Tuommoinen ostettiin uutena vuonna '89, nousukautta kun elettiin. 650.000mk maksoi ja autolla ajettiin kuuden vuoden aikana 190tkm.
Itse sain kortin '92, joten 80-lätkällä tuli ajeltua tuhansia kilometrejä jaggella.
Autosta meni kesärenkaat vaihtoon ensimmäisen kesän jälkeen, aurauskulmat päin helvettiä. Samalla vaihdettiin aluvanteet alle. Haka-auto kauppasi jaguarin omalla logolla varustettuja vanteita hintaan 10.000mk/kpl parin tonnin renkaat siihen lisäksi. No ostettiin samanvalmistajan vanteet, ilman jaguar-tarroja ja 10.000mk.lla sai kaikki neljä vannetta ja renkaat.
Haka-auto myös muisti jokainen joulu lähettää suklaarasian ja tehtaalta tuli vuosikalenteri.
Jaguarin korjaamiseen meni kaikkinensa lähes 100.000mk suurin osa toki takuuseen, kaikenmaailman vikoja tuli pitkin matkaa. Muutaman kerran moottoritieltä lähdettiin hinausauton lavalla ja kerran ateneumin edessä virrat katosi, ratti meni lukkoon, jarrupoljin ei toiminut ja meinattiin mennä edellä ajavan perään.
Siihen aikaan suomessa ei ollut montaakaan yksityisomistuksessa olevaa sovegreinia liikenteessä ja maaseudulla ihmiset katsoivat suu auki, mikä auto sieltä oikein tulee :)
Loppujen lopuksi auto myytiin pois ja saatiin siitä vajaat 200.000mk. Hieman oli arvo tippunut..;) Nyt saksasta saa samoja alle 2000eurolla. Kaverilla oli samanvuosimallin jenkeistä ostettu Vanderplaz joka oli täysin mätä takakontista, missä kaikki sähkövermeet sijaitsevat. Kun painoi tööttiä niin valot alkoivat vilkkumaan ja pissapoika ruiski vettä.
Oi niitä aikoja ;)
sovereign'89
21
4026
Vastaukset
- H.E.E.
...eivät maksaneet tuolloin 10000mk/1 kpl vaan 10000mk/4 kpl!
Ja Soven listahinta oli tuolloin 615000mk, ei 650000 mk!
Niin että eipäs aleta liioittelemaan ;)
Tuon kaiken muun voin kyllä uskoa.- otto
Oli ne vanteet 10tonnia kappale, jaguarin omat siis. Muuten myös 10cm alas tulleen sisäkaton korjaaminenkin maksoi 10tonnia ja listahintaan voi laittaa päälle kaikenmaailman lisävarusteita mitä siinä oli :)
- Test Driver
otto kirjoitti:
Oli ne vanteet 10tonnia kappale, jaguarin omat siis. Muuten myös 10cm alas tulleen sisäkaton korjaaminenkin maksoi 10tonnia ja listahintaan voi laittaa päälle kaikenmaailman lisävarusteita mitä siinä oli :)
Soveen sai tuolloin lisavarusteena kattoluukun ja metallivarin.
:)
Hauska tarina, kiitos vaan.
Nimim. '89 Sove - H.E.E.
Test Driver kirjoitti:
Soveen sai tuolloin lisavarusteena kattoluukun ja metallivarin.
:)
Hauska tarina, kiitos vaan.
Nimim. '89 Sove...ja uppos!
:D - otto
Test Driver kirjoitti:
Soveen sai tuolloin lisavarusteena kattoluukun ja metallivarin.
:)
Hauska tarina, kiitos vaan.
Nimim. '89 Sovejos nyt oikein muistan niin vetokoukku, talvikumit, metalliväri, puhelin sillä omalla käsinojakotelohärvelillä joka maksoi itsessään jo reilut 20tonnia ja mitäs vielä.. täytyy jostain kaivaa muutama vanha kuva esille.
- pano
otto kirjoitti:
jos nyt oikein muistan niin vetokoukku, talvikumit, metalliväri, puhelin sillä omalla käsinojakotelohärvelillä joka maksoi itsessään jo reilut 20tonnia ja mitäs vielä.. täytyy jostain kaivaa muutama vanha kuva esille.
Yhtä asiaa et ole muistanut sanoa. Millä autolla nykyään ajat kun olet noinkin katkera ja kateellinen Jagge-väelle???
- RR92
pano kirjoitti:
Yhtä asiaa et ole muistanut sanoa. Millä autolla nykyään ajat kun olet noinkin katkera ja kateellinen Jagge-väelle???
Joo kyllä otolla tuntuis verenpaineet vähän olevan
korkeella?Käsittämättömiä hintoja heppu heittää
pokkana?Pitäis varmaan herätä välillä??
T:Jukka ex-89 Sove - pano
RR92 kirjoitti:
Joo kyllä otolla tuntuis verenpaineet vähän olevan
korkeella?Käsittämättömiä hintoja heppu heittää
pokkana?Pitäis varmaan herätä välillä??
T:Jukka ex-89 Soveonkohan otolla vieläkään sitä ajokorttia... Tottapuhuen jos Saksasta hakee minkä tahansa 80-luvun lopun pelin (Mersu S, 7-Bemarit jne...) niin 1000 eurolla niitä saa ;-)
- Arto Pyysalo
pano kirjoitti:
onkohan otolla vieläkään sitä ajokorttia... Tottapuhuen jos Saksasta hakee minkä tahansa 80-luvun lopun pelin (Mersu S, 7-Bemarit jne...) niin 1000 eurolla niitä saa ;-)
joo - ehkä tuossa Otolla on aika kullittanut muistot. Niinkuin tarinasta huomaamme niin Otto oli auton oston aikoihin 14 vuotias ja sen ikäisellä ei kauhean hyvää suhteellisuuden tajua.
- otto
Arto Pyysalo kirjoitti:
joo - ehkä tuossa Otolla on aika kullittanut muistot. Niinkuin tarinasta huomaamme niin Otto oli auton oston aikoihin 14 vuotias ja sen ikäisellä ei kauhean hyvää suhteellisuuden tajua.
Muistaakseni olin 17v kun auto meille ostettiin ja mitäs vielä? Eikö teillä muisti riitä tarpeeksi pitkälle kun ensimmäiset nmt450.set auto/kantosetillä tulivat myyntiin niin yksi maksoi 25.000mk. Stornon "kännykkä" maksoi 36.000mk ja jne.
Eikä meikäläisellä ole mitään jaguarin omistajia vastaan, huvittaa vain katsoa niitä keski-ikäisiä miehiä jaguaarin ratissa, siis näitä '90-luvun teknohuumassa rikastuneita joiden koko itsetunto rakentuu yhden auton ympärille :D - pano
otto kirjoitti:
Muistaakseni olin 17v kun auto meille ostettiin ja mitäs vielä? Eikö teillä muisti riitä tarpeeksi pitkälle kun ensimmäiset nmt450.set auto/kantosetillä tulivat myyntiin niin yksi maksoi 25.000mk. Stornon "kännykkä" maksoi 36.000mk ja jne.
Eikä meikäläisellä ole mitään jaguarin omistajia vastaan, huvittaa vain katsoa niitä keski-ikäisiä miehiä jaguaarin ratissa, siis näitä '90-luvun teknohuumassa rikastuneita joiden koko itsetunto rakentuu yhden auton ympärille :DTurha selittää.
Mutta ajatteles miten vahva nimi se Jaguar onkaan, kun keski-ikäiset miehet voivat KOKO itsetuntonsa sen varaan rakentaa! - Arto Pyysalo
otto kirjoitti:
Muistaakseni olin 17v kun auto meille ostettiin ja mitäs vielä? Eikö teillä muisti riitä tarpeeksi pitkälle kun ensimmäiset nmt450.set auto/kantosetillä tulivat myyntiin niin yksi maksoi 25.000mk. Stornon "kännykkä" maksoi 36.000mk ja jne.
Eikä meikäläisellä ole mitään jaguarin omistajia vastaan, huvittaa vain katsoa niitä keski-ikäisiä miehiä jaguaarin ratissa, siis näitä '90-luvun teknohuumassa rikastuneita joiden koko itsetunto rakentuu yhden auton ympärille :DLainatakseni omaa tekstiäsi:
>Tuommoinen ostettiin uutena vuonna '89, >nousukautta kun elettiin.
>Nyt saksasta saa samoja alle 2000eurolla.
Ymmärtääkseni tuollaisen 2000€ auton ostamiseen ei tarvitse rikastu minkään vuosikymmenen teknohuumassa - vaikka isäsi niin tekikin.
>Itse sain kortin '92,...
Yleensä kortti saadaan 18 vuotiaana. Tällöin olit vuonna 1989 14 tai 15 vuotias. Riippuen vähän milloin syntymäpäiväsi on ja milloin auto teille tuli. - teini-ikäinen
otto kirjoitti:
Muistaakseni olin 17v kun auto meille ostettiin ja mitäs vielä? Eikö teillä muisti riitä tarpeeksi pitkälle kun ensimmäiset nmt450.set auto/kantosetillä tulivat myyntiin niin yksi maksoi 25.000mk. Stornon "kännykkä" maksoi 36.000mk ja jne.
Eikä meikäläisellä ole mitään jaguarin omistajia vastaan, huvittaa vain katsoa niitä keski-ikäisiä miehiä jaguaarin ratissa, siis näitä '90-luvun teknohuumassa rikastuneita joiden koko itsetunto rakentuu yhden auton ympärille :DEli Jaguarin ratissa saa istua vain autonkuljettaja ja auton omistaja istuu takapenkillä? "Keski-ikäiset älkööt vaivautuko"
Jos jätetään lastenistuimilla varustettujen Volvojen omistajat pois niin eiköhän tuo yhden jos toisenkin miehen itsetunto rakennu auton varaan, oli se sitten Datsun tai BMW ;-/ Autoon liittyvä itsentuntogeeni meillä on siinä missä sos.dem.geenikin ja valtio pitää huolen ettei geeniperimä pääse muuttumaan. - Majava
teini-ikäinen kirjoitti:
Eli Jaguarin ratissa saa istua vain autonkuljettaja ja auton omistaja istuu takapenkillä? "Keski-ikäiset älkööt vaivautuko"
Jos jätetään lastenistuimilla varustettujen Volvojen omistajat pois niin eiköhän tuo yhden jos toisenkin miehen itsetunto rakennu auton varaan, oli se sitten Datsun tai BMW ;-/ Autoon liittyvä itsentuntogeeni meillä on siinä missä sos.dem.geenikin ja valtio pitää huolen ettei geeniperimä pääse muuttumaan.Jaguaarilla taitaa suurin osa omistajista ajaa itse. Mielestäni auto kuvastaa käyttäjänsä piirteitä (Ajatus ja arvomailmaa, taloudellista tilannetta) samoin kuin vaatteet ja asunto. Täten auto enemmänkin ilmentää omistajaansa kuin pullistuttaa ulospäin näkyvää egoa. (Huom, nämä kaksi asiaa eivät sulje toisiaan pois) Tulkitseeko joku autovalitaani ja mitä hän siitä lukee, ei taas minun elämääni suuremmin heilauta (pikkuisen kyllä).
Pari iltaa sitten katselin televisiosta ohjelmaa yhteiskuntaluokkien periytymisestä. Pitää varmasti monilta osin paikkansa. Mielestäni suomalaiselle yhteiskunnalle kuuluu kiitos siitä että lapsella on _mahdollisuus_ kouluttautua ja parantaa asemaansa. Tämä on yksi iso syy siinä että _monista_ negatiivisista asioista huolimatta asun edelleen täällä.
Mielestäni verotuksta pitää olla jotta yhteiskunnalla on varoja toimia, mutta oikeudenmukaisuus pitäis olla mukana. Tällä tarkoitan siirtymistä kohti yhdenmukaista veroprosenttia jyrkän progressivisuuden sijaan.
Vielä toinen asia (ja sitten olen taas hetken hiljaa). Mielestäni työnteon pitäisi olla aina kannustettava asia. Tällä tarkoita että kansalaiselle pitää taata tietty toimeentulo (kansalaispalkka tms.). Mikäli henkilä saa töitä, ei hän menettäisi tätä tukea vaan maksaisi veroja ansioistaan. Tämä tarkoittaisi että jos henkilö työskentelisi 20h/kk hän saisi käteensä tuki (palkka-vero).
Ystävällisin terveisin kaikille jotka jaksoivat lukea,
Majava - ei pahalla
Majava kirjoitti:
Jaguaarilla taitaa suurin osa omistajista ajaa itse. Mielestäni auto kuvastaa käyttäjänsä piirteitä (Ajatus ja arvomailmaa, taloudellista tilannetta) samoin kuin vaatteet ja asunto. Täten auto enemmänkin ilmentää omistajaansa kuin pullistuttaa ulospäin näkyvää egoa. (Huom, nämä kaksi asiaa eivät sulje toisiaan pois) Tulkitseeko joku autovalitaani ja mitä hän siitä lukee, ei taas minun elämääni suuremmin heilauta (pikkuisen kyllä).
Pari iltaa sitten katselin televisiosta ohjelmaa yhteiskuntaluokkien periytymisestä. Pitää varmasti monilta osin paikkansa. Mielestäni suomalaiselle yhteiskunnalle kuuluu kiitos siitä että lapsella on _mahdollisuus_ kouluttautua ja parantaa asemaansa. Tämä on yksi iso syy siinä että _monista_ negatiivisista asioista huolimatta asun edelleen täällä.
Mielestäni verotuksta pitää olla jotta yhteiskunnalla on varoja toimia, mutta oikeudenmukaisuus pitäis olla mukana. Tällä tarkoitan siirtymistä kohti yhdenmukaista veroprosenttia jyrkän progressivisuuden sijaan.
Vielä toinen asia (ja sitten olen taas hetken hiljaa). Mielestäni työnteon pitäisi olla aina kannustettava asia. Tällä tarkoita että kansalaiselle pitää taata tietty toimeentulo (kansalaispalkka tms.). Mikäli henkilä saa töitä, ei hän menettäisi tätä tukea vaan maksaisi veroja ansioistaan. Tämä tarkoittaisi että jos henkilö työskentelisi 20h/kk hän saisi käteensä tuki (palkka-vero).
Ystävällisin terveisin kaikille jotka jaksoivat lukea,
Majava"...Ajatus ja arvomailmaa, taloudellista tilannetta..."
Heh - etenkin heijastaa tuota taloudellista tilannetta. Oikeat autot maksaisivat rahaa.
Olisi varmasti auttanut jos olisit käynyt kansakoulun loppuun ja opetellut kirjoittamaan. - jasu
ei pahalla kirjoitti:
"...Ajatus ja arvomailmaa, taloudellista tilannetta..."
Heh - etenkin heijastaa tuota taloudellista tilannetta. Oikeat autot maksaisivat rahaa.
Olisi varmasti auttanut jos olisit käynyt kansakoulun loppuun ja opetellut kirjoittamaan.älykkyys riitä asialliseen väittelyyn niin vittuillaan sitten vaikka kirjoitusvirheistä.
- Majava
ei pahalla kirjoitti:
"...Ajatus ja arvomailmaa, taloudellista tilannetta..."
Heh - etenkin heijastaa tuota taloudellista tilannetta. Oikeat autot maksaisivat rahaa.
Olisi varmasti auttanut jos olisit käynyt kansakoulun loppuun ja opetellut kirjoittamaan.Itseasiassa juuri viestissänne mainitsemaanne asiaa tarkoitin. Kyllä minusta jotakin omistajasa ketoo se, että ostaako hän käytetyn jaguaarin vai uuden ns. tusina-auton automarketin hyllyltä.
Jos onnistutte tuomaan mainitsemallanne kahdellatuhannella eurolla suomeen hyvän jagge yksilön niin nostan hattua ja kehun teitä hyvistä kaupoista.
Epäilen kuitenkin että kyseinen summa on temmattu tuulesta ja samalla unohdettu muut maahantuontiin liittyvät kulut. Edelleen epäilen että myyntihinnaltaan kyseisen hintaisessa autossa on varmasti joitakin pahoja puutteita. Kyseiset kulut on ilmeisesti myöskin lakaistu maton alle.
Muistaakseni threadin alkupuolen viesteissä joku mainitsi lahonneen perän ja seonneet takakontin sähkölaitteet ko. yhteydessä. Tämä tilanne voi taas ilmentää useampaakin hyvin erilaista tilannetta ostajan kannalta.
En muuten kehoita ketään tekemään pitkällisiä päättelyitä toisen kirjoituksen oikeellisuuden perusteella. Voipi mennä pahasti metsään.
Terveisin,
Majava - höh
Arto Pyysalo kirjoitti:
joo - ehkä tuossa Otolla on aika kullittanut muistot. Niinkuin tarinasta huomaamme niin Otto oli auton oston aikoihin 14 vuotias ja sen ikäisellä ei kauhean hyvää suhteellisuuden tajua.
Hyvin on Teinille perheessä selvitetty mitä mikäkin maksoi, kiinnostavatko uuden ison Jaguarin ostajia puhelinten hinnat oikeasti?? Ja liekö tuolloin autopuhelimet enää niin paljon maksaneet? Itselleni tuli kyllä vasta vuonna 91 käytetyn auton mukana, kaupanpäälle kun kukaan ei enää viitsinyt repiä kiinteää puhelinta pois.
- mersumies
Majava kirjoitti:
Itseasiassa juuri viestissänne mainitsemaanne asiaa tarkoitin. Kyllä minusta jotakin omistajasa ketoo se, että ostaako hän käytetyn jaguaarin vai uuden ns. tusina-auton automarketin hyllyltä.
Jos onnistutte tuomaan mainitsemallanne kahdellatuhannella eurolla suomeen hyvän jagge yksilön niin nostan hattua ja kehun teitä hyvistä kaupoista.
Epäilen kuitenkin että kyseinen summa on temmattu tuulesta ja samalla unohdettu muut maahantuontiin liittyvät kulut. Edelleen epäilen että myyntihinnaltaan kyseisen hintaisessa autossa on varmasti joitakin pahoja puutteita. Kyseiset kulut on ilmeisesti myöskin lakaistu maton alle.
Muistaakseni threadin alkupuolen viesteissä joku mainitsi lahonneen perän ja seonneet takakontin sähkölaitteet ko. yhteydessä. Tämä tilanne voi taas ilmentää useampaakin hyvin erilaista tilannetta ostajan kannalta.
En muuten kehoita ketään tekemään pitkällisiä päättelyitä toisen kirjoituksen oikeellisuuden perusteella. Voipi mennä pahasti metsään.
Terveisin,
Majavalue tuosta:
http://www.mobile.de/SIDzn1Kd7ap38kDGDSVffQzhA-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1079005974A1LsearchPublicCCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C771u-t-vMkPR_X_xprsO~BSRA6E12400I200000000A2A0H20000000A0/cgi-bin/da.pl?top=1&bereich=pkw&id=11111111133806265&
Siinä myydään 177 000 km ajettu vm 90 Jaguar 2000€:lla eikä ole ainut siellä saatava sillä hinnalla. vm 1999 alle 100 tkm ajetun Jaguaarin saa 19000€ mutta kaikista putoaa hinta kunhan tinkii. Nämä ovat vain ohjehintoja jos vaihtaa, käteishinta on selvästi edullisempi.
Tosiasia on että autojen hinnat Suomessa ovat olleet naurettavia ja ovat vieläkin mutta vasta nyt asian oikea laita selviää ihmisille. Halvoissa pikkuautoissa ihmiset ovat hävinneet aina vähiten ja kalliissa autoissa eniten. Mersut ovat olleet Suomessa erittäin kalliita mutta nyt niiden hinnat ovat tulleet alas mutta ei vielä tarpeeksi. Väyrysmese vm 1996 maksaa Saksassa n. 7000€ mutta Suomessa 20 000€. On se metkaa miten yhtenevässä Euroopassa pitäisi muka elää ja Suomen pitäisi olla osa sitä mutta edelleen meitä suomalaisia kusetetaan.
Eivät eurooppalaiset usko jos kerrot että maksoit joskus uudesta Jaguaarista 110 000€.
- jasu
Tuommoisen ostin vajaa vuosi sitten.Auto oli rullannut n.120000tkm ja maksoi 12086.03euroa.
Autolla ajoin vajaassa vuodessa n. 30000km.
Ajo korttia en saanut vaan jouduin sen lunastamaan omilla rahoillani`85,samoin olen jokaisen omistamani autonkin ostanut itse tienaamillani,eikä vanhempieni rahoilla.
Mitään ongelmia ei ole ollut autoon ostamani renkaat ovat edelleen kuin uudet,sama pätee sivumennen sanoen koko autoon.
Ostamani xk8:n vanteet olisivat myyjän kertoman mukaan maksaneet uutena n.10000kr kappale,mutta maksoin sarjasta virhettömiä alkuperäis vanteita renkaineen 917,24euroa.
Kukaan ei ole muistanut minua suklaalla eikä kalentereilla.
Sen sijaan on tullut kadulla jopa tuntemattomat ihastelemaan autoa ja lausumaan kohteliaisuuksia auton hyvästä kunnosta.
Auton korjaamiseen ei siis ole mennyt äyriäkään,eikä ole näillä näkymin odotettavissakaan.Katsastus mies kehui auton kuntoa ja leima tuli ilman huomautuksia.
Kyseli jos olisin kiinnostunut myymään ja aioinkin palata asiaan jahka olen autonvaihtotuulella.
Täällä[en asu suomessa]vilisee jaguaareja,varsinkin xj- ja s-malleja mutta siitä huolimatta jaguar kääntää päitä ohi ajaessa,aivan eri malliin kuin jos ohi vilahtaisi jokin mb tai bmw eli muu hienommaksi mielletty automerkki.
Mielessä on pyöriskellyt s-tyypin osto,joten eiköhän tässä pikkuhiljaa liene aika luopua autosta,paikalliset pyynti hinnat liikkuvat 90000euron ja 17000euron välillä,joten eiköhän autosta heltiä suurinpiirtein omat takaisin.
P.S. Niin tosiaan siitä itsetunnosta.
Kieltämättä varsinkin outojen oma-aloitteisesti tullessa kehumaan auton valintaa saa ego pienen,ohi menevän sysäyksen.
Mikä ainakin minun itsetuntoani todella kohottaa on se etten mennyt autokaupasta ostamaan uutta jaguaaria,vaan tyydyin käytettyyn ja sijoitin rahani sen sijaan osakkeisiin joiden arvo on kasvanut moninkertaiseksi.
Hyvää jatkoa sinulle,toivottavasti joskus perit vanhempasi,niin on sinullakin varaa laittaa itsellesi kunnollinen auto ja voit lopettaa poskensoittamisen tällä palstalla. - Anonyymi
ITE OIS KIVA OMISTAA JOSKUS JAGUAR SOVREGIN VIHREÄ. VM 1973-1985... JA XJ6 1977-1983
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227