Maksan pakastamisesta

Kuinka on?

Onko kenelläkään tietoa, että voiko maksaa ja sydäntä pakastaa ja syöttää tämän jälkeen kissalle? Sydämet ainakin tuntuvat olevan niin reilun kokoisia, että kerta-annoksesta kahdelle kissalle tulee turhan suuri. Jos pakastaminen on mahdollista, niin kuinkakohan kauan tavara säilyy pakkasessa? Kun esim. silakka tahtoo ottaa itseensä hajuja pakastimesta aika helposti.

9

7041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tabby

      Sydäntä, kieliä, kaikkea lihaa, kalaa sekä sisäelimiä voi pakastaa. Säilyvyydestä en tiedä, mutta en itse hirveän montaa kuukautta säilyttäisi pakastimessakaan. Muikut ainakin säilyvät suhteellisen hyvin pakastimessa.

      Itse laitoin eilen liotettuja munuaisia pakastimeen, kun tuli sunnuntaina ostettua kun olivat niin edullisia. Kannattaa pakastaa kerta-annoksina, kun tuota pakasteesta kerran sulatettua ei enää uudelleen saa pakastaa.

      Joku joskus sanoi, että esim. jauheliha säilyy pakastimessa hyvänä vuoden päivät, en sitten tiedä. Kissahan ei kyllä syö pilaantunutta lihaa, ainakaan yleensä, että jos pakastettu liha ei enää kissalle kelpaa, kannattaa liha heittää pois - saattaapi olla pilaantunutta.

      • Nyt astetta viisaampi

        Arvelinkin, että pakastamisesta ei ole haittaa mutta halusin kuitenkin varmistua asiasta. Täytyykin ostaa seuraavalla kauppareissulla herkkuja varastoon ja pilkkoa kerralla enemmän. (Olen itse kasvissyöjä, joten sydämen pilkkominen ei ole minulle kovin mieluista puuhaa... Tosin, mitäpä en kissojeni eteen tekisi) =)


      • vegata
        Nyt astetta viisaampi kirjoitti:

        Arvelinkin, että pakastamisesta ei ole haittaa mutta halusin kuitenkin varmistua asiasta. Täytyykin ostaa seuraavalla kauppareissulla herkkuja varastoon ja pilkkoa kerralla enemmän. (Olen itse kasvissyöjä, joten sydämen pilkkominen ei ole minulle kovin mieluista puuhaa... Tosin, mitäpä en kissojeni eteen tekisi) =)

        vaan ei se kissoihin vaikuta, vaika minäkin olen vegaani. ja siihen tottuu, että pilkotaan kieliä ja sydämmiä ja munuaisia...
        kannattaa muuten tehdä niin, että pakastaa puovipusseissa, ja tekee vesitiiviin solmun, ja kun sen sulattaa, niin sulattaa isossa kattilassa, missä on huoneen lämpöistä vettä, hiukan lämpimämpää. sitten sinne, niin ainakin 180g paketit pitäs sulaa kahessa tunnissa.


      • sydänherkku
        vegata kirjoitti:

        vaan ei se kissoihin vaikuta, vaika minäkin olen vegaani. ja siihen tottuu, että pilkotaan kieliä ja sydämmiä ja munuaisia...
        kannattaa muuten tehdä niin, että pakastaa puovipusseissa, ja tekee vesitiiviin solmun, ja kun sen sulattaa, niin sulattaa isossa kattilassa, missä on huoneen lämpöistä vettä, hiukan lämpimämpää. sitten sinne, niin ainakin 180g paketit pitäs sulaa kahessa tunnissa.

        Meilläkin pakastetaan kerta-annoksia. Pakastusrasioita käytän, pesen tietysti aina käytön jälkeen ja käytän taas uudelleen. Otan annosrasian jo illalla sulamaan jääkaappiin ja aamulla lämmitän mikrossa. Kyllä maistuu kissoille!


      • Anonyymi
        vegata kirjoitti:

        vaan ei se kissoihin vaikuta, vaika minäkin olen vegaani. ja siihen tottuu, että pilkotaan kieliä ja sydämmiä ja munuaisia...
        kannattaa muuten tehdä niin, että pakastaa puovipusseissa, ja tekee vesitiiviin solmun, ja kun sen sulattaa, niin sulattaa isossa kattilassa, missä on huoneen lämpöistä vettä, hiukan lämpimämpää. sitten sinne, niin ainakin 180g paketit pitäs sulaa kahessa tunnissa.

        tuplastandardit on käsin kosketeltavissa


    • 53058

      Maksan pakastamistietoa ei löydy mistään. Tutkittu kaikki hienot keittiökirjat ja Martta -ohjeet. Tietenkin löytyy kirjoittajia, joiden puheessa on puolet paskaa, kuten anopin pierussa.

    • helppohomma

      Olen jo vuosia pakastanut kissoilleni jo valmiiksi sokeripalan kokoisiksi kuutioiksi leikattuja "pumpun" paloja pieniin rasioihin. Purkki illalla jääkaappiin sulamaan, aamulla syö sen keittelemättä. Näin voi taata, ettei tule sitä päivää, ku eväät onkin loppu.Välillä tietysti muutakin, valmisruokia tai kalaa.

    • enolesiksiantanu

      Miten olisin joskus kuullut, että maksaa ei saisi kissalle antaa, sillä se on liian vahvaa kissan mahalle..Onko vanhaa tietoa?

      • Anonyymi

        Kyllä voi antaa. Kertyneiden raskasmetallien takia ei isoja määriä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe