Asiakastyytyväisyys talopaketteihin...

Tulevat rakennusalan ammatt...

Olemme kolme rakennustekniikan opiskelijaa Seinäjoelta ja tarkoituksenamme on tehdä pienimuotoinen tutkimus rakentajien mielipiteistä ja tyytyväisyydestä talopaketteihin, toimittajiin ja toimitukseen.

Eli jos Sinulla rakentaja on hetki aikaa vastata muutamaan asettamaamme kysymykseen, on siitä meille korvaamaton apu.

Kysymykset:

1. Rakennatko / rakensitko talon itsellesi lopulliseksi kodiksi, myyntiin, olit töissä talopaketti työmaalla... jotain muuta.

2. Minkä talovalmistajan paketti?

3. Valitsitko valmiin mallin? Jos muutoksia tehtiin, niin kuinka paljon (väliseinien siirtelyjä vai laajennuksia...)? Tuntuiko tämä vaikuttavan merkittävästi toimitukseen?

4. Rakennusaikataulu (esim. kuukausia, vuosia...)ja ajankohta (esim. parhaillaan, vuosi sitten, viisi vuotta sitten...)

5. Ostitko talon avaimet käteen -periaatteella, pelkkä pystytys...muuta?

6. Mikä oli oman työn osuus projektissa? Entä vieraan työvoiman?

7. Jos arvioit tyytyväisyyttäsi toimitukseen kokonaisuutena, minkä kouluarvosanan annat 4-10?

8. Muuta mainittavaa? Mihin / miksi et ole, tai olet tyytyväinen / tyytymätön.

9. Jos jouduit tekemään reklamaation, minkälaisen palautteen sait? Korjaantuiko asia?

10. Pitikö kustannusarvio?

11. Lähtisitkö uudestaan rakentamaan ja jos lähtisit, ottaisitko saman valmistajan paketin?

Voit vastata oheen tai sähköpostiosoitteeseen: [email protected]

Kiitämme etukäteen!

Kerromme tuloksista tutkimuksen valmistuttua.

2

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M_K

1. Itselle lopulliseksi kodiksi itse
      2. jämerä
      3. ei, kerroin mitä haluttiin ja sen perusteella tekivät 5 eri sommitelmaa.
      4. ei aikataulua, halu on kova 1.6.03 - 24.12.04 jos kerkeis. mutta ite kaikki ni ei mahda jos ei kerkii
      5. ei mitään muutakuin harkot pihalle.
      6.
      vieras työvoima:
      tietty kaivuri/räjäytys/rekka jne,
      lopulliset sähkötyöt
      vesijohdotukset,
      vesik. lattialämmityksen asennukset,

ite: liittymät,runko,alustavat sähkötyöt, ilmastointiputket,viemäriputket, kattotiilet.
      (tasoitukset ja rappaukset ei vielä tietoa)

7. 9.5 myyjältä toiminta/neuvonta täys 10. pieniä unohduksia/rekkaan ei mahtunu puuttuvia lavoja, mutta ne aina seuraavana päivänä kiitolinjalla

8. kts 7. tavaraa silloin kun haluan eikä sovittuina aikoina tontille odottamaan vesi/lumisateeseen. Naurattaa oikein ku naapurit jo 3-4kuukautta siirtelevät kerran viikossa villoja huoneesta toiseen:)
      9. jos joku puuttuu niin soitan ja myyjä hommaa kyllä heti jostain tavaraa.

10. runko valmis ja näyttää alittuva, mutta lopullisen tietää vasta kalustamisen jälkeen.

11. kyllä/kyllä.

• hmmm...

1. Itselle rakennetaan, valmistuu tässä keväällä

2. Vaajatalo

3. Oma malli

4. Aloitettu 04/03 ja haaveillaan muutosta 03/04 eli vuosi.

5. Toimitussisältö oli pystytys ilman ulkoverhousta aluskatteeseen saakka, Puutavaraa (ei sisustusmateriaaleja) tuli paketin mukana, samoin kattotiilet, väliovet.

6. Pystytyksestä eteenpäin itse, sähkäri ja putkimies ulkopuolisia.

7. 8

8. Kokonaisuudessaa kohtuullisen tyytyväinen näin ensimmäiseen rakennusprojektiin kun ei ole aikaisempaa kokemusta touhusta. Seuraavassa toki tekisi monia asioita toisin. Osa puutavarasta oli laskettu niin tiukalle, että piti jo lopussa alkaa päätään raapimaan miten saa riittämään.

9. Puutokset ja loppumiset kyllä talotehtaalla hoidettiin hyvin. Kättä vähän väännettiin jostain kun väittivät, että on ohjeistettu näin, mutta meille ei sellaista ohjetta oltu toimitettu. Loppujen lopuksi toimittivat lisää tavaraa´kun vain jaksoi "kättä vääntää".

10. Ei, ehkä oma vaatimustaso nousi, mutta keskitasoa tehtiin ja pakettimyyjän arvio tulee heittämään liki 15000 euroa, ihmetyttää vaan mitä avaimet käteen talo olisi tullut maksamaan.

11. Tällä hetkellä voisin joskus tulevaisuudessa lähteä, mutta ei muutamaan vuoteen. Tarjouksen varmasti kysyisimme myös vaajalta.

Toivottavasti tästä oli jotain apua tutkimukseenne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe