-70 luvun talon remontti

haaveilenko turhaan?

Uskaltaako joku "heittää" arviota kokonaisen seitkytluvun alun talon remontoinnista? Kaikki pinnat, myös katto ja lattia uusiksi, ja keittiö kokonaisuudessaan. Sauna ja pesuhuone myös, ja kaakelilla. Myös lämmitys (öljy) on tehty "piiloputkin" eli pintaan pitäisi saada? Neliöitä n.160. Ei tarvetta näyttävyydelle ja kaiken kalleimmille materiaaleille. Eikä teetetä pimeenä! Lattiat nyt lautaa, onko hiominen lakkoineen jne. kalliimpi ratkaisu kuin uusi laminaatti? Auttakaa "ekan ostajaa"!!

7

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haaveilenko turhaan?

      seinät olisi tarkoitus tapetoida/maalata, pohjat hyvät. Kattoon levyä? Lattiat joko hionta tai laminaatti. Vain yksi suihkupiste ja pieni sauna. Palatsille ei tarvetta. Oma arvio 20.000 eskoo, onko joku edes samoilla linjoilla?

      • realisti

        Sillä rahalla saa vain sen putkiremontin joten jostain pitää nyt tinkiä.
        Jospa nyt mietittäisiin rauhassa ja tehtäisiin vain kevyt pintaremontti.
        Ne putket kestää vielä pitkään, laminaatilla ei pidä pilata sitä taloa.
        Sisäkatot vain maalataan, yksi suihku riittää hyvin ja saunassa voi käydä vuoronperään.


      • haaveilenko turhaan?
        realisti kirjoitti:

        Sillä rahalla saa vain sen putkiremontin joten jostain pitää nyt tinkiä.
        Jospa nyt mietittäisiin rauhassa ja tehtäisiin vain kevyt pintaremontti.
        Ne putket kestää vielä pitkään, laminaatilla ei pidä pilata sitä taloa.
        Sisäkatot vain maalataan, yksi suihku riittää hyvin ja saunassa voi käydä vuoronperään.

        sitä tarkoittanut että sauna täytyisi laajentaa ja suihkuja olla kaksi, vaan lähinnä yritin kertoa kohteen koosta. Mutta lähtökohta keskusteluun on jo; eli putkirempan hinnan on joku jo uskaltanut arvioida:) Sisäkatoille ei riitä pelkkä maalaus!


    • Anssi

      20.000€ riittää hyvään pintaremonttiin, mutta ei kyllä kaikkeen mitä luettelit.

      Jos uusit kaikki kaapistot (k wc muuta), niin niihin voi jo mennä 20.000, vaatimattomallakin tasolla helposti 10.000, riippuu tietysti kaappien määrästä.

      Maalaaminen, tapetointi ja edullinen laminaatti tulee maksamaan jotain 500€/huone.

      Jos 20.000€ on raha jolla pitää pärjätä, niin laittakaa asiat tärkeyjärjetykseen ja korjatkaa sitten yksi huone kerrallaa. Jos keittiön kaapistojen uusiminen on tärkeää, niin aloittakaa siitä, se on kuitenkin kallein huone. Voi olla että rahaa ei sitten paljon muuhun jää.

      • aha

        Mielestäni kannattaisi ihan ensimmäisekis laittaa putket kuntoon mikäli niitten korjaustarve kerran on olemassa. Katsoa mihin rahat riittää sen jälkeen. Tuo 20000 euroa menee varmasti jo siihen, riipuen miten perusteellinen korjaus on tehtävä.
        Mikäli koko vesi- ja viemäröinti menee uusiksi, se onkin jo isompi juttu.
        Eli korjaaminen aloitettava sisältä päin ja edettävä kohti pintaa. Monestihan putkiremontin yhteydessä joudutaan repimään paikkoja auki ja se taas johtaa siihen, että pintaakin on uusittava.
        Lautalattioista en luopuisi jos sellaiset on jo valmiina. Enkä missään tapauksessa vaihtaisi niitä laminaattiin.
        Pientä pinbtojen kaunistelua saa pienelläkin rahalla kun itse osaa tehdä.


    • Mike

      Olemme aloittamassa remonttia 80-luvun okt:ssa ja kaikki pinnat kattoa lukuunottamatta menee uusiksi. Seinät laitetaan itse, muu työ ostetaan. Mun budjetti on 55000 euroa, ja tämä on siis "pinta"remonttiin varattu raha: keittiö (kalusteet koneet), 2 x kph, sauna, wc, 2 x eteinen, portaikko uusiksi, laminaatit tapetit ja maalit ja liukuovikomerot 5 makuuhuoneeseen... Mielelläni käyttäisin 10000 enemmänkin niin saisin joka paikkaan uudet katotkin, nyt tyytymään vanhaan panelikattoon suurilta osin.

      Musta toi 20000 euron budjetti kuulosti aika tiukalle ottaen huomioon että teillä onsio putkiurakka siinä mukana. Laske tarkkaan!! Ja onnea :)

      Jos viitsit niin kerro miten teidän remontissa käy. Itse ajattelin raportoida tänne silloin tällöin, kunhan saadaan homma vauhtiin.

    • Mike

      Kuten jokutuossa jo kommentoikin, niin älä ihmeessä hävitä alkuperäistä lautalattiaa, vaan hio ja lakkaa. Tulee halvemmaksi ja on kyllä erittäin hyvännäköinen lopputulos. Laminaattikin on ok, mutta en missään nimessä korvaisi lautalattiaa laminaatilla.

      Lautalattiassa on paras tunnelma!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe