Atooppinen ihottuma sormissa - apua?

Aliina

Ongelmanani on atooppinen ihottuma sormissa.
Tule pieniä vesikelloja, jotka kutiavat sietämättömästi. Puhjettuaan kuivuvat ja niin kuivuu sitten koko sormikin, aivan hilseeksi asti. Nivelten kohdilta välillä syvätkin haavat, kun iho niin kamalan kuiva.

Nyt olen aloittanut jatkuvan rasvauksen, ja tuo kuivuminen on vähentynyt.

Olisiko ongelmaani olemassa mitään helpotusta? Luin jostain, että joku oli saanut apua jostain kasviöljytableteista..

Kiitän.

20

15804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N40+

      Minulla oli samantyyppistä vaivaa, kunnes kävin allergiatesteissä. Ne paljastivat, että olen allerginen mm. hasselpähkinöille ja mantelille. Kun vältin niiden syömistä, iho parani. Sietämätön ajoittainen kutina loppui.

      Jos nykyisin syön vahingossa mantelia (jossakin kaupan leivonnaisessa saattaa olla), seurauksena on kasvoissa vesikelloja.

      • Aliina

        ..mutta niistä ei löytynyt aiheuttajaa.

        Kemiallisia aineita monista kosmetiikka-, siivous-, hygienia- yms. aineista testattiin kymmeniä, ja sitten nelisenkymmentä ruoka-ainetta.
        Ei mitään.

        Atooppiseksi ihottumaksi luokitteli ihotautilääkäri, ja antoi lääkerasvaan reseptin. Auttaa kutinaan, muttei estä rakkuloita.


      • Pikkupojalla
        Aliina kirjoitti:

        ..mutta niistä ei löytynyt aiheuttajaa.

        Kemiallisia aineita monista kosmetiikka-, siivous-, hygienia- yms. aineista testattiin kymmeniä, ja sitten nelisenkymmentä ruoka-ainetta.
        Ei mitään.

        Atooppiseksi ihottumaksi luokitteli ihotautilääkäri, ja antoi lääkerasvaan reseptin. Auttaa kutinaan, muttei estä rakkuloita.

        Pojalla joka on nyt alle 10 vuotias, on aina pahempi näin talvisin, kun ilma on kuiva ja uimahalleissa käyntien jälkeen, iho on yleensä ollut rikki.
        Mutta muistin hyvän ja halvan tuotteen,
        TUMMELI rasva, se on tarkoitettu alkujaan lehmien utarevoiteeksi, mutta on antiseptinen ja sopii tietysti mihin vaan. Siitä on tullut meen perheen yleisvoide ja autaa tosiaan pojan ihottumaan, jos muistaa vaan säännöllisesti käyttää. Iso purkki ei paljon maksa.


      • Aliina
        Pikkupojalla kirjoitti:

        Pojalla joka on nyt alle 10 vuotias, on aina pahempi näin talvisin, kun ilma on kuiva ja uimahalleissa käyntien jälkeen, iho on yleensä ollut rikki.
        Mutta muistin hyvän ja halvan tuotteen,
        TUMMELI rasva, se on tarkoitettu alkujaan lehmien utarevoiteeksi, mutta on antiseptinen ja sopii tietysti mihin vaan. Siitä on tullut meen perheen yleisvoide ja autaa tosiaan pojan ihottumaan, jos muistaa vaan säännöllisesti käyttää. Iso purkki ei paljon maksa.

        Voisin ihan hyvin kokeillakin. Mistähän sellasta saisi? En ole ennen kyseisestä kuullut.


    • Hbl

      Atooppinen ihottuma on ravintoperäinen sairaus.
      Tiedän tuotteen joka siihen auttaa.

      • Aliina

        Millä tavalla ravintoperäinen?? Olen kyllä valmis muuttamaan ravintoani, mikäli saan tähän helpotusta sitä kautta.

        Ja mikähän tuote tähän tepsisi? Kerrohan sen nimi, ja mistä saa, niin voisin kokeilla.

        Kiitos.


      • Hbl
        Aliina kirjoitti:

        Millä tavalla ravintoperäinen?? Olen kyllä valmis muuttamaan ravintoani, mikäli saan tähän helpotusta sitä kautta.

