Finnsport

Rami

Myydään Finnsport 500S -78 ja Yamaha 140 -87, siisti paketti.

21

6780

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Franco

Ja se hinta.

• Rami

Hintaa venepaketilla on 4500 €.

• Ile

Itellä on vastaava Yamarinina, ja sekin tuppaa kulkemaan ihan kohtuu kovaa (38-40 kn) 70:llä Yamahalla. Kiinnostais mitä se kulkee kaksinkertaisella koneteholla.

• noniin

On 115hv jamppu ja menee noin 50-54 solmua kun potkuri on laitettu.Kaverilla oli 225hv jammu mutta huiput ei paljoa nouse mutta lähtee kun rusakko puskasta.

• hifi
        noniin kirjoitti:

On 115hv jamppu ja menee noin 50-54 solmua kun potkuri on laitettu.Kaverilla oli 225hv jammu mutta huiput ei paljoa nouse mutta lähtee kun rusakko puskasta.

hyvän oot potkurin löytäny ku noilla menee ton!!! Legenda...

• räplääjä

runko ei kestä enään yli 60mph vauhtia. Ollaan kokeiltu XR Mercyryä(340hp) ja 27" noususta rusettia.

• noniin

RS vai tavallinen malli ja mistä hajos.

• minä vaan
        noniin kirjoitti:

RS vai tavallinen malli ja mistä hajos.

osaako joku kertoa noiden kahden mallin eroavaisuudet. siis tavallinen 500 ja rs malli
        mulla oli oranssi -81 malli ja nyt on musta -87 rs
        maallikko ei löydä muuta eroa kuin rs mallin puulistat keulassa ja perässä. niin ja takavalo masto.

• noniin
        minä vaan kirjoitti:

osaako joku kertoa noiden kahden mallin eroavaisuudet. siis tavallinen 500 ja rs malli
        maallikko ei löydä muuta eroa kuin rs mallin puulistat keulassa ja perässä. niin ja takavalo masto.

RS mallista puuttuu sisä lattia ja on muutenkin vahvistettu.Muita eroja en tiedä.Onko sinulla siinä mariner 115 hv.

• Ile

Itte tossa olen kokeillut (seissyt perälaudan päällä), että vene kestäis perän kantavuudeltaan varmaankin jonkun 180 kiloisen koneen, ilman että vesi tulee moottorikaivoon. Järkevin kone lienisi 90 Yamaha, ois toi polttoainetalous ja paino kohallaan (120 kg muistaakseni).

Jos toi Mercury-juttu on totta, niin missä asennossa vene oli "levossa"? Saattaa vesi uida jo rankasti moottorikaivossa. Ymmärrän ton kokoiset koneet esim. 600 Yamarinissa, venehän on suunniteltukin isoille koneille. Mutta kun Finnsport 500/Yamarin 510 maksimiksi on muistaakseni suositeltu 80 heppaa. 100-115 vielä varmaan menee, siitä ylimenevä on jo pikkuisen liikaa. Kyllähän tää nätisti kääntyy, ykskin kaveri veti tubea sellaista kyytiä, että kaveri lähti renkaasta tangentin suuntaan alta oomin. Vene kallistuu just sopivasti kaarteeseen päin. Jotkut pulpettipaatithan eivät juuri paljoa kallista, ja niissä tulee sellainen fiilis, että kohta tästä lähtee ja lujaa. Vesihiihtoon tää vene on omiaan, voi vetää huoletta vähän lujempaakin.
        Hetkonen muuten, 60 mailia on 52 solmua...miten ei muka kestä... Mistäs muuten repäsit ton koneen? Ei tule ihan joka rannassa vastaan. Alkaa pikkuhiljaa mennä epäilyksen puolelle...:)

• minä vaan
        noniin kirjoitti:

RS mallista puuttuu sisä lattia ja on muutenkin vahvistettu.Muita eroja en tiedä.Onko sinulla siinä mariner 115 hv.

omituista ,kyllä mun veneessä on sisälattia .ja ikivanhat tarrojen tekstit näkyy kyljissä finnsport 500 rs, vähän kuin neliskanttisilla kirjaimilla. mulla on sen vanhemmankin veneen runkonumero tallessa ja tietty tän uudemman numero on rek otteessa. jos niistä joku osaisi kertoa jotain. ilmoitan numerot kun pääsen kotiin täältä työmaalta. ei kai sisälattian poisto ja muut vahvistukset ole jonkun edellisen omistajan modifiointeja ? mulla on suzuki dt 85 ja olen lähdössä viikon loppuna kattoon 115 heppasta konetta. ostakaa tää vanha pikkukone pois. 1000e 050 5594198
        niin koneen vuosimalli on 85. tosi hyvä kone. jamaha miehet älkää naurako.

• Ile
        minä vaan kirjoitti:

omituista ,kyllä mun veneessä on sisälattia .ja ikivanhat tarrojen tekstit näkyy kyljissä finnsport 500 rs, vähän kuin neliskanttisilla kirjaimilla. mulla on sen vanhemmankin veneen runkonumero tallessa ja tietty tän uudemman numero on rek otteessa. jos niistä joku osaisi kertoa jotain. ilmoitan numerot kun pääsen kotiin täältä työmaalta. ei kai sisälattian poisto ja muut vahvistukset ole jonkun edellisen omistajan modifiointeja ? mulla on suzuki dt 85 ja olen lähdössä viikon loppuna kattoon 115 heppasta konetta. ostakaa tää vanha pikkukone pois. 1000e 050 5594198

Ehkä hiljaa hymyillään! Ei, ei Suitsa varmaan huono kone ole. Jos yhtä kestävä kuin aikoinaan PV:n alakerta... en ole kuullut kenenkään saavan sitä rikki.

• noniin
        minä vaan kirjoitti:

tiedä onko kaikissa tasaista sisälattiaa mutta minulla on ollut se käsitys että Rs mallissa on pohjan mallinen sisä puoli ja tavallisessa tasainen lattia.Mutta jos Rs mallissa ei ole mitään eroa.

• 500cr
        minä vaan kirjoitti:

juu,kyllä finsport 500 rs ja sen toisen finarin erot ovat suuret siinä meinaan on kaytetty eri kohdissa paljon enemmän lujitukseen, musta,mattamusta on se malli..ja siinä tehosuositus muistaakseni...en nyt muista mutta vanhempi selio ties krtoa et täs rs-blacissa on heid.järvellaan 150hv hv ok s.seliön isä kyllä tietää että siinä yhdessä fs 500 rs

• räplääjä

tuli lyötyä väärin tätä näppistä. Hp. määrä oli koneessa 240 ja painoa n.160kg. Mä kyllä tarkoitin tolla rungon kestämisellä nopeutta, ja kaikilla eri asennoilla kokeiltuna vauhtia ei voitu ylittää hyvilläkään sää olosuhteilla tuota mainitsemaani 60 mph (eli mph=merimailia joka taas on 1852m) eli n.112kmh. Tosin koneen paino voi olla vaikuttava tekijä, tai sitten kantti ei kestänyt. Vene oli RS ja Finsport. Mä oon kyllä nähnyt kun pojat on istutellu 225 Yamahaa ko. vene malliin. Veikkaan että 5 metrinen yksi runkoinen vene on aika hankala saada yli 120km tuntivauhteihin. Voi kyllä olla mahdollista.

• Ile

Eli joo, nyt voin jo uskoa. Jos nyt saivarrellaam (pyydän anteeksi), niin mph=maamaileja (km x 1.609) ja kn=solmuja eli merimaileja (km x 1.852). Eli jos vene on kulkenut maileina sen 60 mph, niin vauhtia on ollut vasta noin 52 solmua eli noin 97 km/h. Yhdellä tutulla kävi kanssa samanlainen "hämminki". Se väitti Big Busterinsa kulkevan 36 solmua. Palautettiin maanpinnalle, karu totuus oli 31 solmua 60 heppasella. Oli mailit taulussa.

Siis toi Mercury on kisakone vai? Tavallinen 250 XL EFI painaa 224 kiloa ja iskutilavuus on 3032 cm3. Paljonko tossa oli kuutioita?

Alkoko vene "chine walkkaamaan"?

En ite kyllä uskaltais (todella) laittaa esim. 225 Yamahaa omaan veneeseen. Oon kyllä kokeillu veneen kestoa sellaisessa juhannusmyrskyssä järvellä, jota yli 60 vuotias ikänsä veneillyt paikallinen ei ollut nähnyt samalla järvellä. Aallot tiheään korkeita ja aivan törkeen teräviä. Silloin kiitti koneen tehoja, sai veneen hyppäämään sopivasti seuraavaan aaltoon. Ja pirullista ristiaallokkoa. Oli ensimmäinen kerta kun sai oikein ajaa venettä. Päästyäni suojaisemmille vesille oli pakko hetki hengähtää. Oli porukkaa laskemassa venettä juhannuksen viettoon, kävin vain sanomassa pienen vinkin. Kaveri kävi katsomassa tilannetta ja näki todella parhaakseen nostaa vene takaisin trailerille...

Joo toi 65 solmua on jo hurja vauhti mille tahansa "kaupasta" saatavalle veneelle.

• räplääjä
        Ile kirjoitti:

Eli joo, nyt voin jo uskoa. Jos nyt saivarrellaam (pyydän anteeksi), niin mph=maamaileja (km x 1.609) ja kn=solmuja eli merimaileja (km x 1.852). Eli jos vene on kulkenut maileina sen 60 mph, niin vauhtia on ollut vasta noin 52 solmua eli noin 97 km/h. Yhdellä tutulla kävi kanssa samanlainen "hämminki". Se väitti Big Busterinsa kulkevan 36 solmua. Palautettiin maanpinnalle, karu totuus oli 31 solmua 60 heppasella. Oli mailit taulussa.

Siis toi Mercury on kisakone vai? Tavallinen 250 XL EFI painaa 224 kiloa ja iskutilavuus on 3032 cm3. Paljonko tossa oli kuutioita?

Alkoko vene "chine walkkaamaan"?

En ite kyllä uskaltais (todella) laittaa esim. 225 Yamahaa omaan veneeseen. Oon kyllä kokeillu veneen kestoa sellaisessa juhannusmyrskyssä järvellä, jota yli 60 vuotias ikänsä veneillyt paikallinen ei ollut nähnyt samalla järvellä. Aallot tiheään korkeita ja aivan törkeen teräviä. Silloin kiitti koneen tehoja, sai veneen hyppäämään sopivasti seuraavaan aaltoon. Ja pirullista ristiaallokkoa. Oli ensimmäinen kerta kun sai oikein ajaa venettä. Päästyäni suojaisemmille vesille oli pakko hetki hengähtää. Oli porukkaa laskemassa venettä juhannuksen viettoon, kävin vain sanomassa pienen vinkin. Kaveri kävi katsomassa tilannetta ja näki todella parhaakseen nostaa vene takaisin trailerille...

Joo toi 65 solmua on jo hurja vauhti mille tahansa "kaupasta" saatavalle veneelle.

se oli 175XR:stä viritelty versio ja kisaperällä varustettu, millä oltiin saatu alkuperästä painoa putoamaan n.25-30kg. Alkuperäinen painohan on jossain 190kg hujakoilla. Litratilavuus oli jotain 2.7. Kävi vaan niin ikävästi, että laite(kone) varastettiin v.2001. Taitaa joko etelä tai itä"suomen" pojat körrötellä sillä nykyjään.

• noniin
        räplääjä kirjoitti:

se oli 175XR:stä viritelty versio ja kisaperällä varustettu, millä oltiin saatu alkuperästä painoa putoamaan n.25-30kg. Alkuperäinen painohan on jossain 190kg hujakoilla. Litratilavuus oli jotain 2.7. Kävi vaan niin ikävästi, että laite(kone) varastettiin v.2001. Taitaa joko etelä tai itä"suomen" pojat körrötellä sillä nykyjään.

on kyseisessä laitteessa 115 hv jammu ja olen sen saanut kulkemaan paraimmillaan 54 solmua kun on potkuri laitettu vimpan päälle.Kaverillakin on ollut 225 jammu semmosen perässä mutta vauhti ei paljoa moussut.Tuolla jippii vene foorumissa on aiheesta lisää kun selailee vähän vanhoja juttuja.

• Jaakkokulta

Ostin 500 sportin mut ihmeellistä että siinä on kiintee 90 litran kiintee säiliö kölissä täyttö vasemmalta. Näyttää siltä ettei oo jälkiasennusta. Siisti vene.

• tuoppix

Saitkos halvalla? Noi veneet tuntuu olevan aikas yksilöitä. Kiinteä tankki veistämön jäljiltä ei ole ollenkaan mahdotonta. Saattaa olla tilattu uutena kiinteällä tankilla. Mihin päin itäSuomea veneesi veit? Jno?? :)

• Kkkkkee

Itellä 80luvun 500, perään laitoin 90hv jammun hissiin roikkumaan.viellä pitäs sopiva potkuri löytää.19 tai 21:stä rosteria miettiny.kellään kokemuksia samanlaisesta paketista. ei kehtais ihan testimielessä ostella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5426
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2535
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2132
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2057
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163