hammaskoru kysymys

~hammas~

laitoin tänään hammaskorun...ja unohdin kysyä hammaslääkäriltä että kauanko toi koru saattaa sitte tossa kestää..mua jännittää syödä..muutenkin pelkään että se lähtee samatien vaikka alkaisin harjata hampaitani..voisko joku auttaa minua jos on ees jotain tietoo hammaskoruista..että kauanko toi sitte kestää/voi kestää..ja jos tiedätte jotain linkkejä niin kertokaa vaan..minua kiinnostaa kaikki mikä liittyy hammaskoruihin niin siitä vaa tietoo tännepäin :)
kiitos vastauksista etukätee!! =)

13

3062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *kokemusta on*

      Mul on ollu kax hammaskorua ja kolmas laitettiin n. 3 viikkoa sitten... Ensimmäinen koru kesti 4 päivää, toinen 6 kuukautta. Ne lähtivät hampaitten pesun yhteydessä. Hammaslääkäri ei suostunut enää korvaamaan hammaskorua joten annoin asian olla. Nyt siitä on n. puoli vuotta kun se lähti. Halusin uuden mutta otin sen eri h. lääkärillä.

      Voi olla että aikaisemmat korut lähtivät koska siinä oli pelkkä kivi mutta nyt otin kultaisen tähden jossa on kivi keskellä. Nyt luulen sen kestävän....

      Minulle sanottiin että hammaskorun pitäisi kestää ainakin vuoden mutta on mahdollista että se kestää 6 vuotta (tiedän yhden ihmisen jolla se on ollut 6 vuotta).

      Silti joka päivä kun pesen hampaita pelkään että se irtoaa...!!

      Millainen koru sulla on??

      • ~hammas~

        juu juu...mulla on sellanen kultanen sydän koru..olen niin iloinen ku sen otin=)=)=) olen halunnu sen tosi kauan...mutta kauankohan tä kestää ... :/ paljon sun korut sitte makso?? ja sillee..kerros lisäää-.


      • punkkarinretku
        ~hammas~ kirjoitti:

        juu juu...mulla on sellanen kultanen sydän koru..olen niin iloinen ku sen otin=)=)=) olen halunnu sen tosi kauan...mutta kauankohan tä kestää ... :/ paljon sun korut sitte makso?? ja sillee..kerros lisäää-.

        Niin jos sua kiinnostaa kerran noi hammaskorut niin... Itelläni on hammaskoru...
        Kultanen sydän jossa on keskellä valk. kivi...
        Tää ois nytte ollu tossa 2 ja puol vuotta ja pysyy siinä tasan niin kauan kun en rasita hampaitani ylimääräsesti sörkkimällä sitä millään... Monella kamulla on ollu enemmänki ku ton 6 vuotta se... et eipä pitäis olla hätiä mitiä... Enkä tosiaanka pistättäny omaani hammaslääkärissä... vaan asiaan perehtyneellä hammashygienestillä... Makso n 350 markkaa...
        Koru oli se mikä makso tälläkin kertaa...!!!
        Sekin voi olla liimasta kiinni et se lähtee nopeempaa...


    • Kiti;)

      Mulla on ollu hammaskoru vasta pari kuukautta, mutta kyllä se vielä paikoillaan on! :)Muista vaan pitää hampaat tosi puhtaina, niin se korukin tietty näyttää paljon paremmalta! Mulla on sellanen kultainen sydän, ja oon kyllä tykänny.

    • HymyHuuli

      HEI!

      Sain oman hammaskoruni rippilahjaksi, eli 15 vuotiaana, nyt olen 23 vuotias, joten 8 vuotta se on tossa pysynyt. Toki ongelmia oli aluksi: Ensimmäinen koru tippui seuraavana aamuna, mutta löysin sen kylpyhuoneen lattialta. Vein sen h-lääkärille ja sieltä puuttu takaata sellainen ristikkohionta, jonka avulla koru kiinnittyy hampaan pintaan. sain uuden korun ilmaiseksi ja hyvin on pysynyt. Mulla on kultainen sydän, joka maksoi 200 mk. Noista koruista vielä, että jos laittaa timantin niin silloin hampaaseen tulisi porata pieni kolo, johon se koru upotetaan. näin ainakin hammaslääkäri kaverini on sanonut, mutta tiedä sitten..Mutta jos on pelkkä kultainen koru niin se liimataan samalla aineella kuin hammasraudatkin. Harjaa toki hampaitasi ihan normaalisti, sillä jos korun ympärille kertyy hirveä määrä bakteereja, niin siihen saattaa kehittyä reikä, joka tietysti saa aikaan sen että joko koru irtoaa tai se irrotetaan kun paikataan. ja muistathan että jos koru irtoaa ihan mitättömän pienessä ajassa, niin silloin sulla on oikeus saada se uudelleen paikoilleen (mikäli löydät sen) tai saada kokonaan uusi koru. Kiva kuulla että hammaskorut on vielä in..=)

      • *kokemusta on*

        Kun ensimmäinen koru tippui hammaslääkäri lupasi antaa toisen mutta kun se irtosi en enää saanut ilmaista...(ei kyl oo mikää ihme!)

        kun kax hammaskorua oli tippunut, jossa oli vain kivi päätin ottaa vielä yhden hammaskorun mutta sellasen et siinä on kultainen pohja...

        Nyt tämä on ollut ainakin pitempään kun se eka joka kesti 4 päivää.
        Toisen otin eri paikkakunnalla niin se laitettiin ihan eri tavalla!! En tiedä vaikuttiko sekin hammaskorun kestoon!!!


      • riitu
        *kokemusta on* kirjoitti:

        Kun ensimmäinen koru tippui hammaslääkäri lupasi antaa toisen mutta kun se irtosi en enää saanut ilmaista...(ei kyl oo mikää ihme!)

        kun kax hammaskorua oli tippunut, jossa oli vain kivi päätin ottaa vielä yhden hammaskorun mutta sellasen et siinä on kultainen pohja...

        Nyt tämä on ollut ainakin pitempään kun se eka joka kesti 4 päivää.
        Toisen otin eri paikkakunnalla niin se laitettiin ihan eri tavalla!! En tiedä vaikuttiko sekin hammaskorun kestoon!!!

        kun hammaskoru (ohut levy) laitetaan hampaan pinnasta raavitaan pieni alue kiillettä pois.(jos se oikein tehdään)liima ei tartu kiilteeseen pysyvästi...

        mulla on ollu about 6 vuotta kultanen tähti ja hyvin on pysyny...maksoin 5oomk..


      • AHA
        riitu kirjoitti:

        kun hammaskoru (ohut levy) laitetaan hampaan pinnasta raavitaan pieni alue kiillettä pois.(jos se oikein tehdään)liima ei tartu kiilteeseen pysyvästi...

        mulla on ollu about 6 vuotta kultanen tähti ja hyvin on pysyny...maksoin 5oomk..

        Riitu, tiäsitsä sellast et hampaan kiillettä EI saavahingoittaa... Nii et miks helvetis siitä sitte raavittas yhtään mitään pois?
        Nim. Hammashygienisti, joka on mullekki pistäny niinku tolle... punkkarinretkullekki (näemmä)...,
        meinas revetä kun mä tyhmänä kysyin et kaavitaanko/porataanko hammasta ennen ku koru liimataan... ET EMPÄ USKO!!!


      • eräs joka luottaa hammaslää...
        AHA kirjoitti:

        Riitu, tiäsitsä sellast et hampaan kiillettä EI saavahingoittaa... Nii et miks helvetis siitä sitte raavittas yhtään mitään pois?
        Nim. Hammashygienisti, joka on mullekki pistäny niinku tolle... punkkarinretkullekki (näemmä)...,
        meinas revetä kun mä tyhmänä kysyin et kaavitaanko/porataanko hammasta ennen ku koru liimataan... ET EMPÄ USKO!!!

        kerropa sitten ku korus irtoo....

        mä luulen että 40 vuotta yksityisenä hammaslääkärinä toiminut ammattilainen osaa asiansa...ja tuskin syöttää paskapuhettakaan mulle.

        kaverini kävi toisella hammaslääkärillä,tavallisessa hammashoitolassa.se on nyt laittanu korun kolme kertaa uudestaan.
        (HUOM! EI tehty kiilteen rapsutusta!!!!)


      • MananTytär85

        saako niitä hammaskoruja hopeanvärisinä? siis kun mua ei oikeen toi kullan väri innosta..:P


    • oswe

      mulla on hammaskoru pysynyt hampaassa neljä vuotta. aluksi oli mullakin semmosta et hyvä ku uskalsin pestä hampaita mutta hyvin on pysyny tähän asti, ite en enää ees muista koko korun olemassaoloa.. pese vaan huoletta (ja huolellisesti;)) hampaasi!

    • Happyyyyy

      Mulla pysy hammaskoru yli 6 vuotta lol :)

    • ei.oteta.tähä.aikaa

      Hammaskivi on paljon kätevämpi koriste hampaisiin kuin jotkin rosoiset rautanupit jokka on aina tiellä ja repii kieltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe