Miksi hamsteri nuolee kättä?

BonBon&mä

siinäpä se sit olikin... :)suolakivi on tarjolla mut se ei nuole sitä... what should do?

9

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöpsö

      Eikös se tunnu kivalta, kun hamsu nuolee? Minusta se on ystävällinen ele. Eipähän ainakaan pure. Voithan koittaa pestä kädet ennen kuin alat käpälöidä hamsua niin että sun hurmaava suolan ym. makusi/hajusi haihtuu. Ei tarvitse olla huolissaan, jos hamsu ei välitä suolakivestä, itse se tietää suolan tarpeensa parhaiten. Joskus jopa jyväseoksissa on suolaa. Liika on aina pahasta.

      • Tiinu

        nuoleminen johtuu myös siitä, että on ollut juuri toinen hamsu kädessä. Varsinkin jos uros haistaa naaraan hajun kädessä.


    • -jenni9011-

      no toi sun kädessä haisee jokin toinen haju tai sit kun oot koskenut vaikka jotai ruokaa niin se haluu nuolla sitä...munkin käppäri nuolee joka päivä ja ei oo toista hamsuu mut kissoi on ja se haistaa vaik sen hajun ja nuolee...jos on vähänkin jotain ruokaa käsissä se rupee nuolee heti...minunkin mielestä se vois olla ystävän ele!
      Minun hamsu on tosi hyvin kesyyntynyt viikossa ja ei enään puree, ennen kesyyntymistä se puri ja jyrsi mun kättä ja käsi verellä!

      • Rölli...:P

        Kyllä hamsterisi luultavasti sitä suolakiviveä nuolee,mutta niin vähän ettei sitä huomaa. Ja kyllä hamsu osaa piättää huolen suolan tarpeestaan...se nuolee sitä kiveä sillon kun se on tarpeen..:)
        Hamsteri tarkoittaa varmasti vain hyvää kun se nuolee käsiäsi..;) Minusta se on aika hellyyttävää...;D


    • mira

      Hamsteri nuolee kättä ihan huvin vuoksi, samalla tavalla kun koira nuolee kättä.
      siinä voi olla jotain hajuja tai niin vähänkin ruokaa että se haistaa sen ja nuolee sitten.
      se ei liity mitenkään suolakiveen.
      kyllä se nuolee suolakiveä sitten kun tarvii (suolakivi voi kestää monen hamsterin elämän ajan)

    • hamsut

      -meilläki alko nolee mun mielest ehk hiemän sulosta... :p mut luulisin kans et on joku ystävälline ele ,ainakin luulisin...mielestäni ei liity yhtään suolakiveen.....

    • 11v.tyttö

      Moi!

      Joo mullakin nuolee,ja on noin 4kk ikäinen talvikko ei ennen oo nuollu paitsi vähän aikaa sitte se alko? Sitä ei kiinnosta jos kädessä on ruokaa se vaan nuolee sormia? : D
      Muutenkii hyviä nevoja saa antaa

      • Anonyymi

        Juu mulla aivan sama homma mutta hamsteri on 6viikkoa
        ✨🐹


    • Talvikon omistaja

      Omakin hamsterini nuolee ja ei siitä mitään haittaa sille ole ollut :) Ystävällinen ele lähinnä :3... Hamsuni on nyt n. 2,5v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe