Mikä olisi sopiva perämoottori Terhi 4110 veneeseen?(Tehosuositukset 20-30 hv)
Kiitoksia etukäteen!
Terhi 4110
9
11098
Vastaukset
- Terhi
Ensisijaisesti kattelin Marinerin F25 ELPT BigFoottia ja Hondan BF20 mallia.
Lueskelin tätä perämoottoripalstaa piiiiitkälle eteenpäin ja siellä oli puhetta 20 heppasesta Hondasta. Nimittäin siellä sanottiin että Honda BF20 olis pitkälti sama kone kun BF30 ja viritys onnistuisi. Pitääkö paikkansa?
Ja sitten vieläsanottiin että Kippari-lehti mittasi sen Hondan BF20 tehoiksi 28hv(vai olikohan nyt 29hv). Jossain muualla myös ilmeni että siihen oli vain lätkästy 20 heppasen tarrat ettei tarvitsisi rekisteröidä. Entäs pitääkö nämä paikkansa?- Jussi
Hondasta on tullut viime vuodeksi uus 20 hv joka on kevyt eikä ylitehokas ja siitä on olemassa 15 hv versiokin Täksi vuodeksi näky Hondalta tulleen uus 30 hv jossa on kuulemma hieman lisätty iskutilavuutta ja on trimmi, veikkaan että käy nätimmin kuin 2 pyttynen Marineri
- mercury
Terve!!
Viestistäsi ei käynyt ilmi se, että oletko jo Terhi 4110 onnellinen omistaja vaiko et. Jos jo omistat veneen niin sitten ei siitä sen enempää. Viime keväänä kaveri osti ko. venepaketin yamaha 20 hp 4t koneella. Kovasti näytti takapainoiselta vehkeeltä. Terhi ilmoitti vuosi sitten muuttaneensa perän muotoilua ja perälaudan kulmaa. En tiedä paraniko, mutta aikaisempaa mallia mm. kipparilehden testissä ihmeteltiin että miten on mahdollista että tuollaiseen veneeseen saa laittaa 30 hp koneen. Itse vene Terhi 4100 todettiin siinä koeajossa vuonna 1994 varsin huteraksi joka suhteessa. Vene pyrki laukkaamaan ja sitten myöskin tekemään pituusakselinsa suuntaista heittoa sivulta sivulle. Sadevesityhjennys tarkoittaa sitä että aina kengät kastuu vaikka jätät tulpan auki laiturissa.Vedenpinta on on noin 5-10 cm tulpan yläpuolella. Mutta jos tuo ei haittaa niin eihän siinä mitään. Tuo kaveri jolla on se 20 hp Yamaha 4t sanoi sen olevan ihan rittävä. Itse ABS-muovista en jaksa aloittaa keskustelua, koska se on loputon suo. - Terhi
Joo, vene on jo ja siinä on kiinni 15 heppanen Marineri. Ei meinaan oikein tykkää kulkee kun on neljä painavahkoa ihmistä.
Honda olisi aika hyvä valinta painon ja tehon suhteen. Sitten kun vielä tietäis hinnan jota ei Hondan sivuilla mainita. Osaisiko joku antaa hinta-arvion?
Marinerin suhteen pääsis hieman helpommalla kun kaukosäätölaitteet olis jo valmiina. Mutta eiköhän ne siellä Hondan liikkeessä aika pikasesti laita Hondan vehkeet tilalle. Paljonkohan tosta Mariner F15 mahtais saada? (ajettu tosi vähän n.13h, kaukohallintalaitteet mukana ja pitkärikinen malli)- Terhi
Ja vielä unohtu mainita että Marinerissa on sähköstartti.
Eiköhän molempiin kysymyksiisi saa parhaimman vastauksen kun ottaa luurin käteen ja soittaa Honda jälleenmyyjälle. Uskoisin että ottavat tuommoisen Marinerin mielellään. Voisi mennä aika hyvin kaupaksi myös itse myymällä, jolloin voisi puristaa käteishintaa uudesta koneesta.
- Vesimies
Kokemuksia paketista Terhi 4100 Honda BF20 (muutettu 28 hv), molemmat vuosimallia -02.
1-3 henkilölle mielestäni erittäin mukava ja turvallinen mökkivene ja tällä kuormalla vene nousee vielä melko mukavasti liukuunkin.
Yksin täydellä kaasulla ajettaessa ongelmana tosiaan keulan pomppiminen. Ongelma korjaantui laittamalla keulan säilytyslokeroon hiekalla täytetyn 10 l:n kanisterin. Eli 2 henkilön kuormalla ei mitään ongelmia. Jos venhoon pakkaa 4 aikuista, on meno jo melkoisen raskasta tuolla moottorilla.
Itse olen ollut paattiin erittäin tyytyväinen. Pääasiassa vene on ollut kalastuskäytössä, mutta päivänkin ajelureissuja on tullut tehtyä.- Jussi
Trimmillisellä koneella pystyy aikaslailla korjaamaan veneen kulkuasentoa, ja rantautuessa trimmi on tosi kätevä kun saa koneen helposti "matalan veden asentoon". En kyllä lähtisi ostamaan uutta kallista konetta ilman trimmiä, sillä jälkiasennustrimmi maksaa hunajaa muistaakseni noin 800 euroo...
- smit77
itselläni oli viime kesän terhi4110 30 yamahan nelari kone. paketti oli vm 2010. mielestäni oli aivan toimiva paketti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740