Keraaminentaso naarmuuntuu?

Ceram

Olemme käyttäneet (siemens)keraamista tasoa vasta 1kk ja silloinkin hyvin hellävaraisesti silti pintaan on ilmaantunut pieniä naarmuja ja runsaasti?
Eikö nämä todellakaan kestä mitään vai onko pinnoituksessa jokin vika?

16

22784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oko

      Kannattaisko tsekata kattiloiden ja pannujen pohjat ja opetella nostamaan ja putsaamaan lieden pinta huolella. On myös aineita jolla saat pinnan kiiltämään ja lian pois.

      • Ceram

        Kyllä on putsattu kattilat aina kun tasolle laitetaan jne... Tämän hellävaraisemmin ei tasoa voi edes käyttää?
        Kyllä mahtaa olla hienon näköinen taso joskus 5v. kuluttua¤"#&/%#&("!


    • Pettynyt

      Juuri siksi vaihdoimme keittiöremontin yhteydessä keraamisen lieden perinteiseen. Naarmujen lisäksi tahrat palavat pysyvästi kiinni jos niitä ei joka kerta ehdi välittömästi poistaa.

    • ihmettelijä

      meillä 10 vuotta vanha keraaminen taso(AEG) eikä naarmuja löydy, lisäks joku tahra saattaa olla viikon siinä ennen kun se putsataan eikä oo mitään ongelmaa ollut...

      • toinen

        Itselläni ei kanssa ole ollut mitään ongelmia (Vajaan vuoden vanha Elektrolux). Välistä on näyttänyt, että pintaan on tullut naarmuja, mutta ne on lähtenyt puhdistusaineella ja puhdistustyökalulla pois. Itse en koskaan pyyhi kattiloiden pohjia ennen kuin laitan ne levylle ja kaikenlaista on roiskunut levylle ja palanut kiinni välillä viikonkin ajaksi ennen kuin olen pessyt ne pois.

        Vanhemmillani on ollut sama keraaminen liesi (Blumberg) jo lähes viisitoista vuotta ja edelleen puhdistuksen jälkeen täysin virheetön pinta. Vain vastuksia ovat joutuneet vaihtamaan.

        En enää ikinä hankkisi perinteistä liettä.


      • ceram
        toinen kirjoitti:

        Itselläni ei kanssa ole ollut mitään ongelmia (Vajaan vuoden vanha Elektrolux). Välistä on näyttänyt, että pintaan on tullut naarmuja, mutta ne on lähtenyt puhdistusaineella ja puhdistustyökalulla pois. Itse en koskaan pyyhi kattiloiden pohjia ennen kuin laitan ne levylle ja kaikenlaista on roiskunut levylle ja palanut kiinni välillä viikonkin ajaksi ennen kuin olen pessyt ne pois.

        Vanhemmillani on ollut sama keraaminen liesi (Blumberg) jo lähes viisitoista vuotta ja edelleen puhdistuksen jälkeen täysin virheetön pinta. Vain vastuksia ovat joutuneet vaihtamaan.

        En enää ikinä hankkisi perinteistä liettä.

        Kattokaapas miltä se pinta näyttää valossa esim. liesikuvun valo päällä jolloin naarmut tulee näkyviin?


      • toinen
        ceram kirjoitti:

        Kattokaapas miltä se pinta näyttää valossa esim. liesikuvun valo päällä jolloin naarmut tulee näkyviin?

        Normaalilta katseluetäisyydeltä ei ainakaan mitään huomaa. Valaisimen tyyppi voi tietenkin vaikuttaa siihen mitä pinnasta heijastuu.

        Katsoppas kymmenen vuotta vanhaa perinteistä liettä. Ei taida olla kovin kummoisessa kunnossa, jos ei ole pidetty tosi tarkkaan huolta siitä. Levyt ja niiden reunat ruostuvat myös jos niitä ei huolleta hyvin. Koitapa poistaa vanhan keittolevyn reunasta ruoste ja kiinni palaneet jätökset. Taitaa olla hieman hankalampaa puhdistaa.

        On nimittäin kokemusta myös tavallisestakin liedestä.

        Kysäiseppä naarmuista huvikseen valmistajalta.


      • ylämummo
        toinen kirjoitti:

        Normaalilta katseluetäisyydeltä ei ainakaan mitään huomaa. Valaisimen tyyppi voi tietenkin vaikuttaa siihen mitä pinnasta heijastuu.

        Katsoppas kymmenen vuotta vanhaa perinteistä liettä. Ei taida olla kovin kummoisessa kunnossa, jos ei ole pidetty tosi tarkkaan huolta siitä. Levyt ja niiden reunat ruostuvat myös jos niitä ei huolleta hyvin. Koitapa poistaa vanhan keittolevyn reunasta ruoste ja kiinni palaneet jätökset. Taitaa olla hieman hankalampaa puhdistaa.

        On nimittäin kokemusta myös tavallisestakin liedestä.

        Kysäiseppä naarmuista huvikseen valmistajalta.

        en laittais enää tavallista. Olin ensimmäiseen husqvarnaan tyytyväinen mutta keittiö rempan yhteydessä laitettiin rosteri pinnalla oleva gorenje. ei naarmun naarmua(½ vuotta ollu jo).


      • Keraaminen paras
        toinen kirjoitti:

        Itselläni ei kanssa ole ollut mitään ongelmia (Vajaan vuoden vanha Elektrolux). Välistä on näyttänyt, että pintaan on tullut naarmuja, mutta ne on lähtenyt puhdistusaineella ja puhdistustyökalulla pois. Itse en koskaan pyyhi kattiloiden pohjia ennen kuin laitan ne levylle ja kaikenlaista on roiskunut levylle ja palanut kiinni välillä viikonkin ajaksi ennen kuin olen pessyt ne pois.

        Vanhemmillani on ollut sama keraaminen liesi (Blumberg) jo lähes viisitoista vuotta ja edelleen puhdistuksen jälkeen täysin virheetön pinta. Vain vastuksia ovat joutuneet vaihtamaan.

        En enää ikinä hankkisi perinteistä liettä.

        10 v. ollut keraaminen taso (Upo).

        Todella näppärä ja helppohoitoinen - kuin unelma.
        Putsaan tason aina käytön jälkeen tiskauksen yhteydessä. Koska pyyhkiminen on niin vaivatonta, tulee se myös suoritettua säännöllisesti.
        Joka toinen kk perusteellinen jynssäys ja raappakäsittely.

        Vieraisilla joskus joutuu vielä jynssäämään vanhanaikaista liettä. HUH!


      • Anonyymi

        nyt kyllä haluaisin nähdä kuvat


    • Nappe

      Meille on tulossa SMEGin keraaminen taso, onko siitä kokemuksia?

    • UPO

      Aika vanha jo ja totta kai pieniä naarmuja näkyy
      kun valoa vasten peilaa. Mitä sitten.
      Olen valinnut väärän materiaalin jos et siedä
      naarmuakaan lasipinnassa.

      • Nappa

        Onko se nyt sitten normaalia että lasi naarmuuntuu jo vähäisestäkin käytöstä?


      • Keittiöguru
        Nappa kirjoitti:

        Onko se nyt sitten normaalia että lasi naarmuuntuu jo vähäisestäkin käytöstä?

        Vastaan kaikkiin näihin väitteisiin hyvin yksiselitteisesti: Keraamisen tason kunto on käyttäjästä kiinni, ei laitteen valmistajasta. Perustelut: Keraamisissa tasoissa käytettävää lasia valmistaa ainoastaan yksi valmistaja maailmassa; Schott Ceran. Heillä on haettu patentti tälle lasille, joka ulottaa yksinvalmistusoikeuden muistaakseni vuoteen 2007 saakka. Ja tätä käytettävää lasimassaa on siis olemassa ainoastaan yhdentyyppistä seosta. Toki saman lasimassan pintakiilloituksissa on eri tuotemerkit hakenut tuotteilleen poikkeavaa designia muista valmisteista ja näinollen kiiltävimmissä tasoissa ensimmäiset naarmut näkyvät eniten... aivan kuten kiiltäviksi kiilloitetuissa teräksisissä altaissakin.

        Naarmuuntumiseen tai liesitason "mattaantumiseen" on sitten olemassa muutamia syitä ja keinoja niitten välttämiseen, mutta niistä sitten joskus toisella kertaa...


    • suunnittelija

      Kummasti vain perinteisen lieden likaantuminen, kuluminen ja pinttyminen siedetään ja keraamisessa ei saisi näkyä minkäänlaisia käytön jälkiä...

    • pauli

      Naarmuuntuuhan se keraaminen taso heti sen jälkeen kun sitä alkaa käyttämään. Kaupassa ei niinkään. Mulla ollut rosenlwin keraaminen liesi noin 7 vuotta ja toki siinä pieniä naarmuja on, mutta olisi niitä varmasti perinteisessäkin.
      Jos naarmuuntumattoman haluaa niin pitää keitellä trangialla tai notskilla. Silloin tulee vaan tuo noki-ongelma eteen ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe