Olen kuullut että BMW:n alkuperäisessä business-cd soittimessa olisi jotenkin suodatettu alapäätä pois kaiutinannoista???pitääkö paikkansa.Olin ajatellut laittaa vahvistimen autooni muuntamalla kaiutintasoisen-rca:ksi, mutta ei taida auttaa jos siinä on vokin suodatus?Saakos sen otettua pois??Autoni on 96vuosimallia
Business cd
11
3565
Vastaukset
- 528
En tiedä business-cd:stä mutta business RDS ainakin oli radion osalta äänenlaadultaan todella surkea: korkeat diskantit puuttuu, matalat bassot puuttuu ja stereokuva on lattea eli vastetta on leikattu rajusti. Tuon tilalle vaihdettu Professional CD on radionkin ääneltään ihan toista luokkaa vaikka vahvistin ja kaiuttimet säilyi toistaiseksi vakiona (BMW Hifi -järjestelmä ilman DSP:tä).
- E39
taitaa tulla radion vaihto eteen.Olen itsekkin humannnut että business-cd systeemistäni ei matalia kuuluu juuri ollenkaan,eli varmaan on suodatettu! Pitänee rueta väsäämään kehystä jollekkin MP3-mankalle!
taitaa tulla radion vaihto eteen.Olen itsekkin humannnut että business-cd systeemistäni ei matalia kuuluu juuri ollenkaan,eli varmaan on suodatettu! Pitänee rueta väsäämään kehystä jollekkin MP3-mankalle!
Vaihda cd boxi mp3 boxiin äläkä turhaan riko etupaneelia. Jos ihan oikein muistan niin Alpinelta saa tuohon sopivan boxin.
- 528
Ville kirjoitti:
Vaihda cd boxi mp3 boxiin äläkä turhaan riko etupaneelia. Jos ihan oikein muistan niin Alpinelta saa tuohon sopivan boxin.
MP3 bokseja saa, helpoin liittää olisi Sonyn xxx70 (en muista tarkkaa tyyppiä) boksi, tarvitaan vain Connect2 firman tekemä adapteri. Mutta herää kysymys onko ääni hyvä? Signaali kuitenkin kiertää soittimen läpi ja suodatus pilaa äänen.
- 528
E39 kirjoitti:
Minulla oli Blaupunktin MP3 (Toronto MP73) soitin autossa jonkin aikaa, se oli ääneltään huomattava parannus Business-soittimeen verrattuna. Mutta ulkoasua ei saanut tyylikkääksi (minulla oli BMW:n oma asennuskehys) joten hankin sitten lopulta tuon Professional CD:n (ja MID-näytön). Onneksi siinä oli yhtä hyvä ääni kuin Blaukkarissa (mutta EQ tietysti puuttuu). Nyt pitäisi laittaa vielä 5 kanavainen vahvistin, EQ (Audiocontrol EQX on jo hankittu) ja subbari...
- Ewald
528 kirjoitti:
Minulla oli Blaupunktin MP3 (Toronto MP73) soitin autossa jonkin aikaa, se oli ääneltään huomattava parannus Business-soittimeen verrattuna. Mutta ulkoasua ei saanut tyylikkääksi (minulla oli BMW:n oma asennuskehys) joten hankin sitten lopulta tuon Professional CD:n (ja MID-näytön). Onneksi siinä oli yhtä hyvä ääni kuin Blaukkarissa (mutta EQ tietysti puuttuu). Nyt pitäisi laittaa vielä 5 kanavainen vahvistin, EQ (Audiocontrol EQX on jo hankittu) ja subbari...
Business soittimen cd on Alpinen valmistama ja radio Blaukkarin. Näin ainakin 2001 vuosimallissa.
- 528
Ewald kirjoitti:
Business soittimen cd on Alpinen valmistama ja radio Blaukkarin. Näin ainakin 2001 vuosimallissa.
CD ja radio ovat aina samassa yksikössä, ohjausosa/näyttö (MID tai IRIS) ei sisällä radiota vaan ainoastaan väylään signaaleja lähettävän ohjaimen. Minun Business radio oli Beckerin tekemä, samoin kuin tuo Professional CD.
Voi olla, että Business Alpinessa onkin parempi ääni, ellei sitten BMW vaadi tahallaan tuota huononnusta... - Ewald
528 kirjoitti:
CD ja radio ovat aina samassa yksikössä, ohjausosa/näyttö (MID tai IRIS) ei sisällä radiota vaan ainoastaan väylään signaaleja lähettävän ohjaimen. Minun Business radio oli Beckerin tekemä, samoin kuin tuo Professional CD.
Voi olla, että Business Alpinessa onkin parempi ääni, ellei sitten BMW vaadi tahallaan tuota huononnusta...Omassani on kaksiosainen soitin eli näyttöosa ja cd/radio-osa erilliset. Kun näytön irroittaa sisällä lukee Blaupunkt ja cd/radio-vahvistinosassa lukee Alpine.
- Mozart
Itse vaihdoin e39:iin vm 2001 etukaiuttimet ja diskantit DLS:n ms5 sarjaan,takana on toistaiseksi Alpinet. Vahvistin on myös DLS:n 5-kanavainen suoraan kaiutinjohtoihin liitettynä, subbari peräkontissa JBL:n 8". Äänenlaatu parani huomattavasti pelkillä kaiuttimien vaihdoilla. Enkä ole mikään homekorva, toimin musiikkialalla jossa tarvitaan herkkää korvaa. Sopii tulla kuuntelemaan!
- Isa
Mozart !
Oliko millainen projekti vaihtaa etukajarit. Eikö niitä ole 3 / puoli. 1 ikkunapalkissa , 1 oven yläreunassa ja 1 ovessa. Olen itse ajatellut myös vaihtoa , mutta miten . Pitääkö repiä verhous ovista auki. Mulla on 2000 vm , Business soitin cd vaihtaja boxissa.
Kieltämättä äänenlaatu on huonompi kuin aikaisemmassa "autossani" (Ranskalainen) - Mozart
Isa kirjoitti:
Mozart !
Oliko millainen projekti vaihtaa etukajarit. Eikö niitä ole 3 / puoli. 1 ikkunapalkissa , 1 oven yläreunassa ja 1 ovessa. Olen itse ajatellut myös vaihtoa , mutta miten . Pitääkö repiä verhous ovista auki. Mulla on 2000 vm , Business soitin cd vaihtaja boxissa.
Kieltämättä äänenlaatu on huonompi kuin aikaisemmassa "autossani" (Ranskalainen)Ovissa on vain 2 kaiutinta! Diskantti on ovipilarissa. Ovessa oleva paikka on ilm. varattu bmw hifi syst. varten. Laitoin uuden dls:n diskantin ovessa olevaan paikkaan, sopi kuin nyrkki silmään. Oviverhoilun irroitus on yksinkertainen kun tietää mitä tekee. Kuskin oven sähköikkunoiden ym. pistokkeen irroittaminen on ehkä jonkinlainen älykkyystesti. Tarvitset torx avaimet, sekä ristipäämeisselin. Yksi ruuvi on ovessa ilmansuuntauskanavassa ja toinen oven aukaisuvivun alla. Muista irroittaa myös oven alareunassa oleva valo. Katkaisinpaketti lähtee irti pienen meisselin kärjellä varovasti vääntämällä. Itse verhoilun irroitus tapahtuu irroittamalla reunoissa olevat klipsit ja ottamalla kädensijasta kiinni sekä nykäisemällä rajusti ja sen jälkeen nostamalla ylöspäin. Kädensijan kohdalla on aika tiukassa oleva metallinen pidike joka voi joskus olla todella tiukassa. Olen irroittanut kaikki ovet ainakin kymmenen kertaa eikä vielä mitään ole särkynyt. Kannattaa kuitenkin olla varovainen. Ohjeet kuvineen löydät sivulta http://www.bmwtips.com ja sieltä, tips & tricks/front speaker installation
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159