Golf III vinkuu kylmänä pakkasella

Antero

Astmaiselta kuulostava potilas on Golf III Variantti 1.8 AAM vm. 97. Kylmänä kun käynnistää niin moottoritilasta kuuluu 2500-kierroksen molemmin puolin kierrosten mukaan muuttuvaa "vinkunaa". Vinkuna häviää kun moottori hieman lämpenee. Mikäs osa on menossa ?

10

3696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ste

      Vesipumppu alkaa olla vaihtokunnossa.

    • Patse

      Mulla on Golf III vm.-95 1,6 litran koneella ja auto pitää myöskin ajoittaista vinkunaa pakkasella. Mielestäni ääni ei edes häviä, vaikka ajaisi pidemmänkin matkan. Jakopään hihna vaihdettiin viime syksynä ja asentaja sanoi, että vesipumppu on kunnossa. Sama ääni oli jo viime talvena.

    • kuulua

      myös imuilman esilämmityksen läpästä?
      Kun on kiinni, tai osittain auki, voi ilmavirtaus pitää vinkunaa?
      Luulisi sellain kyllä pystyvän paikallistamaan?

      • GolfIII

        Vinkunaa kuuluu ajon aikana vaihtelevasti kahdella eri taajuudella.
        Imuilman läppä tuntuu hyvältä selitykseltä, sillä se ääntä ei kuulu
        liikkeelle lähdettäessä vaan lyhyen ajon jälkeen ja häviää taas
        moottorin lämmettyä. Jakohihna ja vesipumppu vaihdettiin viime kesänä.


    • joku ujeltaa

      lukekaapa 30.12. -03 vinkunajuttu. edelleen ratkaisematta.

    • kolohwi

      ..Itselläni on 94 1.8 variantti kolhvi ja vinkuu myös, Mulla tuo vinkuminen tulee selvästikin laturin akselista(jonka päässä hihnapyörä on), oon joskus tipauttanut akselille hieman öljyä(siis EN hihnalle tai hihnapyörälle, tiedoksi valmiiksi kaikille valopäille) ja ääni katoaa hetkeksi. Oon myös kuunnellut muita vast. autoja esim Ventoja ja ihan samanlainen ääni sieltäkin kuuluu. Ilmeisesti tyyppivika "tai vika ja vika" ..mulla sen ainakin vinkunut tietynlaisella ilmalla (yleensä kostealla ilmalla) jo monta vuotta joten sulloa ei varmaan ole särkymässä ihan heti mikään osa, mutta onhan tuo aika rasittava piirre.. Autoa(merkkiä) vaihtamallahan näistä pääsis..

    • Volsku

      Minulla oli kerran mitsubishi mikä vinkui varsinkin pakkasella. Syynä oli ohjaustehostimen öljyn puute. Kun lisäsin ohjaustehostimeen öljyä, niin vinkuminen hävisi jonkin ajan kuluttua.

    • Golf 2.0 Variant -95

      Minulla Golf pitää myös ujellusta pakkasella. En tiedä onko kyseessä sama äänen lähde kuin kysyjällä. Syy oman auton ujellukseen selvisi viime talvena. Syyllinen on ajoviimasta pyörivä/värähtelevä tuulettimen ropeli. Ilmeisesti laakerissa on vähän väljää. Ääni ilmenee, kun on pakkasta ja ajonopeutta sopivasti. Ääni hävisi, kun laitoin auton keulalle pahvin lämpenemisen nopeuttamiseksi.

    • Antero

      Kiitoksia vastauksista. Yritän paikallistaa äänenlähdettä joku tötterö korvalla. Jotenkin on sellainen tunne, että ääni tulisi laturin akselin suunnalta kuten yhdessä vastauksessa ilmeni.

      Tuo imuilman esilämmityksen läppäkin pitänee tutkia.

    • Anonyymi

      Itsellä Hyundai i20 vuosimalli 2016. Pitänyt jonkin aikaa vinkunaa kylmällä ja kun lähtee ajoon ja kierrokset noin 2000. Joskus katoaa kun auto lämmennyt. Vajaa vuosi sitten vaihdettu moniurahihna ja vesipumppu. Käytin nyt huollossa. Kiristi moniurahihnaa mutta ääni jatkaa kuulumista. Täytyy kait vain ajella ja katsoa mitä käy kun ilmat lämpenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe