Jos vl-mies pettää vaimoaan, niin onko naisen vain annettava anteeksi ja jatkettava yhteiseloa niin kuin ei mitään ois tapahtunu??? ei kai voi erota, vai???
JOS VL-MIES PETTÄÄ....
27
4114
Vastaukset
- pettäjän vaimo
VITUN VITTU!
mää oon ollu lestis, ja lestiksen kanssa JOPA aviossa.
Onneksi EN saanut lapsia.
Mua se äija petti, kunnes sitten kuulin sen tulevan isäksi...
No, me erottiin ja muutin Helsinkiin samantien ja nyt oon AVOliitossa ihanan miehen kanssa, joka EI petä!- ...
juttusi kuulostamaan siltä kuin AVIOmiehet pettäisivät mutta ei AVOmiehet. Olenko oikeassa?
- Eronnut
... kirjoitti:
juttusi kuulostamaan siltä kuin AVIOmiehet pettäisivät mutta ei AVOmiehet. Olenko oikeassa?
Minua petti AVIOMIES!
Minä EN pettänyt, vaan LUULIN, että olen ONNELLISESTI AVIOLIITOSSA!
Näin ei ollut!
- Sylvi
Me kolme olemme ikuisesti yhtä ja tuemme toisiamme. Sylvi Kekkonen, Jacqueline Kennedy ja Liisa Lipsanen.
- !!!!
tietysti. Kyllä sellainenkin asia pitäisi saada anteeksi, mutta toiselle osapuolelle asian unohtaminen ja siitä ylipääseminen on varmaan vaikeaa. Vie siis aikansa. Vaimolla on oikeus surra tätä asiaa ja parannella haavojaan, kenties asumuserossakin. Mutta jos mies katuu ja pyytää anteeksi ja haluaa jatkaa perhe-elämää, pitäisi vaimon jaksaa uskoa niin. Vl ei hae avioeroa, mutta jos uskoton puoliso haluaa erota, hän yleensä suo sen tälle.
- petturin EX-vaimo
Munntapauksessa kyllä se äijä halusi eron ja HAKI myös.
EDELLEEN on srk:n jäsen ja """""aito""""" uskovainen, lapsia niillä kuuden vuoden aikan seitsemän!
(kaksoset)joukon jatkona - vakas
Pettää vai asian oikea ymmärrys.
ANTEEKSIANNOLLA ja EROLLA ei ole yhteistä tekijää..
Niitä ei pidä sekoittaa toisiinsa, avioliitto on ajallinen ja anteeksianto on hengellinen.
Eihän Rayhanyhdistystäkään sekoiteta Jumalan valtakunnan kanssa, vaan no ovat eri asioita ja käsitellään erikseen.
Petetty aviopuoliso saa hakea eroa, ja ero hänelle myös annetaan aivan TAIVAASSA asti, ja jos sitten ilmenee kovaa anteeksiantamatonta henkeä, niin silloin seurakuntavanhimitten työ on anteeksiantamattomuudesta nuhdella asianomaista. - vakas
petturin EX-vaimo kirjoitti:
Munntapauksessa kyllä se äijä halusi eron ja HAKI myös.
EDELLEEN on srk:n jäsen ja """""aito""""" uskovainen, lapsia niillä kuuden vuoden aikan seitsemän!
(kaksoset)joukon jatkonaEntä sinä, olitko uskovainen vai?.
Vain huoruus on avioeron ainoa *Jumalan laillistama* syy eroon. - petturin vaimo
vakas kirjoitti:
Entä sinä, olitko uskovainen vai?.
Vain huoruus on avioeron ainoa *Jumalan laillistama* syy eroon.Joo, meidän tapauksessa oli niin, että kumpikin olimme uskovaisia.
Minä olin alistunut siihen, ettemme lapsia saa.
Mies ei, vaikka luulin.
MIES petti, minä en.
Mutta eromme jälkeen, jonka siis mies halusi, muutin Helsinkiin ja erosin koko seurakunnasta, koska tunsin, että minua oli ihmisenä loukattu.
Kuulun kirkkoon, ja käyn Tapiolan kirkossa(se on kotiseurakuntani), usein.
Mutta valitettavasti en EX-miehelleni anteeksi kyennyt antamaan.
oli liian paha paikka tulla petetyksi sillätavalla.
Täältä sitten löysin itselleni ihana miehen ja vaikka en lapsia saa, hän rakastaa minua! - vakas
petturin vaimo kirjoitti:
Joo, meidän tapauksessa oli niin, että kumpikin olimme uskovaisia.
Minä olin alistunut siihen, ettemme lapsia saa.
Mies ei, vaikka luulin.
MIES petti, minä en.
Mutta eromme jälkeen, jonka siis mies halusi, muutin Helsinkiin ja erosin koko seurakunnasta, koska tunsin, että minua oli ihmisenä loukattu.
Kuulun kirkkoon, ja käyn Tapiolan kirkossa(se on kotiseurakuntani), usein.
Mutta valitettavasti en EX-miehelleni anteeksi kyennyt antamaan.
oli liian paha paikka tulla petetyksi sillätavalla.
Täältä sitten löysin itselleni ihana miehen ja vaikka en lapsia saa, hän rakastaa minua!Ei sellaista miestä kannate surra.
Muuten minkälainen on tämä nykyinen vaimo ??.ressukka.
Joiltakin pitäisi patukka poistaa.
Vaikuttaa että RAKKAUDETTOMUUS oli miehessäsi ei sinussa.
Katkeruutta tuottaa ehkä eiten seurakunnan tapa tällaisia asioita hoitaa..
Muuten mene jos voit, seuroihin ja uudista liittoja ja katso jos se anteeksiantamus kuitenkin sinula on, vaikka seurakuntahan tässä on se pahin paikka, siellä on tätä anteeksiantamattomuuden henkeä, niin ettei tiedä että sopiiko sisään..
Mielestäni voit anteeksiantamattomiuuden unohtaa, koska se on seurakunnassa itsessään.
Käyppä kokemassa jäätä, ja voit Uskoa kaikki tuollaisetkin luulot anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.. Mutta mene sinä seuroihin ei siellä siltikän puremata niellä... :o) Avioliittohan olisi sitten velvollisuus. Jonka voit vapaasti solmia. - L-neg.
Mies ja mies.. Entä kun MIEHEN pitääkin antaa anteeksi vaimolleen !? Tässä "miesten uskonnossa" se ei todellakaan onnistu. Nainen on yksiselitteisesti huora. Piste.
- toinen petetty
ne ei kiimoissaan tajua, että tekevät väärin.
Kun vaimo riepu makaa lapsivuoteessa niiden kuuluu naida, ketasattuu - EX-vaimo
Se vain, että kun nuo miehet on opetettu sonneiksi jo pienistä pojista asti, eli, niiden ei tarvi naispuolisia kunnioittaa, niin nehän nai mennen tullen, heti kun niillä seisoo, kun taas naispuoliset on alistettu pienestä tytöstä asti, joten ne sitte SUURIMMAKSI osaksi alistuu, harva uskaltaa olla rohkea ja HAKEA eroa.
Kun luulee, että niin kuuluu olla!
Kaameaa!- vakas
Seksuaalisuus on vaikeaa kaikille, myös naisille luulisin.
Eroa voi hakea PETETTY ei muut, jos hakee eroa muun syyn tähden, niin kumpikaan ei saa avioitua muun kanssa, vain sopia toistensa kanssa. - EI YMMÄRRÄ
vakas kirjoitti:
Seksuaalisuus on vaikeaa kaikille, myös naisille luulisin.
Eroa voi hakea PETETTY ei muut, jos hakee eroa muun syyn tähden, niin kumpikaan ei saa avioitua muun kanssa, vain sopia toistensa kanssa.VAKAS: en ymmärtänyt, mitä tarkoitit.
Siis:
JOS naista on petetty, ja MIES hakee eroa, nainen suostuu, siis tietää että ON tullut petetyksi, eikö ole OK??? - vakas
EI YMMÄRRÄ kirjoitti:
VAKAS: en ymmärtänyt, mitä tarkoitit.
Siis:
JOS naista on petetty, ja MIES hakee eroa, nainen suostuu, siis tietää että ON tullut petetyksi, eikö ole OK???Toimia, Raamattu ei anna vastausta etteikö voisi itse huorata ja hakea eroakin.
Raamatusta voi vain ymmärtää että, henki olisi ettei vaimo voisi erota lainkaan, vain mies.
Mutta siihen ei ole sanallista neuvoa, joten avioeron voi ottaa jos huoruus on tapahtunut, *kumman vain, vaikka oman huoruuden finaaliksi. - MENI raamatun mukaan
vakas kirjoitti:
Toimia, Raamattu ei anna vastausta etteikö voisi itse huorata ja hakea eroakin.
Raamatusta voi vain ymmärtää että, henki olisi ettei vaimo voisi erota lainkaan, vain mies.
Mutta siihen ei ole sanallista neuvoa, joten avioeron voi ottaa jos huoruus on tapahtunut, *kumman vain, vaikka oman huoruuden finaaliksi.No, meidän tapauksessa se siis meni RAAMATUN mukaan, koska MIES petti ja MIES haki EROA!
Minä olin vain se osapuoli, joka sitten hyväksyi, kun muuta ei JAKSANUT! - vakas
MENI raamatun mukaan kirjoitti:
No, meidän tapauksessa se siis meni RAAMATUN mukaan, koska MIES petti ja MIES haki EROA!
Minä olin vain se osapuoli, joka sitten hyväksyi, kun muuta ei JAKSANUT!Saa olla vihainenkin, onhan Jumalakin vihainen vääryydelle.
Ehkä se mityä ehkä aattelet katkeruudeksi, onkin pyhää vihaa liitton rikkomisesta.
Tällainenliitto joka solmitaa Jumalan nimeen ja hänen edessään, ja Jumalalle annetaan lupaus, JOKA ON TOTISEESTI PIDETTÄVÄ, näin sanoo raamattu lupauksesta jonka mies antaa Jumalalle.
Ehkä täm tästä vielä iloksi muuttuu, ethän uskoa jätä tai jättänyt.. Se ei kannata yhden miehen toilausten tähden sitä tehdä, jos jouduit seurakunnan silmätikuksi etkä jaksanut silloin, niin ovet on avoinna TERETULOA kotiin, kyllä ssieltä löydät ystävät ja useamman kuin luuletkaan joka ei sinua vastaan ainakaan ole, vaan hiljaisuudessa kannustavat uskomaan...
Taivaan Isän tahto on että me kaikki kerran saisimme olla hänen ilonaaan taivaassa. - vakas
MENI raamatun mukaan kirjoitti:
No, meidän tapauksessa se siis meni RAAMATUN mukaan, koska MIES petti ja MIES haki EROA!
Minä olin vain se osapuoli, joka sitten hyväksyi, kun muuta ei JAKSANUT!Nuori niin ja vanhallekkin on lupa avioitua uudelleen, sitten kun alkaa siltä tuntumaan, ja olet todella tervetullut seuroihin ennenkaikkea...
Voihan ehkä joku vanha konkari katsoa kulmain alta, mutta pääasia onkin tässä, ettei Jumala niin tee ja että Kristus on kuitenkin se päätuomari joka ei myöskään tuomitse sinua toisen synnistä.
Johan se olisi mallillaan että heti jos pikkauisen tuulettaa tunteitaan niin nakattaisiin pois, ei Jeesus niin tee ihmiset kyllkin olisivat jo pienestäkin siihen valmiit..
Raamattu lupaa ett saa olla vihainen, jos ei tee syntiä sitä tehdessään, jota vihaisuutta ei Jumala laske katkeruudeksi.
Niinkuin eräät ovat erehtyneet tekemään. - Ulkopuolinen
vakas kirjoitti:
Nuori niin ja vanhallekkin on lupa avioitua uudelleen, sitten kun alkaa siltä tuntumaan, ja olet todella tervetullut seuroihin ennenkaikkea...
Voihan ehkä joku vanha konkari katsoa kulmain alta, mutta pääasia onkin tässä, ettei Jumala niin tee ja että Kristus on kuitenkin se päätuomari joka ei myöskään tuomitse sinua toisen synnistä.
Johan se olisi mallillaan että heti jos pikkauisen tuulettaa tunteitaan niin nakattaisiin pois, ei Jeesus niin tee ihmiset kyllkin olisivat jo pienestäkin siihen valmiit..
Raamattu lupaa ett saa olla vihainen, jos ei tee syntiä sitä tehdessään, jota vihaisuutta ei Jumala laske katkeruudeksi.
Niinkuin eräät ovat erehtyneet tekemään.Minä ehdotan moisilta pukeilta munia pois, jos niitä käytetään väärin!
- vakas
Ulkopuolinen kirjoitti:
Minä ehdotan moisilta pukeilta munia pois, jos niitä käytetään väärin!
Pitäisi paremmaksi panna..
Se on melko tavallista.
- Tietolähde
lestadiolaisvaimoille on opetettu, että kaikki on annettava anteeksi ja sen jälkeen yhteiselo jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunut. Nykyään en kuitenkaan ole tällaiseen opetukseen törmännyt.
- Ulkopuolinen
Niin, se on sitä IRANIN touhua, alistamista, puhtaimmillaan. Naisilla ei ole mitään arvoa, ei edes ihmisarvoa!
- Tietolähde
Ulkopuolinen kirjoitti:
Niin, se on sitä IRANIN touhua, alistamista, puhtaimmillaan. Naisilla ei ole mitään arvoa, ei edes ihmisarvoa!
että lestadiolaisnaisilla ei olisi mitään arvoa.
- vakas
Ulkopuolinen kirjoitti:
Tyranniaa se on eikä mitään muuta.
- vakas
Ulkopuolinen kirjoitti:
Heillä on ehkä suurempi arvo seurakunnassakin kuin eehkä muualla naisille annetaan.
Mutta tietämättömyys ja TEOLOGIEN kavalat kieroilut sekoittavat asian niin ettei siitä monikaan saa mitään selvää.
En ole täällä viel tavannut yhtään joka olisi KOKONAISUUDESSAAN osannut asian selittää..
Yhdellä puuttuu yksi toisella toinen jne:
Ja näiden vuo´sien aikana vain YKSI uskova pari on neuvoa pyytänyt.
Ja heiltä loppui itku.
- Anonyymi
Olen tuntenut yhden lestadiolaismiehen, jolla tuntuu ettei ole kun yksi asia mielessä. Ja menee kenen kanssa vaan, ja on naimisissa ja toinen nainen jo menossa, eikä vieläkään pysy kotona, aina vaan etsii uutta ja uutta. Onneksi on itselläni pysynyt järki päässä ettei se käy että on lapsikatras kotona vaikka muuta väittää. Ei tämmöinen mies osaa rakastaa oikeasti ketään. Tavallisia sikoja kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2184559
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283290Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1082453Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek342055- 1861748
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341715Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131423Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs71350Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211276- 421272