Sytostaattien vaikutuksesta

Ovatko sytostaattien vaikutukset olleet teillä muilla aina samanlaiset?Väsymys,kivut,paha maku koko ajan suussa,kieli turpoaa,iho kutisee,oksettaa,päätä särkee.Minulla kestää nämä oireet noin viikon,Ihon kutina on vieläkin.Sytosttaattia taas ensi viikolla.
72370
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

on vastaavia oireita,saan stytostaattia neljän viikon välein ja tablettihoitoa 14päivää samalla jaksolla,eli siinä menee noin kolme viikkoa kuukaudessa näissä tuntemuksissa.Pahoinvointilääkkeitä kannattaa kokeilla ja vatsansuojalääkettä.Se on ikävää jos seuraavaan hoitojaksoon ei ehdi palautua.Minä en tahdo palautua kunnolla seuraavaan jaksoon kun olen taas saanut hoitoa monta kuukautta.Kuitenkin,hyvää jatkoa.

Äänestä
  • Vatsan suojaksi?!Kukaan ei semmoista minulle edes ehdottanutkaan!Nyt sattuu maksaan tai sappeen tai johonkin,mutta sattuu koko ajan.Ihmettelen,ettei hoitajat tai lääkäri ehdota vatsan limakalvojen suojaksi mitään.
    Mitkä ovat auttaneet ja saako ilman reseptiä?Itse olen ottanut gefiluspiimää ja sekin on auttanut.Banaani maistuu pahalle?!Ensin luulin,että se vähän auttaisi,kun on ennen ainakin mua auttanut.

    Äänestä

  • Pelokas kirjoitti:

    Vatsan suojaksi?!Kukaan ei semmoista minulle edes ehdottanutkaan!Nyt sattuu maksaan tai sappeen tai johonkin,mutta sattuu koko ajan.Ihmettelen,ettei hoitajat tai lääkäri ehdota vatsan limakalvojen suojaksi mitään.
    Mitkä ovat auttaneet ja saako ilman reseptiä?Itse olen ottanut gefiluspiimää ja sekin on auttanut.Banaani maistuu pahalle?!Ensin luulin,että se vähän auttaisi,kun on ennen ainakin mua auttanut.

    sitä että tarkoititin vatsansuojalääkkeellä vatsahappolääkettä,koska se on minulle ollut hyväksi.Mutta sitten sanoisin kokemuksesta jos vain kaurapuuro maistuisi niin se olisi tosi hyväksi yleisvoinnille.Itse olen ollut syöpäsairaalan asiakas viidettä vuotta,JAKSETAAN.

    Äänestä

  • Jaksetaan kirjoitti:

    sitä että tarkoititin vatsansuojalääkkeellä vatsahappolääkettä,koska se on minulle ollut hyväksi.Mutta sitten sanoisin kokemuksesta jos vain kaurapuuro maistuisi niin se olisi tosi hyväksi yleisvoinnille.Itse olen ollut syöpäsairaalan asiakas viidettä vuotta,JAKSETAAN.

    liikkumisen tärkeyttä,tekemistä,ystävien kanssa seurustelua.Tärkeintä olisi se että ei olisi yksin pienen sydämmensä kanssa.Toivotan VOIMIA.

    Äänestä

  • Jaksetaan kirjoitti:

    liikkumisen tärkeyttä,tekemistä,ystävien kanssa seurustelua.Tärkeintä olisi se että ei olisi yksin pienen sydämmensä kanssa.Toivotan VOIMIA.

    En ole uskaltanut nyt kaljuna ulos.Kylmän takia.Laitan kyllä paljon pääni suojaksi kun hoidoissa käyn ja akupassa.Saan seuraavat sytostaatit parin päivän päästä,mutta ihmettelen mikä nyt tekee hirveän pahan olon?sattuu mahaan ja oksettaa?Olenkohan viruksen saanut vai voiko sytostaatti tehdä näinkin?Nyt on ollut taukoviikko ja olo muuten parempi.Tai sitten olen syönyt liikaa kaikkea ja juon paljon kahvia...?!

    Äänestä

  • Pelokas kirjoitti:

    En ole uskaltanut nyt kaljuna ulos.Kylmän takia.Laitan kyllä paljon pääni suojaksi kun hoidoissa käyn ja akupassa.Saan seuraavat sytostaatit parin päivän päästä,mutta ihmettelen mikä nyt tekee hirveän pahan olon?sattuu mahaan ja oksettaa?Olenkohan viruksen saanut vai voiko sytostaatti tehdä näinkin?Nyt on ollut taukoviikko ja olo muuten parempi.Tai sitten olen syönyt liikaa kaikkea ja juon paljon kahvia...?!

    Omalla kohdallani sytostaattihoidon aiheuttama huono olo vaihteli hoitokertojen välillä. Pahin oli toisen hoitokerran jälkeen.
    Kannattaa ottaa sairaalassa puheeksi hoidon aiheuttamat ongelmat. Voi hyvinkin löytyä apuja siihen.

    Äänestä

  • toipilainen kirjoitti:

    Omalla kohdallani sytostaattihoidon aiheuttama huono olo vaihteli hoitokertojen välillä. Pahin oli toisen hoitokerran jälkeen.
    Kannattaa ottaa sairaalassa puheeksi hoidon aiheuttamat ongelmat. Voi hyvinkin löytyä apuja siihen.

    tämä että jokainen hoitokerta tai jakso on erilainen,joka päivä on erilainen.,Tunnetila?Voisi kysyä paljonko siihen vaikuttaa oma mieliala.Tunnustan,se vaihtuu joka päivä tuhat kertaa,yöllä vähintään yhtä monta kertaa kun ei saa unta ennenkuin aamuneljältä.Kuitenkin pitenpään sairastellut ja hoitoa saaneena painotan liikuntaa,tekemistä,puhumista ihan mistä vaan tuttujen kanssa,kontaktia muihin ihmisiin.Hyvää jatkoa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Pelokas kirjoitti:

Ovatko sytostaattien vaikutukset olleet teillä muilla aina samanlaiset?Väsymys,kivut,paha maku koko ajan suussa,kieli turpoaa,iho kutisee,oksettaa,päätä särkee.Minulla kestää nämä oireet noin viikon,Ihon kutina on vieläkin.Sytosttaattia taas ensi viikolla.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu