Mitä kustannuksia paritalo asumisessa on?
Kertoisiko joku tietävä...onko halvempi vaihtoehto kuin rivitalo tai omakotitalo?
Jos itse asut paritalossa, paljon menee rahaa erilaisiin kustannuksiin, suunnilleen?
Paritalon kustannukset?
2
3192
Vastaukset
- vka
Moi !
Tuskin tuohon voi kukaan kauhean tyhjentävästi vastata, paritaloja kun on yhden sun toisen näköisillä ratkaisuilla.
Paritalothan ovat tyypillisesti ASOY / Kiinteistö Oy muodossa, joten yhteistä naapurin kanssa on kai tyypillisesti(kuten minulla) vesi/lämmitys/verot/tiemaksut/jätemaksut/kiin. vakuutukset. Omaa on sitten yleensä sähkö.(poikkeuksiakin on). Kulut saa selville tiedustelemalla yhtiövastiketta.
Omakotitalossa maksat kaikki korjaukset yms. kulut itse. Paritalossa niitä on jakamassa naapuri ainakin osittain, rivitalossa kustannuksia jakaa sitten useampi.
Pari ja rivitalossa tulee huomioida, että yhtiömuodon takia voi joutua maksamaan naapurin vahinkoja/korjauksia omasta pussisistasi ellei ole olemassa kunnollista vastuunjakosopimusta.
Omalla kohdalla paritalo on ollut huomattavan paljon halvempi kuin kerrostalo missä asuin aikaisemmin.(yhtiövastike putosi kolmannekseen).
Paritalossa joutuu kuitenkin varautumaan hiukan paremmin yllätyksiin, jotka sitten raavitaan melkopitkälle omasta ja naapurin pussisista - kokemuksia
Vastike 70euroa/kk, jolla katetaan juoksevat kulut. Kaikki yllätykset ja suuremmat hankinnat/remontit revitään omasta pussista tämän päälle. Ne pystyy kyllä aika hyvin ennustamaan ts. ei yleensä tule täydellisenä yllätyksenä. Meillä hoidetaan itse talkoilla isännöinti ja kaikki siihen liittyvä työ. Vesi kulutuksen mukaan kuten omakotitalossakin. Kulut taitaa siten olla aika pitkälle samaa luokkaa kuin omakotitalossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255