Miksi hamsteri nuolee kättä?

BonBon&mä

siinäpä se sit olikin... :)suolakivi on tarjolla mut se ei nuole sitä... what should do?

11

3069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöpsö

Eikös se tunnu kivalta, kun hamsu nuolee? Minusta se on ystävällinen ele. Eipähän ainakaan pure. Voithan koittaa pestä kädet ennen kuin alat käpälöidä hamsua niin että sun hurmaava suolan ym. makusi/hajusi haihtuu. Ei tarvitse olla huolissaan, jos hamsu ei välitä suolakivestä, itse se tietää suolan tarpeensa parhaiten. Joskus jopa jyväseoksissa on suolaa. Liika on aina pahasta.

• Tiinu

nuoleminen johtuu myös siitä, että on ollut juuri toinen hamsu kädessä. Varsinkin jos uros haistaa naaraan hajun kädessä.

• -jenni9011-

no toi sun kädessä haisee jokin toinen haju tai sit kun oot koskenut vaikka jotai ruokaa niin se haluu nuolla sitä...munkin käppäri nuolee joka päivä ja ei oo toista hamsuu mut kissoi on ja se haistaa vaik sen hajun ja nuolee...jos on vähänkin jotain ruokaa käsissä se rupee nuolee heti...minunkin mielestä se vois olla ystävän ele!
      Minun hamsu on tosi hyvin kesyyntynyt viikossa ja ei enään puree, ennen kesyyntymistä se puri ja jyrsi mun kättä ja käsi verellä!

• Rölli...:P

Kyllä hamsterisi luultavasti sitä suolakiviveä nuolee,mutta niin vähän ettei sitä huomaa. Ja kyllä hamsu osaa piättää huolen suolan tarpeestaan...se nuolee sitä kiveä sillon kun se on tarpeen..:)
        Hamsteri tarkoittaa varmasti vain hyvää kun se nuolee käsiäsi..;) Minusta se on aika hellyyttävää...;D

• mira

Hamsteri nuolee kättä ihan huvin vuoksi, samalla tavalla kun koira nuolee kättä.
      siinä voi olla jotain hajuja tai niin vähänkin ruokaa että se haistaa sen ja nuolee sitten.
      se ei liity mitenkään suolakiveen.
      kyllä se nuolee suolakiveä sitten kun tarvii (suolakivi voi kestää monen hamsterin elämän ajan)

• hamsut

-meilläki alko nolee mun mielest ehk hiemän sulosta... :p mut luulisin kans et on joku ystävälline ele ,ainakin luulisin...mielestäni ei liity yhtään suolakiveen.....

• 11v.tyttö

Moi!

Joo mullakin nuolee,ja on noin 4kk ikäinen talvikko ei ennen oo nuollu paitsi vähän aikaa sitte se alko? Sitä ei kiinnosta jos kädessä on ruokaa se vaan nuolee sormia? : D
      Muutenkii hyviä nevoja saa antaa

• Anonyymi

Juu mulla aivan sama homma mutta hamsteri on 6viikkoa
        ✨🐹

• Talvikon omistaja

Omakin hamsterini nuolee ja ei siitä mitään haittaa sille ole ollut :) Ystävällinen ele lähinnä :3... Hamsuni on nyt n. 2,5v

• Anonyymi

Se ei varmaan oo mitenkään paha juttu(: munki hamsu nuolee kättä

• Anonyymi

Ensinnäkin hamsterit eivät tarvitse suolakiveä jos ne saavat tarpeeksi hyvää ruokaa. Liika suola voi olla todella vaarallista hamsterille. Suosittelen ottamaan sen pois! Itse suosittelen Naturen hamsterin ruokaa hamsterille. On ihan normaalia että hamsteri nuolee kättäsi. Se voi haistaa jotain hyvän tuoksuista kädessäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      59
      3348
    2. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      151
      1738
    3. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      130
      1477
    4. Nyt katsokaa ihmiset tätä Mattilan showta

Missä näette räkimistä. Katsokaa tarkkaan. Miksi iltapäivälehdet halusivat oikeudelta videon muttei julkaissetkaan sitä.
      Haapavesi
      125
      1387
    5. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      93
      1349
    6. Kirjainleikki

Leikitään pienillä tunnisteilla. :) Montako samaa kirjainta etunimissänne on?
      Ikävä
      111
      1204
    7. Taidat olla aika yksinäinen

Vieraita ei käy koskaan. Ainoa kontakti on kaupan kassa.
      Ikävä
      76
      1031
    8. Farmi-tippuja Kasper Strömman tilittää maatilan olosuhteista - Yllättävä vertaus ihmetyttää: "Me..."

Oho! Kasper Strömman on tuttu podcastista ja YouTubesta, sekä nyt Farmi Suomi -ohjelmasta. Lue lisää: https://www.suom
      Tv-sarjat
      7
      1019
    9. Kansalaisaloite etenee

Eduskunta hyväksyi kansalaisaloitteen eheytyshoitojen kieltämiseksi.
      Luterilaisuus
      313
      1001
    10. Muistatko mitä sanoin sulle

ihan ekaksi? Oikea nainen tietää kyllä vastauksen. m
      Ikävä
      45
      803
    Aihe