uskaltaako ottaa yhtäaikaa??
propral ja alkoholi
7
2416
Vastaukset
- leijonanmieli
ei pitäis olla hätää kun propral ei ole kolmiolääke ja muutenkin-ainahan tosin on suotavaa ettei ota yhdessä, mutta ei mee "tokkuraan" ja silleen. Meinaatko kunnolla juuva...?
- Corleone
firman johdon juhlissa ! mutta jännittää vähän koko tapahtuma ja oisin ottanut yhden napin ennen kokoontumista. ei mitään änkyrätouhua !!
- Tärisijä =)
Minä oon joutunut napsimaan propralin jos toisenkin vastaavissa tilanteissa...En ole huomannut niillä ja alkoholilla olevan yhtäaikaa käytettynä sen kummempaa vaikutusta.Alkoholi vaikuttaa samalla tavalla kuin ilman lääkkeitäkin.Ainakin minulla.Eikä lääkärikään mitään ole sanonut,joten tuskin ne kovin vaarallinen yhdistelmä on.Mutta voithan vielä tarkistaa omalta lääkäriltäsi,jos tuntuu,ettet muuten uskalla.Rentoa juhlailtaa.=)
- Amanda
Lääkärikään ei osaa oikeen sanoa. Pitää kokeilla tai jättää kokeilematta.
- Amanda
En todellakaan suosittele! Kokemusta on. Otin yhden 10mg propralin ennen juomaan lähtemistä ja se kerta todellakin oli ihan seko. Join puol siideriä ja olin ihan sekaisin.
- 24v
Minulla itsellä on joskus tullut outoja tuntemuksia alkoholista ja propralista yhtä aikaa. Propralhan laskee myös verenpainetta. Ilmeisesti alkoholi tekee samoin (vai päinvastoin?), mutta itselläni alkoi tuntumaan puutumista raajoissa ja sellaista painontunnetta. Huippasi ja kurkussa tuntui pahalta, tai oikeastaan paremminkin kaulalla. Pulssi laski alas. Toisaalta tämä tuntemus on aika riippuvainen siitä, kuinka paljon ottaa Propralia. Nykyisellä annoksellani, joka on 10-20 mg päivässä, ei ole moisia tuntemuksia tullut alkoholin nauttimisen yhteydessä. Nuo kuvailemani oireet ilmenivät annoksella 40-60 mg/päivä. Myös sillä, mihin aikaan otat lääkkeen ja mihin aikaan juot alkoholia, lienee jotain merkitystä.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että reaktiot ovat yksilöllisiä. Vaikea sanoa, olisiko noista oireista ollut hengenvaaraa isommilla annoksilla. Muistaakseni propralin pakkausselosteessa ei ole mainintaa yhteisvaikutuksista alkoholin kanssa. On myös ollut kertoja, jolloin olen ottanut Propralia alkoholin kanssa yhtä aikaa, eikä ole tullut mitään oireita. Että päättelepä siitä, uskallatko sitten ottaa... - kokemusta on
Enpä ole havainnut mitään haittavaikutusta vaikka olen ns. vetänyt lärvit useastikin samana päivänä kun Propralia 40-80 mg.
Ajatelkaas vähän, kyseessä on verenpainelääke ja vähintäänkin sadattuhannet ihmiset tässä maassa on jatkuvalla verenpainelääkityksellä (beetasalpaajia siis). Eiköhän nämä ota viinaa ihan siinä kuin ennenkin ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933534Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562498Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142414Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632274Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162158Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1011204Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671097Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261996Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142969