NOSFERATU!!!!

klowni

Eli siis kertokaa hyvät ihmiset mistä löytäisi vampyyriklassikon nimeltä Nosferatu????
Se on ilmestynyt ensimmäisen kerran vuonna-1922 ja perustuu Bram Stokerin Draculaan.
Kiitos jo etukäteen vastanneille,koska tämä on tärkeää!!!

22

2051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Forseti

      Kokeileppas näitä, on löytynyt ainakin joskus jostain noista osotteista:

      www.huuto.net
      www.filmifriikki.fi
      www.leffat.com
      www.dvdon.com

    • bronsu

      Ensinnäkin onnittelen hyvästä elokuvavalinnasta. Murnaun Nosferatua olen hehkuttanut tällä palstalla aikaisemminkin ja pysyn sanojeni takana. Edullisimmillaan saat Nosferatun klikkaamalla http://www.play.com ja laittamalla ohjaajahakusanaksi Murnau. Jos sinulla ei kuitenkaan ole tuon verkkopalvelun edellyttämää luottokorttia, luulisin että edellisen kirjoittajan linkeistä on hyötyä.

      • pikku mui

        En siis kuulukaan yksinäni Nosferatu-faneihin. :)

        En muista ollenkaan, että olisit elokuvasta
        kirjoittanut..
        Pitääkin kurkkia taaksepäin palstaa
        heti kun ehdin.
        (Ellet sitten anna linkkiä, hih) ;)


      • bronsu
        pikku mui kirjoitti:

        En siis kuulukaan yksinäni Nosferatu-faneihin. :)

        En muista ollenkaan, että olisit elokuvasta
        kirjoittanut..
        Pitääkin kurkkia taaksepäin palstaa
        heti kun ehdin.
        (Ellet sitten anna linkkiä, hih) ;)

        AInakin melko uuden otsikon "...vampyyri ja kauhuklassikoita" alla mainitsen alaotsikossa "Hören Sie?" muistaakseni sekä Murnaun että Hertzogin Nosferatut ja jotain muuta hyvää. Ja kyllähän siitä taisin kesällä muutenkin jotain kirjoittaa.

        No joka tapauksessa on mukava tietää, että täällä onlaadukkaiden kauhuelokuvien ystäviä. Minulle on muuten kerran elämässäni koitunut se etuoikeus, että olen saanut nähdä Murnaun Nosferatun valkokankaalla Berliinissä vieraillessani.


      • pikku mui
        bronsu kirjoitti:

        AInakin melko uuden otsikon "...vampyyri ja kauhuklassikoita" alla mainitsen alaotsikossa "Hören Sie?" muistaakseni sekä Murnaun että Hertzogin Nosferatut ja jotain muuta hyvää. Ja kyllähän siitä taisin kesällä muutenkin jotain kirjoittaa.

        No joka tapauksessa on mukava tietää, että täällä onlaadukkaiden kauhuelokuvien ystäviä. Minulle on muuten kerran elämässäni koitunut se etuoikeus, että olen saanut nähdä Murnaun Nosferatun valkokankaalla Berliinissä vieraillessani.

        Nimittäin tuossa alempana kirjoituksesi.
        Sitä kesällistä en pikapikaa löytänyt.
        Kesäkuussa olen aloittanut keskustelun
        ko elokuvasta,
        eikä faneja ilmaantunut. ;)

        Varmaankin mahtava kokemus sinulla Berliinissä!
        Meillä elokuva katsottiin pienestä
        ruudusta nokka kiinni tv-klasissa.
        Murkkuikäiset lapset istuivat lattialla
        aivan kiinni minussa,
        kun ulkona jyrähteli ja salamoi.
        Antoi todella upeaa efektiä tilanteeseen.

        Muksut ovat jo isoja, mutta jokainen muistaa
        Nosferatun hyvin! ;)


      • bronsu
        pikku mui kirjoitti:

        Nimittäin tuossa alempana kirjoituksesi.
        Sitä kesällistä en pikapikaa löytänyt.
        Kesäkuussa olen aloittanut keskustelun
        ko elokuvasta,
        eikä faneja ilmaantunut. ;)

        Varmaankin mahtava kokemus sinulla Berliinissä!
        Meillä elokuva katsottiin pienestä
        ruudusta nokka kiinni tv-klasissa.
        Murkkuikäiset lapset istuivat lattialla
        aivan kiinni minussa,
        kun ulkona jyrähteli ja salamoi.
        Antoi todella upeaa efektiä tilanteeseen.

        Muksut ovat jo isoja, mutta jokainen muistaa
        Nosferatun hyvin! ;)

        Oikeastaan eräs keskeinen seikka, joka tekee Nosferatusta oikeasti aika pelottavan, on (eloukvan)hiljaisuus. Mykkäelokuvassa katsoja ei pysty "pakenemaan" monipuolisen äänimaailman turviin, vaan tunnelma elokuvateatterissa oli hyytävä.

        Oletko muuten nähnyt Hertzogin version samasta tarinasta. Kannattaa katsoa jo pelkästään Kinskin Takia. Olen myös nähnyt elokuvan, joka kertoi Murnausta ja siitä, kun hän otti elokuvansa päähenkilöksi Max Schrekin - OIKEAN VAMPYYRIN!


      • pikku mui
        bronsu kirjoitti:

        Oikeastaan eräs keskeinen seikka, joka tekee Nosferatusta oikeasti aika pelottavan, on (eloukvan)hiljaisuus. Mykkäelokuvassa katsoja ei pysty "pakenemaan" monipuolisen äänimaailman turviin, vaan tunnelma elokuvateatterissa oli hyytävä.

        Oletko muuten nähnyt Hertzogin version samasta tarinasta. Kannattaa katsoa jo pelkästään Kinskin Takia. Olen myös nähnyt elokuvan, joka kertoi Murnausta ja siitä, kun hän otti elokuvansa päähenkilöksi Max Schrekin - OIKEAN VAMPYYRIN!

        elokuvan hiljaisuus kaikuluotaa
        musiikista! Wau!

        En ole nähnyt Hertzogin versiota,
        eikä minulla ole sitä.
        Elokuva kuuluu: Katso nyt hyvä nainen!-sarjaan ;)

        Nickistäsi tuli mieleen 7 rohkeaa miestä,
        jonka katsoin (taas) eilen
        ja vain ja ainoastaan bronsun vuoksi, aah!
        Mikä kroppa, mikä ryhti, mikä vaitonaisuus,
        kun mies hakkaa halkoja! :)
        Unohtaa ei myöskään voi henkistä kasvua,
        joka lopulta jää unohduksiin.

        Muuten elokuva ei vedä vertoja alkuperäiselle,
        mutta hyvin tähditetyt roolit
        tukevat kerrontaa.
        Yul Brynner on uskottava pomo,
        eikä McQueen hillu vielä maneereissaan.
        Kunnia kuuluu myös Eli Wallachelle,
        sekä Coburnille.


      • bronsu
        pikku mui kirjoitti:

        elokuvan hiljaisuus kaikuluotaa
        musiikista! Wau!

        En ole nähnyt Hertzogin versiota,
        eikä minulla ole sitä.
        Elokuva kuuluu: Katso nyt hyvä nainen!-sarjaan ;)

        Nickistäsi tuli mieleen 7 rohkeaa miestä,
        jonka katsoin (taas) eilen
        ja vain ja ainoastaan bronsun vuoksi, aah!
        Mikä kroppa, mikä ryhti, mikä vaitonaisuus,
        kun mies hakkaa halkoja! :)
        Unohtaa ei myöskään voi henkistä kasvua,
        joka lopulta jää unohduksiin.

        Muuten elokuva ei vedä vertoja alkuperäiselle,
        mutta hyvin tähditetyt roolit
        tukevat kerrontaa.
        Yul Brynner on uskottava pomo,
        eikä McQueen hillu vielä maneereissaan.
        Kunnia kuuluu myös Eli Wallachelle,
        sekä Coburnille.

        Oikein sydäntä lämmittää, kun kehutaan Brynneriä, McQueenia, Bronsonia, Coburnia ja kumppaneita. Myös Lee Marvin ja Warren Oates kuuluvat suuriin suosikkeihini. Itsekin olen sitä mieltä, että alkuperäinen "Shichinin no samurai" on omaa luokkaansa, mutta kun tätä Kurosawan pätkää katsoo, ymmärtää hyvin, miksi Sturges halusi toteuttaa sen lännenelokuvana.

        Jos muuten haluat perehtyä enemmän Bronsonin (hyviin)elokuviin, suosittelen lämpimästi elokuvaa "Hard Times" (suomeksi muistaakseni "Haastaja"), jota tähdittävät Bronsonin lisäksi James Coburn. Kun kerran Magnificent sevenistä oli puhe, niin siihen sopii jälkiruoaksi mitä sopivimmin Peckinpahin "The WIld Buncs", jossa mm. Warren Oates ja Ernest Borgnine...

        Kolmanneksi: kokonaan mielenkiintoinen elokuvatyyli on western-elokuvat, jotka eivät kuitenkaan ole puitteiltaan varsinaisia westernejä. Tällaisilla tarkoitan elokuvia, kuten Reynoldsin tähdittämä "Malone", joka juonikulultaan ja henkilökuviltaan on ilmiselvä western, mutta joka kuitenkin sijoittuu nykyaikaan. Malonessakin western-vaikutteet ovat lähes käsin kosketeltavissa: tuskin päähenkilö sattumalta "ratsastaa" pikkukylään mustalla Ford Mustangillaan:-)


      • pikku mui
        bronsu kirjoitti:

        Oikein sydäntä lämmittää, kun kehutaan Brynneriä, McQueenia, Bronsonia, Coburnia ja kumppaneita. Myös Lee Marvin ja Warren Oates kuuluvat suuriin suosikkeihini. Itsekin olen sitä mieltä, että alkuperäinen "Shichinin no samurai" on omaa luokkaansa, mutta kun tätä Kurosawan pätkää katsoo, ymmärtää hyvin, miksi Sturges halusi toteuttaa sen lännenelokuvana.

        Jos muuten haluat perehtyä enemmän Bronsonin (hyviin)elokuviin, suosittelen lämpimästi elokuvaa "Hard Times" (suomeksi muistaakseni "Haastaja"), jota tähdittävät Bronsonin lisäksi James Coburn. Kun kerran Magnificent sevenistä oli puhe, niin siihen sopii jälkiruoaksi mitä sopivimmin Peckinpahin "The WIld Buncs", jossa mm. Warren Oates ja Ernest Borgnine...

        Kolmanneksi: kokonaan mielenkiintoinen elokuvatyyli on western-elokuvat, jotka eivät kuitenkaan ole puitteiltaan varsinaisia westernejä. Tällaisilla tarkoitan elokuvia, kuten Reynoldsin tähdittämä "Malone", joka juonikulultaan ja henkilökuviltaan on ilmiselvä western, mutta joka kuitenkin sijoittuu nykyaikaan. Malonessakin western-vaikutteet ovat lähes käsin kosketeltavissa: tuskin päähenkilö sattumalta "ratsastaa" pikkukylään mustalla Ford Mustangillaan:-)

        on tuttu pätkä.
        Taisi olla vielä Hillin eka ohjauskin.
        (En mene kyllä takuuseen) ;)

        Bronsu näyttelee TOSI hyvin!
        Vaitonainen katutappelijasta tähdeksi-rooli
        sopii kuin tillikka korvaan.
        Tämä nauha on kategoriassa:
        -kenelle pirulaiselle olen sen lainannut..?

        Marvin ja Oates ovat myös aivan ehdottomia.
        Katsoin viikko sitten julmat, vahvat ja röyhkeät
        ja pakko on sanoa, että kukaan muu ei
        olisi rooliin sopinut!
        Se oli kuin Marvinille tehty!
        Ja entäs Borgnine?
        Sikamaisempaa junavahtia tuskin muut olisivat
        roolista kyenneet väsäämään.

        Oates taisi tulla tutuksi joko hurjassa joukossa
        tai sitten viheltävissä luodeissa. En muista.
        Mutta sen jälkeen etsin miehen elokuvia,
        joita kiitettävästi löytyi myös hyllystäni.
        Mahtava näyttelijä, erittäin todentuntuinen.

        Voih! Tällaisia näyttelijöitä ei synny enää! ;)


      • bronsu
        pikku mui kirjoitti:

        on tuttu pätkä.
        Taisi olla vielä Hillin eka ohjauskin.
        (En mene kyllä takuuseen) ;)

        Bronsu näyttelee TOSI hyvin!
        Vaitonainen katutappelijasta tähdeksi-rooli
        sopii kuin tillikka korvaan.
        Tämä nauha on kategoriassa:
        -kenelle pirulaiselle olen sen lainannut..?

        Marvin ja Oates ovat myös aivan ehdottomia.
        Katsoin viikko sitten julmat, vahvat ja röyhkeät
        ja pakko on sanoa, että kukaan muu ei
        olisi rooliin sopinut!
        Se oli kuin Marvinille tehty!
        Ja entäs Borgnine?
        Sikamaisempaa junavahtia tuskin muut olisivat
        roolista kyenneet väsäämään.

        Oates taisi tulla tutuksi joko hurjassa joukossa
        tai sitten viheltävissä luodeissa. En muista.
        Mutta sen jälkeen etsin miehen elokuvia,
        joita kiitettävästi löytyi myös hyllystäni.
        Mahtava näyttelijä, erittäin todentuntuinen.

        Voih! Tällaisia näyttelijöitä ei synny enää! ;)

        Eikös tuo "julmat vahvat ja röyhkeät" ole alkup. nimeltään "Emperor of the North"? Elokuvassa on sellainen hauska kuriositeetti, ettei sen tekemisene ole osallisunut lainkaan naispuolisia henkilöitä. Sangen miehinen pläjäys, sanoisin:-) Samainen elokuva sopii muuten melko hyvin yhteen Hard Timesin kanssa, sillä molemmat sijoittuvat amerikan lama-aikaan.


      • bronsu
        bronsu kirjoitti:

        Eikös tuo "julmat vahvat ja röyhkeät" ole alkup. nimeltään "Emperor of the North"? Elokuvassa on sellainen hauska kuriositeetti, ettei sen tekemisene ole osallisunut lainkaan naispuolisia henkilöitä. Sangen miehinen pläjäys, sanoisin:-) Samainen elokuva sopii muuten melko hyvin yhteen Hard Timesin kanssa, sillä molemmat sijoittuvat amerikan lama-aikaan.

        Joo, olit muuten oikeassa. Haastaja oli tosiaankin Hillin eka leffa. Itse olisin arvannut "The Driver", mutta lunttasin netistä. Onneksi en mennyt lonkalta puhumaan omiani:-)


      • klowni
        bronsu kirjoitti:

        Oikeastaan eräs keskeinen seikka, joka tekee Nosferatusta oikeasti aika pelottavan, on (eloukvan)hiljaisuus. Mykkäelokuvassa katsoja ei pysty "pakenemaan" monipuolisen äänimaailman turviin, vaan tunnelma elokuvateatterissa oli hyytävä.

        Oletko muuten nähnyt Hertzogin version samasta tarinasta. Kannattaa katsoa jo pelkästään Kinskin Takia. Olen myös nähnyt elokuvan, joka kertoi Murnausta ja siitä, kun hän otti elokuvansa päähenkilöksi Max Schrekin - OIKEAN VAMPYYRIN!

        Viimeksi mainitsemasi elokuvan nimi taisi olla Shadow of the vampire. Se on jäänyt minunkin mieleeni. Erikoinen leffa tosiaan:)
        Ja sanonpahan vaan,että Dracula kirjaa suosittelen kaikille vampyyreistä kiinnostuneille!:) luin sen tossa pari vuotta sitten ja se on MAHTAVA! Vaikka en itsekään lue mitään,niin se kyllä vie mukanaan!
        Mutta kiitos siis valtavasti kaikille vastanneille!
        En ois uskonu,että näin paljon saan vastauksia! Itse en oo Nosferatua ikinä nähnyt mutta mielenkiintoa sitä kohtaan on ollut Dracula kirjan luettuani!:)


      • bronsu
        klowni kirjoitti:

        Viimeksi mainitsemasi elokuvan nimi taisi olla Shadow of the vampire. Se on jäänyt minunkin mieleeni. Erikoinen leffa tosiaan:)
        Ja sanonpahan vaan,että Dracula kirjaa suosittelen kaikille vampyyreistä kiinnostuneille!:) luin sen tossa pari vuotta sitten ja se on MAHTAVA! Vaikka en itsekään lue mitään,niin se kyllä vie mukanaan!
        Mutta kiitos siis valtavasti kaikille vastanneille!
        En ois uskonu,että näin paljon saan vastauksia! Itse en oo Nosferatua ikinä nähnyt mutta mielenkiintoa sitä kohtaan on ollut Dracula kirjan luettuani!:)

        Joo, Shadow of the Vampire se olikin. Nyt vaan mars mars tilaamaan Murnaun Nosferatu!


      • pikku mui
        bronsu kirjoitti:

        Eikös tuo "julmat vahvat ja röyhkeät" ole alkup. nimeltään "Emperor of the North"? Elokuvassa on sellainen hauska kuriositeetti, ettei sen tekemisene ole osallisunut lainkaan naispuolisia henkilöitä. Sangen miehinen pläjäys, sanoisin:-) Samainen elokuva sopii muuten melko hyvin yhteen Hard Timesin kanssa, sillä molemmat sijoittuvat amerikan lama-aikaan.

        Videoraamikseni kertoo nimeksi Emperor of
        the North Pole. ;)

        Tässä siis ollaan vain miehisillä voimilla!
        Tarjosinhan sitä jo Rautaristiinkin. Heh ;)

        Lama-aikaan sijoittuu myös Steinbeckin
        Vihan hedelmät,
        joka toki kirjana puolustaa paremmin paikkaansa.
        Elokuvassa on kuitenkin nuori Henry Fonda,
        joten mielenkiintoinenhan sekin on. :)

        Mainitsemisen arvoista on myös
        kässärin tekijä Johnson.
        Sillä Kalifornian pamput yrittivät
        laittaa hankkeen boikottiin.
        Foxin pomo Zanuck ei hätkähtänyt,
        vaan pyysi Johnsonin tiimiin ja tämä lupautui!

        Ja kuten tiedämme; elokuva valmistui. ;)


      • bronsu
        pikku mui kirjoitti:

        Videoraamikseni kertoo nimeksi Emperor of
        the North Pole. ;)

        Tässä siis ollaan vain miehisillä voimilla!
        Tarjosinhan sitä jo Rautaristiinkin. Heh ;)

        Lama-aikaan sijoittuu myös Steinbeckin
        Vihan hedelmät,
        joka toki kirjana puolustaa paremmin paikkaansa.
        Elokuvassa on kuitenkin nuori Henry Fonda,
        joten mielenkiintoinenhan sekin on. :)

        Mainitsemisen arvoista on myös
        kässärin tekijä Johnson.
        Sillä Kalifornian pamput yrittivät
        laittaa hankkeen boikottiin.
        Foxin pomo Zanuck ei hätkähtänyt,
        vaan pyysi Johnsonin tiimiin ja tämä lupautui!

        Ja kuten tiedämme; elokuva valmistui. ;)

        TÄmä menee jo vähän asian vierestä, mutta Vihan hedelmät on ehdottomasti Steinbeckin kirjoista oma suosikkini. Aiemmin olin lukenut Helmen, punaisen ponin ja olikohan sen kolmannen nimi Kaukaiset vuoret(en ole varma) ja näiden jälkeen olin aika ristiriitainen ko. kirjalijan suhteen. Vihan hedelmät -kirjan lukeminen kallisti minut Steinbeck faniuden puolelle:-)


      • Nosfe
        klowni kirjoitti:

        Viimeksi mainitsemasi elokuvan nimi taisi olla Shadow of the vampire. Se on jäänyt minunkin mieleeni. Erikoinen leffa tosiaan:)
        Ja sanonpahan vaan,että Dracula kirjaa suosittelen kaikille vampyyreistä kiinnostuneille!:) luin sen tossa pari vuotta sitten ja se on MAHTAVA! Vaikka en itsekään lue mitään,niin se kyllä vie mukanaan!
        Mutta kiitos siis valtavasti kaikille vastanneille!
        En ois uskonu,että näin paljon saan vastauksia! Itse en oo Nosferatua ikinä nähnyt mutta mielenkiintoa sitä kohtaan on ollut Dracula kirjan luettuani!:)

        ...televisiosta tämä Shadow of the vampire. Siis Subbarilta. Täytyy sanoa että oli ihan hieno leffa, ja heti alkoi tekemään mieli näkemään itse Nosferatu. John Malkovich oli kyllä loistava, kuten yleensäkin.

        Tämä Nosferatu on kyllä ehdottomasti vampyyrihahmojen parhaasta päästä. Huomattavasti hyytävämpi kuin nykyiset teinivampyyripellet. Jo olennon nimi Nosferatu on jotenkin mystinen. Ei tee mieli lausua sitä ääneen jossain pimeässä ja ankeassa paikassa...


      • bronsu
        Nosfe kirjoitti:

        ...televisiosta tämä Shadow of the vampire. Siis Subbarilta. Täytyy sanoa että oli ihan hieno leffa, ja heti alkoi tekemään mieli näkemään itse Nosferatu. John Malkovich oli kyllä loistava, kuten yleensäkin.

        Tämä Nosferatu on kyllä ehdottomasti vampyyrihahmojen parhaasta päästä. Huomattavasti hyytävämpi kuin nykyiset teinivampyyripellet. Jo olennon nimi Nosferatu on jotenkin mystinen. Ei tee mieli lausua sitä ääneen jossain pimeässä ja ankeassa paikassa...

        Hienoa, suosittelen kyllä ehdottomasti alkuperäisen Nosfiksen katsomista. Muista kuitenkin, että koska kyseessä on mykkäelokuva, vaatii elokuvakokemus ehdotonta hiljaisuutta ja on täten parhaillaan ainoastaan yön rauhallisimpina tunteina. Muista myös katsoa Hertzogin moderni versio Nosfiksesta 1970-luvulta. Klaus kinski tuo rooliin hieman jakomielisyyttä ja melankoliaa - ja täten samalla vaihtelua.


      • movie man
        pikku mui kirjoitti:

        En siis kuulukaan yksinäni Nosferatu-faneihin. :)

        En muista ollenkaan, että olisit elokuvasta
        kirjoittanut..
        Pitääkin kurkkia taaksepäin palstaa
        heti kun ehdin.
        (Ellet sitten anna linkkiä, hih) ;)

        pidän Nosferatusta, olen nähnyt sen videolta, sekä isolta kankaalta... Isolta kankaalta katsottuna, illan jo hämärtyessä ulkona... se on hyvä filmi!!!!!


      • bronsu kirjoitti:

        Joo, olit muuten oikeassa. Haastaja oli tosiaankin Hillin eka leffa. Itse olisin arvannut "The Driver", mutta lunttasin netistä. Onneksi en mennyt lonkalta puhumaan omiani:-)

        MUN FAVET ON
        WARREN OATES
        ALAIN DELON
        CLINT EASTWOOD
        ROBERT DE NIRO


    • EIKÖ NOSFRATUJA OO 2
      1922 JA 1979

    • Anonyymi

      Olen lainannut sen dvd:n kirjastosta.

    • Anonyymi

      fmovies.wtf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe