Mulla oli vajaa neljä vuotta sitten sydänlihas tulehdus, jota ei tiedetty heti taudin syyksi.
Sairaalassa jouduin olemaan viikon, jonka jälkeen vasta kolmen kuukauden jälkeen pääsin aloittaa treenauksen rauhallisesti.
Näin vuosien päästä ei se täysin kokonaan ole parantunut, eikä varmaan koskaan täysin entiselleen tulekaan, mutta ei se mitään estä tekemästäkään.
Välillä mulla on pientä kipua vasemmassa rinnassa ja vuosi sitte kävinkin tarkistuttamassa sen lääkärissä, mutta sydänfilmissä ei näkynyt mitään poikkeavaa muutosta, eikä muistakaan testeistä.
Tuo ajottainen särky saattaa johtua autonomisesta hermostokivusta tai psyykkisestä kivusta, koska mieli muistaa sen vuosia sitten olleen tulehduksen sydämessä ja kun ajatus on mulla mielessä niin ikään kuin itse aiheutan sen säryn siihen rintaan ja stressi tilanteissa se vielä herkistyy enemmän.
Sydänlihas tulehdus
9
35184
Vastaukset
- tohtori sude
sanoit:
kun ajatus on mulla mielessä niin ikään kuin itse aiheutan sen säryn siihen rintaan ja stressi tilanteissa se vielä herkistyy enemmän.
öööh. mitähän tohonkin voisi sanoa?? voi olla. älä ajattele. - se auttaa
suosittelen että ahkeroit kotitöissä:)
- Hoitsuopiskelija
Mikä sydäntulehdus oli kyseessä? Ymmärsin että perikardiitti eikä endokardiitti? Endokardiitti vaatii pitkän antibioottihoidon vanhvoilla antibiooteilla, viikko on aivan liian vähäinen aika. Sydämen anatomian takia endokardiittia on vaikea hoitaa.
- Sairaanhoitaja
niin on erotettava kolme eri tulehdustyyppiä:
1.Endokardiitti=sydämen sisäkalvon tulehdus,HOITUU antibiooteinkin.
2.Myokardiitti=sydänlihaksen tulehdus
3.Perikardiitti=sydämen peittokalvon tulehdus, eli sydänpussin tulehdus.
Kaikkiin käy antibioottihoito,kesto vaihtelee rajuuden mukaan.
Eli latinaksi:endocardium=sydämen sisäkalvo,myocardium=sydänlihaskudos ja pericardium=sydänpussi.T.15 v tehohoitoa pakertanut yliopistosairaalan teholla.
Alkuperäiselle:olet varmaan käynyt jälkitarkastukset ja ekg:t otettu,ja jos ei ihmeitä,niin normaalia elämää vaan. - Mies
Siis mulla oli sydänlihastulehdus, johon ee mitään lääkettä saanut, vain lepo auttoi, paitsi mitä nyt beetasalpaajia sain muutamia tykytyksiin.
- Sairaanhoitaja
Mies kirjoitti:
Siis mulla oli sydänlihastulehdus, johon ee mitään lääkettä saanut, vain lepo auttoi, paitsi mitä nyt beetasalpaajia sain muutamia tykytyksiin.
että tulehduksesi olisi ollut kuitenkin bakteerin/viruksenkin aiheuttama. Siksi tuumailen, miksei antibioottia. Mutta pääasia, että olet nyt parantunut. Hyvää jatkoa! Lepoahan rankka tauti kyllä vaatii.
- sirre
Sairaanhoitaja kirjoitti:
niin on erotettava kolme eri tulehdustyyppiä:
1.Endokardiitti=sydämen sisäkalvon tulehdus,HOITUU antibiooteinkin.
2.Myokardiitti=sydänlihaksen tulehdus
3.Perikardiitti=sydämen peittokalvon tulehdus, eli sydänpussin tulehdus.
Kaikkiin käy antibioottihoito,kesto vaihtelee rajuuden mukaan.
Eli latinaksi:endocardium=sydämen sisäkalvo,myocardium=sydänlihaskudos ja pericardium=sydänpussi.T.15 v tehohoitoa pakertanut yliopistosairaalan teholla.
Alkuperäiselle:olet varmaan käynyt jälkitarkastukset ja ekg:t otettu,ja jos ei ihmeitä,niin normaalia elämää vaan.Tyttäreni sai sydänlihastulehduksen pelattuaan sulkapallo-ottelun kuumeessa 39 astetta ilman minun lupaa, treenaajan annettua kansanlääkettä. Meni pari päivää ja hän oli niin huono että terveyskeskuslääkäri passitti sairaalaan jossa totesivat sydänlihastulehduksen ja phneumokokkeja keuhkossa eli keuhkotulehduksen myös. Eristysosastolle ja pelikielto mutta on vielä hengissä´.
- janne
Sairaanhoitaja kirjoitti:
että tulehduksesi olisi ollut kuitenkin bakteerin/viruksenkin aiheuttama. Siksi tuumailen, miksei antibioottia. Mutta pääasia, että olet nyt parantunut. Hyvää jatkoa! Lepoahan rankka tauti kyllä vaatii.
Moi!
mulla ei ole ollut sydänlihastulehdusta!
hyvää jatkoa... mistä niitä saa?
- Nuorukainen80
Korjaantuuko tulehdus kokonaan vai jääkö siitä mahdollisia pitkänajan seurauksia?
Esim. vuosien jälkeen joskus sydän hakkaa tiuhasti ja tuntuu ettei henki kierrä??
Pulssi normaalia korkeampi ja nukkuessa rauhallisempi/vaimea lyönti?
Pitäisikö noiden oireiden takia käydä ottaa sydänkäyrät?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713