Minun vanhassa harmaassa G3 macissa on Wacom A4 piirtopöytä. Siinä on pyöreäpäinen liitin jolle ei ole paikkaa 2 vuotta vanhassa G4 macissa. Saako piirtopöytää toimimaan mitenkään uudemmassa koneessa.
Vanha Wacom piirtolevy
8
426
Vastaukset
- suomija
Tuon liittymän nimi on ADB (Apple Desktop Bus, aikanaan kovin edistynyt liitäntätyyppi). Tarvitsisit adapterin, joka mahdollistaa ADB:n kytkemisen USB-reikään. Tällaisia on olemassa, muistaakseni Griffin-niminen firma valmistaa niitä.
- Repe Ruutikallo
valikoimaan taitaa kuulua ja muistinvarainen hinta viime syksyltä vajaat 50 egeä.
- Painteristi
Tarviiko ADB-adapteri mitään ajuriohjelmaa. Minulla oli kerran kokeiltavana pieni ADB sovitinmokkula mutta se ei ainakaan välittänyt piirtopöydän painetietoja eteenpäin.
- Repe Ruutikallo
Painteristi kirjoitti:
Tarviiko ADB-adapteri mitään ajuriohjelmaa. Minulla oli kerran kokeiltavana pieni ADB sovitinmokkula mutta se ei ainakaan välittänyt piirtopöydän painetietoja eteenpäin.
tutkailisit mokkulan tietoja ja ajureita valmistajan kotisivulta? Voidaan mekin se sun puolestasi tehdä, mutta käy nopeammin jos katsot itse. Ja voit heti tsekata mahdolliset muut mieleen juolahtavat näkökohdat.
- Painteristi
Repe Ruutikallo kirjoitti:
tutkailisit mokkulan tietoja ja ajureita valmistajan kotisivulta? Voidaan mekin se sun puolestasi tehdä, mutta käy nopeammin jos katsot itse. Ja voit heti tsekata mahdolliset muut mieleen juolahtavat näkökohdat.
Ei löydy toimivaa ratkaisua. Vain osa toiminnoista välittyy koneelle. Pitää ostaa uusi piirtopöytä kehoitti myyjä.
- Repe Ruutikallo
Rähmä kun en muistanut, Wacomin A4 on siis sarjaliitäntäinen eikä ADB ja sarjaliitännän saa toimimaan PCI-kortilla (ainakin Orange on tehnyt näitä) tahi modeemin paikkaan pantavalla sovittimella (Griffin kaiketi). Kummassakin tapauksessa piirtolaudan pitäisi toimia normaalisti, nämä on sen verran tanakoita ratkaisuja.
Lisäksi Keyspan on ilmoittanut joskus että sen USB->Serial-sovitin (Twin serial adapter) tukee Wacomeja. Katso Keyspanilta.
Mikä oli tuo Apple-myyjäliike joka ei oikein tiennyt näistä ratkaisuista?
Ihme jos jokin näistä kolmesta ei skulaa kunnolla. kaksi ensimmäistä ovat varmimpia, mutta voi tuo Keyspankin hoitaa homman.- vesku
Tuntuu nyk. vähän siltä, että mikä tahansa Apple-myyjäliike joka pyrkii saamaan voittonsa X-zydeemeistä...
Ymmärrettävää sinänsä, ja kun myyjätkin ovat pääsääntöisesti ns. uusiomacisteja, niin pre-X -jutut (ja pre G-) on outoi...
((Ja Frangeenikin väittää viruksista vaikka edessään on iMac...)) - Painteristi
Applen jälleenmyyntiliike joka opastusta antoi on jyväskyläläinen Kampus data joka myös Wacomin möi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743