koulusihteeri

nero 55 v

Haluaisin vain tietää minkälaista yli ihmistä haetaan yleensä koulusihteeriksi. Itse olen ollut kahdessa koulussa sihteerinä. Mutta nyt kun olen hakenut paikkoja sieltä ei edes vastata yhtikäs mitään. Kuittausta ei tule edes sähköposteihin. Onko tämä jotenkin edullista koulun maineelle ja rehtorille. Kai sitä edes alkeellinen käyttäytyminen vaatii jotenkin kommentoimaan saamansa viestit.
Itse työ kun sattuu olemaan melko tyhmää rutiinihommaa , joka ei vaadi mitään erityistaitoja. Jos sentään on yo-merkonomi ja koulutusassistentti niin eiköhän paperit pysy järjestyksessä.Sitä paitsi vanhempi ihminen herättää kummasti kunnioitusta oppilaiden silmissä.

7

7617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opintosihteeri

      Enpä tiedä minkälaista työnantajat hakevat mutta ko. työssä vaaditaan ainakin ammatillisissa oppilaitoksissa oman kokemukseni perusteella pitkää pinnaa, asiakaspalvelu- ja kielitaitoa sekä erilaisten tekstinkäsittelyohjelmien hallintaa. Kiinnostus yhteiskunnallisiin ja humaaneihin asioihin ei ainakaan ole haitaksi. Tyhmää rutiinihommaa työ ei varmasti ole eikä kaikista ole siihen, varsinkaan asennevammaisista!

      Se että ei vastata tiedusteluihin tms. osoittaa työnantajalta ylimielistä asennetta.

      • nero 55 v

        Minun kohdallani ei ainakaan ole mistään asenne vammasta kysymys.Olen toiminut melkein 20 vuotisen tyuöurani asiakaspalvelutehtävissä. Viimeksi olin erityissosiaalitoimistossa toimistosihteesihteerinä.
        Eli tietokoneohjelmat pitäisi olla hanskassa ja muutkin taidot.
        Eiköhän tässä ole kysymys kaupungin virkojen täyttö järjestyksestä eli se valitaan virkaan jolla on vakinainen virka kaupungilla .Opintosihteerin työ poikkeaa aika paljon siitä mitä koulusihteerin työ on yleis sivistävällä linjalla. Se todellakin on rutiinia poikkeuksena on rehtorin ja oppilaiden kanssakäyminen. Tietysti opettajatkin saattavat työllistää mutta he tekevät suurimman osan itse arvosteluista.
        Näin minä ainakin olen asian todennut pari sijaisuutta tehneenä kahdessa eri koulussa , ala-asteella ja ilta koulussa.
        Ikä tietysti saattaa vaikuttaa hakuprosessiin ja näinhän ei saisi olla, kun eletään niin kutsutussa tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Ehkä meidän päättäjämme alkavat huomaamaan sen tosiasian , että tällä valtiolla tosiaan ei ole varaa elättää yli 50 vuotiaita työttömyys kortissossa.Tämähan on suurin osa työikäisiä ja kuntoisia.
        Ainakin minä olen päättänyt hivenen kumota käsityksiä tästä ikäluokasta, en todellakaan halua olla työttömänä. Teen tällä hetkellä sovitellulla päivärahalla siivoustyötä ja haen samalla oksaa jonka uskon vielä löytyvän.


      • opintosihteeri
        nero 55 v kirjoitti:

        Minun kohdallani ei ainakaan ole mistään asenne vammasta kysymys.Olen toiminut melkein 20 vuotisen tyuöurani asiakaspalvelutehtävissä. Viimeksi olin erityissosiaalitoimistossa toimistosihteesihteerinä.
        Eli tietokoneohjelmat pitäisi olla hanskassa ja muutkin taidot.
        Eiköhän tässä ole kysymys kaupungin virkojen täyttö järjestyksestä eli se valitaan virkaan jolla on vakinainen virka kaupungilla .Opintosihteerin työ poikkeaa aika paljon siitä mitä koulusihteerin työ on yleis sivistävällä linjalla. Se todellakin on rutiinia poikkeuksena on rehtorin ja oppilaiden kanssakäyminen. Tietysti opettajatkin saattavat työllistää mutta he tekevät suurimman osan itse arvosteluista.
        Näin minä ainakin olen asian todennut pari sijaisuutta tehneenä kahdessa eri koulussa , ala-asteella ja ilta koulussa.
        Ikä tietysti saattaa vaikuttaa hakuprosessiin ja näinhän ei saisi olla, kun eletään niin kutsutussa tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Ehkä meidän päättäjämme alkavat huomaamaan sen tosiasian , että tällä valtiolla tosiaan ei ole varaa elättää yli 50 vuotiaita työttömyys kortissossa.Tämähan on suurin osa työikäisiä ja kuntoisia.
        Ainakin minä olen päättänyt hivenen kumota käsityksiä tästä ikäluokasta, en todellakaan halua olla työttömänä. Teen tällä hetkellä sovitellulla päivärahalla siivoustyötä ja haen samalla oksaa jonka uskon vielä löytyvän.

        Olen samaa mieltä, ettei ikä (varsinkaan yli 40 vuotiailla) saa olla este kun valitaan työntekijöitä.

        Asennevammasta kirjoitin siksi kun kuvasit koulusihteerin työtä aika negatiivisesti. Ehkä se on "näkynyt" papereissa hakiessasi paikkaa. Vaikken itse koulusihteeri olekaan tiedän, että ainakin paikallisessa lukiossa koulusihteerillä on monipuolinen mutta stressaava työ. Tuohon jälkimmäiseen asiaan vaikuttaa paljon opettajien asenne muuta kuin opetustyötä kohtaan. Jotkut opettajat pitävät meitä vain heidän "apulaisinaan" eikä itsenäistä työtä tekevinä ja erityistaitoja osaavina ihmisinä.

        Mielestäni sinun kannattaisi elämän- ja työkokemuksesi sekä taitojesi perusteella hakea johonkin ammatilliseen kouluun opintotoimistotyöhön. Mene käymään toimistopäällikön luona ja kerro, että olet oikeasti kiinnostunut ko. työstä (vaikkei paikkoja auki olisikaan). Aina niitä äitiyslomia ja hoitavapaita tulee naisvaltaisella alalla ja koskaan ei tiedä vaikka tärppäisi. Näin meillekin otettiin 45 vuotias sijaiseksi kolme vuotta sitten ja sijaisuus on muuttunut määräaikaisuudeksi, joka jatkuu.

        Älä lannistu!


      • nero 55v
        opintosihteeri kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ettei ikä (varsinkaan yli 40 vuotiailla) saa olla este kun valitaan työntekijöitä.

        Asennevammasta kirjoitin siksi kun kuvasit koulusihteerin työtä aika negatiivisesti. Ehkä se on "näkynyt" papereissa hakiessasi paikkaa. Vaikken itse koulusihteeri olekaan tiedän, että ainakin paikallisessa lukiossa koulusihteerillä on monipuolinen mutta stressaava työ. Tuohon jälkimmäiseen asiaan vaikuttaa paljon opettajien asenne muuta kuin opetustyötä kohtaan. Jotkut opettajat pitävät meitä vain heidän "apulaisinaan" eikä itsenäistä työtä tekevinä ja erityistaitoja osaavina ihmisinä.

        Mielestäni sinun kannattaisi elämän- ja työkokemuksesi sekä taitojesi perusteella hakea johonkin ammatilliseen kouluun opintotoimistotyöhön. Mene käymään toimistopäällikön luona ja kerro, että olet oikeasti kiinnostunut ko. työstä (vaikkei paikkoja auki olisikaan). Aina niitä äitiyslomia ja hoitavapaita tulee naisvaltaisella alalla ja koskaan ei tiedä vaikka tärppäisi. Näin meillekin otettiin 45 vuotias sijaiseksi kolme vuotta sitten ja sijaisuus on muuttunut määräaikaisuudeksi, joka jatkuu.

        Älä lannistu!

        Kiitos vinkeistä. Laadin avoimia hakemusksia ja kerron tiedoistani ja taidoistani. Ehkäpä nämä kaksi sijaisuutta ovat oleet poikkeus työnkuvasta siis yritän jatkossakin hakea näitä paikkoja.


      • Anonyymi
        nero 55 v kirjoitti:

        Minun kohdallani ei ainakaan ole mistään asenne vammasta kysymys.Olen toiminut melkein 20 vuotisen tyuöurani asiakaspalvelutehtävissä. Viimeksi olin erityissosiaalitoimistossa toimistosihteesihteerinä.
        Eli tietokoneohjelmat pitäisi olla hanskassa ja muutkin taidot.
        Eiköhän tässä ole kysymys kaupungin virkojen täyttö järjestyksestä eli se valitaan virkaan jolla on vakinainen virka kaupungilla .Opintosihteerin työ poikkeaa aika paljon siitä mitä koulusihteerin työ on yleis sivistävällä linjalla. Se todellakin on rutiinia poikkeuksena on rehtorin ja oppilaiden kanssakäyminen. Tietysti opettajatkin saattavat työllistää mutta he tekevät suurimman osan itse arvosteluista.
        Näin minä ainakin olen asian todennut pari sijaisuutta tehneenä kahdessa eri koulussa , ala-asteella ja ilta koulussa.
        Ikä tietysti saattaa vaikuttaa hakuprosessiin ja näinhän ei saisi olla, kun eletään niin kutsutussa tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Ehkä meidän päättäjämme alkavat huomaamaan sen tosiasian , että tällä valtiolla tosiaan ei ole varaa elättää yli 50 vuotiaita työttömyys kortissossa.Tämähan on suurin osa työikäisiä ja kuntoisia.
        Ainakin minä olen päättänyt hivenen kumota käsityksiä tästä ikäluokasta, en todellakaan halua olla työttömänä. Teen tällä hetkellä sovitellulla päivärahalla siivoustyötä ja haen samalla oksaa jonka uskon vielä löytyvän.

        Ehkä olet ns. hankala luonne. Vaikutat kyllä siltä. Pelkillä papereilla ei pääse mihinkään. Pitää olla myös joustava ja muutenkin yhteistyökykyinen ja sopiva tehtävään. Kommenttisi rutiinityöstä ei anna myöskään sinusta myönteistä kuvaa.


      • Anonyymi

        Nykyinen työkaverini haki kesällä Oulussa sijaitsevaan kouluun koulusihteerin paikkaa. Rehtori, joka haastatteli häntä oli todella töykeä ja ylimielinen. Omasta mielestään hän oli vain suorapuheinen. Aivan ammattitaidoton miesrehtori. Monestrasta oleva toinen haastattelussa mukana ollut nainen oli ammattitaitoinen ja fiksu. Meille tämä henkilö jota rehtori kaltoin ja täysin asiattomasti kohteli koulusihteeri haastattelussa on ollut töissä jo tovin ja on osoittautunut asenteeltaan, älykkydeltään,ahkeruudeltaan ja sopeutumiseltaan työyhteisöön erittäin hyväksi. Fiksuna ihmisenä hän ei maininnut mistä koulusta ja rehtorista oli kyse, joten se jää pimentoon. Miten voi olla mahdollista että nuori ihminen näin yritetään lannistaa työhaastattelussa. Ihmettelen sangen suuresti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen työkaverini haki kesällä Oulussa sijaitsevaan kouluun koulusihteerin paikkaa. Rehtori, joka haastatteli häntä oli todella töykeä ja ylimielinen. Omasta mielestään hän oli vain suorapuheinen. Aivan ammattitaidoton miesrehtori. Monestrasta oleva toinen haastattelussa mukana ollut nainen oli ammattitaitoinen ja fiksu. Meille tämä henkilö jota rehtori kaltoin ja täysin asiattomasti kohteli koulusihteeri haastattelussa on ollut töissä jo tovin ja on osoittautunut asenteeltaan, älykkydeltään,ahkeruudeltaan ja sopeutumiseltaan työyhteisöön erittäin hyväksi. Fiksuna ihmisenä hän ei maininnut mistä koulusta ja rehtorista oli kyse, joten se jää pimentoon. Miten voi olla mahdollista että nuori ihminen näin yritetään lannistaa työhaastattelussa. Ihmettelen sangen suuresti.

        jospa haastattelijalla (se rehtori) oli huono päivänsä. Jokin pieni asia haastattelutilanteessa sai hänet pois raiteltansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe