Golfin peltivanteet on ottaneet vähän pintaruostetta. Aattelin hiekkapuhalluttaa ja maalata ne. Mikä olis paras maali vanteisiin?
Vanteet ruosteessa
5
861
Vastaukset
- Kari
mä maalasin spraymaalilla hiekkapuhalluksen jälkeen - vannehopealla ja kun se oli kuivuntu vielä spraylakalla päälle. hyvin on kestänyt.
- maalari
Mieluummin maalaan ensin pohjamaalilla ennen vannehopeaa
- Spray
Minulle kävi muutama vuosi sitten siten, että annoin hiekkapuhaltaa ja maalata n. 10v vanhat vanteet ennen uusien talvirenkaitten asennusta (myyjän suosituksesta). Ja kävi niin, että seuraavana keväänä olivat sitten vielä huonommassa kunnossa. En tiedä millä olivat pohjustaneet, mutta vanne ruostui pahasti.
Sen jälkeen maalailin vanteet spray maalilla aina syksyisin ilman sen kummempaa pohjustusta. Ja aina kovalla kiireellä samana iltana, kun vaihdoin renkaat (10 min kuivausaika). Pysyivät kuitenkin näin paremman näköisinä vaikkakin lähemmin tarkasteltuna em. ruostekohdat näkyivät röpelöisenä pintana.- Teukka
Ensinnäkin jos haluaa hyvän ja kestävän niin ruiskulla.Jos ei ole niin nuukaa niin sitten spraylla.
POHJAMAALIKSI:KAKSKOMPONENTTI HAPPO TAI EPOKSI pohjainen pohjamaali
Mieluummin happo.Auto tai teollisuuskäyttöön tarkoitettu käy yhtä hyvin.
Pintamaaliksi sille pohjamaalin kanssa yhteensopiva,eli kannattaa ostaa asiantuntevalta kauppiaalta.Ja siihen ruiskulakka vielä päälle,niin jos maalin päälle voi laittaa lakan,eli kysy.
Tai valmiita maaleja:
HAMMER,HAMMERRITE,INERTTA TYÖKONEMAALI(JÄÄNMURTAJAMAALI)
Tuota Hammeria saa halpatavarakaupasta aika halvalla,ja kestää tosi hyvin!
Ja ne pitäisi maalata heti hiekkapuhalluspäivänä,eikä ens viikolla.Ja vielä Puhdistuspäälle ni avot.
Mutta kuten sanoin ei 100 euron autoon tarvii yli 100 euron osaa.
- Mertmi
Parhaan tuloksen saat, kun hiekkapuhallutat ne ja viet ne pulverimaalaukseen. Pulverimaali poltetaan metallin pintaan. Kestää kulutusta ja nykyään löytyy paljon värivaihtoehtojakin. Hinnoissa tosin on isojakin eroja. Hiekkapuhallus saattaa tulla halvimmaksi jossakin hautakiviä valmistavassa firmassa tms. ;) Pulverimaalausta tekevillä firmoilla on toki hiekkapuhalluslaitteitakin. Alumiinivanteet voi käsitellä samalla systeemillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752