Otimme juuri kissan, joka on noin puoli vuotta vanha. Kissa käy tarpeillaan ihan normaalisti, mutta se haju.. sille pitäisi nyt jotain tehdä.. ideoita?
kissan uloste haisee erittäin pahalta
11
16860
Vastaukset
- Tabby
Ainakin markettiruoan pois jättäminen auttaa kummasti. Vehnä ja vilja ylipäänsä ei tee mitään muuta kuin kulkee kissan suoliston läpi = enemmän ulostetta, ja vieläpä pahan hajuistakin sellaista. Meillä kun syödään vain eläinkaupan kuivaruokia sekä sen lisäksi tuoreruokaa - tai oikeastaan kylläkin niin päin, että tuoreruokaa ja sen lisäksi eläinkaupan kuivaruokaa - ei ulosteissa ole mainittavaa hajua.
- Laika
se kissankakan haju on vaan asia, johon on syytä totutella, jos kissan ottaa. Toki ruokavaliolla saa jonkin verran parannusta aikaiseksi mutta voin kertoa, että kissojen normaalia ruokaa (esim. lihaa, kalaa, sydäntä ja hiiriä) napsivan ja muuten laadukasta valmisruokaa nauttivan kisunkin kakka kyllä haisee. Pitää vain olla itse ahkera siivoamaan kissanvessaa päivittäin ja käyttää ilmanraikastinta, loput hoituu totuttautumisella. Meillä on kaksi kisua, tiedän kyllä ongelman laadun.. :)!
- Pieneläin yksikkö
Eläinlääkäri tässä..
Tiedoksi, että kaikkien lihansyöjien uloste haisee voimakkaasti pahalle.
Oli ruokana sitte eläinrehu tai raaka liha. Kuivamuonaa en suosittele missään nimessä itse ravintona kissalle, koostumuksen ja täyte-aineiden johdosta. Kissa on peto eläin, toisin, kuin koiran oletetaan olevan. Näin ollen kissa pärjäisi tauriinipitoisella ruualla eli suomeksi sanottuna raa´alla lihalla ja vedellä luontonsa mukaisesti. Kissan ruuansulatus on juuri tyypillisen peto-kannan mukainen, eikä siinä ole mitään sen ihmeellisempää.
Tuskinpa ihmisenkään uloste haisee sen hunajammalle ja on tutkittuin, että ihmisten, jotka ovat kasvissyöjiä, on heidän uloste koostumukseltaan, väriltään ja hajultaan täysin toisenlainen , kuin sellaisten, jotka syövät lihaa lähes päivittäin. - puppua tulee
Pieneläin yksikkö kirjoitti:
Eläinlääkäri tässä..
Oli ruokana sitte eläinrehu tai raaka liha. Kuivamuonaa en suosittele missään nimessä itse ravintona kissalle, koostumuksen ja täyte-aineiden johdosta. Kissa on peto eläin, toisin, kuin koiran oletetaan olevan. Näin ollen kissa pärjäisi tauriinipitoisella ruualla eli suomeksi sanottuna raa´alla lihalla ja vedellä luontonsa mukaisesti. Kissan ruuansulatus on juuri tyypillisen peto-kannan mukainen, eikä siinä ole mitään sen ihmeellisempää.
Tuskinpa ihmisenkään uloste haisee sen hunajammalle ja on tutkittuin, että ihmisten, jotka ovat kasvissyöjiä, on heidän uloste koostumukseltaan, väriltään ja hajultaan täysin toisenlainen , kuin sellaisten, jotka syövät lihaa lähes päivittäin.Varsinainen eläinlääkäri...
Lihansyöjän uloste haisee vähemmän silloin kun se syö lihaa tai eläinperäistä ravintoa, kuin jos se söisi viljalla tai kasviksilla höystettyä ruokaa. Tämä johtuu siitä, että lajityypillinen ravinto käytetään paremmin hyödyksi, jolloin ulostetta on vähän ja sekin suht kuivaa. Kun ruokavaliossa on viljaa tai kasviksia joita ei käytetä hyödyksi, ne alkaa käymään ja uloste on löysää sekä haisee voimakkaasti.
Kissa ei pärjää pelkällä lihalla ja vedellä, vaikka kuinka tauriinia lihasta saakin. Ilman luita ja sisäelimiä, kissalle kehittyy puutostauteja mm. paper bone, joka johtuu kalkin ja fosforin epätasapainosta.
Kissan ruoansulatus ei ole tyypillisen petokannan mukainen, vaan lajityypillinen eli lihansyöjän ruoansulatus.
Kun taas kerran on lähdetty soitellen sotaan, niin kehotan uudestaan lukemaan asiat, sisäistämään ne kunnolla ja vasta sitten esiintymään eläinlääkärinä, se voisi ehken mennä silloin läpikin...nyt se ei mene. - 2+11
Pieneläin yksikkö kirjoitti:
Eläinlääkäri tässä..
Tuskinpa ihmisenkään uloste haisee sen hunajammalle ja on tutkittuin, että ihmisten, jotka ovat kasvissyöjiä, on heidän uloste koostumukseltaan, väriltään ja hajultaan täysin toisenlainen , kuin sellaisten, jotka syövät lihaa lähes päivittäin.Eläinlääkäri taitaa olla hieman jälkeenjäänyt kun vastaa vuosia vanhaan ketjuun :D
- Tenu
Niin se vaan on että oma paska ei haise.
Eli niin kissan kuin toisen ihmisen ulosteet mitä todennäköisimmin haisevat varsin pahasti omaan nenään.
Meidänkin kisun kakit haisevat ja itse olen ratkaissut "ongelman" sillä että en suinkaan mene siivoamaan kissan jätöksiä heti vaan vasta kun hajuhaitat ovat laantuneet.
Suosittelen siis tätä että odota tovi jos voit ennenkuin syöksyt siivoamaan.
Ja muistuttaisin myös että lapsia ei kannata hankkia jos kissan kakan haju ottaa pahasti nenään. Markkinarakoa löytyisi jos joku keksisi hajuttomat lasten ja kissojen kakat.- Liina
Meillä syötiin ennen hill'sin raksuja ja nyt kun jätin ne pois niin huomasin että kakka kiinteytyi ja haisee huomattavasti vähemmän. Joten ruokavaliolla on suuri merkitys..
- Kurnan keinoemo
Syödessään laadukasta, lue el.kaupasta ostettua, ruokaa kissan kakat eivät haise pahalle. Laadukkaan ruuan kissa sulattaa lähes kokonaan ja jätökset pienenevät huomattavasti. Myös hiekan laadulla on merkitystä.
- jykä
hieman aiheen sivusta. pari kuukautisella pennulla on kakka puolilöysää. olen antanut sille samaa aikuisten ruokaa kuin kolmevuotiaallenikin. oisko syytä siirtyä penturuokiin? pirskattia oon myös vähän jauhanut sekaan.
- Tabby
jykä kirjoitti:
hieman aiheen sivusta. pari kuukautisella pennulla on kakka puolilöysää. olen antanut sille samaa aikuisten ruokaa kuin kolmevuotiaallenikin. oisko syytä siirtyä penturuokiin? pirskattia oon myös vähän jauhanut sekaan.
Kyllä pennuille kannattaa syöttää penturuokaa, koska penturuoissa on pennuille oikeat määrät vitamiineja ja muita tärkeitä aineita. Penturuoat pistävät usein aikuisten kissojen vatsat sekaisin, koska ovat "vahvempia". Pentu taas ei saa vatsaansa täyteen aikuisten ruoasta koskaan, sillä pennun ruokavalio on hieman erilainen kuin aikuisen.
Mitä tämän pennun emo syö? Kun se on vasta parikuinen, oletan, että se asustaa emonsa kanssa. Moni 8-viikkoinen (eli parikuinen) pentu imee vielä. Emolle pitäisi syöttää penturuokia sen kantaessa ja imettäessä pentuja.
Pirskattia ei välttämättä tarvitse jauhaa ruoan sekaan, jos käytetään teollisia, laadukkaita ruokia. Kun tällaisiin ruokiin lisätään ravinteita, on jopa vaarana vitamiinien yliannostus, joka on täsmälleen yhtä haitallista kuin vitamiinien puutekin.
- Pohtiskelija
Haju perusteella on mahdoton sanoa, kannattaa tarkistaa myös maku, kerro se täällä niin jatkamme pohtimista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796