        Ja mikähän tuote tähän tepsisi? Kerrohan sen nimi, ja mistä saa, niin voisin kokeilla.

        Kiitos.

        vaikka sähköpostilla: [email protected]
        Kerron mielelläni.


      • Anonymouz

        Atooppinen ihottuma ei todellakaan ole ravintoperäinen sairaus!
        "Atooppisen ihottuman aiheuttaja on monimutkainen immuniteetin häiriö." Poliklinikka.fi
        Jos se olisi ravintoperäinen sairaus, niin olisin jo saannut sen parannettua. Vauvasta asti atooppinen ihottuma ollut ja ehkä saattaa sitten aikuisiällä pikkasen parantua.


      • tutkittu ja koettu
        Anonymouz kirjoitti:

        Atooppinen ihottuma ei todellakaan ole ravintoperäinen sairaus!
        "Atooppisen ihottuman aiheuttaja on monimutkainen immuniteetin häiriö." Poliklinikka.fi
        Jos se olisi ravintoperäinen sairaus, niin olisin jo saannut sen parannettua. Vauvasta asti atooppinen ihottuma ollut ja ehkä saattaa sitten aikuisiällä pikkasen parantua.

        Kyllähän atooppinen ihottuma on nimenomaan juuri ravintoperäinen. Ravinnon tasapainossa häiriöitä, ja paranee ravitsemushoidoillla, yllätys yllätys. Vaatii kuitenkin koko ajan sitä ravitsemushoitoa.

        Immuntieetin häiriöihinhän juuri ravinto vaikuttaa. Jos jokin ravinto-osa klikkaa, sehän heijastaa aina myös sinne immuniteettiin. Ei tarvitse olla kuin joidenkin ravintoaineiden epäsuhta, jälki voi olla kamalaa. Jotain ainetta liian vähän, ja toista liian paljon, kun niiden suhde toisiinsa pitäisi olla tietty suhde. Heti sellainen epäsuhta näkyy terveydentilassa ja immuunipuolustuksessa.


      • Tummelia saa---------

        Hei poikkesin taas tänne.
        Itse olen ostanut Tummelin jostain halpamyymälän kemikalio-osastolta ja se on kirkkaan punainen muovi (hillopurkin) kokoinen, lukee valkoisella TUMMELI ja ei ole kallista, en muista mitä maksoi, kannattaa ostaa tuo iso purkki, se kestää, vaikka päivittäin rasvaisikin.Eipä siinä häviä vaikka kokeilisi.


    • auttaa

      tiedän tuotteen, joka voisi tuohon vaivaan auttaa. ota yhteyttä sähköpostilla, niin kerron lisää

      • pienet tissit :(

        nii miten ;Ooo


    • LIMU MOI

      Luonnon tuotteet parasvaihtoehto, minua on kiusannut
      jatkuva kutina,laikku-psorjaasis, olen kayttanyt
      sellaista uutetta kuin ORIGINAL LIMUMOI se on meri-
      levaa, juon 30mm vrk:ssa, ulkoisesti pumpulilla levitan limumoita iholle, siis kayttoni ollut seka, sis. ja ulkoisesti. Kayttoa olen tehnyt reilun viikon
      ja tulos on ihan hyva, ihoni rauhaoittunut tyystiin.
      Kirjoitamulle [email protected] niin saat tietaa mista saat sita.terv,JUSSI

    • erittäin

      vaihda välittömästi fluoria sisältämäsi hammastahna sellaiseen joka ei sisällä fluoria,ja palataan asiaan 4 kk kuluttua.
      se ainakin auttoi psoria ja kuivia sormia ja kantapäitä ja varpaanvälejä rassanneeseen ihottumantyyyppiseen kovettuma haavauma hommiin ja sormetkin on nyt talven jalkeen 90% paree ja jalatkin on tosi hyvät.

    • käyttäjä

      -oletko kokeillut colactive ternimaitokapseleita. mulla itselläni on ollut atoopista ihotumaa. päänahassa ja kasvoissa. olen vuoden verran syönyt niitä. ne ovat hävinneet kokonaan. nähtävästi oli jokin vitaaminin tai hivenaineen puute. käytin rasvoja ja nizoral nimistä pesuainetta. kokeile ihmeessä!

    • ...myös...

      Itselläni myös tulee kyseiset pienet vesikellot sormiin ja kutisee niin pirusti, ei ole aina mutta välillä tosi pahana. Lääkärit ei tunnu tietävän mikä se oikeastaan on, mutta määräsivät "Locoid 0,1% emulsiovoidetta" eli hydrocortisoon voidetta. Myös vahvin hydrocortison voide mitä apteekista saa niin jeesaa. Itse käytän viiden-kymmenen päivän kuureina et levitän aamulla ja illall ohuelti voidetta ja sit olen noin 20-40 päivää käyttämättä tai sit niin kauan kuin ne ilmaantuu uudestaan, tällä päässy ain hetkex paranee, mut ei ole koko ongelmaa poistanut. Isä ukollanikin oli aikoinaan nuorena sama vika ja sitä oli hänellä noin kymmenkunta vuotta ja sit se yx kax hävis lopullisesti yhtä nopeasti kuin oli tullutkin. Että eiköhän se tästä vielä joskus.

      • Atopia

        Helosan -voide (Argimarketista) väliaikoina on minulla auttanut parhaiten atooppiseen ihottumaan. Olen kokeillut monenlaisia voiteita.

        Minulla paljo omenien- ja paljo porkkanoiden syönti saa aikaan kipeitä haavoja käsiin.


      • laaja-alainen
        Atopia kirjoitti:

        Helosan -voide (Argimarketista) väliaikoina on minulla auttanut parhaiten atooppiseen ihottumaan. Olen kokeillut monenlaisia voiteita.

        Minulla paljo omenien- ja paljo porkkanoiden syönti saa aikaan kipeitä haavoja käsiin.

        Vaikea vuotava atooppinen ihottuma on historiaa. Miten se iho toimii, jos keho ei joko osaa kaikkia tarvittavia aineita valmistaa, mitä sen kuuluu osata, silloin sitä pitää auttaa, antaa aineita valmiina. Joten purkille on pitänyt mennä, mutta vastalahjaksi ihottumat ovat pysyneet poissa.


    • Yllättynyt

      Olen kärsinyt lapsesta saakka atooppisesta ihosta ja erityisesti viimeiset 4-5 vuotta vaikeasta käsi-ihottumasta. Ihottuman paheneminen ajoittui pienten lasteni vauva- ja pyllynpesuvaiheeseen, jolloin käsiä ei vain pystynyt olemaan pesemättä jatkuvasti. Mikään rasva ei tähän auttanut. Kaikki kovimpiin kortisoneihin ja limuusivoiteisiin asti tuli kokeiltua, mikään ei auttanut. Jatkuvasti oli 3-7 sormenpäätä haavoilla, vaikka mitä olisi tehnyt.

      Nyt olen painonhallintasyistä kokeillut normaalista ruokavaliostani poikkeavaa syömistä. Ihottumasyistä en tähän lähtenyt. Suurimmat erot aiempaan ruokavaliossa ovat hiilihydraattien (erit. sokerin) vähentäminen/välttäminen, vehnän välttäminen ja oliiviöljyn reilu lisääminen sellaisenaan ruokaan/salaattiin, ns. "salaattikastikkeena", päivittäin. 3 viikkoa näin syötyäni on ihoni paremmassa kunnossa ja aiemmin yleinen talvikutina vartalossa vähentynyt. Lisäksi käteni ovat parantuneet aivan hurjasti. Aiemman haavaisuuden sijaan nyt enää yhdessä sormessa on haava, sekin paranemassa. Yleisestikin sormenpäät tuntuvat huikeasti aiempaa paremmilta.

      Koskaan en olisi uskonut, että ruokavaliolla voi olla näin merkittävä rooli atopian kannalta, enkä toki vielä 3 viikon perusteella voi itsekään varmoja johtopäätöksiä tehdä. En myöskään tiedä, onko suurin vaikutin atopiaan sokeri, vehnä vai oliiviöljy - vai kaikki yhdessä. Tätä aion ajan myötä testailla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe