Joo, sain ton mönkkäri projektini tänää, 92 Suzuki King Quad 300cc 4x4, kaipaa pientä ehostusta vois sanoo... Käy aikas rikkaalla, vaikuttas et kaasaris o jotai säätöjä pieles tai häikkää. Vähän ajelin ni jääty kaikki vaijeritki ei toiminu enää pakki kunnolla, tasauspyörästön lukko menny enää päälle, käsijarru jäi jumii. Rupes taas pelaan ku oli vähänaika lämpöses tallis. Toi on kaadettu joskus ja muutenkin kolhittu, loksut on iha hajalla. Tekniikka tuntus toimivan noi muuten ihan ok, ainoo on toi ruokintapuoli kaipaa säätöö tai sitte kaasariremppa tai kokonaa uus. Peruutusvaihteella ei pyöri ku takapyörät ja etupääs naksuu joku. Revin jo katteet pois, alta löyty viä edellisen kesän kurat vissii!!! Noo, kyl se siitä, toi tuntus olevan ihan hyvä projekti mönkkäri!!!
Sammy
Mönkkäri projekti!
15
2611
Vastaukset
- miku
no, toivottavasti tulee kuntoon..tiesitkö noista *vioista* vai tuliks yllätyksenä..
t. polaris trail blazer.. ;)- Sammy
Kyllä mä ton vaijerihomman ja kosmeettiset viat tiesin, noi muut oli vähän yllätyksiä mutta vähän osas odottaakkin tällästä kun ton ikästä rupe kattelee. Täs vähä kanden vaiheilla purkasko koko paskan ja kävis kaikki läpi vai korjais vaa noi mikkä ny korjausta vaatii, pistäs nippuu ja paanalle!!! Tekis mieli kyllä jo rässäilee... Toisaalta kun hyvin tekis nii se pelittäs sitte varmasti viä mooooonia vuasia...
T: Suzuki Sammy - miku
Sammy kirjoitti:
Kyllä mä ton vaijerihomman ja kosmeettiset viat tiesin, noi muut oli vähän yllätyksiä mutta vähän osas odottaakkin tällästä kun ton ikästä rupe kattelee. Täs vähä kanden vaiheilla purkasko koko paskan ja kävis kaikki läpi vai korjais vaa noi mikkä ny korjausta vaatii, pistäs nippuu ja paanalle!!! Tekis mieli kyllä jo rässäilee... Toisaalta kun hyvin tekis nii se pelittäs sitte varmasti viä mooooonia vuasia...
T: Suzuki Sammyniin no.. kokeiles nyt jonkun aikaa ja ajelet,
ja sit vasta osiksi ja kondikseen kaikkipaikat.
pollessakin takaswingin puslat ihan loppu..
vaihtoon meni nekin..hommaa siinäkin, joutuu
repimään variaattorin irti ja jne.. jatkoja..
t. need for speed. - Sammy
miku kirjoitti:
niin no.. kokeiles nyt jonkun aikaa ja ajelet,
ja sit vasta osiksi ja kondikseen kaikkipaikat.
pollessakin takaswingin puslat ihan loppu..
vaihtoon meni nekin..hommaa siinäkin, joutuu
repimään variaattorin irti ja jne.. jatkoja..
t. need for speed.Mulla on tos tosiaa katteet jo pois, ku muuten paha päästä mihkää käsix, jo niiden irrottaminen oli paha homma varsinkin etupää. Kyl mä varmaan puran sen nyt ja hiekkapuhallan rungon ja maalaan uusix. Etupää on saanu akkuhappoo ja on hälyttävästi ruosteessa, menis varmaa kyl jonkin aikaa kyl. Parempi tehä se nyt kun ei viä tartte pahemmi hitsailla paikkoja. Puslat on kaikki hyväs kunnos, niitä tuskin tarttee vaihtaa täs huollos. Täs ei variaattoria vaan automaattikytkin ja 5 vaihdetta eteenpäi pakki 3:lla alennusvaihteella, 15 pykälää eteenpäi, polkimella surovaan pykäliä...
Ei muutaku pistä sä usvaaputkeen munkin puolesta kun Polles pelaa! Palaillaa. tiä vaikka pistäsin kuvai nettii...
Sammy
- polarisman
Voisi olla parempi että purat ja huollat sen kerralla kuntoon, jos kerran on noin reilusti remppaa edessä. Itse ainakin tekisin rempan kerralla enkä sitä mukaa kun joku paikka repsahtaa, kun sinulla kerran on lämmin talli missä tehdä(kademieli iskee jo).
Toivottavasti saat suzun hienoon kuntoon, iloa siitä varmasti on pitkäksi aikaa.- miku
terve taas.. niin tarkoitin että pahimmat ajikset alta pois ja sitten vasta osiksi..joo toki
kerralla kondikseen..laitas mulle kuva siitä laitteestas..ihan mielenkiinnosta vaan.. - Sammy
miku kirjoitti:
terve taas.. niin tarkoitin että pahimmat ajikset alta pois ja sitten vasta osiksi..joo toki
kerralla kondikseen..laitas mulle kuva siitä laitteestas..ihan mielenkiinnosta vaan..Jees, paan jossain välis vähä kuvia nettisivuille, vois pyhittää ne vaikka mönkkäri juttuja varten. Se oma foorumi olis kans makee homma, ois asiaan kuuluvat sivut ja kaikilla tunnukset foorumii!!! Mulla ois vähän tietotaitoo tohon nettisivu hommaanki, mut se foorumi kuvio ei o hanskas. Pistän muuten täs samalla käynnillä treadin mönkkärin renkaista. Sit purkuhommii, ois 4 päivää vapaata purkaa sitä.
Mönkkärit kunniaan!!!
- Sammy
Kyllä tää homma täs etenee, eno kerenny niitä kuvia laittaan ny tosta projektista, mut pitää koittaa keritä jossai välis. Rupee oleen sen verran purettu kamat pois, et rupee oleen akselistojen ja moottorin vuoro. Tos on niin paljo tommosta vaijaria ja muuta sälää mihin menee yllättävän paljon aikaa. Sitte on kireitä pultteja ja muutama jo katkennukki, mut enimmäkseen ne ny on irronnu suosiolla! Sähköjohtonippu lähtee hyvin semmosenaan vex, kaikkiin pahoihin paikkoihin on liittimet jotta voi jättää katkasiat ja anturit kiinni. Ei tartte katoo mitään johtoja, aukoo vaan nipparit ja pujottelee johdot pois. Kaasari on kyllä mielenkiintosen näkönen, sen verran sitä tos auoin että totesin tietäväni siitä aika vähän. Luistin kaasari jossa kaasuläppä, luistinta ohjataan ilmeisesti kaasuläpän aiheuttamalla ali tai ylipaineella... Ei se kovin monimutkaiselta näitä, mutta minulle uusi tuttavuus... On ne japsin aikapoikia kehitteleen näitä vehkeitä... Viimestää sunnuntaina runko on puhdas ja valmis hiekkapuhallukseen.
ZUZUKI Sammy - Sammy
Jees, rungosta on kaikki nippelit irti nyt, mikkä ny sai pois. Kone vaihdelaatikot perä on yhtä möykkyä kaikki, etuperää ei saanut pois vähin voimin, joten se jää paikalleen hiekkapuhalluksen ajaks, vetoakselin reijät pitää vain suojata hyvin... Myös etu a-tukivarret osoittautuivat erittäin pahoiksi ottaa pois, ne jää myös paikalleen. Voisi kuvitella että mutteri ja pultti pois vaan ja varret ois irti, mutta näemmä kumipuslien sisällä olevat metalliholkit on jumittunu pultteihin kiinni niin kovaa että niitä ei ilman rautasahaa olis saanu pois. Kumipuslat on kumminkin hyvässä kunnossa että päätin punoa mutterit kiinni ja jättää ne sikseen. Korvakkeista olisi ollut hyvä hiekkapuhaltaa ruoste pois kun tukivarret ois ollu pois, mut ei ne ole pahat... Jarrut on hyvässä kunnossa, niitä ei tartte kyllä nyt rempata, putsaa vaan ja ja lyä nippuu. Perän kanssa voi tulla nivelen vaihtoa, mutta siihen eno viä niin perehtyny...
Sammy - kingi
kaasariongelma = uusi neula ja suutin mihin neula tulee,kuluu aina soikeaksi ja mylly käy liian rikkaalla seoksella.
- Sammy
Hjaa, tarkotitkos neulaventtiiliä, vai luistin neulaa/suutinta? Mikähän mönkijä sulla on ja millanen kaasari on?
Tuosta luistimesta mulla ei o kovasti vielä kokemusta, mutta sen toiminta ja liike perustuu myös osaltaa sen kelvon väljyyteen, jos liian väljä niin saattaa ruokkia liikaa. Myös se luistikoho itsessään saattaa kulua ja ehkä se ohjaa neulaa väärään ja kuluttaa sen nopeesti.
Tossa itelläni epäilen taas neulaventtiilin toimintaa. Eli jos neulaventtiili valskaa niin se päästä kasoo kohokammioon vaikka sitä ei sinne enää pitäs päästä, nostaa sillon bensan pinnan kohokammiossa liian ylös ja kaasari pääsee tulvimaan. Silloin soppa pääsee koneeseen omiaaikojaan ja kusettaa pytyn täytee. Sit sitä pääsee myös öljypuolelle. Jos sitä pääsee sinne tarpeex ja öljyn lämpö nousee tarpeex, pahimmassa tapauksessa voi räjähtää.
Kerro vähän lisää siitä kaasarista ja mönkkäristä.
T: Suzuki Sammy - kingi
Sammy kirjoitti:
Hjaa, tarkotitkos neulaventtiiliä, vai luistin neulaa/suutinta? Mikähän mönkijä sulla on ja millanen kaasari on?
Tuosta luistimesta mulla ei o kovasti vielä kokemusta, mutta sen toiminta ja liike perustuu myös osaltaa sen kelvon väljyyteen, jos liian väljä niin saattaa ruokkia liikaa. Myös se luistikoho itsessään saattaa kulua ja ehkä se ohjaa neulaa väärään ja kuluttaa sen nopeesti.
Tossa itelläni epäilen taas neulaventtiilin toimintaa. Eli jos neulaventtiili valskaa niin se päästä kasoo kohokammioon vaikka sitä ei sinne enää pitäs päästä, nostaa sillon bensan pinnan kohokammiossa liian ylös ja kaasari pääsee tulvimaan. Silloin soppa pääsee koneeseen omiaaikojaan ja kusettaa pytyn täytee. Sit sitä pääsee myös öljypuolelle. Jos sitä pääsee sinne tarpeex ja öljyn lämpö nousee tarpeex, pahimmassa tapauksessa voi räjähtää.
Kerro vähän lisää siitä kaasarista ja mönkkäristä.
T: Suzuki Sammyking quad 300 se mun mönkkäri on ja ostettaessa oli käyntiongelmia.starttas hyvin mutta kun lämpeni niin ei oikein jaksanut käydä sekä söi tulppia.vian löysin kuitenkin,ensin epäilin kalvoa mutta se oli ok,neula ja messinkinen suutin oli kulunut soikeaksi.vaihdoin uudet,maksoi jotain 30 egeä ja käynt on hyvä eikä syö noita tulppia enää,kaasari on Keihin joku?että sillai!
- Sammy
kingi kirjoitti:
king quad 300 se mun mönkkäri on ja ostettaessa oli käyntiongelmia.starttas hyvin mutta kun lämpeni niin ei oikein jaksanut käydä sekä söi tulppia.vian löysin kuitenkin,ensin epäilin kalvoa mutta se oli ok,neula ja messinkinen suutin oli kulunut soikeaksi.vaihdoin uudet,maksoi jotain 30 egeä ja käynt on hyvä eikä syö noita tulppia enää,kaasari on Keihin joku?että sillai!
Varmaan samoja vikoja mulla tossa, epäilen kyllä neulaventtiiliäkin. Tossa se luistimen kalvo on pirun löysän näkönen, senki vois uusia. Eno viä oikee ehtiny perehtyy siihen ku tos on tota muutakin laitettavaa ensix. Hyvä että sait vermeet kuntoo, pääsee taas ajelee. Mikä vuosimalli sulla on, kun mulla on Mikunin BST31SS -kaasari tossa 92 King Quadissa?
T: Suzuki Sammy - Sammy
kingi kirjoitti:
king quad 300 se mun mönkkäri on ja ostettaessa oli käyntiongelmia.starttas hyvin mutta kun lämpeni niin ei oikein jaksanut käydä sekä söi tulppia.vian löysin kuitenkin,ensin epäilin kalvoa mutta se oli ok,neula ja messinkinen suutin oli kulunut soikeaksi.vaihdoin uudet,maksoi jotain 30 egeä ja käynt on hyvä eikä syö noita tulppia enää,kaasari on Keihin joku?että sillai!
Eilen testin neulaventtiilin paineistamalla kohokammion, letkulla bensaa kaasariin niinpaljon kun menee ja kattoo tuleeko yli sitten ku vähä puhaltaa bensaletkuun. Ei valskannu, se on ihan tiivis... Sitten rupesin purkaan sitä luistinta, kalvo on vähän sellanen lerppa, mut kummiski ihan ehjä. Luistin koho mis se kalvo on ni on vähä hanganneen näkönen, mut ei se kait mitää. Neula on ihan tasanen, ei mitään kulumajälkee eikä pykäliä, mut se suutin mihin se neula menee ni on tosiaan soikee. Pitäs se kai vaihtaa, tiä pitäskö se neulaki uusia samalla, olis sit ainaki vastakappaleet uusia. Paskaa oli kans suuttimis, rupes näkyy läpi ku vähä puhalsi! Taidan hommia sen neulan ja suuttimen tohon kans...
- Sammy
Jeba, tekniikka rupee oleen kasas taas, muutama säfföjohto pitää viä uusia ja sitte toi kaasari tropeli fixata ku tulee osia... Pari vaijeria pitää viä tuunata ja keksiä vaihdevaijerii joku patentti ku siitäki taitaa loppua säädöt, maxaa kummiski simona hilloo jos uuden pistäis... Periaattees sen sais sitte käyntiin, mut viä ois vähä pikkuhilua hiekkapuhallettava ja punottava kii, sitte ois viä katteitten korjaus ja maalaus... Että tämmöstä jos ketää kiinostaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001