Mikroaaltouuni ei mahdu

pieni parempi

Keittiössäni on mikrolle varattu kaappi, jonka sisämitat ovat 468x323x350 (lev,kor,syv)
Mistä löytyy siihen mikro. Kaikkien leveydet näyttävän olevan n. 450-500mm. Paljonko pitää jäädä ilmatilaa?

8

13567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WHIRLPOOL

WHIRLPOOL

• Pienempi parempi

Whirpoolin kapea malli on liian korkea ja aivan mahdottoman ruma.

• onpas
        Pienempi parempi kirjoitti:

whirlpool korkea, mulla on vaan tavallinen laatikonmallinen, ja sillä korkeutta 29,6 cm.

• asukas
        Pienempi parempi kirjoitti:

elektroluxilla olen nähnyt tosi pienen mallin.

• Jooh
    • lukija

Oman mikroni ohjekirjan mukaan tilaa pitää jäädä sivuille ja taakse väh. 3-5 cm ja yläpuolelle väh. 5 cm ilmankierron varmistamiseksi. Minun mikrossani ilmanvaihtoaukot ovat sivureunoissa ihan etureunassa ja mikron päälläkin etureunassa, eli kun keittiössäni mikrolle keittiönkaapistossa mikrolle on varattu ulkoneva hylly, niin ei haittaa vaikka hylly onkin muuten vain 1-1,5 cm mikroa leveämpi, yläpuolella olisi kyllä tilaa ilman hyllylevyn ulkonevuuttakin.

• pienempi parempi

Erään mikron ohjekirjassa sanotaan, että tilaa pitää jäädä sivulle 8 cm, taakse 10 cm ja ylös 10 cm. Sitten samaisen mikron ohjeessa on myös ohje mikron asentamisesta kehikon kanssa 50 cm leveään kaapistoon, niin tuossa ohjepiirroksessa tilaa ei enää tarvitsekaan jäädä kuin 1 cm puolelleen.
        ???
        Taidan selvitä ilman mikroa, kuten tähänkin saakka.

• Jooh
        pienempi parempi kirjoitti:

Erään mikron ohjekirjassa sanotaan, että tilaa pitää jäädä sivulle 8 cm, taakse 10 cm ja ylös 10 cm. Sitten samaisen mikron ohjeessa on myös ohje mikron asentamisesta kehikon kanssa 50 cm leveään kaapistoon, niin tuossa ohjepiirroksessa tilaa ei enää tarvitsekaan jäädä kuin 1 cm puolelleen.
        ???
        Taidan selvitä ilman mikroa, kuten tähänkin saakka.

Sitähän se nykyään on. Joka vempaimelle on asetettu enemmän ja vähemmän tarpeellisia varoituksia ja turvallisen käytön ohjeita niin paljon, ettei niistä enää oikein ota mitään selvää ja tarpeellisetkin ehkä jäävät huomaamatta. Valmistajat haluavat idioottivarmoilla ohjeillaan varmistaa välttyvänsä korvauksilta, jos ja kun jossain joku idiootti kuitenkin käyttää tuotetta idioottimaisesti väärin ja saa suurkatastrofin aikaan.

Itse laitoin pieneen mikrolle tarkoitettuun tilaan sellaisen mikron, joka siihen mahtui (kuitenkin niin, että ilmankiertoaukoille jäi muutama sentti vapaata tilaa). Ohjekirjassa tietysti suositeltiin suurin piirtein laitteen sijoittamista maata kiertävälle radalle, jottei tila vaan pääse loppumaan sen ympäriltä. Normaalistihan mikrossa vain lämmitetään ruokaa muutama minuutti, joten luulisi sen kuitenkin pystyvän olemaan räjähtämättä tms. edes sen aikaa. Hyvin ollaan pärjätty tähän asti.

Mikroja yleensä pidetään turvallisempina kuin liesiä, uuneja, silitysrautoja jne., koska mikrot eivät itsessään juuri kuumene (paitsi kuumentamansa ruoan kautta) ja niitä käytetään ajastimella, joka sammuttaa virran laitteen mahdollisesti unohtuessa päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3849
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3225
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2827
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2520
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2470
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2398
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2387
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2334
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2326
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2090
    Aihe