hoitoon menee suhteellisen halvalla, mut en ole ikinä laskenut paljonko menee rahaa neitokakadujen hoitoon ja olen kyllä ostamassa peippoja.. Kyllä minä jonkin verran tiedän peiposta jotain..
Peipot elää 8-10 vuotiaana..
Peipot lentelee aika paljon häkissä ja pölyt leviävät aika helposti ellei siivota joka päivää häkkiä ja huonetta tuulettaa. Allergisoivaa riskiä on 50/50%.. Viimeistä vastausta en osaa yhtään sanoa, muut saa sanoa jos on kokemusta..- Jari
Minulla oli seeprapeippoja, mutta möin ne pois, kun en jaksanut niiden jatkuvaa levottomuutta. Minulla on myös undulaattipariskunta ja yksi kanarialintu. Ne ovat rauhallisempia ja mukavampia. En mitenkään halua kieltää Sinua hankkimasta peippoja, mutta minä en vain oikein pitänyt niistä!
- juuro
linnut allergisoi toiseksi pahemmin, ekana listalla kissat. Mulla on kakadu jonka takia aloin heti ekana kuukautena oireilla. Jos oireita tulee esim. kissan seurassa heti, kannattaa ehkä olla ottamatta lintua. Ihania ne on kummiski!
- tiia
Mulla on ollu jo pidempään myynnissä peipoille sopiva häkki. Itselläni siinä oli peippopariskunta. Sain ne nelivuotiaina ja ne olivat mulla viitisen vuotta. Koko elämänsä elivät tässä häkissä, vapaana pyrähdyksiä ne toki harrastivat. Ja ilmeisen onnellisina, kun elivät noin 9v.
Häkin koko: 65x45x26. Häkin kaikkine tarpeellisine varusteineen saat 25e. siinä on: keinu, pesä, nokkakivi, orsia 3kpl, pieniä kuppeja 3 kpl, iso vesikuppi, hiekkapaperia ja hiekkarullia orsille, vitamiinijauhetta, ruuansulatushiekkaa, pimennyspeite. Sen yläosa on kaarimainen. Tämän halvemmalla et häkkiä ja tarvikkeita saa! jos kiinnostaa, pistä mailia: [email protected]- Heli25
Moi!
Voisin olla kiinnostunut, missäpäin häkki sijaitsee?
Terkuin Heli - tia
Heli25 kirjoitti:
Moi!
Voisin olla kiinnostunut, missäpäin häkki sijaitsee?
Terkuin HeliHäkki on turussa. Mulla ei ole autoa, joten täältäpäin kuljetus ei onnistu.
- Pia
tia kirjoitti:
Häkki on turussa. Mulla ei ole autoa, joten täältäpäin kuljetus ei onnistu.
Älä laita ainakaan kanarianlintuja näin pieneen häkkiin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136