Daavidin,Iisain pojan ylistys.
Veljeni olivat minua suurempia, ja minä olin nuorin isäni pojista.
Hän teki minusta Hänen laumojensa herran, ja hänen lampaidensa paimenen.
Minun käteni loivat huilun, ja minun sormeni lyyran, ja minä ylistin Jumalaa.
Kerroin itselleni, etteivät vuoret tai kukkulat kerro minulle Jumalan kunniasta, eivät puut Hänen sanojaan eivätkä laumat Hänen tekojaan.
Kuka sitten kertoo Jumalan teoista?
Jumala näki kaikki, Hän kuuli kaiken ja kuunteli.
Hän lähetti profeettansa voitelemaan minut, samuelin valitsemaan minut. Veljeni menivät ulos tapaamaan häntä, hyvin puettuina, kauniisti laittautuneina.
He olivat pitkiä ja heillä oli ihanat hiukset, mutta Herra ei valinnut heitä, Hän lähetti noutamaan minua lauman hoidosta,
Ja hän voiteli minut pyhällä öljyllä ja teki minusta Hänen kansansa ja Hänen liittolaistensa johtajan.
Sillä ei mato osaa ylistää sinua eivätkä hyönteiset laskea Sinun kunniaasi. Elävät osaavat kiittää Sinua ja ne jotka lankeavat, tulevat ylistämään Sinua suuresi.
Sinä näytät heille Sinun pyhyytesi ja kunniasi tiet, sillä Sinä välität kaikien elävien sieluista.
Sinä huolehdit jokaisesta elävästä. Tuomitse meidät, oi Jumala, lempeästi, kunniallasi ja oikeudellasi.
Herra kuulee seuraajiensa anomukset. Hän ei ole hylännyt heitä. Ylistetty olkoon Jumala joka tekee hyvää ja palkitsee seuraajansa lempeydellään.
Korottakoon henkeni Sinun Nimeäsi, lukemaan ilolla oikeita tekojasi ja julistamaan ikuista pysyvyyttäsi.
Ja Sinun kunniassasi minä olen etsinyt turvapaikkaa. Sinun mahtavuutesi kuvat elävät sydämessäni.
Minä saan rauhan Sinun oikeudenmukaisuudessasi. Anna minulle anteeksi, Herra ja vapauta minut synneistäni. Anna minulle kunniaa ja viisautta.
Älä anna minun joutua häpeään. Suojele minua saastaisilta hengiltä, pelasta minut kivuilta ja kiusauksilta.
Sillä Sinä, oi Herra olet minun pelastukseni, ja minä ylistän Sinua joka päivä. Iloitkoon kansani kanssani, ja hämmästyköön Sinun voimastasi.
Minä ihailen Sinua ja palvon Sinua aina ja ikuisesti
Psalmi 151
tutkija
2
327
Vastaukset
- vakas
Omaa psalmiasi, vaikket kai lammaspaimen ole ollut.
Vaikka kukapa sen nyt tietää, paimenia on niin monenlaisia.- tutkija
Kyllä tämä on aitoa Daavidia suoraan Gumronin luolista esiin kaivettua kirjoitusta. Välistä puuttuu hiukan joitakin rivejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917560Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226305Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333054Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh321918- 1291541
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971524Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21772"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19713