MerCruiser vs. Volvo Penta
8
4197
Vastaukset
- Volvo
Viimeiseen kohtaan voin yhtyä eli koroosiokestävyyteen siinä mc on parempi
Sekä tähän, MC on huomattavasti parempi, jos on nopea vene (yli 45solmua) bensa koneella niin siinä mc on aivan ylivoimainen huippunopeudessa sekä kiihtyvyydessä
mutta seuraavissa kohdissa olen täysin eri mieltä
Mc sanoo että ei pidä olla kariokytkintä joka vp panentoi 60 luvulla silti mc käytää sitä bravo vetolaiteissa
DP on mc mielestä vanhaa tekniika mc toi markkinoille oman dp heti kuin oli mahdollista
MC väitää että heidän perä on hiljaisempi,
en ole kuulut missään vetolaiteesta enempää kilinää kun mc bravosta(ominaisuus)
MC mainostaa että heillä on veneen sisäpuolelta mahdolista tarkista vetolaiteen öljypinta
minkä takia? no onhan se hieno kun on summeri joka hälytää kun öljyt on meressä
kestävyydestä
vilkaikaapas joskus telakalla kuinka monta mc vetolaitetta on irtiruuvattu "talvihuoltoon"
MC kestää diesel vääntöä.
jos otetaan 10kpl mc bravo-3 vetolaitetta jotka on asennettu n 4-5t painavaan veneeseen niin olen melko vakuttunut että 6kpl niistä on takuukorjatut
En heitä tätä mitenkää provosodakseeni, mutta olen niin kauan pelannu näiden vehkeiden kanssa että ei teksti pitäisi ihan tuulesta temmattua olla - Alpha
Säälittävää jenkki juttuu.
Itselläni kokemusta 3-vuotta Alpha One ja viimiset 4-vuotta v-p SX.
Alpha Onesta meni torpeedo palasiksi ajossa. Syytä
en tiedä. Mutta syvyyttä oli yli 10m.
V-P:ssä ei toistaseksi mitään vikaa.
Molemmat veneet olleet n.1500kg ja V8.
Uskon että molemmat vetolaitemerkit ovat hyviä. - Puinen TL
kestävyyksissä mercruiser hakkaa volvon jos siis puhutaan voimasta, muuten kyseinen syöpyy nopeasti, noin vuyodessa. olemme jälleenmyyjiä ja vika on korjattu jo mutta maahantuojalta on edelleenkin toimittamatta kolme vuotta vanhoja takuu periä. katsokaa joskus mc ja v-p välyksiä niin tiedätte miksi mc pitää ääntä ja kestää kun taas päinvastoin v-p
. - VolvoMan
No täytyy tosta jutusta vaan sanoa, että kun katsoo kenen web sivuilla se "todiste" on, ni se kertoo jo "aika" paljon puoluettomuudesta.
Itse voin sanoa, että teksti on 95% täyttä sitä....
Mutta on siinä muutama pointtikin, se että mercruiserin vetolaite laskee itsensä alas sen jälkeen kun on ottanut "osuman", mitä volvon uudet trimmivetolaitteet eivät tee (no kaikki trimmittömät kyllkin tekevät, esim. 280SP...), mutta sillon kun on osunut, niin mitens tärkeää se on, että pystyy heti jatkamaan menoa. Itse ainakin pistän stopin HETI, ja tarkistan vahingot, ja sitten vasta lasken vetolaitteen alas....
Ja sitten näistä kartiokytkin ja DuoProp väittelystä, muistaakseni juttu on niin, että VP on PATENTOINUT MOLEMMAT, eli Mercruiser on joutunut maksamaan volvolle jotan siitä, että saavat käyttää kyseistä "teknologiaa". Eli se niistä väitteistä....
Ja kuten ensimmäinen vastaajakin totesi, sillä tiedolla tuskin tekee mitään, että voi mittaristosta katsella, onko vetolaite lirauttanut öljyt mereen, sit on jo myöhäistä. Ainakaan itselleni ei tuota tuskaa muutaman kerran kuukaudessa nousta veneen takakannelle, ottaa ruuvimeisseli käteen, ja ruuvata YKSI ruuvi auki tarkistaakseni öljytason....
Enpä voi muuta sanoa mercruiserin väelle, että JUOSKAA KUN EHDITTE, senverran säälittävää "todistelua" tollanen on.
Ja kuten nimimerkistäkin voi päätellä, volvo on veneessä, eikä merkki ainakaan vaihdu.
Ja mitens sen mercruiserin "mahtavan" keksinnön kanssa, joka upottaa veneen, kun vetonivelen kumipalje hajoaa ;) Sitä ei mainittu sanallakaan. - Ile
Mercruiser on ryhtynyt näköjään samaan, kuin Mercedes-Benz. Pakko yrittää haukkua Volvoa, ja todistella paremmuuttaan. Muistan tossa muutama vuosi takaperin Hesarissa jonkun sarjan Mersu vs Volvo S60. Mitä Mesessä oli vakiona ja Volvossa ei. Ja lopuksi luki "Mercedes-Benz, sen tärkein ominaisuus on jälleenmyyntiarvo". No, meni pari päivää, ja Volvolla etusivulla mainos ja teksti "Volvo - sen tärkein ominaisuus on edelleen turvallisuus". Buhaa... mersuun osu ja uppos! Toi oli myös jännä juttu noi turvallisuustestit. Heti kun joku muu automerkki oli saanut enemmän tähtiä EuroNCAP:n testissä, heti piti mainita "enemmän kuin Volvo". Kas, taas vaan sattui ikävästi, että 90 sarjalainen nappasi korkeimmat koskaan saadut pisteet. Ja Renault Laguna ei ollutkaan enää markkinoiden turvallisin auto. Ja kukakohan keksi autoihin kolmipisteturvavyöt ja ei tarkoituksella patentoinut sitä eettisistä syistä? Ettei vaan olisi ollut Volvo?
Myös mesen myyntimainokset "Myynti noussut x%, huomattavasti enemmän kuin muilla". Kyllähän joo nousee, kun yhden auton sijasta myydään 2 kpl:tta vuodessa. Ja taas vertailulistassa Volvo.
Toi on säälittävää alkaa omilla kotisivuillaan ja mainoksissa mollaamaan jonkin toisen valmistajan tuotetta. Varsinkin, kun oma ei ole välttämättä yhtään parempi.
Jos ei näköjään muuta vertailua keksi, niin täytyy yrittää mollata Volvoa. Se vaan aina tuppaa jäämään yritykseksi. Eivätkö kilpailijat ymmärrä, että esim. Volvon mollaaminen vain vahvistaa Volvon kannattajien uskoa tuotteeseen?
Yrittäkää muut valmistajat jotain parempaa! Uskon vielä länsinaapuriin!- Mää
Ei nyt liity veneilyyn, mutta varmasti Volvo on turvallinen, kuitenkin kun katselin hieman Folksamin sivuja Ruotsista ja joitakin amerikkalaisia sivuja myös, niin yllätys yllätys Saab onkin ollut kolarien uhrien selviytymistilastoissa vieläkin parempi kuin Volvo, mutta eipä juuri ole käyttänyt sitä mainonnassaan.
- Ile
Mää kirjoitti:
Ei nyt liity veneilyyn, mutta varmasti Volvo on turvallinen, kuitenkin kun katselin hieman Folksamin sivuja Ruotsista ja joitakin amerikkalaisia sivuja myös, niin yllätys yllätys Saab onkin ollut kolarien uhrien selviytymistilastoissa vieläkin parempi kuin Volvo, mutta eipä juuri ole käyttänyt sitä mainonnassaan.
Mutta liittyy kyseiseen aiheeseen, missä jälleen yritetään "samalla konstilla".
Oliko mittauksessa otettu huomioon loukkaantumiset autojen lukumäärään suhteutettuna? Oli myös kerran muistaakseni Iltalehdessä (tai sanomissa) tällainen "kuinka turvallinen autosi on?"-juttu. Siinä monet tunnetut isot automallit olivat "epäturvallisia". Turvallisimmat autot löytyivät jostain harvinaisista merkeistä. Syykin oli ilmiselvä. Niitä oli vähän markkinoilla.
Saab mainostaakin ilman muiden merkkien "mollausta". Ei taitais Ruotsissa oikein toimia "kansallisomaisuuden" haukkuminen (joo, on nykyään Fordin omistuksessa osittain jne.)....
No joo, taas meni aiheen vierestä, mutta eiköhän tarkoitus selvinnyt.
- Anonyymi
Volvo heittämällä parempi, 30vuotta kokemusta sisäperistä. Molempia ollut uutena, merculla ei kesästä nautittu kun paska oli aina takuu huollossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845137Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253470Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382818Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin91972Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2601451- 941372
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731078