uusi PEF mittari Piko-1

pikkupiko

millaisia kokemuksia teillä on uudesta elektronisesta Pef mittarista Piko-1:stä?
Se antaa tosi tarkan tuloksen, mutta miten sen tulos voi poiketa niin paljon tavallisen pef mittarin tuloksesta?? testasin kumpaakin samaan aikaan ja tavallisella puhalsin 460-470 ja pikolla 400-420. Ero on mielestäni aika suuri.. kokeilin vielä useaan otteeseen ja sain aina samat tulokset. Kumpaan siis uskoa? ja miksi erot ovat näin suuret?

6

5175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmamummi

      Hei!
      juuri tuota mallia, josta puhut, en ole nähnyt, MUTTA:
      Tiedän, vanhana astmahoitajana, että mittareissa on suuria eroja.
      Jopa samanmerkkisissä mittareissa.
      Mutta se mittareiden välinen ero ei ole niin merkittävä, kuin se, että,
      SAMALLA MITTARILLA mitatut mittaustuloset ovat veratilukelpoiset.
      SIKSI mittaus pitäisikin suorittaa aina SAMALLA, mieluiten omalla mittarilla.
      JOTEN, ei syytä huoleen. Mittaile samalla mittarilla, saat oivan tuloksen siitä miten astmasi jaksaa!
      Hyvää ystävänpäivää sinulle!

      • pettynyt

        Hankin Pikon-1 (F0051211) kevättalvella 2008. Ei enään toimi, Ei kait "paristo" näin nopeeta tyhjentynyt.Tosin olen puhaltanu siihen tosi harvoin noin kerran kuukadessa. Minun astmani hyvin hallinnassa, Ostin mittarin pitempää ulkomaan matkaa varten,kun oli/on pini ja näppärän näköinen.
        Olen todella pettyny.En ostaisi!!


    • Pikon omistaja

      Hankin itsekin juuri Pikon. Mielestäni siihen on ensinnäkin huomattavasti hankalampi puhaltaa kuin
      vanhaan kunnon spiraan. Lisäksi jos kätesi likaahtaa nopeasti kun puhallat rasusti mittariin,
      se nostaa PEF-arvoa.

      Suukappalekin on kumman lyhyt verrattuna Sriraan.
      Ja puhallukset ovat pienempiä Pikolla kuin Spiralla. Voikohan laitteeseen oikein luottaa ?

    • Pikon tykkääjä

      Oma Pikoni meni epäkuntoon kun oli vuoden ollut minulla, pedihelth korvasi uuden ilman mitään kuluja, saa siitä itseään syyttää jos ei ole reklamoinut tuotteesta. Se että saa eri tuloksia voi johtua siitä, että hönkäisee eri tavalla. Piko ilmoittaa jos yrität "huijata" eli tuntee loppuhönkä tai yskänrefleksin puhalluksessa, myös tavan mittari on voinut löystyä jolloin nuoli juoksee pidemmälle (itsellä myös vanha putkimallinen ja piko, piko ehdottomasti suosikki vaikka pienemmät tulokset, tarkemmat tulokset).

    • Asttma

      Ainakin on halpa ,englannista tilattuna viikossa kotiin 15e postikuluineen. Koko on plussaa, kestävyys ok toistaiseksi...

      • node2

        Mitä kauppakanavaa käytit? www-sivu? Onko mittari "PiKo-1 Digital Peak Flow Meter" tai vastaava? www.amazon.com myy tuota laitetta hintaan n. 53 dollaria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe