millaisia kokemuksia teillä on uudesta elektronisesta Pef mittarista Piko-1:stä?
Se antaa tosi tarkan tuloksen, mutta miten sen tulos voi poiketa niin paljon tavallisen pef mittarin tuloksesta?? testasin kumpaakin samaan aikaan ja tavallisella puhalsin 460-470 ja pikolla 400-420. Ero on mielestäni aika suuri.. kokeilin vielä useaan otteeseen ja sain aina samat tulokset. Kumpaan siis uskoa? ja miksi erot ovat näin suuret?
uusi PEF mittari Piko-1
6
5273
Vastaukset
- astmamummi
Hei!
juuri tuota mallia, josta puhut, en ole nähnyt, MUTTA:
Tiedän, vanhana astmahoitajana, että mittareissa on suuria eroja.
Jopa samanmerkkisissä mittareissa.
Mutta se mittareiden välinen ero ei ole niin merkittävä, kuin se, että,
SAMALLA MITTARILLA mitatut mittaustuloset ovat veratilukelpoiset.
SIKSI mittaus pitäisikin suorittaa aina SAMALLA, mieluiten omalla mittarilla.
JOTEN, ei syytä huoleen. Mittaile samalla mittarilla, saat oivan tuloksen siitä miten astmasi jaksaa!
Hyvää ystävänpäivää sinulle!- pettynyt
Hankin Pikon-1 (F0051211) kevättalvella 2008. Ei enään toimi, Ei kait "paristo" näin nopeeta tyhjentynyt.Tosin olen puhaltanu siihen tosi harvoin noin kerran kuukadessa. Minun astmani hyvin hallinnassa, Ostin mittarin pitempää ulkomaan matkaa varten,kun oli/on pini ja näppärän näköinen.
Olen todella pettyny.En ostaisi!!
- Pikon omistaja
Hankin itsekin juuri Pikon. Mielestäni siihen on ensinnäkin huomattavasti hankalampi puhaltaa kuin
vanhaan kunnon spiraan. Lisäksi jos kätesi likaahtaa nopeasti kun puhallat rasusti mittariin,
se nostaa PEF-arvoa.
Suukappalekin on kumman lyhyt verrattuna Sriraan.
Ja puhallukset ovat pienempiä Pikolla kuin Spiralla. Voikohan laitteeseen oikein luottaa ? - Pikon tykkääjä
Oma Pikoni meni epäkuntoon kun oli vuoden ollut minulla, pedihelth korvasi uuden ilman mitään kuluja, saa siitä itseään syyttää jos ei ole reklamoinut tuotteesta. Se että saa eri tuloksia voi johtua siitä, että hönkäisee eri tavalla. Piko ilmoittaa jos yrität "huijata" eli tuntee loppuhönkä tai yskänrefleksin puhalluksessa, myös tavan mittari on voinut löystyä jolloin nuoli juoksee pidemmälle (itsellä myös vanha putkimallinen ja piko, piko ehdottomasti suosikki vaikka pienemmät tulokset, tarkemmat tulokset).
- Asttma
Ainakin on halpa ,englannista tilattuna viikossa kotiin 15e postikuluineen. Koko on plussaa, kestävyys ok toistaiseksi...
- node2
Mitä kauppakanavaa käytit? www-sivu? Onko mittari "PiKo-1 Digital Peak Flow Meter" tai vastaava? www.amazon.com myy tuota laitetta hintaan n. 53 dollaria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312