Voisiko joku kertoa kokemuksia ja kustannuksia sisäänpäin kaatuvan tasakaton muuttamisesta harjakatoksi. Katto on tehty 1970-luvun alussa, huopakatteinen ja pinta-ala n. 120m2.
Tasakatosta harjakatto
3
4979
Vastaukset
- mrr
Kunnasta varmistettava voiko muuttaa ja millaisen luvan vaativat, rakennustarkastaja neuvoo ilmaiseksi.
- esimerkki
3 vuotta sitten muutimme vastaavan rakenteen harjakatoksi. Kattopinta-ala runsaat 200 neliötä, Talo L-mallinen, autokatos/varasto muodostaa lyhyen siiven. Onneksi löysimme taitavan suunnittelijan, joka suolsi nopeasti lupakuvat.
Kate Ormax, aluskate rankka, kattotuolit tehtiin paikalla entisten kattokannattajien päälle, piippua jatkettiin 1,5 m, piipunjuuri pellitettiin, läpiviennit vakiomalleja, kattoturvatuotteet samoin.
Kirvesmies oli palkattuna 3 viikkoa, itse olin vänkärinä. Pellitykset piippuun ja jiiripellit tekivät ammattilaiset. Omalla väellä tehtiin tiilien latominen (yksi päivä) ja maalaukset sekä tietysti siivoukset ja osa purkutöitä.
Rahaa paloi 63 000 mummoa eli noin 10 500 €.
Kannattaa tehdä tarkka budjetti, ettei tule yllätyksiä. Helposti unohtuvia asioita ovat esim. jätteen kuljetus, rakennuslupa, nosturikulut ja telinevuokrat.- Timpurin poíka
Kiitokset vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693