Remicade-hoito

*kristallienkeli*

Onko kellään tälläst hoitoo ku Remicade-hoiti?Lääke annetaan tietyin väliajoin sairaalassa tiputuksena suoneen?Mulla on ja ois kiva vaihtaa kokemuksia toisen Remicade-hoitoa käyttävän kans...koko hoito on joku tutkimus homma ja ikinä ei tiiä et laittaax ne sitä lääkettä vai jotaki keittosuolaa...jos kellään ees tietoo täst lääkkeest ni kirjotelkaa tähä!
Kiitos=)

25

23331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta tiedän

      Se voi olla tutkimus, jossa seurataan lääkkeen vaikutuksia veriarvoihin ym. Lääke on suht. tuore ja sen tehosta halutaan kerätä talteen kaikki mahdollinen. Yksi satsi on tavattoman kallis ainakin 2-3000 euroa/hoitokerta, joten EIVÄT TAKUUVARMASTI PISTÄ SUOLALIUOSTA. Potilaalle lääke ei maksa, oma asuinkunta (terveyhdenhuolto) maksaa maksusitoumuksella. Hinnasta huolimatta lääke on "kokonaisedullinen", sillä muita hoito-ym kuluja säästyy vielä enemmän; Reumalla tutkittu.
      Kuten varmaan jo tiedätkin, lääkkeiden tehosta ei etukäteen tiedä, joillekin auttaa toisille ei, mutta tunnen henkilöitä, jotka ovat palanneet työelämään työkyvyttömyyseläkkeeltä, kivut loppuivat siihen paikkaan.
      Toivon Sinulle samanlaista menestystä!

      • *kristallienkeli*

        Anteex vaa mut juu,kyllä osa saa sitä lääkettä ja osa keittosuolaa...tutkin just papereista ja näinhän siellä luki...


      • Nivelreuma
        *kristallienkeli* kirjoitti:

        Anteex vaa mut juu,kyllä osa saa sitä lääkettä ja osa keittosuolaa...tutkin just papereista ja näinhän siellä luki...

        Olen itse käyttänyt Remicade- lääkettä vuodesta 1999 vuoteen 2003. Voin kertoa, että tiedät jo ensimmäisen tiputuksen jälkeen, oletko saanut oikeaa lääkettä vai keittosuolaa tai eikö lääke auta. Vaikutukset tulevat pikaisesti. Moni on herännyt jo seuraavana aamuna uskomattoman kivuttomana.
        Tietysti lääkkeestä voi tulla sivuvaikutuksia, mutta ne on harvinaisia. Itse on tuntenut lääkkeen saamisen aikana kuin ehkä vähäistä kuumotusta.Tiputuksen aikana verenpaine yleensä myös heittelee ja siksi sitä mitataankin noin puolen tunnin välein.
        Minulla auttoi tämä lääke tosi hyvin. Tiputuskerta maksaa noin 10000 mummon markkaa. Lääke sai viime kesäkussa Kelakorvattavuuden, mutta se pätee vain yksityispuolella tapahtuviin tiputuksiin, koska Kela on määrännyt, että kaikki julkisella puolella tapahtuvat tiputukset on kunnan maksettava. Kunnat ovat säästösyistä vaihtaneet Remicaden muihin biologisiin lääkkeisiin.
        Tutkimuksissa maksajataho on yleensä joku muu, kuten lääkefirma tms.
        Minuun yhteyden haluavat voivat hakea hakukoneesta Remicade, niin päätyvät potilaskokemusten antajan yhteystietoihin.


      • Minna
        *kristallienkeli* kirjoitti:

        Anteex vaa mut juu,kyllä osa saa sitä lääkettä ja osa keittosuolaa...tutkin just papereista ja näinhän siellä luki...

        Taidat olla samassa tutkimuksessa,johon minä olin joutua viime talvena. Ilmeni, että olen allerginen eräälle tutkimukseen kuuluvalle lääkkeelle, joten sitä ei aloitettu minulle lainkaan. Perinteiset lääkkeet ovat tehonneet minuun erittäin hyvin.


      • Jakeri
        *kristallienkeli* kirjoitti:

        Anteex vaa mut juu,kyllä osa saa sitä lääkettä ja osa keittosuolaa...tutkin just papereista ja näinhän siellä luki...

        Siis Remicade lääke sekoitetaan keittosuolaliuokseen ennen tiputusta joten voisikohan tuo keittosuolakäsitys johtua siitä...itselläni lääke auttanut erinomaisen hyvin ja tuntuu kummaliselta että vielä tutkittaisiin lääkkeen tehoa tuolla menetelmällä varsinkin jos potilaalle olisi apua todellisesta lääkityksestä (jatkuuko aikaisempi lääkitys silti...?)


      • *kristallienkeli*
        Jakeri kirjoitti:

        Siis Remicade lääke sekoitetaan keittosuolaliuokseen ennen tiputusta joten voisikohan tuo keittosuolakäsitys johtua siitä...itselläni lääke auttanut erinomaisen hyvin ja tuntuu kummaliselta että vielä tutkittaisiin lääkkeen tehoa tuolla menetelmällä varsinkin jos potilaalle olisi apua todellisesta lääkityksestä (jatkuuko aikaisempi lääkitys silti...?)

        Selitänpä nyt vielä kerran.Kuulun sellaseen tutkimukseen mis testataan useempien lääkkeiden vaikutusta.Syön useita lääkkeitä ja tietyn ajan välein käyn sairaalassa tiputuksessa saamassa remicadea tai keittosuolaa...en osaa nyt tän tarkemmin selittää...mut se on sellanen tutkimus juttu...mun lisäx KYSissä siihen tutkimukseen kuuluu muistaakseni viis henkilöö...


      • tiedän asiasta vähän
        *kristallienkeli* kirjoitti:

        Selitänpä nyt vielä kerran.Kuulun sellaseen tutkimukseen mis testataan useempien lääkkeiden vaikutusta.Syön useita lääkkeitä ja tietyn ajan välein käyn sairaalassa tiputuksessa saamassa remicadea tai keittosuolaa...en osaa nyt tän tarkemmin selittää...mut se on sellanen tutkimus juttu...mun lisäx KYSissä siihen tutkimukseen kuuluu muistaakseni viis henkilöö...

        Niinpä, kuulut erääseen tutkimusprojektiin, jossa tutkitaan ns.Reko-lääkeyhdistelmän ja Remicade-hoidon yhteistehoa. Kaikki ovat normaalistikin reuman hoitoon käytettäviä lääkkeitä, Remicadella hoidetaan tavallisesti vähän myöhemmässä vaiheessa. Sinulla on melko uusi/tuore reumatauti, kun kuulut tutkimusryhmään, suosittelen aiheeseen perehtymistä vaikka reumaliiton sivuilla.


      • käytyjä

        Olen nyt kerran saanut tätä lääketä minulla on tosi paha paksun suolen tulehus ois todella kiva tietää hiunkaa ennemänn tästä remicadesta kiitos teille


      • toivoa
        käytyjä kirjoitti:

        Olen nyt kerran saanut tätä lääketä minulla on tosi paha paksun suolen tulehus ois todella kiva tietää hiunkaa ennemänn tästä remicadesta kiitos teille

        aloitettiin tänään, hän kertoi txt viestillä vatsan menneen aivan kivikovaksi muuten oli veltto olo, lepo pulssi 102, hirvittävä päänsärky ja oksentaminen. Hänellä on epäilys crhonin taudista mutta ei diagnisoitu?? Paksusuoli veristä massaa samoin vatsa peitteet. On kokeiltu kortisonista,solusalpaajiin ym..lukemattomat lääkkeet. Hetken oli kotona vatsakivut veivät lähes shokkiin.. miksi ihmeessä hänet päästetään kotiin tuossa tilassa, toivon todella että remicadesta apu löytyy, kuumekkin olinoussut kyllä 38.1


      • Kuolleethan ei kerro mitään
        Nivelreuma kirjoitti:

        Olen itse käyttänyt Remicade- lääkettä vuodesta 1999 vuoteen 2003. Voin kertoa, että tiedät jo ensimmäisen tiputuksen jälkeen, oletko saanut oikeaa lääkettä vai keittosuolaa tai eikö lääke auta. Vaikutukset tulevat pikaisesti. Moni on herännyt jo seuraavana aamuna uskomattoman kivuttomana.
        Tietysti lääkkeestä voi tulla sivuvaikutuksia, mutta ne on harvinaisia. Itse on tuntenut lääkkeen saamisen aikana kuin ehkä vähäistä kuumotusta.Tiputuksen aikana verenpaine yleensä myös heittelee ja siksi sitä mitataankin noin puolen tunnin välein.
        Minulla auttoi tämä lääke tosi hyvin. Tiputuskerta maksaa noin 10000 mummon markkaa. Lääke sai viime kesäkussa Kelakorvattavuuden, mutta se pätee vain yksityispuolella tapahtuviin tiputuksiin, koska Kela on määrännyt, että kaikki julkisella puolella tapahtuvat tiputukset on kunnan maksettava. Kunnat ovat säästösyistä vaihtaneet Remicaden muihin biologisiin lääkkeisiin.
        Tutkimuksissa maksajataho on yleensä joku muu, kuten lääkefirma tms.
        Minuun yhteyden haluavat voivat hakea hakukoneesta Remicade, niin päätyvät potilaskokemusten antajan yhteystietoihin.

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm


      • Nivelreuma kirjoitti:

        Olen itse käyttänyt Remicade- lääkettä vuodesta 1999 vuoteen 2003. Voin kertoa, että tiedät jo ensimmäisen tiputuksen jälkeen, oletko saanut oikeaa lääkettä vai keittosuolaa tai eikö lääke auta. Vaikutukset tulevat pikaisesti. Moni on herännyt jo seuraavana aamuna uskomattoman kivuttomana.
        Tietysti lääkkeestä voi tulla sivuvaikutuksia, mutta ne on harvinaisia. Itse on tuntenut lääkkeen saamisen aikana kuin ehkä vähäistä kuumotusta.Tiputuksen aikana verenpaine yleensä myös heittelee ja siksi sitä mitataankin noin puolen tunnin välein.
        Minulla auttoi tämä lääke tosi hyvin. Tiputuskerta maksaa noin 10000 mummon markkaa. Lääke sai viime kesäkussa Kelakorvattavuuden, mutta se pätee vain yksityispuolella tapahtuviin tiputuksiin, koska Kela on määrännyt, että kaikki julkisella puolella tapahtuvat tiputukset on kunnan maksettava. Kunnat ovat säästösyistä vaihtaneet Remicaden muihin biologisiin lääkkeisiin.
        Tutkimuksissa maksajataho on yleensä joku muu, kuten lääkefirma tms.
        Minuun yhteyden haluavat voivat hakea hakukoneesta Remicade, niin päätyvät potilaskokemusten antajan yhteystietoihin.

        olen sanut remicade ehkä puoli vuotta nyt.
        minulla ei ole ollut ongelmia senkaa. mut viimeks kuin sain niin minä lakkasin hengittämästä. ja nyt tänään olen saanut niin sain aika pahan reaktion. minut piti lopettaa heti sen kääkityksenkaa.
        että mun mielestä voi kestää noin puolivuotta ennen kun tietää jos se on oikea lääke.


    • Ippi

      Minulla ainakin toimi tosi hyvin, sain sitä vuosina 2000-2003 ja olin paljon paremassa kunnossa. Näin vuosia sairastaneena huomasin hyvin lääkkeen tehoavuuden aika nopeasti, etenkin kun tauti on koko ajan ollut aktiivinen. Nyt olen ollut 4 kk ilman remicadea ja kyllä huomaa...
      Alussa sanottiin että kun remicaden kerran lopettaa sitä ei voi enää aloittaa uudestaan, mutta nyt sain taas uutta tietoa että voi aloittaa. Yksinkertaisesti sanottuna remicade on paras lääke mitä minulla on tähän mennessä ollut, on kuitenkin tullut kokeiltua miljoonaa eri lääkettä.
      Toivon vaan että voisin sen aloittaa uudestaan, mutta tuolla aikuisten osastolla Heinolassa on hieman eri mentaliteetti lääkkeiden ja hoidon suhteen kuin lastenosastolla joten epäilen vahvasti että saisin sen takaisin :(

    • Hippu.

      Mulla on remicede ja mulla se menee ihan hyvin.. on tiputettu monta kertaa ja mitään ei oo tullu..paitsi kutisevia näppylöitä, mutta ne saadaan ehkäistyä heinixillä tai jollain.. :)

    • miki

      Poikani sairastaa vaikeaa tautia kuin Crohn-tauti
      ja hänelle annetaan remicadehoitoa tietyin välein
      Nyt annetaan 2/kk ja toivotaan että "puree". Poikani sairastu -97 ja on tälläkin hetkellä erit
      täin huonossa kunnossa.Pituus 176 ja paino 45-46kg.

      • jussi pussi

        itsellä aloitetiin remicadehoito vajaa viikko sitten haavaisenpaksusuolen tulehduksen hoitoon.Jo nyt hoito on vaikuttanut ihmeen hyvin.Toivottavasti vuoden kestänyt kärsimysnäytelmä päättyy.


      • 10 vuotta...????

      • paljon on kokeiltu...
        10 vuotta...???? kirjoitti:

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/sintun.htm

        Remicade auttaa, jos auttaa -sekin on on kokeiltu.Kun hoito oli 4vk välein , oli olo jonkunlainen, mutta sitten repsahti , kun hoitoväli venyi. Nyt on aivan uusi kokeilu = Humira , pistoshoito 2vk välein sub.cut ihon alle . On vaan yksityiselle henkilölle kallis = 1336 e yhden kuukauden annos . Aikuiset varmaan joutuvat itse ensiannoksen maksamaan . Crohnin taudissa ei ole tälle lääkkeelle erityiskorvattavuutta vielä , on niin uusi. Kuuluu biologisiin lääkkeisiin
        nimimerkki " maikko "


