yamarin 4730

ana

onkos kellään kokemuksia ko. veneestä 50-60hv nelarikoneella?

Nykyinen daykruiseri vähän pienellä käytöllä kun ei oikeen edes kalaan pääse niin tuommoinen vaikuttaisi kompaktilta ratkaisulta. Sisävesikäyttöön tulisi.

8

7853

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yamaha

Ihan vakaa ja hyvä ajettava yamaha f50:llä. Kulkee n.60km/h kahden hengen kuormalla. Suomen järville varmasti riittävä.

• ana

Mitähän kuluttaa tuntiin tuolla F50 jammulla? Riittääkö tuossa voima vetää 100kg ukkoa suksilla?

• yamaha
        ana kirjoitti:

Mitähän kuluttaa tuntiin tuolla F50 jammulla? Riittääkö tuossa voima vetää 100kg ukkoa suksilla?

Ainakaan 80 kiloisen kanssa ei voima lopu edes kaarroksissa vaikka yleensä veneessä on 2-3 henkilöä . Kulutuksesta on paha mennä sanomaan mitään tarkkaa, kun vene jolla oon ajellu on kaverin omistuksessa (en ole jaksanut seurata kulutusta). Arvio on vähän alle 20 l/h täydellä kaasulla ja noin 10l matkanopeudella (45km/h).

• jannu

Tuli ajettua neljä kesää 4730:lla ja Yamaha F50:llä. Vauhti kyllä riittää 50hv:llä ihan hyvin. Matkanopeudella 24s kulutus oli n 10l/h. Vene oli tuplapulpettien ja varsinkin välipressun kanssa todella suojainen ajettava ja kokoistaan isomman tuntuinen. Välipressua käytettäessä ohjaamoon kuitenkin tulee pyörre tietyllä tuulella ja silloin ohjaamo vetää vesisumua perästä. Suurimpana ongelmana koin kuitenkin veneen armottoman takapainoisuuden, joka korostuu huonossa kelissä. Kovassa tuulessa ja aallokossa kaikki haluaa tietysti istumaan perimmäiselle penkille ja silloin ei enää kolmella hengellä liukuun lähdetty täydellä tankilla. Näinkin joskus erään yksilön trimmitasoilla varustettuna! Vesihiihto kyllä onnistuu 100kg kaverillekin, kunhan taas matkustajat laitetaan jonnekin muualle kuin takapenkille liukuunnousussa. Tulipas tästä nyt negatiivinen käyttökertomus sävyltään, oikeasti jos vene tulee satunaiseen ajeluun kauniilla kelillä niin siihen se sopii oikein hyvin. Ajossa voi kohtuullisen turvallisesti vaihtaa paikkaakin ja tuulilasien ympärillä olevat kaiteet on todella tukevat. Sama koskee keulakaiteita joista pitämällä laiturille hyppääminen on turvallista. Yhteysveneeksi saarimökille voi olla sitten parempiakin vaihtoehtoja.

• "kotkan poika"

Aivan samat kokemukset viime kesältä,mutt nytt hokasin esitteestä että mulla on jammun ensi asennus potkuri 11 1/8x 13"G ja esite suosittelee F50:selle kyseisessä veneessä 11 3/8 x12" G,elikkä onko kellään kokemuksia tästä potkurista 4730 liukuun lähtöön kuormalla ja ottaako kone helposti ylikierroksia ,ajaminen yksin on kivaa mutta kuorman kanssa aika menee trimmin kanssa pelaamiseen

• ylimääräinen vene

Meillä on Yamarin 4730 BR Yamaha 40hk 2t myytävänä.Soita iltaisin 06-7221180 ja kysy lisää!

• 4730

Minulla olis myytävänä 4730 F50 (ajettu 23 tuntia) traileri kaikki vuosimallia 2002. 0400645633.

• Heme12345

Kauan on kun tähän kyselyyn on vastattu ,mutta täytyy sanoa että kyllä tällä veneellä on saaristossa pärjätty isommallakkin porukalla.Ei kallistele kaarteissa ja muutenkin tunne kuin isomassa veneessä.Isoakin aallokkoa kokeiltu ja hyvin pärjää kun ei yritä täysillä päästellä.Täytyy sanoa että kaverilla ihan samanlainen, mutta seuraavaa kokoa ja 10hp isompi kone .niin paljon muuta hyötyä saa kuin isomman bensalaskun ja vakuutusmaksun ja tietenkin vakaamman veneen jos pakko myrskyllä vesille lähteä.Normaalikäyttöön hintalaatusuhteeltaan parempi kuin hyvä Itsellä ei ole kertaakaan tullut ominaisuuksista valittamista.Hytti ois kiva joskus mutta heti hankaloittais rantautumista jne. Eli parempaa venettä ei ole perseen alla ollut eli laatuvene ja saa helpommin kasupaksi kuin jonku halvan rimpulan.Vaikea hakea parempaa ,
      tauloudellisempaa yhdistelmää kuin Yamarin Yamaha,Ja joku luulee ,että olen mymässä venettäni ,mutta en todellakaan ole.Jos joku ylihintaa haluaa hyvästä maksaa niin kaupanhan kaikki on jos tarpeeksi maksaa.
      Mutta syy kirjoitukseen on se .että tämän uskaltaa ostaa kokematonkin ,sitä ei kadu ,ja siitä pääsee eroon jos on tarvis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe