Kauneimmat virret

Laulaja

Tuli tuosta lapsen kuolema otsikon alta mieleen, mitkä ovat mielestänne kauneimpia virsiä tai virsien kohtia? Itselleni tulee muutamia todella koskettavia kothia mieleen, kuten "Se tie vie viimein Golgataan, ja se tie se on tuskien" tai tuo ko. otsikon alla ollut "Mä taimi olen sun tarhassas, ja varten taivasta luotu..."

7

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkka markka

Eiköhän se virsi mennyt niin, että se tie vie viimein TAIVAASEEN, mutta tie se on tuskien...

• HHH

HHH

• Laulaja

...muistat oikein... hihhih (puupää minä)

• ice
        Laulaja kirjoitti:

...muistat oikein... hihhih (puupää minä)

Hailuodosta oli hyvin taitava virsien tekijä. Kiitosvirret etenkin. Aina muistuu mieleen miten nämä saariston ihmiset hyvän ja pahankin keskellä luottivat Jumalaan. Kiittäminen ei ollut pahaksi kenellekään. Ei tällekään palstalle joskus.

• nuori äiti
        ice kirjoitti:

Hailuodosta oli hyvin taitava virsien tekijä. Kiitosvirret etenkin. Aina muistuu mieleen miten nämä saariston ihmiset hyvän ja pahankin keskellä luottivat Jumalaan. Kiittäminen ei ollut pahaksi kenellekään. Ei tällekään palstalle joskus.

virsiä ovat lasten ja nuorten virret. Esim "Syliisi hellään sulje...", "Herra lahjanasi sain nuoren elämäni..."

Siioninlauluista lähellä ovat nuorten laulut. "Kun sota soipi maallinen, on lohtu voimakas..." tuo silmien eteen kuvan täpötäydestä suviseurateltasta iltahämärässä kun nuoret laulavat sydämensä kyllyydestä.

• mia
        nuori äiti kirjoitti:

virsiä ovat lasten ja nuorten virret. Esim "Syliisi hellään sulje...", "Herra lahjanasi sain nuoren elämäni..."

Siioninlauluista lähellä ovat nuorten laulut. "Kun sota soipi maallinen, on lohtu voimakas..." tuo silmien eteen kuvan täpötäydestä suviseurateltasta iltahämärässä kun nuoret laulavat sydämensä kyllyydestä.

se on kuin esimakua Taivaasta! "Nyt kodista laulun mä laulan,jossa ikuisen asunnon saan.Siellä valittuin joukko kiittää,Jumalan Karitsaa"...

• el koo

Laulan yksin autossani, kun kukaan ei ole näkemässä eikä kuulemassa. Tulin yksin seuroista eräänä syksyisenä sunnuntaina hienoa ja suoraa tietä pitkin automaattinen nopeudensäädin 90 kohdalla. Minulle tuli sanomattoman kova kotikaipuu. Purin tunteeni ilmoille laulamalla erään sangen kaihoisan virren Jeesuksesta, jota virressä ikävöitiin. -Laulu on terapiaa tällaisessa tilanteessa. Ei ole ketään, joka kontrolloi ääntäni. Ei ole ketään, jota ujostelisin. Ei ole ketään muuta, kuin Jumala, joka on lähellä. Hän tutkii sydämet ja antaa myös Pyhän Hengen vaikuttaa veisun kautta. -Jos en saisi laulaa, en jaksaisi elää. Tunteensa on saatava ilmaistua äänellään.

Oli hieno kokemus, kun lapsenlapseni sanoi: Isoisä, laula. Ajelimme kahdestaan eräällä joenrantaa noudattavalla tiellä maalaismaiseman keskellä parhaana kesäaikana. Tyttö oli 8 vuotinen silloin. (Kyllä minä laulaa uskallan muulloinkin kuin yksinäisyydessä, mutta kaikkein eniten nautin yksinlaulusta todella yksin.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe