Onko Bruce maineensa veroinen?
Liikkuuko käytettyjä markkinoilla?
Mitähän kannattaisi maksaa n. 5kg:n Brucesta jos sellaisen käytettynä löytäisi?
Bruce -ankkuri
9
2308
Vastaukset
- Viki
Monet Brucen kopiot on ihan OK ja hinnaltaan viidesosa. Aito on tietysti aito. Postimyynnissä näytti uusi aito 5kg ruussi olevan 125 erkkiä, joten kait käytetty puolet tuosta kustantaa jos galvanointi on ehjä eikä sitä ole väännelty.
- Ankkurimies
Bruce on valmistettu takomalla toisin kuin eräät sen kopiot, jotka ovat valamalla tehtyjä. Lujuus taotulla ankkurilla on huomattavasti parempi. Ankkurin eri kulmat ovat myös varsin merkittäviä painon lisäksi. Kopioissa varmasti hyvin eri tasoisia valmisteita.
- KalaKalle
Tervehdys sinulle!
Biltema myy mainioita kopoioankkureita Brucelle...
Kalastuksessa tuppaa muutama jäämään kauden aikana pahasti jumiin ja jurppii jos tonni häipyy aina kerralla...
Pari vuotta olen käyttänyt Bilteman korvikkeita ja hyvin on kestänyt, pese muutama kerta kaudessa jos käytät suolavedessä
Laita reilu ketju ankkurin päähän...pari kolme metriä, pitää takuuvarmasti...kiinnitys terässakkelilla..
Hyvää veneilykautta sinulle toivotellen KalaKalle
- toope
omin päin ilman asiantuntijaa.
- JUU
Siis ilman asiantuntijaa. Lisäksi suosittelen, että tutustut ainakin yhteen ulkomaalaiseen venelehteen vähintäänkin vuositilaajana, tietty kotimaisten lisäksi. Yritä myös hankkia netistä esim. "bookharbour.com" kirjakaupasta joitakin ankkurointiaiheisia kirjoja, kolme tai neljä riittää hyvin. Tämän jälkeen ota yhteys johonkin asiantuntijaan, esim Finboatin listoilla olevaan viralliseen venetarkastajaan (varo "villejä" tarkastajia!) ja tee hänen kanssaan kirjallinen sopimus ankkurinostokonsultoinnista. Kirjallinen on turvallisempi kuin suullinen, jos asiaa joudutaan myöhemmin puimaan esim. oikeusistuimessa eri asteissa. Sitten vaan ei muuta, kun rohkeasti ankkuria ostamaan.....
- Jallu
Itelläni on 20kg kopio ja hyvin on pitänyt ja kestänyt
- American Eagle
oma käsitykseni on että jos 5 kg ankkuria pitää etsiä käytettynä, ei itse ruuhikaan taida olla muutakuin tuurilla kelluva paukkulankaviritelmä.
Meripelastusseuran saunailtojen julkinen naurun kohde, eli kippo jota saadaan hinailla tavan takaa turvaan kun mikä milloinkin viritys laukeaa laineillemielineen käsiin.
Veneily on hieno asia mutta jos varat loppuu jo ankkurissa on syytä miettiä vaikkapa mato-onkikalastusta vaihtoehtoharrasteeksi. Ihan vaan turvallisuuden, jos ei muun, nimissä.- Nöyrä köyhä
Itse olen sijoittanut vähistä varoistani käytettyyn m-veneeseen (uppoumarunko) yli 30.000 €. Pitäisin laitetta merikelpoisena ja turvallisena enkä ole joutunut turvautumaan hinauksiin. Sain hyvän ankkurin veneen mukana enkä ole joutunut miettimään sellaisen hankintaa sen enempää.
Pidän silti venettä varustellessani järkevänä käydä läpi myös käytettynä hankittavat vaihtoehdot, varsinkin silloin, kun varusteen käyttöarvo käytettynä on uuden veroinen. Jostakin Bruce-ankkurista voi olla vaikea sanoa, onko sitä käytetty 2 vai 20 vuotta. Kun aito Bruce on tunnetusti kallis laatutuote, ei toimivissa jälkimarkkinoissa pitäisi olla mitään ihmeteltävää.
Itse ostaisin paljon mieluummin Brucen käytettynä puoleen hintaan ja käyttäisin säästyneet rahat vaikkapa hyvään mallasviskiin kuin kerskuisin sillä, että minulle kelpaa vain uutuuttaan hohtava kaupan kama. - kyykkyyn?
Monta vuotta on tullut veneiltyä mutta kyllä aina
koitetaan säästää kun se on järkevää.
Tekniikkaan laitan pelkästään uutta mutta kyllä
muuten tulee ostettua välillä jopa käytettyä.
Silti saa menemään bensaan, huoltoon,, osiin yms. 3-4t€/vuosi.
Sinä päivänä kun ei tarvii työllä rahoja hankkia
ja tilin saldo ilmotetaan kuudella numerolla
niin rupeen vittuilemaan kaikille ketä ostaa halpaa ja käytettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234