Mitä kustannuksia paritalo asumisessa on?
Kertoisiko joku tietävä...onko halvempi vaihtoehto kuin rivitalo tai omakotitalo?
Jos itse asut paritalossa, paljon menee rahaa erilaisiin kustannuksiin, suunnilleen?
Paritalon kustannukset?
2
3740
Vastaukset
- vka
Moi !
Tuskin tuohon voi kukaan kauhean tyhjentävästi vastata, paritaloja kun on yhden sun toisen näköisillä ratkaisuilla.
Paritalothan ovat tyypillisesti ASOY / Kiinteistö Oy muodossa, joten yhteistä naapurin kanssa on kai tyypillisesti(kuten minulla) vesi/lämmitys/verot/tiemaksut/jätemaksut/kiin. vakuutukset. Omaa on sitten yleensä sähkö.(poikkeuksiakin on). Kulut saa selville tiedustelemalla yhtiövastiketta.
Omakotitalossa maksat kaikki korjaukset yms. kulut itse. Paritalossa niitä on jakamassa naapuri ainakin osittain, rivitalossa kustannuksia jakaa sitten useampi.
Pari ja rivitalossa tulee huomioida, että yhtiömuodon takia voi joutua maksamaan naapurin vahinkoja/korjauksia omasta pussisistasi ellei ole olemassa kunnollista vastuunjakosopimusta.
Omalla kohdalla paritalo on ollut huomattavan paljon halvempi kuin kerrostalo missä asuin aikaisemmin.(yhtiövastike putosi kolmannekseen).
Paritalossa joutuu kuitenkin varautumaan hiukan paremmin yllätyksiin, jotka sitten raavitaan melkopitkälle omasta ja naapurin pussisista - kokemuksia
Vastike 70euroa/kk, jolla katetaan juoksevat kulut. Kaikki yllätykset ja suuremmat hankinnat/remontit revitään omasta pussista tämän päälle. Ne pystyy kyllä aika hyvin ennustamaan ts. ei yleensä tule täydellisenä yllätyksenä. Meillä hoidetaan itse talkoilla isännöinti ja kaikki siihen liittyvä työ. Vesi kulutuksen mukaan kuten omakotitalossakin. Kulut taitaa siten olla aika pitkälle samaa luokkaa kuin omakotitalossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311364
- 102881
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13521ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417- 26389
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384