uusi PEF mittari Piko-1

pikkupiko

millaisia kokemuksia teillä on uudesta elektronisesta Pef mittarista Piko-1:stä?
Se antaa tosi tarkan tuloksen, mutta miten sen tulos voi poiketa niin paljon tavallisen pef mittarin tuloksesta?? testasin kumpaakin samaan aikaan ja tavallisella puhalsin 460-470 ja pikolla 400-420. Ero on mielestäni aika suuri.. kokeilin vielä useaan otteeseen ja sain aina samat tulokset. Kumpaan siis uskoa? ja miksi erot ovat näin suuret?

6

5273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmamummi

Hei!
      juuri tuota mallia, josta puhut, en ole nähnyt, MUTTA:
      Tiedän, vanhana astmahoitajana, että mittareissa on suuria eroja.
      Jopa samanmerkkisissä mittareissa.
      Mutta se mittareiden välinen ero ei ole niin merkittävä, kuin se, että,
      SAMALLA MITTARILLA mitatut mittaustuloset ovat veratilukelpoiset.
      SIKSI mittaus pitäisikin suorittaa aina SAMALLA, mieluiten omalla mittarilla.
      JOTEN, ei syytä huoleen. Mittaile samalla mittarilla, saat oivan tuloksen siitä miten astmasi jaksaa!
      Hyvää ystävänpäivää sinulle!

• pettynyt

Hankin Pikon-1 (F0051211) kevättalvella 2008. Ei enään toimi, Ei kait "paristo" näin nopeeta tyhjentynyt.Tosin olen puhaltanu siihen tosi harvoin noin kerran kuukadessa. Minun astmani hyvin hallinnassa, Ostin mittarin pitempää ulkomaan matkaa varten,kun oli/on pini ja näppärän näköinen.
        Olen todella pettyny.En ostaisi!!

• Pikon omistaja

Hankin itsekin juuri Pikon. Mielestäni siihen on ensinnäkin huomattavasti hankalampi puhaltaa kuin
      vanhaan kunnon spiraan. Lisäksi jos kätesi likaahtaa nopeasti kun puhallat rasusti mittariin,
      se nostaa PEF-arvoa.

Suukappalekin on kumman lyhyt verrattuna Sriraan.
      Ja puhallukset ovat pienempiä Pikolla kuin Spiralla. Voikohan laitteeseen oikein luottaa ?

• Pikon tykkääjä

Oma Pikoni meni epäkuntoon kun oli vuoden ollut minulla, pedihelth korvasi uuden ilman mitään kuluja, saa siitä itseään syyttää jos ei ole reklamoinut tuotteesta. Se että saa eri tuloksia voi johtua siitä, että hönkäisee eri tavalla. Piko ilmoittaa jos yrität "huijata" eli tuntee loppuhönkä tai yskänrefleksin puhalluksessa, myös tavan mittari on voinut löystyä jolloin nuoli juoksee pidemmälle (itsellä myös vanha putkimallinen ja piko, piko ehdottomasti suosikki vaikka pienemmät tulokset, tarkemmat tulokset).

• Asttma

Ainakin on halpa ,englannista tilattuna viikossa kotiin 15e postikuluineen. Koko on plussaa, kestävyys ok toistaiseksi...

• node2

Mitä kauppakanavaa käytit? www-sivu? Onko mittari "PiKo-1 Digital Peak Flow Meter" tai vastaava? www.amazon.com myy tuota laitetta hintaan n. 53 dollaria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6174
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3202
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2496
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2138
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      353
      1779
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1656
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1410
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      224
      1394
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1342
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      29
      1312
    Aihe