    • luomu

      heissan.Vastaan tähän sinun postiisi sivullisena henkilönä.Siskolleni on tänään aloitettu se sama hoito.Hänellä on vatsan kanssa ollut kauan ongelmia ja tulehdusarvot on koholla.On käynyt monasti vatsavaivojen takia lääkärissä ja nyt eilen tuli yllättäen kutsu sairalaan.Tänään aloitettiin tiputus
      ja joutuu ainakin maanantaihin asti olemaan sairalassa.Siitä kuulemma tulee monasti sivuoireita siskolleni ei ainakaan vielä ollut mitään.En saanut selvää annetaanko sitä nyt useampana päivänä perättäin ,kun joutuu olemaan sairalassa monta päivää
      Tässä ei nyt tiedä vielä mitään millaisia tuntemuksia se hoito sitten aiheuttaa pidemmän päälle, jos haluat voin myöhemmin taas kirjoitella,kun kuulen asiasta. Siskollani ei ole tietokonetta joten ei voi itse viestitellä.
      terv.luomu

    • Nimetön

      Ihan hämmästyin kun oli mailiini tullut ilmoitus että aloittamaani keskusteluun on vastattu.En edes muistanut koko keskustelua.Remicade-hoito lopetettiin muutaman kerran jälkeen kun sairastuin pahaan poskiontelontulehdukseen.Kyseessä tosiaan oli tutkimus yhdistelmähoidosta.Kuopion reumalääkärini sanoikin kun viimeisen kerran ävin hänen luonaan joulukuussa 2007 kun olin muuttamassa pois paikkakunnalta että "Taisit saada tosiaan sitä oikeaa lääkettä kun tauti saatiin näin hyvin pysähtymään".Nivelreumani ollut jo useamman vuoden täysin oireeton ja ilman lääkitystä mennään.Kontrollikäynnit reumalääkärillä ollut kerran vuodessa ja tämän vuoden joulukuun käynnin jälkeen harvenevat yhäkin.Minun sairauteni saatiin hyvin pysäytettyä.Nyt näyttää hyvältä mutta kuten nivelreumaa sairastavat tietävät ei huomisesta ikänä voi tietää.Minä elän päivän kerrallaan tämänkin sairauteni kanssa!

      *kristallienkeli*

      • mindtrick

        Ihanko tosiaan sulla on tauti muuttunut oireettomaksi? Kauanko olet ollut oireeton? Itselläni ollut reko-kombinaatio nyt useamman vuoden käytössä, tänä vuonna aloitettiin biologiset kun pillereistä ei enää ollut apua. Ensin kokeiltiin enbreliä kaksi kuukautta, ei auttanut. Sitten humiraa kaks kuukautta, auttoi vielä vähemmän. Nyt odottelen jännityksellä mikä on seuraava siirto, en tiedä pitäiskö enbreliä vielä kuitenkin yrittää... Humira tuli todella selvästi kokeiltua että ei toimi minulle, meinasin jo joutua kortisoonipiikillekin lonkkani kanssa kun tulehdus äityi pahaksi. Remicadesta en ole vielä juurikaan kuullut, tiedän että on olemassa lääke joka laitetaan tiputuksessa sairaalassa mutta ymmärsin että se on vieläkin kokeiluasteella? Onkohan näin. Olisin kyllä äärimmäisen kiinnostunut kokeilemaan jos tulokset voi olla mitään tuonkaltasta kuin sinulla, kristallienkeli.


    • Reumatisminen

      Niin. Mulla on reuma ja saan remicadeja 4 viikon välein.
      Eihän se mitään mukavaa puuha kyllä ole :D

      • remicade

        Mulla on mennyt ny kohta vuoden Remicade 8 viikon välein nivelreumaan. Apu lääkkeestä tuli heti ja voin elää kuin terve ihminen, liikkua ja harrastaa normaalisti. Ennen Remicadea aamujäykkyys ja säryt olivat ympärivuorokautinen riesa. Tietty menee kaikki muutkin reumalääkkeet, kyseessä yhdistelmähoito, johon piti vielä tuo biologinen lääke ottaa lisäksi kun mikään muu ei auttanut. Remicade hoidon aikana ei ole tarvinnut olla kertaakaan reuman vuoksi saikulla, sitä ennen "koko ajan".


    • -72

      Minulle ollaan aloittamassa Remicade hoito. Haluisinkin tietää miten lääke sinulle on auttanut ja onko tullut haittavaikutuksia.

    • simpeli

      hei ..itse ole saanut useamman vuoden kyseistä lääkettä ja se on auttanut ihme kyllä
      sivuvaikutuksia ei ole ollut ja olen erittäin tyytyväinen perustautini on kroonitauti(suolisto)

    • Anonyymi

      Kenelläkään lisää kokemuksia? Pian olisi tarkoitus aloittaa reuman hoitoon..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2035
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1002
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe