Ihana Ragdoll! Kokemuksia?

Heini

Onko paikalla Ragdollien omistajia, varsinkin kerros/rivitalossa asuvat? Millainen on ko. rotu?

9

3866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissaihminen

      ...moista kissaa ei ole, mutta olen rotuun vähän lukemalla tutustunut, korostan sanaa vähän.
      niin, yllätyin, kun luin että ragdoll vetää ragdolliksi, veltoksi vain kun oma tahto haluaa niin. aika hassua.

    • Fanni

      Hei!
      Ragdoll on todellakin ihana rotu =)
      Niin ja se tosiaan menee veltoksi, vain niin halutessaan..
      Itselle on tulossa kesän paikkeilla (tai jo ennemminkin) Ragdoll ja alan kasvattajaksi =)
      Asun kerrostalossa ja olen muuttamassa pian, vähän isompaan asuntoon, mutta silti kerrostaloon.
      Rotu on todella leppoisa, ehkä "hieman" itsepäinen, rakastettava, täydellinen =D
      Ragdoll on hieman koiramainen kissa.

      • Iceage

        Kovasti on samanlainen rotu kuin Pyhä Birma - erona tietysti että birma on muutaman tuhat vuotta vanha. Raggis taas melko uusi jenkkien kehittämä rotu.
        Mukavia rotuja molemmat.


      • Anonyymi

        Hei. Miten sinulla sujui kissan kanssa? Oliko ongelmia ym?


    • raggari

      Heips!
      oma ragdoll-neitini täytti juuri vuoden, ja en ole KOSKAAN koko 22 kissavuoteni aikana tavannut yhtä hellyttävää ja lutuista kisua! meillä tämä tulokas otti "vauvan" paikan heti alkuunsa.
      itselläni on ollut maatiaiskissoja sekä persialainen, joten sen verran "vertailukohtia"...
      kaikkein eniten ihastuttaa "ihmismäiset" tavat saunomisesta keskessä nukkumiseen. "äippä" on tälle neidille ilmeisesti tärkein maailmassa, koska vessassakaan ei yksin saa käydä.
      omani otin asuessani vielä kerrostalossa ja en kokenut sitä haitaksi, nyt asumme omakotitalossa, ja käymme edelleen ulkoilemassa valjailla päivittäin.
      kannattaa käydä tsekkaamassa www.finragdolls.net. ja sieltä rotuesittely.
      omani on sen verran persoonallinen, että on todella kiintynyt perheeseen, mutta pelkää kamalasti vieraita ihmisiä, mutta ne ovat vain persoonallisia piirteitä, joita on varmasti kaikissa roduissa ja kissoissa. Suosittelen lämpimästi!

    • Kristofer

      Kissamme on 1/4 Ragdollia, ja tosiaankin on aika ajoin täysin vetelä, varsinkin, kun kisua ottaa etutassujen kohdalta kiinni, siinä se sitten vain roikkuu :)
      Kisullamme on aivan mahtava luonne, se tulee aina syliin nukkumaan, ja yöllä tunkee peiton alle kehräämään!
      Asumme kerrostalossa, eikä ongelmia oikeastaan ole. Paitsi tietysti kaikki kepposet, mitä kissa ja hänen toverinsa keksivät :D

      En vaihtaisi räsynukkeamme mihinkään :)

    • Katit

      Ostin tässä vuoden alussa itelleni vihdoin ja viimein kauvan haaveillun Ragdoll-rotuisen kissan, neiti täyttää pian 5kk ja on todellakin seuralline, sillä sylihän kissani lempipaikka on.

      Ja meitin tyttö heittää veltoksi suht joka toinen kerta kun sitä nosta syliin:)) mutta itsepäisyyttä on haivauttu myös ;-) Niinhää nua suht kaik kissat ovat, itepäissii=)

      Kyl tekee mieli toinenkii kissa hankkii=)

    • Anonyymi

      Kuopiosta löytyi ragdoll pentutehtailija! Kantaa nimeä "Aino/Leena". Pentuja/emoa ei ole mahdollista käydä katsomassa koronaan vedoten!!! Sairasta sakkia! Älkää vaan erehtykö tähän ansaan!!!

    • Anonyymi

      Minulla on 3 ragdollia ja voin todellakin suositella tätä rotua! Aivan ihania kissoja! Lämpimästi suosittelen, että jos otat ragdollin niin kannattaa ottaa kerralla kaksi kissaa. On nimittäin todella seurallinen rotu ja kärsii, jos pitää olla yksin pitkiä aikoja. Toki luonne-erojakin rodusta löytyy. Minulla on suhteellisen pieni asunto ja mitään ongelmia kissojen kanssa ei ole ollut. Mulla on 4-vuotias poika, 3 -vuotias tyttö ja 1-vuotias poika. Olen ottanut kaikki samalta luotettavalta kasvattajalta, jonne voin viedä kissat hoitoon lomamatkojen ajaksi. Jos rotu ja yleensä kissat kiinnostavat niin itse olen löytänyt paljon hyvää tietoa ja varusteita tältä sivustolta: https://rasykissat.fi/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe