koirakysymyksiä??

Tessu

mulla on 5-kuukauden vanha sekarotuinen uroskoira ja mistä sellainen vois johtua kun ollaan lenkillä(ei kovin pitkiä vielä kun on pentu) niin aina kun tullaan takaisin päin niin se yhtäkkiä paiskaa maata ja ei millään ylös katselee vaan.
mutta sitten hetken päästä ampaisee juoksuun ja on niin energinen.
väsyykö se??että se lepäisi aina välillä.
muuten mukavan koiranpennun oon löytänyt,kun ei oikein purekaan enää,kun on riittävästi puruluita ja leluja,mutta sellainen ongelma että kuinka pennun voisi opettaa valjaisiin?olen nyt kolme kertaa käynyt valjaitten kanssa lenkillä mutta se päällepano on aina hankalaa,muuten hyvin kulkee valjailla,ei vedä hirveästi ym.

Ja sellaista vielä että kumman emon vai isän kokoon koira yleensä tulee?
sekarotuisissa meinaan,
tässä on :isä on jämtlänninpystykorva ja emä on kultainennoutaja ja saksanpaimenkoiran sekoitus,että tuleeko koirasta iso vai keskikokoinen?
ja minkä ikäisenä se on täyskasvuinen?
entäs koskas viimeset maitohampaat lähtee?

6

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      Jaa-a, täysikasvuinen koirasi on luultavasti joskus n. 8kk iässä, koska noi rodut eivät ole pieniä. Pieni rotu on täysikasvuinen aikaisemmin.

      Koiran kokoa ei voi ennustaa etukäteen, mutta ei mikään pieni kaveri tule. Saksanpaimenkoira uros on n. 63-65cm, kultsi uros 56-61 ja jämpti 57-65.

      Hampaat taitaa vaihtua tuossa n. 4-5kk iässä.

      Pentu ei tahdo kotiin, nauttii lenkkeilystä.

      • Retu

        ... täysikasvuiseksi!!! Ei toisinpäin!!!


      • Anneli
        Retu kirjoitti:

        ... täysikasvuiseksi!!! Ei toisinpäin!!!

        Eli olen nähnyt monesti sellaisia sekoituksia missä on suurinpiirtein seefferi emänä ja mäykky isänä..Emän koko ratkaisee yleensä synnytys vaiheessakin sen minkä kokoisia pentuja niistä tulee..PS Mäykky seefferi sekoitukset on pitkiä ja matalia useimmat:))


      • Kata
        Retu kirjoitti:

        ... täysikasvuiseksi!!! Ei toisinpäin!!!

        Kääpiökokoinen koira on täysikokoinen jo reilusti alle vuoden ikäisenä. Keskikokoinen koira on täysikokoinen myös alle vuoden ikäisenä - ehkä 10kk vanhana. Jättirotu taas, kuten tanskandoggi, on REILUN vuoden ikäisenä jo aikuisen korkuinen, mutta kasvattaa vielä lihasmassaa ainakin 1½ -vuotiaaksi asti.

        Pieni kasvaa omaan aikuisen kokoonsa nopeammin, tietysti, eihän se kasva kuin sen 20cm säkäkorkeutta. Iso kasvaa luovutusiän jälkeen ehkä jopa 50cm. Kumpaan menee kauemmin? ;)


    • Anonyymi

      Meillä on 10 vuotias rottweiler joka haukkuu monesti meidän 11 viikkoiselle rottweiler pennulle mistähän se mahtaa johtua?!?!?!?!?!

      • Ehkä se vähän komentaa sitä. Oletko seurannut missä tilanteissa tuo tapahtuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe