Olen aikeissa ostaa digikameran ja silmiini on osunut kaksi konican kameraa, kd420z ja kd410z.
Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisiä kameroista? Kumpi on parempi, kumpaa suosittelette?
Konicat, kumpi parempì?
7
2262
Vastaukset
- Tauno
Voin suositella 420, on itsellänkin :-)
Periaatteessa eivät ero paljoakaan, mutta 420 on uudempi malli, taitaa kuitenkin olla ihan uudestaan kehitetty (Konican ja Minoltan yhteinen).
420 on pienempi, erityisesti litteämpi, ja se on nopeampi. Sen AF on parempi ja nopeampi, optiikka kokonaisuudesaan parempi.
Luukkukin aukeaa "oikealle" puolelle.
Myös täysin pimeässä olen ottanut teräviä kuvia.
Tauno - Tauno
Ai niin, unohdin mainita.
420 tunnetaan myös nimellä
Minolta dimage G 400, täysin identtinen kamera,
paitsi tietenkin nimi :-)- Fotomyyjä
Nyt just tuli uutuus Konica Minoltalta. G500!
Se on siis samanlainen kuin G400 (ent. konica KD-420z) mutta 5 milj. pikseliä ym.
Hinta kieppuu reilussa 400 eurossa - kieku
Fotomyyjä kirjoitti:
Se on siis samanlainen kuin G400 (ent. konica KD-420z) mutta 5 milj. pikseliä ym.
Hinta kieppuu reilussa 400 eurossaSuosittelen minäkin 420Z:aa. Ostin pari viikkoa sitten pixmania.comista hintaa 324 euroa. Olen ollut tosi tyytyväinen kuviin. Pimeässä kuvausta on haukuttu arvosteluissa, mutta olen saanut hyviä kuvia myös pimeässä... Päivänvalossa kuvanlaatu on erittäin hyvä!
- prim
Fotomyyjä kirjoitti:
Hinta kieppuu reilussa 400 eurossaObjektiivit täysin erilaiset. G400:ssa 34-102, G500:ssa 39-117. Tavalliselle kuvaajalle tuo laajakulmainen on paljon parempi.
- Imettelijä
Miksikäs tuo kd 400z on hintansa pitännyt vaikka pitäisi olla jo vanhempi malli 410 420 verrattuna.
- konicalainen
minulla 410kd, johon erittäin tyytyväinen.
ainoa puute jota jäänyt kaipaamaan on kuvan rajaus-editointi digizoomilla kamerassa. nyt joudun rajaukset tekee aina tietokoneella tai valokuvausliikkeessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855