kirsikkabarbit

Kala

kirsikkabarbeillani (3 naaarasta, 5 urosta) on ilmeisesti "kevättä rinnassa". eilen huomasin, kuinka urokset kosiskelivat naaraita: hyörivät naaraiden ympärillä ja röyhistelivät eviään niille. kaksi kolmesta naaraasta on pulskistuneet (kudusta?) ja urosten värit ovat voimistuneet lähiaikoina. Kuinka mahdollista kutua voi edesauttaa (minulla ei ole erillistä kutuakvaariota niille)

6

486

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tetra_

Kun erillistä poikasakvaariota ei ole, voi hyvinkin käydä niin että kutu päätyy parempiin suihin. Onko akvassa muita kaloja?

• Kalafani

Näin aluksi kysyn onko akvaariossa esim. partamonneja tai muita pohjakaloja (yölläeläviä) nimittäin yöllä pohjakalat saattavat käydä popsimassa kudun kun "pariskunta" lepää. Tässä nyt se ehdotus... Laita akvaarioon luolia ja muita suojapaikkoja tarpeeksi. En tietenkään takaa mitään...mutta parempi sekin kun ei mitään. Kudun selviäminen on alle 30% joten...

...en usko kudun selviävän... en haluaisi kuitenkaan pilata iloasi..=(

• kala

pohjakaloja on: 2 leväbarbia, pieni partaimumonni, verkkonuoliainen ja jaguaarimonninen. lisäksi akvaariossa uiskentelee miekkapyrstöjä ja pari tiikeribarbia. kiiti vihjeestä, akvaariossa on jo yksi ruukku,mutta taidankin mennä laittamaan sinne pari lisää. :) :)

• Ämmy
        kala kirjoitti:

pohjakaloja on: 2 leväbarbia, pieni partaimumonni, verkkonuoliainen ja jaguaarimonninen. lisäksi akvaariossa uiskentelee miekkapyrstöjä ja pari tiikeribarbia. kiiti vihjeestä, akvaariossa on jo yksi ruukku,mutta taidankin mennä laittamaan sinne pari lisää. :) :)

Verkkonuoliainen ja leväbarbi ovat parvikaloja, jotka tarvitsevat SUUREN akvaarion.

Jaguaarimonninen on myöskin erittäin parvisidonnainen kala. Tiikeribarbi tarvitsee myös lajitovereita.

Miekkapyrstöt tarvitsevat erilaisen veden kuin muu kalastosi.

• emppu

Minulla kirsikkabarbit popsii suihinsa isot monnistenkin poikaset ja millisten poikaset joten en usko ettei ne omiin poikasiin koskisi.

• Kirsikkabarbi-42

Minulla on seura-akvaario jossa asukkeina: 7 täplämönnista, 8 intiaaninsulkaa, 2 noitamonnia, 3 kultakalaa ja 5 kirsikkabarbia. Aluksi kirsikat oli säälittävässä n,40 litran akvaariossa kunnes tulli tuo iso jytky meille :) Siirsin barbit välittömästi sinne uusien kavereittensa joukkoon. Noin viikon nyt ehtinyt minulla olla tuo akvaario. Nyt ilmestyi tuonne lasin seinämiin hyvin hyvin pientä, läpinäkyvää hieman vihertävää kutua. Sen verran tunnen nuo kirsikat että tiesin heti että kutu on niitten. On 1 koiras, ja 4 naarasta voisin eristää ne siihen vanhaan pikkuakvaarioon... (kutualtaaksi). Mutta kuinka tunnistan kutevan naaraan kun naaraita on useampi?

Ja asiasta toiseen, kuinka huolehdin kudusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      237
      749
    2. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      655
    3. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      610
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      538
    5. En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta

Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.
      Ikävä
      45
      427
    6. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      424
    7. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      38
      416
    8. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      27
      406
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      37
      387
    10. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      41