Leivinuunin kustannukset

leivänpaistaja

Kuinkahan paljon tulisi maksamaan leivinuunin teko, siis tarvikkeet muuraus? Vai kannattaisiko ottaa vuolukivileivinuuni? Onko kellään kokemuksia molemmista?

38

43818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muurarimestari

Materiaalit 900-1200 €. Työ noin 1500-1750€, verokirjalla. Työ pimeenä noin 1000-1300€. Hintaan vaikutta uunin koko ja pinta vaihtoehdot. Pohjoisempana on varmasti halvemmat hinnat kuin täällä etelässä. Vuolukivi uunit noin 4000€ alkaen.

• Maksaja

1750€ työ,huhhhuhuuijjaa, taidat muuttaa osoitteesikin uunin tekopaikalle.

Itelle muurattiin viime kesänä noin 3000kg painava leivinuuni ja työn osuudeksi tuli noin 900€ ja kestää katsella, vetää ja lämmittää hyvin.

Vai pidätkö itseäsi korvaamattomana? Työhän on helppoa, mihin tiili ei sovi pannaan laastia.

• Muurarimestari
        Maksaja kirjoitti:

Itelle muurattiin viime kesänä noin 3000kg painava leivinuuni ja työn osuudeksi tuli noin 900€ ja kestää katsella, vetää ja lämmittää hyvin.

Vai pidätkö itseäsi korvaamattomana? Työhän on helppoa, mihin tiili ei sovi pannaan laastia.

Työkustannukset 900€ miinus sosiaalikulut, jää muurarin palkaksi 600e. 600€/20€/h=30h. Ei siinä ajassa kovin kummostakaan uunia tehdä.

• Heikki
        Maksaja kirjoitti:

Olet tainnut teettää leivin uunisi helppoheikillä. Niilä kun on se ominaisuus, että eivät tiedä paljonko menee aikaa hyvän leivinuunin tekoon saati paljonko se sitten maksaa tai miten edes tehdään. On tainnut tehdä sinulle niin, että sovitte hinnan ja hän käyttää aikaa vain sen verran mistä maksat. Ei sen väliä onko uunisi korjattava jo kymmenenvuoden kuluttua. Pääasia että tekijä saa sen mitä haluaa. Ei sen väliä mitä sinä saat...

• Maksaja
        Heikki kirjoitti:

Olet tainnut teettää leivin uunisi helppoheikillä. Niilä kun on se ominaisuus, että eivät tiedä paljonko menee aikaa hyvän leivinuunin tekoon saati paljonko se sitten maksaa tai miten edes tehdään. On tainnut tehdä sinulle niin, että sovitte hinnan ja hän käyttää aikaa vain sen verran mistä maksat. Ei sen väliä onko uunisi korjattava jo kymmenenvuoden kuluttua. Pääasia että tekijä saa sen mitä haluaa. Ei sen väliä mitä sinä saat...

Tekijä oli alansa huippuammattilainen, kato sellainen ei turhaan tupeksi ja soita poskeaan.

Homma käy alansa huippumiehellä, kuin valssi kesällä, toisin kuin täällä itseään muurareiksi mainostavilla lökäpöksyillä.

• Muurari
        Maksaja kirjoitti:

Kerroppa millainen se sun uunis oikein on? Jos arvaan niin se on 4 leivän uuni ilman kuorta, pinnoitettu antiikkilaastilla ja sijainti jossain "kehä nelosen" ulkopuolella. Jos osuin oikeaan niin silloin se sun uunis on halvin mahdollinen. Olet tietenkin tietoinen siitä, että leivinuuneja on neljänleivän, kuudenleivän ja jopa kahdentoistaleivän uuneja, mahtuu metrin halkoja niin pitkittäin kuin poikittain, meinaan vaan kun olit tuosta yhdestä viestistä napannut vertailu kohdksi tuon maksimi hinnan. Kirjoitit "itselle muurattiin" niin taisit olla itse apurina vai kuinka, 900€ ei tainnut sisältää oman työsi osuutta vai kuinka? Vähän hankala sitä on sitten verrata avaimet käteen vaihtoehtoon.

• Maksaja
        Muurari kirjoitti:

Kerroppa millainen se sun uunis oikein on? Jos arvaan niin se on 4 leivän uuni ilman kuorta, pinnoitettu antiikkilaastilla ja sijainti jossain "kehä nelosen" ulkopuolella. Jos osuin oikeaan niin silloin se sun uunis on halvin mahdollinen. Olet tietenkin tietoinen siitä, että leivinuuneja on neljänleivän, kuudenleivän ja jopa kahdentoistaleivän uuneja, mahtuu metrin halkoja niin pitkittäin kuin poikittain, meinaan vaan kun olit tuosta yhdestä viestistä napannut vertailu kohdksi tuon maksimi hinnan. Kirjoitit "itselle muurattiin" niin taisit olla itse apurina vai kuinka, 900€ ei tainnut sisältää oman työsi osuutta vai kuinka? Vähän hankala sitä on sitten verrata avaimet käteen vaihtoehtoon.

Tiilerin iso uunihan tää on ja kuorella, eli tiiliverhoilulla. Olinhan minä siinä aina illalla neljän jälkeen kihona kattomassa.

Hintaan kuuluu myös noin 4 neliötä laatoitusta siihen kuuluvine pohjatöineen lattiaan ja takaseinään.

Joo onneksi asun teidän kalliin hiekkalaatikkonne ulkopuolella.

• voi
        Maksaja kirjoitti:

Tiilerin iso uunihan tää on ja kuorella, eli tiiliverhoilulla. Olinhan minä siinä aina illalla neljän jälkeen kihona kattomassa.

Hintaan kuuluu myös noin 4 neliötä laatoitusta siihen kuuluvine pohjatöineen lattiaan ja takaseinään.

ootko tosiaan menny maksamaan tollasen rahan mokoman paketin kasaamisesta. Kyllä siinä on nyt muurari soitellu viikon poskea kun sai sulta lypsettyä. Et tainnu nähdä tiilerin muurausohje hinnastoa kun on varaa rahaa työntää kasapäin tekijälle ja ite vielä olit siinä apuna. Jeskamandeera mikä hinta.

• helkutti
        Maksaja kirjoitti:

ootko tosiaan menny maksamaan tollasen rahan mokoman paketin kasaamisesta. Kyllä siinä on nyt muurari soitellu viikon poskea kun sai sulta lypsettyä. Et tainnu nähdä tiilerin muurausohje hinnastoa kun on varaa rahaa työntää kasapäin tekijälle ja ite vielä olit siinä apuna. Jeskamandeera mikä hinta.

• Muurarimestari
        Maksaja kirjoitti:

Oon lukenut kaikki sinun "maksaja" nimimerkillä olevat viestisi ja en voi kuin ihmetellä miten olet tuolta pohjalta edes viitsinyt lähteä herjan heittoon. Tiileri valmispakettien muuraamiseen menee puolet vähemmän aikaa kuin "pitkästä tiilestä" tehtynä, ja olihan siinä minun ekassa viestissä jotain mainittu hintaan vaikuttavan myös uunin sijainti tässä suloisessa maassamme.

• tulisijamuurari
        Muurarimestari kirjoitti:

Oon lukenut kaikki sinun "maksaja" nimimerkillä olevat viestisi ja en voi kuin ihmetellä miten olet tuolta pohjalta edes viitsinyt lähteä herjan heittoon. Tiileri valmispakettien muuraamiseen menee puolet vähemmän aikaa kuin "pitkästä tiilestä" tehtynä, ja olihan siinä minun ekassa viestissä jotain mainittu hintaan vaikuttavan myös uunin sijainti tässä suloisessa maassamme.

tuollasten provon väsääjien fiilata meitä linssiin.
        Tiilerin isomman uunin ohjehinta on luokkaa 1150-1200€ sis ta-kulut, josta varsinaisen palkan osuuddeksi jää noin 700€.
        Tosiaan 900€ jaetaan ta kuluilla, jää palkaksi tuo 600€,sillä en kyllä tee kuin Pikku-Lyydian, joka on aika tiukka hinta,puhumattakaan pitkän tavaran uuneista.
        "Maksajalle"...tukehdu uuniisi!

