Jos nainen on esim. 10 cm pidempi kuin parisuhteessa oleva miehensä, niin miltä semmoinen tuntuu ja mitä ajattelet siitä? Mihin käytännön asioihin se todella vaikuttaisi ja miten? Carlo Ponti Sophia Loren, surkea pariko? Muita esimerkkejä julkiksista? Kysyn tätä, kun hämmästelen naisten parisuhdeilmoituksissa olevaa lähes vakiovaatimusta, että miehen TÄYTYY olla pitkä ('miehen mittainen'), tai ainakin vähintään yhtä pitkä kuin nainen. Onko kysymyksessä muoti-ilmiö vai biologinen lainalaisuus? Kiitollisena näkökohdistasi
Ed
Miksi pituusero paha?
9
1187
Vastaukset
- sirpa
< Mihin käytännön asioihin se todella vaikuttaisi ja miten?>
Ei mihinkään.
Ensivaikutelmaa ja biologiaa;
Varmistaakseen että jälkeläiset ovat mahdollisimman elinkelpoisia, naaras valitsee mieluiten ison ja voimmakkaan uroksen.
Tästä voimme väitellä, ja tuskin moni sitä tietoisesti tekee. Kuitenkin naista voimakkaampi, isompi (pidempi) mies herättää kiinnostuksen, kuin päätään lyhyempi.
Kaikki lajithan, ihminen mukaan lukien eivät ole yksiavioisia. Ja näillä lajeilla on uroksilla taipumus ottaa mittaa toisista uroksista, voimakkain voittaa naaraan. (miten sitä voisi soveltaa tähän päivään?)
En myönnä ajattelavani kuten satuilin. Minua kiinnostaa ihan muut arvot miehessä! - Must
Mielestäni pituus ei ole ollenkaan tärkeä asia miehen ja naisen välisessä suhteessa. Tämä minun kohdalla ei ole ollut akuutti asia, koskapa olen itse lyhyt ja nainen.
- PK
Veikkaanpa, että nainen noin yleensäottaen haluaa tuntea itsensä siroksi. Pienikokoisemman miehen rinnalla nainen saattaa kokea olevansa iso ja romuluinen, ja jopa ajatella että saakohan se mies jonkinlaisen alemmuuskompleksin kun on pienempi kuin naisystävänsä.
Oma mieheni on pari senttiä lyhyempi ja muutaman kilon kevyempi kuin minä, ja jo tuo ero aikoinaan sai minut silmäilemään kokoani tosi kriittisesti. No tasaantuihan se sitten kun ollaan jo yhdessä kauemmin eletty, rakkaus tässä tärkeintä on.- ed
Kiitos tiedosta, PK. Pisti mietteliääksi, kun olin toiselta suunnalta kuullut samanlaisen kommentin. Nainen haluaa olla kohta olemattoman pienen tuntuinen, laihtuu luurangoksi, ja miehen pitää olla mieluiten 2 m järeä atleetti. Täytyy ihmetellä ja pohtia, mihin ollaan menossa. Ankeina aikoina naisten piti olla pullukoita, jotta miehiä ei luultaisi kyvyttömiksi hankkimaan syötävää perheelle. Nyt mennään ihan mielettömään toiseen äärimmäisyyteen. Paras mies on se, jonka vaimo näkee nälkää ja mies syö lähes kaiken. Kai siinäkin vissi luonnonvalinta tekee tehtäväänsä.
:)
- jässikkä
Naisella on geneettinen tarve nojata
miehen olkapäähän. Jos mies on lyhyem-
pi tai saman mittainen, se aiheuttaa
naiselle ongelmia.- PK
Geneettinen tarve on pöksyissäsi, anteeksi vaan.
Tarkoitan tuolla sitä, että enpä ole itsessäni huomannut mitään erityistä tarvetta etsiä olkapäätä aina kun menee huonosti, vaikka nyt satunkin olemaan nainen (erotuksena niistä jotka nyt sattuvat olemaan miehiä).
Halaaminen on kivaa ja tuki pahalla hetkellä tuntuu hyvältä, mutta kyllä tuon olkapään tarve on enemmän ihmisestä kuin sukupuolesta kiinni. - Jässikkä
PK kirjoitti:
Geneettinen tarve on pöksyissäsi, anteeksi vaan.
Tarkoitan tuolla sitä, että enpä ole itsessäni huomannut mitään erityistä tarvetta etsiä olkapäätä aina kun menee huonosti, vaikka nyt satunkin olemaan nainen (erotuksena niistä jotka nyt sattuvat olemaan miehiä).
Halaaminen on kivaa ja tuki pahalla hetkellä tuntuu hyvältä, mutta kyllä tuon olkapään tarve on enemmän ihmisestä kuin sukupuolesta kiinni.Älähän hyvä "sisko" nyt vimmastu.
Heittoni oli tarkoitettu ainoastaan
kevennykseksi, ja lohdutukseksi niil-
le, jotka pituuden puutteesta kärsi-
vät.
Tämä ei kuitenkaan poista sitä seik-
kaa, että naisväen ajatuskulku jois-
sakin asioissa on melko kaavamaista.
Esimerkiksi lakanaa ei saa, eikä voi
viikata, kuin yhdellä tavalla!
Terveisin Jässikkä
- mieleen
pienoinen kuvittelun rajoituksiin mahtuva sisäpiiritouhuiluepäilys.
Tuolla eräällä nimeltämainitsemattomalla keskustelupalstalla on ilmennyt jonkinlaisia kyllästyneisyystunnelmia kohdistuneena palstan ylläpitoon ja jälkijättöisesti muistahti mieleeni, kuinka eräs sisäpiireihin kuuluvainen ja juoruilevainen kerran yritteli värväillä nimeltämainitsematonta allekirjoittanutta kehumishommiin, laatimaan palstalle myyntipuhe.
Kävi kuitenkin niin, että en suhtautunut asiankuuluvaisella hartaudella sisäpiirisalaisuuksien vaimeudessapitoon, vaan myönsin avomielisesti aikeeni julkaista kaiken henkilöllisyystasoisen viestinnällisyydenkin anonymiteettimaisesti löytymättömillä julkaisukanavilla. Kommunikointi päättyi siihen kuin leikaten ja tapahtuma muistui nyt huomattavia aikoja myöhemmin mieleeni. Siis palstaa on kaupattu jo kauan ja äänensävyistä voinee päätellä ostajan kenties löytyneen.
Selityksellisenä tulkintana kadonneeseen menneisyyteen voisi lisäksi arvella, että menneen maailman historioita pidetään varsinaisen kaupallisen artikkelin mainostuotteena.- materiaalia
Olinpa kirjoittamassa pyydettyä gradumateriaalia, kun juolahti mieleen, että kysymyksessä saattaisi olla sisäpiiritädin jekku poikkeavien tahi rehellisten mielipitetten kalasteluksi ja siksi keskeytin sen ja siirrän tänne aloituksenkin ja poistan turhia tuntomerkkejä:
""> olisin ilman muuta kiitollinen myös, jos ehtisit vastailemaan kysymyksiini.
>
> t.Katariina M.
Aloitan ainakin vastailun.
>>1. Mikä vaikutus anonyymillä viestinnällä ja nimimerkkien käytöllä on mahdolliseen luottamuksen syntymiseen? (esim. kasvottoman viestinnän edut ja haitat, nimimerkeistä syntyvät mielikuvat, mahdollisten live-tapaamisten vaikutus syntyneisiin mielikuviin ja keskusteluihin tapaamisen jälkeen yms.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli174062Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403057Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103044IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm432298Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas801173- 791049
- 561014
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul365985Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.213909Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e135843