korallikanukan

juurrutus?

Onnistuuko korallikanukan juurrutus
vesiastiassa?
Aijon karsia uutta kasvustoa rajusti
ja toisaalta tarvitsisin uutta paikkaukseen.
Voinko siis leikata ja juurruttaa itse?

Kiitos tietäjille :)

8

7480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sola

Pitäisi kyl onnistua ja vielä suht helposti :)

• aloittaja

Leikkaan siis huomenna,
        toivottavasti bakteerit eivät pesiydy haavaan,
        plussa-asteita nimittäin löytyy. :)

• Pensaanleikkaaja

Eli itsellä tuo korallikanukka on "maanvaiva". Olen ihmeissäni lueskellut jostakin juttua, että tämän pensaan kasvattamisessa on ongelmia. Meillä pientä korallikanukalla tehtyä pensasaitaa saa kurittaa joka kevät, eikä se ole siitä moksiskaan. Pikemminkin kasvu saisi, jopa hieman laantua. Tietty maantietellinen sijainti saattaa vaikuttaa tuloksiin, mutta eipä tämäkään aita tammivyöhykkeellä ole.

Juurrutuksen pensas hoitaa itsekseen. Eli sivuoksat kasvaessaan kesän aikana juurruttavat itsensä aidan sivuun ja niitä sitten saa repiä urakalla leikkuun yhteydessä.

Kokemuksesta voin sanoa, että tämän pensaan juurrutus onnistuu varmasti, vieläpä jos se tehdään asianmukaisesti.

• aloittaja

Meillä tämä sitkeä kanukka puolustaa paikkaansa.
        Suojaa nimittäin upeasti mereltä
        puhaltavaa tuulta vastaan. (Meri 60m:n päässä).

Koivun alla vaan ei suostu kasvamaan,
        ei sitten millään.
        En ymmärrä enää,
        mitä voisin istuttaa sinne näkö-ja tuulisuojaksi.

Alue ei olisi järin suuri; noin 6 metriä.
        Olisiko mitään ehdotuksia?

• Pensaanleikkaaja
        aloittaja kirjoitti:

Meillä tämä sitkeä kanukka puolustaa paikkaansa.
        Suojaa nimittäin upeasti mereltä
        puhaltavaa tuulta vastaan. (Meri 60m:n päässä).

Koivun alla vaan ei suostu kasvamaan,
        ei sitten millään.
        En ymmärrä enää,
        mitä voisin istuttaa sinne näkö-ja tuulisuojaksi.

Alue ei olisi järin suuri; noin 6 metriä.
        Olisiko mitään ehdotuksia?

Meillä tuo taas suojaa pölyltä, jota nousee ohi kulkevasta soratiestä kesäisin. Aidan vieressä kasvaa mänty, jonka läsnäolon huomaa hieman huonommin kasvavasta kohdasta. Eli luulen, että kanukka ei siedä paljoakaan muiden kasvien kilpailua.

Koivu on varmastikkin vielä ongelmallisempi, sillä se vaati runsaasti vettä ja täten tappaa "kuivaamalla" kilpailijansa suhteellisen laajaltakin alueelta. Metsätaimikoissa tämän huomaa hyvin jos alueelle jätetään siementävät koivut pitkäksi aikaa kasvamaan. Näiden siemenpuiden lähettyville ei varmasti kasva taimia, vaikka kyseessä olisi kovaan kilpailuun tottuneita luonnontaimia.

Eli oli istutettava kasvi mikä tahansa, koivu tulee tekemään onnistumisesta varmasti hankalaa. Ainoa varma keino olisi kaataa koivu, mutta se ei sitten taas välttämättä tule kysymykseen.

• aloittaja
        Pensaanleikkaaja kirjoitti:

Meillä tuo taas suojaa pölyltä, jota nousee ohi kulkevasta soratiestä kesäisin. Aidan vieressä kasvaa mänty, jonka läsnäolon huomaa hieman huonommin kasvavasta kohdasta. Eli luulen, että kanukka ei siedä paljoakaan muiden kasvien kilpailua.

Koivu on varmastikkin vielä ongelmallisempi, sillä se vaati runsaasti vettä ja täten tappaa "kuivaamalla" kilpailijansa suhteellisen laajaltakin alueelta. Metsätaimikoissa tämän huomaa hyvin jos alueelle jätetään siementävät koivut pitkäksi aikaa kasvamaan. Näiden siemenpuiden lähettyville ei varmasti kasva taimia, vaikka kyseessä olisi kovaan kilpailuun tottuneita luonnontaimia.

Eli oli istutettava kasvi mikä tahansa, koivu tulee tekemään onnistumisesta varmasti hankalaa. Ainoa varma keino olisi kaataa koivu, mutta se ei sitten taas välttämättä tule kysymykseen.

Kaataisin koivun vaikka heti,
        mutta julkisivulautakunta on eri mieltä.
        Olen suunnitellut jos jonkin näköistä
        sabotaasia, mutta en halua syitä niskoilleni. ;)
        Arvaavat heti, että olen ollut asialla,
        jos kuorta on irroitettu, tai juuria katkottu.

Voih!

Kiitos kuitenkin. :)

• Julkisivulautakunta
        aloittaja kirjoitti:

Voih!

julkisivulautakunta olen minä ja koivuni alla kasvaa katajia. Ne tyytyvät vähään, mutta ovat valitettavan hidaskasvuisia, eikä niistä saa oikein peittävää suojaa.

Muistelen jossain puutarhalehdessä olleen oikein juttu niistä kasveista, jotka pärjäävät koivun varjossa. Laitan lisää viestiä, jos lehti osuu käsiin.

• juupa juu
        aloittaja kirjoitti:

Voih!

Pitikö mennä kysymään julkisivulautakunnalta! jos ollaan mahd. lähinaapurien kanssa asioista samaa mieltä, ketä siihen väliin enää tarvitaan?!! TOSIN: meillä kaadettiin takapihan puolelta pari vanhaa koivua ja johan alkoi naapurin näsiäkin kukoistaa, mutta erään tuttavan koivunkaadot (ikäkysymys) aiheuttivatkin yllättävät kosteusvauriot vanhan talon sokkeliin ja kellariin!!! Kyllä koivu kuivana pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3849
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3225
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2827
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2520
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2470
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2398
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2387
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2334
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2326
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2090
    Aihe