• terve

Kuulepas nimimerkki maksaja. Se sinun osasto on tuolla se nimellä huuhaa. Jos et tulis tänne vatkaamaan enempää kun sulla ei tunnu olevan tänne osastolle oikein mitään sanottavaa. Täällä keskustellaan muurauksesta ei siis siitä huuhaasta. Koeta nyt selvittää itselles oikea osasto niin ei sinuakaan vituta kun voit olla omiesi joukossa.

• sopuli

http://www.kermansavi.fi/

Noilla on liisa malli.

liisa n4000e
      isoliisa n4400e Hinnat tinkaamisen jälkeen....valkoisena.

ei tarvitse tehdä itse mitään muuta kun kantaa tavarat sisälle.

paistaa ohutta rieskaa hyvin mutta ei aivan niin kauan kuin nunnauunin edellinen....

Ulkomittoihin nähden kermansaven liisa paistaa hyvin. ( Paremmin kuin uskoimmekaan )

Tiilestä muurattu uuni vie kaikista suurimman tilan, mutta siihen tulee siis massaa....

Edellisessä talossamme oli vuolukivinen uuni joka oli paistoominaisuuksiltaan aivan loistava. lämmön varauskyky melkein uskomaton. mutta huonoina puolina olivat esim leipomisesta tulleet rasvatäplät kiven pinnassa. Uunin ulkopinta on hyvin pehmeää eli jälki tulee joka kolhusta. Sitten ainakin meillä oli uunin sisäpinoissa rapautumisrobleema. Siis kiviaines ei näyttänyt kestävän joka toinen päivä lämmitystä. (uuni oli 13 vuotta vanha.)Ennen meitä uunia ei oltu käytetty kovinnkaan paljon....asuimme 6.5vuotta

valintamme osui Kaakelipintaiseen kovemman pinnan takia ja pintojen puhdistuksen helpouden takia...
      kestävyydestä ei oo oikein tietoa...:(

Valintaa vaikeutti vielä se että tuntemillamme ihmisillä joilla oli vuolukivinen uuni niin leipoivat myös ja pitivät siitä.

taas niilllä joilla oli kaakelipintainen uuni niin pitivät sitä lähinnä koristeena tai sisustuselementinä.

Joten ainakin meillä oli hirveät ennakoluulot kermansaven leivinuuneja kohtaan. Myyjä kyllä kehu maasta taivaaseen mutta se ei ainakaan meikäläiseen kolaha....:(

No ONNEKSI vaimo on ollut tyytyväinen myös uunin paistoominaisuuksiin.... Huh purattas varmaan pois jos ei kelpais........Nojoo....

• raksaaja

Jos kyseessä kahden päivän homma ja itse toimin apupoikana. Tuommoiseen diiliin olen päässyt oman muurarini kanssa.

Esim. tuommoinen kymmenen metrin kaksihorminen piippu tehtiin tuolla systeemillä. Sain muuten laukata kieli vyön alla tiilien ja laastin teon kanssa... ja telineiden virittely ja sitten purkaminen oli iltahommaa siihen päälle.

• raksaaja

..................

• Porvari

Aina tätä samaa paskanjauhantaa ja haukkumista. ootte te niin hauskohja veikkoja.
      Tehköön jokainen, niinkuin huvittaa ja jättäkää toistenne arvostelut ja haukunnat.
      Rahaa on ja hevosella pääsee...

• voi kauheeta

kermansavi---Edellisessä talossamme oli vuolukivinen uuni joka oli paistoominaisuuksiltaan aivan loistava. lämmön varauskyky melkein uskomaton. mutta huonoina puolina olivat esim leipomisesta tulleet rasvatäplät kiven pinnassa. Uunin ulkopinta on hyvin pehmeää eli jälki tulee joka kolhusta. Sitten ainakin meillä oli uunin sisäpinoissa rapautumisrobleema. Siis kiviaines ei näyttänyt kestävän joka toinen päivä lämmitystä. (uuni oli 13 vuotta vanha.)Ennen meitä uunia ei oltu käytetty kovinnkaan paljon....asuimme 6.5vuotta//

veljellani on vuolukivinen uuni n 20 v vanha...ja rapautuu sisalta aivan huimaa vauhtia..miksi nuo tuntuu olevan ns. kertakaytto tavaraa..? ja vanhassa talossa 100v vanha on todella iso uuni--sopii metrin halot--eika rapaudu ollenkaan..miksi pas.. tyo on tana aikana normi?

• kivistä

muurauttakaa tiilestä,kivestä käyttö aika n,100v

• Muurari kakkonen

Et ole vielä sitä oikeeta leipovaa / lämmittävää uunia edes nähnyt tai kokenut. Mutta oikeeta kyllä puhut. Kun vuolu uuni rupeen rapautuun niin se sitte rapautuu. Muuttuu valkiaksi ja siltä kohden muuttuu jauhoksi. Minä en omiani viiti edes tuoda esille. Tämä vittuilu näistä muurarien palkoista kyllästyttää, menen mieluummin vaikka anttilan leluosaston myyjäksi ja suljen kykyni sisääni. En tee uuneja kuin niille harvoille ja valituille.

• Muuralj
        kivistä kirjoitti:

muurauttakaa tiilestä,kivestä käyttö aika n,100v

PInnat tiilestä etenkin tulipesässä. Arinan alle voi kätkeä vuolukivipaasia.
        En ymmärrä koko vuolukiviuuni-innostusta. Miksi kallista, uusiutumatonta kiveä käytetään koko uuniin? Kun se ei ole siinä hyvä. Ulkopuolelta pölyää - ja lakattava (!), sisäpuolelta murenee.
        Tiili- tai saviuuni ja kiveä piiloon olis järkevä, mutta eihän sillä tavalla tehtailija samalla lailla tienais kuin nykymenolla.

• Kaarlepaavojeesus

Rasvatahrat lähtee asetonilla,mieluummin vielä apteekista ostetulla,jola ei sisällä mitään öljyjä.Toimii kyllä tavallinen kynsilakan poistoainekin! Kuumenna kivi ja puhdista.

• hhrfra

Mitä ovat tämän päivän hinnat Pohjois-Suomessa? Osaatteko nimetä hyvää uunin muuraria?

• fyysikkö

muuraus samahinta kuin etelässä täällä on vielä uunimuurareita eteläs ei

• tomppa

no mistä minä tiiän kysy joltain muulta ehkä 5000euroo

• höh..

Ihan muistan lukeneeni, että perinteinen leivinuuni ei enää läpäise EU,n direktiivin vaatimuksia, höh. ottakaa selvää, kun itsenne olette EU,hun äänestäneet.
      Liekö voimassa jo, vai tulossa?

• 17+4

Tulossa vasta on. Vaikuttaa siltä että leivinuuneja saa sen jälkeen tehdä vain Venäjän puolella.
        EU-direktiivissä leivinuuni on kait ymmärretty vain lämmitysuuniksi. Ei sillä EU-mallilla oikein voi sitten enää paistaa eikä hauduttaa.
        EU on aika paska valtakunta.

• 32v muurannut

tiileri lyydian muuraus hinta on1200e ja tarvike paketti n.1900e ja rahti.kokonaishinta veroineen ja sotumaksuineen on .3500e

• Pakko kommentoida

tuommoisia hintoja:
        Minimissään,hinnastojen mukaan Tiilerin Lyydia-leivinuuni maksaa kaikkinensa,mallista riippuen 4100-4300€.
        Tällöinkin menee halvalla hyvät tarvikkeet ja ammattityö.

• joskuskokeillu

Kaikkihan voi aina kokeilla uunin muuraamista itse.

Itse en korjaa autoa itse kun en osaa ja korjaamo tunti alkaa olemaan 80€ joka paikassa. Tuohon hintaan verrattuna muurari on halpa. Ja tekee vielä näkyvää, autokorjaamosta ei edes tiedä tekeekö mitään muuta kun näpyttelee tietokoneella uuden ohjelman.

Ammattitaidosta pitää maksaa oli se mitä ammattitaitoa hyvänsä. Itse osaan muurata leivinuunin ja takan olen niitä muutaman tehnytkin itselle. Arvostan muurareita ja heidän tekemää työtä. Ei ole sieltä helpoimmasta päästä. Ja muistakaa ovat katoava ammattiryhmä, kun nuorista ei enää ole noin raskaisiin ja likaisiin töihin.

Eli maksakaa kiltisti ja kiittäkään hyvin tehdystä työstä, tai sitten vaan kurapaljua,betonimyllyä, rälläkkää, kauhoja ja saumausrautaa ostamaan ja muuraamaan leivinuunia kun se on niin helppoa. Eipä taida saada edes takuuta noille itsetehdyille valmis uuneille.

• mikk2

30 vuotta muurannut. Asiakkaiden kanssa on pärjättävä. Hintaa ei kysy ne jotka teettävät uniikeja pitkäntavaran uuneja. Hurjin pyyntö on ollut tavoitteena mahdollisimman roisi takka. Itseä hirvitti mutta tuli ruma ja asiakas oli tyytyväinen.
        Tässä hommassa on hyväksyttävä ettei kaikkia voi miellyttää ajallisesti tai hinnallisesti. Leipä on saatava mersun tai ladan suuruisena. Osa koulutetuista ei pääse edes kokeilemaan. Itsellä nivelet on rikki ja on mersu. Ei kannattanut.

• pohjoisenpoika

Minä otan työpalkkaa 2400 euroa uuninteosta ja ei kyllä kukaan ole pitäny sitä pahana ja jos joku väittää että uuninteko pohjoisessa halvempi ku etelässä niin en tiedä mistä perustuu toi väite olen tehdy 2-3 uuni per kuukausi täällä pohjoisessa noin 30 vuotta siitä tullu palautetta pelkästään positiivista mut en ota kantaa siihen et noi vuolukiviuunit oisko parempii mut sitä pitäis kysyy käyttäjiltä mut kellä molemmat on

• pohjoisenpoika

Ja lisään vielä et pitäiskö tarkistaa noita hintoja ku pitää aina väliin huollattaa työautoa niin korjaamo perii vähintään 70 tunti ja oisko se autoasentajan palkka niin paljon parempi ku muurarin :)

• Sirtukka

Pohjoisenpoika muurailee missä?

• Ylitalon kustu

Siis 2400 e Uuninteosta? Mitä hinta sisältää?? Vastausta oottelee hän?

• Etelän poika

Hinta sisältää uunin muurauksen, mittään siihen lisäämättä tai poistamatta.

• kuuppa

Joko jätkät sai uunit muurattua? Minkä otit ja paljo makso? :D

• muurari5

Muuraus hommistakin kirjoitellaan täällä' ihan höpö-höpö juttuja. Hyviä muurareitakin on paljon mutta uunimuurareita on harvassa. Kun uunia tarvitaan niin kannattaa ottaa yhteys oikeaan uunimuurariin. Itse olen vain muurari.

• www.e-takka.fi

Mistä löydäisin kaikki uuninvalmistajien yhteystiedot?

Kiitos!

www.e-takka.fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe