peippojen hankinnan hinta?

peipon pesä

Ajattelin peippopariskuntaa.
-Paljonko peipot maksavat?
-Paljonko maksaa häkki tarvikkeineen?
-Mitä maksaa kuukaudessa lintujen hoito?
-Kuinka pitkään peipot elävät?
-Kuinka allergisoivia peipot ovat?
Jos on kissalle ja koiralle ennestään allerginen.

7

960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalat -81

      Joo, lintujen hinnat vaihtelee ympäri suomea, kaupoissa on kallimpaa kuin harrastajilta ostettua lintuja.. Kaupoissa hinta pyörii 10-25 euron luokkaa ja harrastajien hinta taitaa olla halvempi kuin kaupan..
      Häkin hinta kaupoissa pyörii 50 eurosta ylöspäin ja jos itse tekee niin tulee todella halvempi, vielä isompi kuin kaupan häkkejä..
      Tarvikkeet maksaa n. 3-10 euroa kaupoissa ja kotona kyllä löytyy hyviä tarvikkeita vielä halvemmalla, kuten vaikkapa pahvirasiasta pesäpönttöjä, metsästä risuja voi yrittää tehdä niillä jotain hauskaa linnuille..
      Kuukauden menoja lintujen hoitoon menee suhteellisen halvalla, mut en ole ikinä laskenut paljonko menee rahaa neitokakadujen hoitoon ja olen kyllä ostamassa peippoja.. Kyllä minä jonkin verran tiedän peiposta jotain..
      Peipot elää 8-10 vuotiaana..
      Peipot lentelee aika paljon häkissä ja pölyt leviävät aika helposti ellei siivota joka päivää häkkiä ja huonetta tuulettaa. Allergisoivaa riskiä on 50/50%.. Viimeistä vastausta en osaa yhtään sanoa, muut saa sanoa jos on kokemusta..

      • Jari

        Minulla oli seeprapeippoja, mutta möin ne pois, kun en jaksanut niiden jatkuvaa levottomuutta. Minulla on myös undulaattipariskunta ja yksi kanarialintu. Ne ovat rauhallisempia ja mukavampia. En mitenkään halua kieltää Sinua hankkimasta peippoja, mutta minä en vain oikein pitänyt niistä!


      • juuro

        linnut allergisoi toiseksi pahemmin, ekana listalla kissat. Mulla on kakadu jonka takia aloin heti ekana kuukautena oireilla. Jos oireita tulee esim. kissan seurassa heti, kannattaa ehkä olla ottamatta lintua. Ihania ne on kummiski!


    • tiia

      Mulla on ollu jo pidempään myynnissä peipoille sopiva häkki. Itselläni siinä oli peippopariskunta. Sain ne nelivuotiaina ja ne olivat mulla viitisen vuotta. Koko elämänsä elivät tässä häkissä, vapaana pyrähdyksiä ne toki harrastivat. Ja ilmeisen onnellisina, kun elivät noin 9v.
      Häkin koko: 65x45x26. Häkin kaikkine tarpeellisine varusteineen saat 25e. siinä on: keinu, pesä, nokkakivi, orsia 3kpl, pieniä kuppeja 3 kpl, iso vesikuppi, hiekkapaperia ja hiekkarullia orsille, vitamiinijauhetta, ruuansulatushiekkaa, pimennyspeite. Sen yläosa on kaarimainen. Tämän halvemmalla et häkkiä ja tarvikkeita saa! jos kiinnostaa, pistä mailia: [email protected]

      • Heli25

        Moi!
        Voisin olla kiinnostunut, missäpäin häkki sijaitsee?
        Terkuin Heli


      • tia
        Heli25 kirjoitti:

        Moi!
        Voisin olla kiinnostunut, missäpäin häkki sijaitsee?
        Terkuin Heli

        Häkki on turussa. Mulla ei ole autoa, joten täältäpäin kuljetus ei onnistu.


      • Pia
        tia kirjoitti:

        Häkki on turussa. Mulla ei ole autoa, joten täältäpäin kuljetus ei onnistu.

        Älä laita ainakaan kanarianlintuja näin pieneen häkkiin!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe