Voiko nainen kihlata?

Marie

Selventäkää mieltäni voiko nainen pyytää miestä kihloille?
Olen todella rakastunut ja tiedän miehenikin olevan minuun..emme ole puhuneet kihloista, mutta tiedän, että hän melko varmasti suostuisi. Hän on elämäni mies ja olen ilmoittanut sen myös hänelle, ketään muuta en halua...
Mieheni ei ole erityisen perinteinen, joten onnistuisikohan tämä kyseinen vaihtoehto vai odottelenko vielä itse?
Lisäksi olen luultavammin raskaana,josta mieheni tietenkin tietää, haluaisin olla edes kihloissa hetken ennen mahdollista vauvan tuloa..
Erityisesti miehet kommentoikaa! Ja miten tämä olisi hyvä toteuttaa, vinkkejä!? Hän on poliisi, onko heillä jotain erityisiä "perinteitä"/tapoja?

6

2334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö85

toki voi nainenkin pyytää...itse kihlasin mieheni ja kosin myös ja nyt onnellisesti naimisissa...mikä estää...ei enään eletä sitä vanhaa hyvää aikaa missä miehellä oli varmuutta kosia...nykyajan miehet on nii epävarmoja vaikka olette yhdessä 5 vuotta ei mies ole silti varma mitä haluat ja toivot suhteelta...tee ihmeessä aloitus!!!onnea!!!

• Helinä

Senkun kosit vaan, kyllä nainenkin sen voi tehdä!

• Marie

No eipä muuta kuin kosiskelemaan :D toivottavasti ei tule rukkasia.. :) Kiitos vastauksista! Antakaa vielä hyviä vinkkejä tilanteeseen, kauhea ongelma mitä erityistä sitä keksis?

• Sara
        Marie kirjoitti:

No eipä muuta kuin kosiskelemaan :D toivottavasti ei tule rukkasia.. :) Kiitos vastauksista! Antakaa vielä hyviä vinkkejä tilanteeseen, kauhea ongelma mitä erityistä sitä keksis?

Ei siihen oikeestaan tarvitse keksiä mitään erityistä. Kosiminenhan itsessään tekee siitä tilanteesta erityisen ja ikimuistettavan. Oon kuullut monesta kosinnasta, jotka on tapahtuneet "arkisesti", ja silti on itsellekin tullut sellainen olo, että olipas romanttista (ja kihlaparille hetki on ollut tietysti todella romanttinen).

Mutta tietysti voit "alustaa" kosintaasi järjestämällä miehellesi romanttisen illan, ja sitten jossain vaiheessa iltaa sanot, että sinulla olisi yksi kysymys...

• anna
        Sara kirjoitti:

Ei siihen oikeestaan tarvitse keksiä mitään erityistä. Kosiminenhan itsessään tekee siitä tilanteesta erityisen ja ikimuistettavan. Oon kuullut monesta kosinnasta, jotka on tapahtuneet "arkisesti", ja silti on itsellekin tullut sellainen olo, että olipas romanttista (ja kihlaparille hetki on ollut tietysti todella romanttinen).

Mutta tietysti voit "alustaa" kosintaasi järjestämällä miehellesi romanttisen illan, ja sitten jossain vaiheessa iltaa sanot, että sinulla olisi yksi kysymys...

Jos miehesi on perinteinen, niin naiset ovat saaneet perinteisesti kosia karkauspäivänä. Ja sehän on ihan pian, tilaisuus sentään vain joka neljäs vuosi. Onnea matkaan :)

• feministi

Mikä ihmeen historiavilllitys naisilla on, eihän miehetkään enää käytä puhemiestä kysyäkseen havittelemansa naisen isältä lupaa? Eikä nykyään varasteta naista tämän kotoa naimattomana neitsyenä ja viedä sitä sitten kartanoon lapsia tekemään.

Kyllä nainen voi kosia, mutta kyllä se mieskin kosii - kun aika on hänelle oikea. Voihan olla että mies suunnittelee kosintaa eikä tykkää jos nainen pilaa suunnitelman. Kihlauksen pitäisi olla yhteinen sopimus - voittehan te sopia kumpi kosii kun siltä tuntuu? Miksi kiirehtiä ja pilata hyvä suhde äkkiä rengastamalla rakkauden ensihuumassa, kihlaus on kuitenkin lupaus avioliitosta eikä merkki siitä että seurustelee ihmisen kanssa jota kohtaan on romanttisia ajatuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe