Lieneekö vielä nykyisin nuorilla naisilla yleinen vaiva uusiutuva rakkotulehdus? Harmillinen vaiva oli itselläni kun aloittelin sukupuolielämää nuorena. Kivut oli kovat ym, ja aina sai olla TK:ssa lääkettä hakemassa. Kunnes eräs fiksu naislääkäri sanoi, että kannattaa käydä pisulla aina ennen ja jälkeen yhdynnän. Tällainen neuvo hävitti rakkotulehdukset lähes kokonaan. Tiedoksi vaan kaikille epätietoisille!
Uusiutuva rakkotulehdus
6
1591
Vastaukset
- Maija
Tässä juuri mietin, että taasen pitää lääkäriin lähteä. Kahden viikon välein on virtsaputkentulehdus. Harrastimme eilen illalla ensimmäisen kerran kolmeen viikkon seksiä. Ja heti sairaana.
Nyt sitten tutkitaan munuaiset ym. ja katsotaan tuleeko tulehdus jostain sieltä. Olen kokeillut tuota virtsaamista ennen ja jälkeen yhdynnän ja mieskin käy pesulla ennen. Kynnen alusia myöten kuuraamme itsemme ennen seksiä, ei auta. Spontaanius on kyllä hävinnyt kokonaan!
Estolääkityksen haluaisin. Ystävälläni oli sama juttu kuin mulla ja hän söi kolme kuukautta antibiootteja. Virtsaputkentulehduksia ei ole ollut vuoteen! Samalla hävisivät hiivatulehduksetkin, kun ne tulivat aina lääkekuurin jälkeen.
Läääkäriin, mars!- Myyrä
Eipä tuo pissalla ennen ja jälkeen taida kaikilla tehota. Kokeilepa myös seuraavaa: syö puoliska greippiä joka aamu. Pitää virtsan niin happamena, ettei pöpöt iske. Eräällä ystävälläni tehosi. Myös karpalomehu voi auttaa. Tylsä vaiva tosiaankin! Toivottavasti jokin keino löytyy!
- Myyrä
...että muistathan syödä maitohappobakteereja kun saat antibioottikuurin. Auttaa välttämään hiivaa.
- Meitsi
Karpalomehu on ihan oikeesti loistavaa!
Sen lisäksi, että puolukan ja karpalon happamuus auttaa, niiden sokerit ovat jotain (tämä nyt on jostain tutkimuksesta luettua) erikoista tsydeemiä, joka estää bakteerejä kiinnittymästä virtsaputkeen. Eli niillä todellakin on ihan tutkittua vaikutusta.
Olkoonkin, että kaupan esanssimehut sisältävät jonkun verran karpaloa, parempi on ostaa luontaistuotekaupasta sitä ihan oikeaa ainetta. Eli sokeroimatonta karpalo-täysmehua. Puoli litraa maksaa törkeät 7 euroa, mutta mehu kestää pitkään. Sitä ei tarvitse kuin puoli senttiä lasin pohjalle (loput vettä) päivässä.
Sama toimii isompina annoksina myös akuutissa vaiheessa. Jos itse huomaan yhtään oireita, niin aloitan saman tien tosi reilun C-vitamiinin (happamoittaa virtsaa) syömisen, sekä reilummin sitä karpalomehua. Ja tietysti niin paljon vettä kun vaan maha kestää.
- kaarina r
Miksi minulla vuotaa pahanhajuista ruskeaa mömmöä sillointällöin,on epäsiisti olo silloin.olen 63v nainen.
- Kiimainen aviovaimo
Minulla ei riitä kusta joka panoa ennen ja jälkeen kun harrastan seksiä montakin kertaa päivässä useankin miehen ja pojan kanssa, kun tekee niin mieli ja mulla on suhteita moneen suuntaan, vaikka olen myös naimisissa. Tästä huolimatta ei minulla ole ollut rakkotulehdusta enempää kuin mitään muutakaan sp-taudeista puhumattakaan. Harjoittakaa seksiä kunnolla niin rööreit pysyvät puhtaina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574