Kuukautisvuoto mustaa

tietoa kaipaava

Onko normaalia, että vuoto on lähes mustaa? Mistä johtuu?

7

4231

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eelim

Normaalisti kuukautisveri on melko kirkkaan punaista. Veri on tietääkseni sitä tummempaa, mitä enemmän siinä on tiettyjä aineita (ainakin rauta?).

Kuukautisveren tummuudesta en osaa kyllä sanoa mitään. Ehkä kannattaisi käydä kysäisemässä vaikka terveydenhoitajalta?

• sweetheart

mulle kävi näin kesällä menkat tuli n2viikkoa myöhässä ja olivat todella niukat epäiltiin että olen raskaana kuitenkaan testit eivät vielä siinävaiheessa näyttäneet mitään ja sitten lähdettiin reissuun n. viikon päästä ja siellä alkoivat nämä toiset menkat ja veri oli n.3 ensimmäistä päivä ihan mustaa ja vaaleni siitä sitten pikku hiljaa ja epäiltiin että se olisi ollut keskenmeno,mutta sitä on vaikea jälkikäteen tietää! mutta syitä voi olla toki muitakin,luulisin.
      mutta parhaiten saat toki tietää jos kysäiset terveyden hoitajalta tai lääkärilrä

• joo

Mulla ainakin menkkojen loppupäivinä veri on tosi tummaa, tahmean ja paksun näköistä mönjää :)

• sweetheart
        joo kirjoitti:

Mulla ainakin menkkojen loppupäivinä veri on tosi tummaa, tahmean ja paksun näköistä mönjää :)

juu mut mulla olikin ensimmäiset päivät sellaista,eikä muuten ole ikinä ollut menkkavuoto sellaista,ei edes viimeisinä päivinä vaikka se on kyllä toki silloin tummempaa,mutta ei niin tummaa ole ollut sitä ennen eikä sen jälkeen.Sehän sen loppumenkoissa tummuttaa kun se veri on jo niin sanottua vanhaa verta ja alkaa kuivumaan.

• nainen

toisinaan veri on mustaa/tummaa,ja se taas johtuu siitä kun veri hyytyy sisällesi.olet varmasti huomannut kun toisinaan siteessä on niin sanottu veri hyytymä,sekin on ihan normaalia.en kuitenkaan sanoisi sitä ihan normaaliksi jos sitä tulee joka kerta koko vuodon ajan,eli mikäli veri ei muutu punaiseksi kuukautisten aikana ollenkaan niin olisi ehkä syytä soitaa lääkäriin.

• Anonyymi

Mun vuoro on erittäin vähäistä tummaa tai ruskeaa. Mulla on tavallista enemmän veren hyytymistekiöitä ja veri ehtii hyytyä sellaiseksi ruskeaksi mönjäki xD

• Anonyymi00007

Niin se tekee mullakin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      179
      2698
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2519
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2207
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2073
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1444
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      206
      1439
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      226
      1173
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1138
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe