Turku Kohmo

ostaja

Heippa! Kiire olisi saada kuulla Kohmosta asuinalueena! Millainen paikka asua, minkälaisia ihmisiä, millaisia tulevaisuudensuunnitelmia alueen varalle on (jos on)? Säilyttääkö asunto arvonsa? Kiitos paljon etukäteen!

23

9245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masa

Itse olen asunut n.3v aikoinaan kohmossa.Suht´koht rauhallinen silloin, nykyään minun mielestä liikaa mustalaisia ja pakolaisia! Jos tosta pitäisi vetää johtopäätös niin ei luultavammin säily arvo!! Noi edellä mainitut tyypit yleensä pilaa asuntojen arvot!

• ostaja

..edellämainitut tyypit noissa kerrostaloissa vaiko siellä peremmällä olevissa rivareissa ja paritaloissa? Asumisoikeusasuntoja, esim. paritaloja, siellä näyttää olevankin, mutta ovatko nuo kerrostalot enemmän vuokra- kuin omistusasuntoja? Josko joku tietäisi..

• masa
        ostaja kirjoitti:

..edellämainitut tyypit noissa kerrostaloissa vaiko siellä peremmällä olevissa rivareissa ja paritaloissa? Asumisoikeusasuntoja, esim. paritaloja, siellä näyttää olevankin, mutta ovatko nuo kerrostalot enemmän vuokra- kuin omistusasuntoja? Josko joku tietäisi..

Ne asuu kerrostaloissa ja niissä keltaisissa rivitaloissa jotka ovat siinä toisen hidastetöyssyn kohdassa! Omistusasunnot(kerrostalot) ovat siinä heti mäen vasemalla puolella kun tulet kohmoon, ja juu ne on asumisoikeuskämppiä siellä perällä (Lakemus ja kaskilankuja)

• kalle

En suosittele ainakaan omaa asuntoa sieltä ostamaan. Suomalaisena olet siellä vähemistönä. Laita pikkasen rahaa lisää kiinni asuntoosi niin saat sille myös huomattavasti enemmän arvoa...

• Tietoa

Kannattaa välttää oman asunnon ostoa kohmosta koska alueella reilusti kaupungin vuokra-asuntoja. Lisäksi rakennusliike Hartelalla on kuulemma varaus koko Kohmon "peltoon"
      Jos kuitenkin hankit niin kohmoon tultaessa ekat 4 kerrostaloa siistejä ja hyviä osakeyhtiöitä. Siis As.Oy Tavastinhovi ja As.Oy Tavastin Kisälli. Osoitteet Kohmontie 6-10.

• 11 vuotta asunut

Olen asunut Kohmossa melkein 11 vuotta ja en ymmärrä kyseistä asiaa!! Eikö asuminen kuitenkin riipU jokaisesta itsestään kestääkö hermot lähellä asumista vai ei!! Ehkä kerrostaloilla asuminen ei ole herkkua, en tiedä kun asun rivitalossa eikä ongelmia ole!!!Ehkä kannattaisi katsoa peiliin!!!

• Kysynpä vain

Voisiko joku selittää, miksi noin kauas kesksutasta rakennetaan kerrostaloja? Missään muualla Euroopassa ei kaavoiteta noin!

• tytsy

Kohmo oli ennen vaikka kuinka hyvä paikka minullakin pitkä historia yäällä asumisesta. Valittajia vain löytyy joka suunnasta. Kohmosta on tullut sossupummikylä!! kaikki tänne vaan kato ei tarvi maksaa vuokraa tai muutakaan! tänne vain! jos kohmopsta heitettäisiin ulos yhden maksamattoman vuokran tai laskun takia ei täällä olisi kuin muutama SUOMALAINEN perhe jäljellä.. mielenkiintoista. Pellot pilataa porvareitten ökyomakotitaloilla, antakaa meidän olla jo!

• pikad

Ei kohmo ole huono paikka voi olla.Asun itte lähistöllä ja siel on abc ja skeitti ramppi. En oo nähny paljon ilkivaltaa paitsi mopo kolareita ja spreauksia.

• uusia omakotitaloja

Hyvät kaupat olisit tehnyt. Alue on todella lähellä Turun keskustaa ja mielestäni aivan upeat ulkoilumetsät joiden reunalla saa asua. Ulkoilun kannalta ei ole montaa vastaavaa paikkaa näin lähellä keskustaa. Kuralan kylämäen lampaita, lehmiä ja kanoja käydään lasten kanssa katsomassa. Pulkkamäki, skeittirata, leikkipaikka, koriskenttä on aivan vieressä. Pienen kävelymatkan päässä on vielä Littoisten hiekkaranta.

Mukavaa on myös että kaupungin bussit kulkevat erittäin tiuhaan tahtiin ja yöbussikin kulkee alueelle.

No ei Hartela tänne tehnyt taloja vaan peltoalueille kaupunki kaavoitti kovanrahan omakotitaloja ja alueelle on nyt rakennettu päiväkoti ja ala-aste. Noita uusia omakotitalojakin on tainnut tulla melkein 50 kpl.

Itse ainakin olen viihtynyt alueella. Ihan mukavaa porukkaa, varmaan aika samanlaista kuin muuallakin Turussa :)

• viuyt

Hyvä sijoitus olis juu tuo kohmo ollut!!!!!!! ja on edelleen!

• jeevesjeeves

Ja kaupungin bussithan kehittyy juuri Kohmon liikenteessä. Syksyllä linja nro 28 katoaa katukuvasta ja tilalle tulee linjat 2 ja 2A. Näiden reitti on lähes identtinen nykyisen linjan 28 kanssa, ainoa iso ero Kohmolaisille on parantuva vuorotarjonta, kun arkisin mennään koko päivä 10 minuutin välein ja pian myös sunnuntaisin aina 20 min välein.

• Uutta teknologiaa
        jeevesjeeves kirjoitti:

Ja kaupungin bussithan kehittyy juuri Kohmon liikenteessä. Syksyllä linja nro 28 katoaa katukuvasta ja tilalle tulee linjat 2 ja 2A. Näiden reitti on lähes identtinen nykyisen linjan 28 kanssa, ainoa iso ero Kohmolaisille on parantuva vuorotarjonta, kun arkisin mennään koko päivä 10 minuutin välein ja pian myös sunnuntaisin aina 20 min välein.

Kerro myös miten ne kaupungin bussit kehittyvät tuolla linjalla. Siitä olisi todella mielenkiintoista kuulla.

• JL

Suosittelen rauhallista Kohmoa asuntoalueena.

• Eipä aikaakaan kun

Onko tämä mielstäsi nopea vastaus kysymykseen joka on esitetty helmikuussa 2004?

• up.

Masa6.2.2004 20:06. Masalla on ollut muita kiireitä.

• Lusia9900

Tosi hiljaista ja rauhallista nyt täällä kun ei läpikulkua tai palveluita. Pari mustalaisperhettä ja muutama mummu ja pappa jotka vähän höröjä, eivät pidä meteliä. Yöllä voi käydä ihan rauhassa pihalla, polkupyöriä ei pöllitä. Bussit kulkevat loistavasti, uusista taloista huolimatta löytyy lenkkipolkuja, varissuolta ei kukaan jaksa metsän läpi tänne stetsata. Kerran nyt kahden vuoden aikana ollut jotain rähinää bussibysäkillä kun varmaan joku varissuon pikkujengi osui väärään bussiin. Uudet omakotitalot maksaa n.300-500 000e
      Lähikaupat prisma ja k-kaupat noin kilometrin päässä, oma auto kiva juttu vaikka palvelubussilla pääseekin prismalle.

• RillumaREI

Mä just aloin etsimään tietoa Kohmosta. Sieltä saattaisi asunto löytyä. Voi isä sentään mitä juttua täällä.

Tuli kyllä fiilis ,ettei me tonne kyllä haluta....
      Eikä lapsia ainakaan kys kouluun. Älkää pilatko asuinaluettanne ja antako lastenne tehdä mitä huvittaa.
      Kun vanhemmat pitää yhtä linjaa niin tollaset nujakoinnit ja paikkojen rikkomiset jää vähemmälle!!!!

• ei epä sos

Niinpä, kyllä joka paikasta nykyään löytyy niitä epä sosiaalisia joiden vanhemmat vaan ryyppää, ja meuhkaa lapset heitteillä eivätkä lapset saa minkään laista tukea eikä käytöstapoja lapsille huudetaan vaan että painu vittuun siitä, eikä ruuasta eikä rauhallisesta puheesta ja tavoista puhumattakkaan. Että katsokaa peiliin ep sos. Vanhemmat opetelkaa ensin itse käytöstapoja, lapset vaan huostaan jos käytös ei muutu. ETTÄ SILLAI

• Neiti ...

Minne sijotettas kaikki ne lapset, joiden vanhemmat huutaa jotain tosi rumaa? Että jos vanhemmat ei osaa käytöstapoja niin pitää ottaa lapset huostaan, niinkö.. Ei siinä riittäs minkään kaupungin sijoitus- ja lastenkodit ja sijaisperheet. Mut hei, sä voisit mennä vanhemmaks jonnekin SOS-lapsikylään. Niihin tarvitaan vastuuntuntoisia aikuisia jatkuvasti.

• Arkeologiaa

Eikö uudempia keskusteluja löytynyt? Miksi näin vanhoja ylipäätään hillotaan..

• ei sossu pummi

Siksi että joku rontti lukee tämän että jäisi jotain korvienväliin. Minä olen sitä mieltä että ne vanhemmat jotka vaan ryyppää ja meuhkaa, ja lapset ovat kuin alkuasukkaita. Niiden vanhemmat tarvitsee sivistystä, ja asumaan kilometrin etäisyydelle muista ihmisistä, ja kasvatuslaitokseen sekä vanhemmat että lapset mutta kauas toisistaan. Ja kovemmat vuokralais säännöt jos eivät osaa käyttäytyä ulos vaan taloyhtiöstä. Eikä mitään muttia. Tavalliset ihmiset ovat jo lopen uupuneita kaikkiin lähiöihin. Mistä helvetin perseestä niitä häiriköitä riittää herää kysymys koulujen opetuksesta, sivistys kunniaan, ja lait koventaa, toivottavasti jotain jäi jollekkin alkuasukaalle korvien väliin?

• Anonyymi

No jaa, itse asuin kun opiskelin Turussa. En nyt mitenkään sanoisi että viihtyisä paikka. Vuokra-asunto alueella mielestäni levotonta ja paljon kantasuomalaisia työttömiä aikamiehiä jotka tippuneet yhteiskunnasta jo aikoja sitten tietty alkoholiongelman vuoksi, loput väestöstä maahanmuuttajia ja nuoria perheitä joiden lapset aika vapaasti saa riekkua alueella.
      Vuokra-alueen lähellä varakkaiden omakotitaloja rakennettu vieri viereen, hyvä sijainti mutta jotenkin levoton ja palveluja ei lainkaan. Lisäksi kohmontiellä kaahataan autoilla hirveää vauhtia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8582
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3281
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2634
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2185
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2181
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2169
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1917
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1733
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      67
      1698
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18