mazda 6

epätietoinen

Onkohan kellään tieoa miten sais turvavyön merkkiäänen hiljennettyä? HERMOT MENEE!!!!!

25

7780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile tätä

      Laita vyö kiinni. Kummasti hiljenee sen jälkeen. Merkkiääni on juuri sinunlaisiasi jääräpäitä varten kehitettykin, kun ei teitä muuten saa sitä vyötä käyttämään.

    • Erno

      EuroNCAP törmäystestissä Mazda sai turvavyömuistutuksesta 0 pistettä. Siihen nähden tämän "olemattoman turvavyömuistuttajan" ääni on kyllä aika vittumainen, omaakin kokemusta on... Käytä pelkääjän puolen turvavyötä jollet muuta keksi.

    • !!!!!!!!!

      eikös se ole sitä varten se ääni että pitää laittaa vyö kiinni jos unohtuu????

      • hoi

        No kyllä tämäkin mielipide oli ihan tyhjän kanssa. Kyllähän järkevä ihminen osaa ja haluaa turvavyön kiinnittää, kun liikenteeseen lähtee.

        En tiedä, millainen tämä kutosen (tai Mazdan) turvavyöhälytin on, mutta kyllä omassa autossani (ei siis Mazda) ärsyttää se, että heti alkaa 'kellot soida', jos vyö ei ole kiinni, esim. jos omalla kotipihallani siirrän autoa muutaman metrin. Tai kun peruutan auton tallista ja en tietenkään laita vyötä kiinni, koska muutaman metrin jälkeen pitää pysäyttää ja mennä sulkemaan tallin ovi.


      • 6:ssa
        hoi kirjoitti:

        No kyllä tämäkin mielipide oli ihan tyhjän kanssa. Kyllähän järkevä ihminen osaa ja haluaa turvavyön kiinnittää, kun liikenteeseen lähtee.

        En tiedä, millainen tämä kutosen (tai Mazdan) turvavyöhälytin on, mutta kyllä omassa autossani (ei siis Mazda) ärsyttää se, että heti alkaa 'kellot soida', jos vyö ei ole kiinni, esim. jos omalla kotipihallani siirrän autoa muutaman metrin. Tai kun peruutan auton tallista ja en tietenkään laita vyötä kiinni, koska muutaman metrin jälkeen pitää pysäyttää ja mennä sulkemaan tallin ovi.

        Mazda6 turvavyöhälytin ei peruuttaessa soi, mutta eteenpäin ajaessa alkaa välittömästi soimaan, mutta ei häiritse talliin ajoa.


      • Eikka
        6:ssa kirjoitti:

        Mazda6 turvavyöhälytin ei peruuttaessa soi, mutta eteenpäin ajaessa alkaa välittömästi soimaan, mutta ei häiritse talliin ajoa.

        Minun autossani pimputus alkaa tietyn kierrosluvun ylittyessä. Eli minun M6 pimputtaa myös peruuttaessa.


      • Plim-Plim-Plim
        Eikka kirjoitti:

        Minun autossani pimputus alkaa tietyn kierrosluvun ylittyessä. Eli minun M6 pimputtaa myös peruuttaessa.

        Lukee muistaakseni että se alkaa kilistä kun nopeus käy yli 8 km/h...


      • 8kmh
        6:ssa kirjoitti:

        Mazda6 turvavyöhälytin ei peruuttaessa soi, mutta eteenpäin ajaessa alkaa välittömästi soimaan, mutta ei häiritse talliin ajoa.

        Mazda6 turvavyön muistutusääni alkaa, kun nopeus ylittää 8 km/h, oli sitten eteenpäin tai taaksepäin ajamassa. Soitto soi kaksi minuuttia, ja vaikenee sitten jos ei ole turvavyötä kiinnitetty siihen mennessä.


      • 2 minuuttia
        8kmh kirjoitti:

        Mazda6 turvavyön muistutusääni alkaa, kun nopeus ylittää 8 km/h, oli sitten eteenpäin tai taaksepäin ajamassa. Soitto soi kaksi minuuttia, ja vaikenee sitten jos ei ole turvavyötä kiinnitetty siihen mennessä.

        90 sekuntia.


      • kaks
        2 minuuttia kirjoitti:

        90 sekuntia.

        Njoooh, ei tullu mitattua kun ohjekirjassa sanotaan kaksi minuuttia. Liekkö Jaappanissa minuutit vähän eri mittaisia..


      • se siitä
        kaks kirjoitti:

        Njoooh, ei tullu mitattua kun ohjekirjassa sanotaan kaksi minuuttia. Liekkö Jaappanissa minuutit vähän eri mittaisia..

        Olen pahoillani tästä pilkunviilauksesta, mutta en malta olla mainitsematta, että juuri käsikirjassa mainitaan äänimerkin kestoksi 90 sekuntia, ainakin -03 mallissa.


      • se 2 min
        se siitä kirjoitti:

        Olen pahoillani tästä pilkunviilauksesta, mutta en malta olla mainitsematta, että juuri käsikirjassa mainitaan äänimerkin kestoksi 90 sekuntia, ainakin -03 mallissa.

        Ei maha mittään, -02 mallisessani lukee edelleen se 2 minuuttia, vaikka kuinka viilattais ja höylättäis. Niinkuin sillä jotain merkitystä olisi.


    • Kepa

      Avensiksessa on samanlainen "räikkäpilli". Tosiaan hermot menee kun aina joku pimputtaa (avaa ovi avaimet virtalukossa...) tai piipittää. Ensimmäisessä huollossa eivät osanneet vaimentaa ääntä. Nyt tuli tieto, että seuraavassa huollossa pilli lähtee helvettiin.... ja kauas!!!!!

    • jou

      Penkin alla on piuhoja jotka menevät turvavyön kiinnikkeeseen. Nappaa liitin irti niin vaikenee.

      • tarkkana olla pitää

        Turvavyöt liittyy olennaisesti turvavyön esikiristimiin ja sitä kautta turvatyynyjärjestelmiin. Joten varo poikkasemasta mitä tahansa johtoa, joka tulee turvavöistä.


      • Tapsa
        tarkkana olla pitää kirjoitti:

        Turvavyöt liittyy olennaisesti turvavyön esikiristimiin ja sitä kautta turvatyynyjärjestelmiin. Joten varo poikkasemasta mitä tahansa johtoa, joka tulee turvavöistä.

        Tuo piuha kyllä ihan näkyy ylhäältä päinkin siinä mihin solki kiinnitetään.


    • Ilpo

      Tietääkö kukaan, missä merkkiäänen "kaiutin" on, jotta voisi edes vähän yrittää vaimentaa sitä vaikka peittämällä sen paremmin.

    • pekka

      Kerrankin järkevä kysymys!
      Myös minä haluaisin saada kyseisen
      hälytyksen pois. Kyllä se loimuava merkki mittaristossa riittää. Tietäisköhän huollossa mitään?

    • ongelma!

      Ääänimerkkiä ei kuulu kun toimit säännösten mukaan. Jos itse oletkin ääliö ja ajelet ilman turvavyötä niin toivottavasti kuitenkin mahdolliset lapsesi köytät kunnolla penkkiin.

      • Lemppa

        Olen samaa mieltä..


      • Ilpo

        Kun ajaa autolla esim. työpaikalla suurella suljetulla alueella illalla ja alueelta poistuessaan pitää sulkea portti, ei viisi kiinnittää turvavyötä ennen portin sulkemista. Siinä sitten kuunnellaan piipitystä koko matka kierrellessä aluetta tarkistettaessa kaiken olevan ok. Voihan vyön kiinnittää, mutta koska riski kolariin on kyseisessä tilanteessa olematon, vyön mielummin jättää auki, koska hetken kuluttua kuitenkin nousee autosta. Luullakseni mainitsemassani tilanteessa ei turvavyötä lain mukaan edes tarvitse käyttää.

        Osoittaa mielestäni vakavaa henkistä rajoittuneisuutta mollata toisia tai syyttää heitä vastuuttomasta käytöksestä, jos he kysyvät neuvoa häiritsevän asian poistamiseksi!


      • 6..

        Nimimerkki 'Ongelma' kuvittelee tietävänsä, mikä on toiselle parasta. Mielipiteesi on sellainen, että se voidaan heittää samantien roskikseen. Sillä ei ole arvoa. Se on huono !!!

        Kuten joku on tuolla aiemmin todennut, järkevä ihminen kyllä tietää, miten toimia tässä asiassa. Ei siinä summereita tarvita.


      • sanat
        Ilpo kirjoitti:

        Kun ajaa autolla esim. työpaikalla suurella suljetulla alueella illalla ja alueelta poistuessaan pitää sulkea portti, ei viisi kiinnittää turvavyötä ennen portin sulkemista. Siinä sitten kuunnellaan piipitystä koko matka kierrellessä aluetta tarkistettaessa kaiken olevan ok. Voihan vyön kiinnittää, mutta koska riski kolariin on kyseisessä tilanteessa olematon, vyön mielummin jättää auki, koska hetken kuluttua kuitenkin nousee autosta. Luullakseni mainitsemassani tilanteessa ei turvavyötä lain mukaan edes tarvitse käyttää.

        Osoittaa mielestäni vakavaa henkistä rajoittuneisuutta mollata toisia tai syyttää heitä vastuuttomasta käytöksestä, jos he kysyvät neuvoa häiritsevän asian poistamiseksi!

        Niitä kuuluisia viimeisiä sanoja: " Ei täällä mitään turvavyötä tartte..."


    • M-6

      Luulenpa että lakkaa piipittämästä kun otat turvavyö klipsista piuhan irti...

      Marisioille: Jaan itse aamulehtiä ja työssäni en voi turvavyötä pitää tai muuten jäisi monelle lehti tulematta ajoissa. Koittakaapa itse ajaa päivittäin yli 30km n. 100metrin välein pysähtymällä nousemalla autosta ja ottamalla vyö irti / kurkotamalla ikkunasta turvavyö päällä...

    • Anonyymi

      Ainaki skoda octaviassa ja kaksi johto penkin alla, yksi airbag ja toine vyöhälytin, se irti ja hiljasuus. Mazdassa taida olla sama systeemi, mutta tarka katto kumbi johto on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe