Kivunlievitys

tuleva vl-äiti

Eikö ole syntiä käyttää kivunlievitystä? Raamatussahan sanotaan, että kivulla sinun tulee lapsesi synnyttää.

14

1543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapeli

Keskustele muiden äitien kanssa.
      Saat muilta uskovaisilta äideiltä taatusti saman vastauksen...

Kannattaa muutenki kysellä kokemuksia se helpottaa sinua.

On täysin normaalia ottaa kivunlievitystä.
      Niin on vaimonikin...

• jukka

Jumalan sanaa tyhjkäksi tekemään hä?????

• ppp
        jukka kirjoitti:

Sinunko mielestä synnytyskipujen lievitys esim. puudutuksella on syntiä????

• ppp
        jukka kirjoitti:

Sinun mielestäkö synnytyskipujen lievitys on syntiä???

• jaa-a

Muista että kaikki mitä raamatussa kirjoitetaan ja kaikki miten raamattua tulkitaan on miesten keksimiä asioita.

Jos mies synnyttäisi niin ei olisi ehkäisysääntöä ollenkaan.

Ensin oli kivulias synnytys ja sitten kirjoitettiin lause "kivulla sinun tulee lapsesi synnyttää", eli jälkiviisautta...
      Eläimetkin synnyttävät kivulla.

• vlm

...jättää kivunlievityksen ottamatta, jos siitä tulee sinulle paha mieli.

• malla

Jos epiduraalin, ilokaasun tms. ottaminen synnytyksessä on syntiä, niin silloin mikä tahansa burana ym. on syntiä.

Voithan sä kokeilla synnyttää ilman kivunlievitystä takaan ettet synnytä toista kertaa ilman, oli syntiä tahi ei.

• mia

miettinyt samaa asiaa.Minulla on synnytyksiä vähän vajaa kaksikymmentä.En ole ensimmäisissä synnytyksissä osannut vaatia lievitystä joten kaikki ovat menneet sitten ilman niitä.Mutta kyllä niitä yleisesti käytetään ja kannattaa varmaankin kokeilla.Hyvää vointia sinulle!

• Kauhistunut

...vajaa kaksikymmentä synnytystä?

• saara

Synnytä vaan kivulla....
      Itku pitkästä ilosta.
      (Ei vaineskaan, kunhan pelottelin!)

Tottakai otat kipulääkettä, älä ole hölmö!

Kas tässä kaksi aivan erilaista neuvoa.
      Nyt sinun vain tulee ihan itse kuule päättää,
      kumman valitset.
      Valintahan on ihan helppo homma silloin,
      kun ei haluu että koskee, vai mitä.

Mitä ihmettä sinä muilta kyselemään...
      haluutteks te et mua sattuu vai ei...
      Otat vastaan kaikki helpotukset mitä vain ikinä sulle tarjotaan.... ja pyydä jos ei älytä tarjota!

• ahkera kipuilija

Kivulla pitää synnyttää ja otsa hiessä työtä tehden leipää syödä.

Kun kipulääkkeet jätetään ottamatta, laitetaan samalla kaikki työtä helpottavat apukeinot syrjään.
      Traktorin voi ihan hyvin korvata hevosella tai härällä, auton potkurilla tai polkupyörällä, yleiskoneen omilla käsillä, sähköpostin omilla jaloilla jne, että saadaan se hikikin riittävästi valumaan!

• nuori vl äiti

on useempi synnytys takana ja joka kerta olen saanut epiduraalin.se on hyvä kivun lievittäjä mutta ei todella tee synnytystä kivuttomaksi.kivuttomammaksi synnytyksen kyllä saa mutta ei kivuttomaksi, joten älä huoli voit ottaa lääkkeitä vastaan ilman kipua et kuitenkaan tule synnyttämään siltikään.

• vrk

eikös niin!

• Laina

Ilman muuta ota lievityslääkkeet. Eiköhän se raamatun lause tarkoita sitä koko raskaus aikaa. Ei se odotusaikakaan kivuitta ja säryittä mene, saati sitten henkisiä kipuja ja särkyjä, joihin on omat lievityksensä esimerkiksi aviomiehen tuella. Voimia synnytykseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1661
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      183
      1254
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe