miksi kani kaivaa?

*Kanifani*

Tiedän että kani kaivaa luonnossakinn itselleen koloja mutta miksi minun toinen kani kaivaa mutta toinen ei.Johtuuko se siitä että se on tyttö.Toinen on poika ja toinen tyttö.Siis tyttö kaivaa.Tietääkö kukaan onko mitään lääkettä mitä voisi antaa kanille ja paljon se maksaa.Ja mistä sitä saa.VASTATKAA PIAN!!!

13

4842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuve

Kaivaminen on kanin luonnollinen tapa, toiset kaivaa toisia enemmän. Miksi siihen pitäisi olla lääkettä? Se on kanista kivaa ja kaiken lisäksi tekee kanille hyvää.

• c",)

Kanit kaivavat koska villikanit kaivavat koloja suojakseen ja muutenkin.Kotikanilla on ihan sama juttu,ovathan ne serkuksia =).Kaneille ei tarvitse mitään lääkkettä kaivamiseen sillä ethän sinäkään tarvitse lääkettä jos olet tietokoneella.Tyttökani kaivaa esm.ajanvietteeksi tai piilopaikaksi.Poikakani ei varmaan vaan halua kaivaa.Eli on ihan normaalia jos kani kaivaa.

ps.Meinaatkos ´tehrä pentuja?????????????

• Sessa

Siis oletko tähän kaivamiseen lääkettä kysymässä? Voisit miettiä kaksi kertaa ennen kuin kysyt noin tyhmiä. Mikset itse ota lääkettä, kun asut talossa suojassa "vihollisilta" ja kylmältä.

Anna kanisi kaivaa!! Tai etsi kanillesi ymmärtävämpi omistaja.

• Miä.....

Moi!!

Kai se kaivaminen on normaalia...mutta mitä se mahtaa tarkoittaa kun kamini kaivaa, jalkaani tai jotakin vaatetta sen jäkleen se purasee minua ja se sattuu....jos joku tiätää niin olisi kiva jos vaivautuisitte kirjoittamaan

• Miyu
        Miä..... kirjoitti:

Moi!!

Kai se kaivaminen on normaalia...mutta mitä se mahtaa tarkoittaa kun kamini kaivaa, jalkaani tai jotakin vaatetta sen jäkleen se purasee minua ja se sattuu....jos joku tiätää niin olisi kiva jos vaivautuisitte kirjoittamaan

Kaivaminen ei tuota tulosta, koska edessä on jotain sitkeää (esim. puunjuuri tai tässä tapauksessa jalka) joten kani kokeilee, saako sen hampailla raivattua pois tieltä ;)

• MaijaV

Heips. Mulla on myös kaksi kania, uros ja naaras ja naaras kaivaa. Se on nyt reilu 1/2 vuotias ja aloittanut tämän uuden "harrastuksensa" vastikään.. Häkkiin en päästä enää oleenkaan, kaneilla oma huone jossa aina vapaana, muuten jos minä tai mies ollaan kotona kanit koko asunnossa vapaana. Siis häkistä lentää kaiki ulos sanomalehdet, puut, oljet, heinät ja häkki on aika iso, joten koko huone täynnä tavaraa kun hän on hieman käynyt järjestämässä. Pupsi myös kaivanut sohvaan reiän, repinyt seinistä tapetit ja muuta mukavaa. Pupuilla on jyrsittävää oksia, puita, kuivaa leipää yms. Oiskohan joku pesänrakennusvimma..? Vessalaatikot kanssa kaivetaan ja heitetään ympäri, et luudan kaa saa lakasta useamman kerran päivässä. Ja sitä b-vitamiinikakkaa läästitään joka paikkaan mm. nojatuoliin.. Olen leikkausta miettinyt, mahtaisikohan rauhoittaa tytyä, onko kellään kokemusta?

• Miyu

Häkkiin voi laittaa kuivikkeiden tilalle maton, jos kanit on sisäsiistejä. Tällöin kuivikkeet ei matkusta ympäri huoneistoa. Vessalaatikkoon korkeat reunat ja ympärille jokin muovialusta tms, josta kuvikkeet voi helposti kaataa takaisin laatikkoon. Kaivaminen on kanin työtä, sitä ei voi eikä saa estää. Kesällä kanit kannattaakin viedä ulos kaivamaan! Se on myös mukavaa katseltavaa, kun kanit on innoissaan :) Lisää kanikeskustelua: www.puput.net.

• MaijaV
        Miyu kirjoitti:

Häkkiin voi laittaa kuivikkeiden tilalle maton, jos kanit on sisäsiistejä. Tällöin kuivikkeet ei matkusta ympäri huoneistoa. Vessalaatikkoon korkeat reunat ja ympärille jokin muovialusta tms, josta kuvikkeet voi helposti kaataa takaisin laatikkoon. Kaivaminen on kanin työtä, sitä ei voi eikä saa estää. Kesällä kanit kannattaakin viedä ulos kaivamaan! Se on myös mukavaa katseltavaa, kun kanit on innoissaan :) Lisää kanikeskustelua: www.puput.net.

Tiedän että se on kanille luonnollista, mutta ymmärrät varmasti myös sen etten halua, että asuntoni näyttää tallilta.. Toi matto kuulostaa hyvältä idealta, tarkoitatko tavallista räsymattoa vaiko jotain muovihässäkkää, räsymatot myös on sellaisia joita on kiva kaivaa ja myös syödä että siinä suhteessa vaarallinen juttu. Kesällä pupsit asuukin valtavassa ulkokartanossaan mikä on tosi hyvä juttu. Että kesää odotellen.. ;o)

• Päivi
        MaijaV kirjoitti:

Tiedän että se on kanille luonnollista, mutta ymmärrät varmasti myös sen etten halua, että asuntoni näyttää tallilta.. Toi matto kuulostaa hyvältä idealta, tarkoitatko tavallista räsymattoa vaiko jotain muovihässäkkää, räsymatot myös on sellaisia joita on kiva kaivaa ja myös syödä että siinä suhteessa vaarallinen juttu. Kesällä pupsit asuukin valtavassa ulkokartanossaan mikä on tosi hyvä juttu. Että kesää odotellen.. ;o)

Naaraat kaivaa enemmän, koska luonnossakin juuri naaraat tekee poikasilleen pesäkolon maan alle. Eli se on tämänvuoksi luonteenomaisempaa juuri naaraille.
        Mutta kyllä meillä jotkut uroksetkin kaivaa....

• kanifani :)

Juu kuule meilläkin kani kaivaa ihan sikana, ymmärrän että se on luonnollista mutta yöllä kun asustelee häkissä niin ei se mitään kuoppaa siihen saa kaivettua, eikö kani ymmärrä sitä ? :) ja tyttö kani on meilläki tää.. :-)

• Noora8

miksi minun kani kaivaa

• Sedä

Kokeilkaapa ostaa esim maatalouskaupasta lannoittamatonta multaa, ja laittaa sitä isoon syvään astiaan tai vie sitä valjaisa ulos jotta kani saa kaivella ihan tosissaan :) Hyvää virikettä!

• Anonyymi

Jos sellanen ny häiritsee niin kovaa niin sen häkin voi siirtää vaikka autotalliin tai sitten rakentaa ulos pienen mökin missä lämmitykset yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe