Vectran TM-KESTOTESTI

Volvo-mies (S60)

No eipä S60 täkään mikään "viaton" ole, iskareita on vaihdettu takuuseen, mutta Vectra taitaa vetää Euro-autoista pisimmän vikalistan TM-käyttötestissä

Tässä TM-lainaukset 4-04 sivut 102-111

-häiriöitä ja huoltoja
-oudosti kiilloittuneet venttiilinvarret aiheuttaneet oikein laboratoriotutkimukset; "Opelin venttiilit ovat täynä säröjä, jotka pahimmillaan saattavat katketa ja aiheuttaa moottorin täystuhon"

ONNEA MATKAAN
-S60 mies-

76

24946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VW-VR6

      01/04 oli 30tkm "kestotesti" C-mallin Vectrasta ja siinä auto oli suhteellisen huoleton. Muistaakseni autoon vaihdettiin vilkkujen ohjausyksikkö, sekä tyyppiviaksi tunnustettu etupään kolina korjattiin.

      Ei siis täysin huoleton peli, mutta ei tuon testin mukaan autoa kelvottomaksi voisi haukkua. Itselläni ei Opelia vielä ole, mutta uusi GTS on tällä hetkellä vakavasti harkinnassa.

      Ei mikään auto täysin viaton ole, tottakai mukava olisi ajaa sellaisella autolla, jossa kaikki ominaisuudet miellyttäisivät ja olisi vielä täysin huoleton pitää.

      • ostaja

        "Kestotestipä" tosiaan. Mitä arvoa tuollaisella 30tkm "kestotestillä" mielestänne on. Omasta mielestäni ei mitään. Monella nyjyautolla ei edes ensihuoltoa kerkiä tehdä kestotestin aikana.


      • 2x 30 tuhatta
        ostaja kirjoitti:

        "Kestotestipä" tosiaan. Mitä arvoa tuollaisella 30tkm "kestotestillä" mielestänne on. Omasta mielestäni ei mitään. Monella nyjyautolla ei edes ensihuoltoa kerkiä tehdä kestotestin aikana.

        TM:N testi NIMENOMAAN 60 000..sisälsi KAKSI määräaikaishuoltoakin..


      • ostaja
        2x 30 tuhatta kirjoitti:

        TM:N testi NIMENOMAAN 60 000..sisälsi KAKSI määräaikaishuoltoakin..

        Ota silmä käteen ja katso!!! Vastasin tietysti edellisen kirjoittajan Tuulilasi "kestotesti"kommenttiin. Suu soukemmalle siis.

        Tekniikan Maailmalla on sentään vielä 60tkm kestotestit.


      • Sivusta seuraaja
        ostaja kirjoitti:

        Ota silmä käteen ja katso!!! Vastasin tietysti edellisen kirjoittajan Tuulilasi "kestotesti"kommenttiin. Suu soukemmalle siis.

        Tekniikan Maailmalla on sentään vielä 60tkm kestotestit.

        Siinäpä erittäin rakentava vastaus tämän keskustelun jatkamiseksi.

        Hienoa!


    • volvo

      no. uusi s40/v50 ei päässyt vielä edes testattavaksi kun se jo kutstuttiin takuuhuoltoon... ei pysy öljyt sisällä ohjaustehostimessa. että näin!!

    • Eskola

      Olen edelleen tyytyväinen,entä muut omistajat.

      • 1_X

        mun Kansanauto on toiminut kansa kuin junan vessa.


    • täysttuhoon

      Jos arvostettu TM-lehti tutkituttaa metallilaboratoriossa uuden Vectran vettiilit ja toteaa samaan hengen vetoon, että metallissa säröjä....voi aiheuttaa venttiilin katkeamisen ja moottorin täystuhon..
      JA JOS UUSI VECTRA omistuksessani....menisin heti lehtiliikkeeseen ja hankkisin tuon lehden..
      Jos venttiili sattuisi katkeamaan, niin olisi aineistoa siihen, kenen vika...

    • Älähän nyt

      No älähän nyt opelia moiti, sillä onhan tällä palstalla jo useasti hehkutettu uutta Vecculia, että se on täysin viaton auto ja sillä ei ole mitään tekemistä "mahtavan" b-vectran kanssa ja varsinkaan b-vecculin loputtomien vikojen kanssa...

      Varmaan kohta Opel ilmoittaa venttiilien huolto-ohjelman muuttuneen siten, että vaihtoväli on 30 tkm:ä ja tällä palstalla sitten todetaan, että vika tämä ei ole, vaan ominaisuus, joten pitää vaan vaihtaa venttiilit huolto-ohjelman mukaisesti 30 tkm:n välein, niin ongelmia ei ole...

    • kestäisi

      Pitäisiköhän Opelin alkaa tosissaan suunnitella 2-tahtimoottoria, kun tuon venttiilikoneiston kanssa on aina jotakin murhetta, milloin hihna poikki milloin itse venttiilit.

    • Pettynyt

      Niin pärjäsi Peogeot 307 kin TM:n talvitestissä 2. parhaaksi mutta pelkkä kesäauto se on. Peräkontin oven mikrokytkin ei toimi missään autossa, minkä myötävät merkkikorjaamotkin. Tuollainen ei mene talvitestissä huomaamatta ohi.
      Samoin keskuslukitus ei toimi, -20 asteessa ei regoi kaukosäätimeen ollenkaan ja -10 kaikkia ovia ei saa lukkoon ollenkaan! Eikä ole edes vanhanajan kunnollisia lukkonappeja joka ovissa...

      Joten eiköhän nuo TM:n tulokset määräydy ihan muilla perusteilla kuin teknisillä perusteilla... Jostakin sitä rahaa on saatava lehden pyörittämiseen..

      • 404

        Luepa se kestotesti ja väitä sen jälkeen, että väitteille venttiilien vioista ei löydy katetta.

        Kai TM oli sinunkin mieleesi silloin, kun Vectra voitti talvitestin, vai oliko sekin tulos määräytynyt muuten kuin teknisillä perusteilla?


      • elanik

        Kyllä tuo TM:n testi vaikutti ihan asialliselta. Vectra C:n omistajana olisin oikeastaan erimieltä vaan tuosta paljon parjatusta suuntavilkun kytkimestä; siihen kyllä tottuu nopeasti ja kun siihen on tottunut se alkaa tuntua juuri oikealta toiminnalta. (Siis niinkuin kuulakärkikynä; painalluksella päälle ja toisella pois.) Tietysti toiminta voisi olla myös valinnainen niitä varten jotka haluavat kuitenkin tämän perinteisen toiminnon.
        Noita softa bugeja on ilmeisesti päivitetty uudempiin malleihin. Itselläni on esiintynyt vain yksi tuollainen satunnainen virhe, joka kuittautui käyttämällä virrat pois päältä (niinkuin nämä Microsoftinkin tuotteet). Vastikään auto kävi huollossa kun huoltovälin ilmaisin alkoi hälyttämään mielestäni ennen aikojaan. No, soitto Länsiautoon, he olivat asiasta samaa mieltä, ja pyysivät poikkeamaan heti aamulla. Samalla ilmoitin näistä "soinnillisista naksauksista" alakerrassa.
        Huoltoneuvoja siihen että jos käy jättää auto yön yli pajalle niin pistetään kaikki kerralla kuntoon (oli kuulemma jokin muutossarja jo olemassa). Vein aamulla auton huoltoon ja siellä odotti varauto jo valmiina. Ylimääräistä vaivaa tuli minun tapauksessani vain noin 4 km ajo (vienti ja haku) sekä ehkä vajaa puolituntinen aikaa, joka sisälsi jo tarpeelisen "informaatiopaketinkin" mitä on tehty ym.
        Kokonaisvaikutelmaksi jäi se, että nuo ohjelmaviat tunnetaan ja niihin on jo olemassa korjaukset (?).
        Ainakin vielä olen olen ollut autoon erittäin tyytyväinen ja tyytyväisiähän ne TM:nkin koekäyttäjätkin tuntuivat olleen.
        Nuo ohjelmaviat eivät niinkään huolestuta, ne saadaan varmasti kuntoon tulevien huoltojen yhteydessä. Tuo venttiilijuttu sensijaan kyllä on huolestuttava. Näkisin kuitenkin että tällaisissa asioissa TM onkin juuri kuluttajan asialla.
        Kyllä kuluttaja on vahvemmilla mahdollisissa kiistatapauksissa jos ongelma on "yleisesti tunnettu".
        Olisi vielä hyvä tietää koskevatko nuo venttiiliongelmat myös muita koneita (2.2 kone kiinnostaisi ihan henkilökohtaisesti).


      • visa

        ...on mitä on


    • sakari

      Opelin mallisarjan ensimmaiset autot tyypillisesti tuodaan lyhyillä testeillä markkinoille ja asiakkaat hoitavat laadunvarmistuksen ja lopputestauksen.Takuun avulla parsitaan mikä parsitaan. Laadunvarmistus on kyllä Opelien akilleen kantapää. Milloin on liian pienet männät (astra),milloin hajoaa vetonivelet kiihdytyskokeessa (vakioautosta), jakohihnat paukkuu ym. Muistatteko TM edellisen Vekkulin josta rekkarikilvet repsottivat kun muovinastat pettivät...

    • anonyymi

      ei se tuo Opel näytä saavan tuota Vectraa huolettomaksi sitten millään.Harkinnen jo seuraavaksi japsia jos joskus vaihdan autoa.Onneksi oma vanha Vectrani on vielä pelittänyt.Että nyt sähkö vikoja aivan solkenaan...ja sitten vielä ne venttiili ongelmat...tulee mieleen ensimmäinen autoni Polski-Fiat,kun nuita Vectran testejä lukee.

    • Reinikainen

      Kyllä Opelin laatu jatkaa kelvotonta linjaa edelleen. Ilmeisesti alihankintatyöt on huudatettu aivan viimeiseen hintaan joilloin tavara on p.skaa. Venttiilikoneiston ongelmissa Opelilla on epävirallinen maailmanennätys. Ensin ei jakohihnat kestäneet. Sitten tuli ketjukoneet(esim.2.2 kone) ja tadaa poikkihan niitäkin on jo napsunut kiitos yksirivisen jakoketjun. Sitten tähän päälle nämä säröt venttiileissä. Tämä voi poikia melkoisia riitoja vielä tulevaisuudessa.

      • NOpel

        Itse Opelin pääjohtaja julisti C-mallin tullessa, että nyt on laatu erinomainen runsaiden ponnisteluiden tuloksena. Käytännössä siis myönsi aiemman B-Vectran ja Astrojen vakavat laatuongelmat.

        Harmi edelleen Opelin kannalta, että eivät sitten kuitenkaan ole tehneet laadun eteen tarpeeksi. Toisaalta kun laatu on päästetty pahasti repsahtamaan, hyvän tason saavuttaminen kestää useita vuosia (jollei kymmeniä). Mutta ostaako näitä autoja enää kukaan kun maine on jo mennyt?


    • opelia

      Eikös Opel vastikään kertonut säästäneensä viime vuonna materiaali- ja työkustannuksissa yli 200 milj. euroa. Tappiota tuli silti 400 milj. Taitavat säästää väärissä materiaaleissa.

      • Kimeli

        kävi huonosti Japanilaisillekin, kun rakentivat autoja...jotka ei juuri korjausta tarvinneet. Seurauksena raha vaikeudet ja joutuminen eurooppalaiseen omistukseen.
        Siksi euroopassa tehdään huonoa laatua, jotta autotehtaat kannattaisi ja varaosat kävisi kaupaksi/ihmiset vaihtaisi uusiin autoihin.
        Se vihaa omaa leipäänsä, joka tekee liian lujia autoja.


      • crc
        Kimeli kirjoitti:

        kävi huonosti Japanilaisillekin, kun rakentivat autoja...jotka ei juuri korjausta tarvinneet. Seurauksena raha vaikeudet ja joutuminen eurooppalaiseen omistukseen.
        Siksi euroopassa tehdään huonoa laatua, jotta autotehtaat kannattaisi ja varaosat kävisi kaupaksi/ihmiset vaihtaisi uusiin autoihin.
        Se vihaa omaa leipäänsä, joka tekee liian lujia autoja.

        Japanilaiset? Tarkoittanet Nissania, joka joutui Renaultin hoiviin. Nissanin ongelma (?) ei ollut ylivertainen laatu vaan täydellisen kelvoton markkinaosaaminen. Myyntiin työnnettiin autoja, jotka olivat sen näköisiä ja oloisia, että niitä ei haluttu enää 90-luvulla ostaa. Toinen ongelma oli järjetön alihankintaverkosto, keiretsu, jossa oli mukana tuhansia hankkijoita ja suuri osa omisti Nissania. Alihankinnan hinta oli mieletön. Lisäksi Nissan teki kymmeniä eri malleja lukemattomille pohjalevyille lukemattomissa tehtaissa. Nissanin johtoon Rellulta tullut Carlos Ghosn kysyi Nissanin johtajilta, miten te pystytte hallinnoimaan tuollaisen määrän malleja ja tehtaita. Vastaus oli: Emme me pystykään.


    • VectraC

      Laturi, radio ja iskarit sekä vielä mystisiä sähkövikoja. Taisi olla maanatai kappale, koska itselläni ei em. vikoja ole ollut. Toisin edellisessäni autossa - Astra vikoja oli sitten ihan riittämiin...

      Vikoja omassa C-Vectrassa tähän asti:

      - etu iskareiden kolina => takuuna, joku korjaussarja
      - kallistuksen vakaajien narina pakkasella => takuuna, irroitus rasvaus
      - vilkun huono toiminta pakkasella => takuuna, viallisen vilkkuyksikön vaihto
      - radio korjattu takuuna - rätisi
      - "kauhukahva" vaihdettu
      - takapään kolinoita korjattu takuuseen kolme kertaa => kolinat palaavat aina takaisin uudestaan, eli pajalle taas...

      T: Vectra C 1.8 (122hv) Sed. Comfort 35000km takana.

      • korjattu onnistuneesti

        Samat viat; kallistuksen vakaimien kumipuslien kitinät ja iskari kolinat takaa (autona tosin 20 000 ajettu S60 Volvo)..tsekkaa kuitenkin.
        Volvon pakkaskitinät selvisivät, kun otettiin kallistuksenvakaimien kumipuslat syyniin..niiden tulee olla vulganoidut kiinni metalliin..ei irti..tekohengitykseski minullakin ne rasvattiin kitinöiden poistamiseksi ja uusi kallituksen vakain tilattiin. Kitinät siis hävisivät, kun kumi ja metalli luisti rasvasta..mutta kallistuksen vakaimen toiminta tällöin 0-20%.
        Iskareissa ainakin alkuperäiset minulla risat, toiset vaihdettiin..kolinat jatkuivat ..vaihdettiin kolmannet..kolisi edelleen
        ryömintavauhtia ajettaessa esin autotallin kynnyksen yli..soitin maahan tuojalle, että kolina vie hermot..maahantuoja lupasi autoon välittömästi kaasuiskarit taakse veloituksetta..kolinat loppu..tosin asentaja sanoi myös kiristäneesä samalla polttoainetäyttöputken kiinitystä...veikkaan, että se polttoainetäyttöputki aiheuttii kaikki kolinat pienillä nopeuksilla, kun auto heilahti...ei 2-3 satsia iskareita kaikki voi olla susia..
        Mikään ei vituta niin paljon, kuin uuden auton temppuilu,,,


      • Ruudinkeksiä
        korjattu onnistuneesti kirjoitti:

        Samat viat; kallistuksen vakaimien kumipuslien kitinät ja iskari kolinat takaa (autona tosin 20 000 ajettu S60 Volvo)..tsekkaa kuitenkin.
        Volvon pakkaskitinät selvisivät, kun otettiin kallistuksenvakaimien kumipuslat syyniin..niiden tulee olla vulganoidut kiinni metalliin..ei irti..tekohengitykseski minullakin ne rasvattiin kitinöiden poistamiseksi ja uusi kallituksen vakain tilattiin. Kitinät siis hävisivät, kun kumi ja metalli luisti rasvasta..mutta kallistuksen vakaimen toiminta tällöin 0-20%.
        Iskareissa ainakin alkuperäiset minulla risat, toiset vaihdettiin..kolinat jatkuivat ..vaihdettiin kolmannet..kolisi edelleen
        ryömintavauhtia ajettaessa esin autotallin kynnyksen yli..soitin maahan tuojalle, että kolina vie hermot..maahantuoja lupasi autoon välittömästi kaasuiskarit taakse veloituksetta..kolinat loppu..tosin asentaja sanoi myös kiristäneesä samalla polttoainetäyttöputken kiinitystä...veikkaan, että se polttoainetäyttöputki aiheuttii kaikki kolinat pienillä nopeuksilla, kun auto heilahti...ei 2-3 satsia iskareita kaikki voi olla susia..
        Mikään ei vituta niin paljon, kuin uuden auton temppuilu,,,

        Mikäs vaivaa opelin omistajia? Miksi he ovat merkkiuskollisia vaikka entinen opel on ollut täysi susi. Onko kukaan laskenut paljonko huonolaatuinen auto tulee maksamaan pitkällä aikavälillä? Minulla ainakin menisi hermot. Minun mielestäni opeleissa ei ole mitään niin hyvää että niitä kannattaisi ostaa. Kaikki muut autot samassa hintaluokassa ihan ok. Mielipiteitä....


      • opelomistaja
        Ruudinkeksiä kirjoitti:

        Mikäs vaivaa opelin omistajia? Miksi he ovat merkkiuskollisia vaikka entinen opel on ollut täysi susi. Onko kukaan laskenut paljonko huonolaatuinen auto tulee maksamaan pitkällä aikavälillä? Minulla ainakin menisi hermot. Minun mielestäni opeleissa ei ole mitään niin hyvää että niitä kannattaisi ostaa. Kaikki muut autot samassa hintaluokassa ihan ok. Mielipiteitä....

        Mielestäni minua ei vaivaa mikään. Eikä ilmeisesti myöskään opelianikaan. Jos jompaakumpaa alkaa jokin vaivaamaan niin kaiketi se automerkki sitten muuttuu.


      • Vectra C
        Ruudinkeksiä kirjoitti:

        Mikäs vaivaa opelin omistajia? Miksi he ovat merkkiuskollisia vaikka entinen opel on ollut täysi susi. Onko kukaan laskenut paljonko huonolaatuinen auto tulee maksamaan pitkällä aikavälillä? Minulla ainakin menisi hermot. Minun mielestäni opeleissa ei ole mitään niin hyvää että niitä kannattaisi ostaa. Kaikki muut autot samassa hintaluokassa ihan ok. Mielipiteitä....

        Miten niin maksaa? Takuuna on korjattu kaikki mitä on molemmissa Opeleissa ollut. Ainoat kulut mitä on kohdalle tullut ajalla: 1999 - 2004: 3 * n. 200 Eur huolloista (2000, 2001, 2003) 2002 en huoltoa tehnyt, kun meni auto vaihtoon. Kertaakaan en ole auton korjauksesta penniäkään maksanut.

        Viimeksi pienimmällä välirahalla selvisin Opel-liikkeessä kun vaihdoin -99 Astran 02 C-Vectraan.

        Joten mikäköhän oikein mielestä maksaa?


      • Vastaaja
        Vectra C kirjoitti:

        Miten niin maksaa? Takuuna on korjattu kaikki mitä on molemmissa Opeleissa ollut. Ainoat kulut mitä on kohdalle tullut ajalla: 1999 - 2004: 3 * n. 200 Eur huolloista (2000, 2001, 2003) 2002 en huoltoa tehnyt, kun meni auto vaihtoon. Kertaakaan en ole auton korjauksesta penniäkään maksanut.

        Viimeksi pienimmällä välirahalla selvisin Opel-liikkeessä kun vaihdoin -99 Astran 02 C-Vectraan.

        Joten mikäköhän oikein mielestä maksaa?

        Elämä Opelin kanssa takuuajan jälkeen...


      • Juuso
        Ruudinkeksiä kirjoitti:

        Mikäs vaivaa opelin omistajia? Miksi he ovat merkkiuskollisia vaikka entinen opel on ollut täysi susi. Onko kukaan laskenut paljonko huonolaatuinen auto tulee maksamaan pitkällä aikavälillä? Minulla ainakin menisi hermot. Minun mielestäni opeleissa ei ole mitään niin hyvää että niitä kannattaisi ostaa. Kaikki muut autot samassa hintaluokassa ihan ok. Mielipiteitä....

        Vierestä olen kauhulla seurannut isäukkoni painimista noiden Opeleiden kanssa viimeisen n. 20 vuoden ajan.. Tässä tapauksessa on ainakin käynyt niin, että joka kerta kun on vaihdettu uuteen/uudempaan niin laatu on laskenut entisestään uusiin pohjalukemiin. Parhaimmat opelit hänellä olivat Rekordit vm. -80 ja -85, -88 Senatorissa alkoi olla jo kaikkea pientä (tosin jotenkin sen ymmärtää, olihan siinä senaikaiseksi autoksi aika paljon elektroniikkaa).. Sitten kun siirryttiin -99 Omega MV6:een, ajattelin että siitä ei enää sudemmaksi auto tule. No, nyt alla -03 Vectra GTS Turbo ja mittarissa alle 10000km. Tähän mennessä uusittu koko mittaristo ja lohkolämmitin, että ihan mukavastihan tämäkin taival näyttäisi alkavan. On se vaan surullista nähdä kun oma isä hakkaa päätä seinään.


      • Euroihmeistä parantunut
        Juuso kirjoitti:

        Vierestä olen kauhulla seurannut isäukkoni painimista noiden Opeleiden kanssa viimeisen n. 20 vuoden ajan.. Tässä tapauksessa on ainakin käynyt niin, että joka kerta kun on vaihdettu uuteen/uudempaan niin laatu on laskenut entisestään uusiin pohjalukemiin. Parhaimmat opelit hänellä olivat Rekordit vm. -80 ja -85, -88 Senatorissa alkoi olla jo kaikkea pientä (tosin jotenkin sen ymmärtää, olihan siinä senaikaiseksi autoksi aika paljon elektroniikkaa).. Sitten kun siirryttiin -99 Omega MV6:een, ajattelin että siitä ei enää sudemmaksi auto tule. No, nyt alla -03 Vectra GTS Turbo ja mittarissa alle 10000km. Tähän mennessä uusittu koko mittaristo ja lohkolämmitin, että ihan mukavastihan tämäkin taival näyttäisi alkavan. On se vaan surullista nähdä kun oma isä hakkaa päätä seinään.

        Horiseeko isäsi vielä japanilaisten ohuista pelleistä ja huonoista ajo-ominaisuuksista? Lohdutukseksi voin sanoa, että tauti on masentavan yleinen.


      • Nooppeli
        Ruudinkeksiä kirjoitti:

        Mikäs vaivaa opelin omistajia? Miksi he ovat merkkiuskollisia vaikka entinen opel on ollut täysi susi. Onko kukaan laskenut paljonko huonolaatuinen auto tulee maksamaan pitkällä aikavälillä? Minulla ainakin menisi hermot. Minun mielestäni opeleissa ei ole mitään niin hyvää että niitä kannattaisi ostaa. Kaikki muut autot samassa hintaluokassa ihan ok. Mielipiteitä....

        Joo, täytyy myöntää, että en enään Opelia osta, kun vaan pääsen tuosta nykyisestä Vectrastani eroon. Se miksi aikanaan ostin ensimmäisen Opelin, oli yksinkertaisesti raha. Sain auton halvalla. Vakuutukset ja polttoaineenkulutus oli pienet. Seuraava oli taas Opel, vaikka edellinen lahosi käsiin. Syy edelleen sama raha. Sitten rikastuin ja sain käsiini VW:n, ero oli kuin yöllä ja päivällä, olin tyytyväinen. Sitten meni omaisuus jakoon puolison kanssa ja perhana sille meni VW. No ajattelin taas palata Opeliin, kun se oli jotenkin tuttu, niitä osasi jotenkuten aina korjata, eli käytettyä Vectraa ostaa ja siinähän tuo pihassa sitten on seisonut ja ruostunut. Mutta nyt saa olla viimeinen, seuraava on varmasti joku muu merkki. Jotenkin on usko mennyt koko merkkiin.


      • Juuso
        Euroihmeistä parantunut kirjoitti:

        Horiseeko isäsi vielä japanilaisten ohuista pelleistä ja huonoista ajo-ominaisuuksista? Lohdutukseksi voin sanoa, että tauti on masentavan yleinen.

        Kyllä vaan horisee! Japseista en hirmusti itse tiedä, kokemusta on niin vähän että en ota kantaa. Isäukko on sitä porukkaa jonka mielestä Saksassa tehdään "ainoat oikeat autot".. Mersun ja BMW:n imagosta hän ei taas välitä (oikeampi syy opelin ostoon oli se, että rahat ei riitä mieleiseen moottori/varusteyhdistelmään mersusta ja bemusta)..
        Toinen faijan periaate on se, että auton pitää olla UUSI kun sellaiseen kerran on mahdollisuus. Kieltämättä tunnen vahingoniloa ajellessa paremmin varustellulla, yhtä tehokkaalla 7v vanhalla tuontibemarilla, jota ei tarvitse perushuoltojen lisäksi pajalla käyttää. Siinä iskälle miettimistä =)


      • uusiksi
        Juuso kirjoitti:

        Vierestä olen kauhulla seurannut isäukkoni painimista noiden Opeleiden kanssa viimeisen n. 20 vuoden ajan.. Tässä tapauksessa on ainakin käynyt niin, että joka kerta kun on vaihdettu uuteen/uudempaan niin laatu on laskenut entisestään uusiin pohjalukemiin. Parhaimmat opelit hänellä olivat Rekordit vm. -80 ja -85, -88 Senatorissa alkoi olla jo kaikkea pientä (tosin jotenkin sen ymmärtää, olihan siinä senaikaiseksi autoksi aika paljon elektroniikkaa).. Sitten kun siirryttiin -99 Omega MV6:een, ajattelin että siitä ei enää sudemmaksi auto tule. No, nyt alla -03 Vectra GTS Turbo ja mittarissa alle 10000km. Tähän mennessä uusittu koko mittaristo ja lohkolämmitin, että ihan mukavastihan tämäkin taival näyttäisi alkavan. On se vaan surullista nähdä kun oma isä hakkaa päätä seinään.

        minultakihn uusiksi vm. 1999 Avensiksesta ja sitten vm. 2001 Saab 9-5:sta.

        Oliko se lohkolämmitin muuten tehdastilauksena asennettu varuste..?


      • Isäukko
        Juuso kirjoitti:

        Kyllä vaan horisee! Japseista en hirmusti itse tiedä, kokemusta on niin vähän että en ota kantaa. Isäukko on sitä porukkaa jonka mielestä Saksassa tehdään "ainoat oikeat autot".. Mersun ja BMW:n imagosta hän ei taas välitä (oikeampi syy opelin ostoon oli se, että rahat ei riitä mieleiseen moottori/varusteyhdistelmään mersusta ja bemusta)..
        Toinen faijan periaate on se, että auton pitää olla UUSI kun sellaiseen kerran on mahdollisuus. Kieltämättä tunnen vahingoniloa ajellessa paremmin varustellulla, yhtä tehokkaalla 7v vanhalla tuontibemarilla, jota ei tarvitse perushuoltojen lisäksi pajalla käyttää. Siinä iskälle miettimistä =)

        Ei me isukit nyt niin kauheasti noita asioita mietitä. Pojathan ovat poikia! Meidänkin pojilla oli ensin mopoja ja moponraatoja nurkat täynnä. Sitä seurasi ajanjakso, jolloin he haalivat noita vanhoja autonromuja. No, nykyisin he ovat jo perheellisiä ja ajavat ihan asiallisella kalustolla.


      • Juuso
        uusiksi kirjoitti:

        minultakihn uusiksi vm. 1999 Avensiksesta ja sitten vm. 2001 Saab 9-5:sta.

        Oliko se lohkolämmitin muuten tehdastilauksena asennettu varuste..?

        Oli se, en voi olla ihan varma oliko vehje asennettu vasta maahantuojalla tms. Joka tapauksessa se ei mitä ilmeisimmin toiminut päivääkään. Mittaristo meni Vekkulissa sen takia, että huoltoväli-ilmaisin alkoi herjata huollontarvetta ihan syyttä suotta parin tkm:n jälkeen ja merkkiliikkeessä eivät muuta keinoa keksineet kuin vaihtaa koko palikan.


      • Vectra C
        Vastaaja kirjoitti:

        Elämä Opelin kanssa takuuajan jälkeen...

        Melko tuntematonta minulle...


      • jupinlantti
        Juuso kirjoitti:

        Vierestä olen kauhulla seurannut isäukkoni painimista noiden Opeleiden kanssa viimeisen n. 20 vuoden ajan.. Tässä tapauksessa on ainakin käynyt niin, että joka kerta kun on vaihdettu uuteen/uudempaan niin laatu on laskenut entisestään uusiin pohjalukemiin. Parhaimmat opelit hänellä olivat Rekordit vm. -80 ja -85, -88 Senatorissa alkoi olla jo kaikkea pientä (tosin jotenkin sen ymmärtää, olihan siinä senaikaiseksi autoksi aika paljon elektroniikkaa).. Sitten kun siirryttiin -99 Omega MV6:een, ajattelin että siitä ei enää sudemmaksi auto tule. No, nyt alla -03 Vectra GTS Turbo ja mittarissa alle 10000km. Tähän mennessä uusittu koko mittaristo ja lohkolämmitin, että ihan mukavastihan tämäkin taival näyttäisi alkavan. On se vaan surullista nähdä kun oma isä hakkaa päätä seinään.

        Että lohkolämmittimen rikkoutumista ei todellakaan voi laittaa minkään automerkin piikkiin. Kyseessä on jälkeenpäin asennettu lisävaruste. Mittaristoista puhuttaessa muistuttaisin, että kolmoskoppa Golffiin ja Ventoon vaihdettiin aikoinaan mittarit lähes joka yksilöön!!!


      • jupinlantti
        Juuso kirjoitti:

        Oli se, en voi olla ihan varma oliko vehje asennettu vasta maahantuojalla tms. Joka tapauksessa se ei mitä ilmeisimmin toiminut päivääkään. Mittaristo meni Vekkulissa sen takia, että huoltoväli-ilmaisin alkoi herjata huollontarvetta ihan syyttä suotta parin tkm:n jälkeen ja merkkiliikkeessä eivät muuta keinoa keksineet kuin vaihtaa koko palikan.

        Kuulehan poika, tutustuhan tarkemmin edes perusteisiin. Koita ymmärtää, että lohkolämmittimiä ei todellakaan rakenneta/asenneta autotehtaissa. Ne valmistetaan pääosin Norjassa Defa-merkkisinä tai Ruotsissa Calix-merkkisinä ja asennetaan autoihin merkkiliikkeessä ostajan niin halutessa!!!


      • kurko
        Ruudinkeksiä kirjoitti:

        Mikäs vaivaa opelin omistajia? Miksi he ovat merkkiuskollisia vaikka entinen opel on ollut täysi susi. Onko kukaan laskenut paljonko huonolaatuinen auto tulee maksamaan pitkällä aikavälillä? Minulla ainakin menisi hermot. Minun mielestäni opeleissa ei ole mitään niin hyvää että niitä kannattaisi ostaa. Kaikki muut autot samassa hintaluokassa ihan ok. Mielipiteitä....

        Itsekin lueskelin vajaa vuosi sitten näitä keskusteluja Opeleiden kestävyydestä ja mietiskelin vaihtoehtoja kun hakusessa oli n.2-3 vuotta vanha farkku,kilsat max 100000km.Avensis oli yksi vaihtoehto mutta kun noita Opeleita on ollut itsellä enemmän ja nipponeita aiemmin vain yksi niin päädyin kuitenkin Astraan 2.0 Sport Caravan vm.2000,ajettu 75000km.Hyvin on pelittänyt,kilsoja nyt 15000 takana.


      • Juuso
        jupinlantti kirjoitti:

        Kuulehan poika, tutustuhan tarkemmin edes perusteisiin. Koita ymmärtää, että lohkolämmittimiä ei todellakaan rakenneta/asenneta autotehtaissa. Ne valmistetaan pääosin Norjassa Defa-merkkisinä tai Ruotsissa Calix-merkkisinä ja asennetaan autoihin merkkiliikkeessä ostajan niin halutessa!!!

        Muistaakseni en Opel-merkkiseksi lohkolämppäriä väittänytkään, niin dorka ei ole edes allekirjoittanut. Tarkistin viikonloppuna asian isäukolta, eli liikkeesä olivat nuo mainiot Opel-veijarit sen Defan asentaneet. Auton piikkiin sen lämppärin viallisuutta ei voi laittaa, kuten tyylikkäästi jo päättelitkin.. lähinnä mainitsin sen siksi, että muodostuisi oikea kuva sekä auton että maahantuojan ja merkkihuollon laadusta, jotka tuntuvat olevan ainakin Opelin kohdalla samalla surkealla tasolla. Vai mitä mieltä olet siitä, että asennetaan viallinen lohkolämppäri autoon eikä edes testata sen toimivuutta? Tämän myönsivät merkkihuollossa asiaa kysyttäessä. Autoa ei siis syytetä vielä muuta kuin mittariston osalta, kokonaispakettiin tuo lämppäriepisodikin mielestäni liittyy.


      • Juuso
        jupinlantti kirjoitti:

        Että lohkolämmittimen rikkoutumista ei todellakaan voi laittaa minkään automerkin piikkiin. Kyseessä on jälkeenpäin asennettu lisävaruste. Mittaristoista puhuttaessa muistuttaisin, että kolmoskoppa Golffiin ja Ventoon vaihdettiin aikoinaan mittarit lähes joka yksilöön!!!

        Autoa ei syytetäkään lohkiksen rikkinäisyydestä, merkkihuoltoa kylläkin (kts. vastaus ylempää). Ja varmasti oikeassa olet volkkareiden mittarikysymyksessäkin, mutta kukapa kehtaisi niitäkään enää laatuautoiksi kutsua. Taisi sekä Ooppelin että Volkkarin tähtihetket ajoittua tuonne 70-80-luvuille, tuona aikana laatumielikuvaa rakennettiin ja viimeisen 15-20 vuoden ajan sitä onkin romutettu oikein huolella.


      • nojoo
        Ruudinkeksiä kirjoitti:

        Mikäs vaivaa opelin omistajia? Miksi he ovat merkkiuskollisia vaikka entinen opel on ollut täysi susi. Onko kukaan laskenut paljonko huonolaatuinen auto tulee maksamaan pitkällä aikavälillä? Minulla ainakin menisi hermot. Minun mielestäni opeleissa ei ole mitään niin hyvää että niitä kannattaisi ostaa. Kaikki muut autot samassa hintaluokassa ihan ok. Mielipiteitä....

        se on kuule niin että joka autossa on susi kappalaita. Itellä on 91 vectra ja ei ole ollut mitään huolia sen kanssa. Se vähän riippuu miten autoa pitää...... Toisekseen jos auto on hyvä ja jämäkkä ajettava ni miks vaihtas?


        P.S. Toyota miehet ne vasta on uskollisia niille "riisikupeilleen"


    • Monia automerkkejä omistanut

      Lähes joka automerkistä löytyy ns. "maanantai-yksilöitä". On niitä minullekin vuosikymmenien saatossa kohdalle tupsahtanut.
      Usein on kyseessä yksilövika, joita täällä foorumeilla tunteella hehkutellaan ja joista vedetään johtopäätöksiä automerkkien luotettavuudesta.
      Uskoisin että yksikään automerkki/valmistaja ei selviä puhtain paperein satunnaisista yksilö-vioista.
      Kaksi todella hupaisaa tilannetta on kohdalle sattunut. Hupaisaa näin jälkeenpäin.
      SAAB 99 vm. 1979 muistaakseni. Kolmantena käyttöpäivänä auto ei jaksanut autotallista ulos, koneessa ei ollut voimaa yksinkertaisesti. Autolla oli mittarissa 150 km.
      Korjaamolla selvisi että kaikista männäntapeista oli jäänyt lukkoprikat pois ! Sylinterit olivat vioittuneet vapaana heiluvista männäntapeista niin että koneessa ei ollut puristuksia. Ajelin autoliikkeen johtajan luksusmallilla kunnes uusi kone saatiin toimitettua paikalle ja asennettua. Vanhaahan ei voinut korjata.
      Toinen tapaus oli VOLVO 245 vm.1977
      Siitäkin katosi voima ja se kävi kuin traktori muutaman päivän käytön jälkeen. Selvisi että nokkaakselin muutama nokka olivat kuluneet aivan tasaisiksi eivätkä siis nostaneet venttiilejä.
      Tehtaalla oli laitteessa jossa nokat karkaistaan, vastukset palanett ja nokat olivat alusta alkaen susia. Uusi moottori ja menoksi.

      Listaa voisi jatkaa pienemmillä vioilla pitkään, mutta tässä nämä suurimmat joissa koko uuden auton moottori "levisi" heti uutena.
      Nykyään en usko että tuon kaltaiset viat enää ovat edes mahdollisisa kun koneet kasataan suureksi osaksi roboteilla ja laatujärjestelmät toimivat.

      • visa

        Opelin tuotteissa ei taida olla muita kuin maanantaikappaleita-vuodeasta toiseen.Elämme vuotta 2004 tuollaista roskaa ei taida tulla enää Itä-Euroopankaan liukuhihnoilta.


      • kommentoija
        visa kirjoitti:

        Opelin tuotteissa ei taida olla muita kuin maanantaikappaleita-vuodeasta toiseen.Elämme vuotta 2004 tuollaista roskaa ei taida tulla enää Itä-Euroopankaan liukuhihnoilta.

        Juu, elämme tosiaan vuotta 2004. Siltäosin juttusi on ihan OK.


    • sakari

      Laskeskelin että omilla ajokilometreilläni ei takuun puitteissa vesipumppua vaihdeta ja jos sekä jakohihna että vesipumppu (100€) pitää 60tkm välein uusia Opelin huolto ja korjauskulut nousevat yli TM numerossa vertailu kohteena ollen Volvon. Ja jos vielä ylimääräisiä käyntejä pitää pikkuvikojen takia tehdä...
      Ikävä juttu hyvä käyttöauto pilataan viimeistelyllä.

    • siffe

      turha paikkailla vuotavaa laivaa, kun kölikin on laho.

    • Vectramiähen Naapuri

      Naapurin kullanvärinen Vectra vm. loppukesä -03 hinattiin eilen ehjäämölle, liekö enemmänkin sairas.. :) Kyllä tekee hyvää... Aikaisemmin siinä oli jotain pieneempää häikkää... Muuten, on kevyt vittuilu pakkasessa autoaan (vanhempaa, halvempaa, erimerkkisempää) huoltavalle naapurille loppunut :)

      • kommentoija

        sille Vectra mulkvistille! Tulla nyt vittuilemaan kun naapuri joutuu pakkasessa laittaamaan autoaan.
        Osuu se sentään joskus oikeaankin kohteeseen!


    • VB:n testissä

      ViBiläager -lehden testissä ollut Vectra hajosi lopullisesti ja toisessakin pitkä vikalista. TM sai ihmeen kaunistellun tuloksen. Seuraavassa lehden vikasarjaa ensin autolle numero 1. jota ei saatu kuntoon ja sitten autolle 2. (www.vibilagare.se)

      OPEL VECTRA
      Fel på bil 1:
      - Bromsarnas ABS-funktion slås ut.
      - Antispinnsystemet upphör att fungera.
      - Alla instrument (hastighets-, varv-, bränsle- och temperaturmätare) lägger av.
      - Den elektroniska blinkersspaken strejkar.
      - Radion drabbas av sekundkorta bortfall.
      - Bilen vägrar starta efter att ha stått parkerad tre dygn och får bogseras till verkstad.

      Efter fem veckor på verkstad (vid två olika tillfällen) utan att felen kunde avhjälpas bestämde sig Opel Sverige för att lösa in den krånglande Vectran. Bilen hade då rullat 1 412,2 mil och ersattes med en ny likadan. Tyvärr var inte heller den felfri.

      Fel på bil 2:
      - Nya elektronikproblem, med exakt samma symptom som på bil 1. Felen uppstår vid 750 mil. Efter verkstadsbesök fungerar Vectran utan anmärkning i drygt 2 000 mil, sedan är det dags igen:
      - Centrallåsets fjärrstyrning trilskas.
      - Värmen till elbakrutan strejkar.
      - Varningslampan för ABS-bromsarna tänds.

      Felen åtgärdas på garantin genom byte av kontaktstycken till ABS-bromsarna. Om Vectran därmed är botad från elektroniksjukan får framtiden utvisa, reparationen gjordes i samma veva som detta skrevs. Vi återkommer i ärendet.

      • mainosta

        hyvää mainosta vectralle... 2 kestotestiä ja 3 autoa, joista kaikki paskoja.

        Onkohan Auto Motor und Sport tehnyt vectralle 100 tkm:n kestotestiä?


      • kommentoija

        tuo näyttää kuin TM:kin lista. Noihin ongelmiin ei ilmeisesti tuon testin aikoihin oltu vielä löydetty syitä eikä korjauksia. Siinä "ohjausyksikössä" nyt vaan on ollut joku vika (kuten myös omassanikin oli) ja se näkyi juuri tuollaisina kertaluonteisina häiriöinä jotka poistuivat kun "koneen buuttasi" eli käytti virrat pois päältä. Häiriöiden välillä saattoi olla tosin olla jopa kuukausia. Huollossa vaihtoivat jotain "ohjelmistoa" eikä nyt ainakaan sen jälkeen ole häiriöitä esiintynyt. Jotenkin ymmärsin, että seuraavaan huollon yhteydessä olisi tulossa vielä jokin "päivitys".
        Nuo TM:n havaisemia alustan kolahteluja oli myös omassani, mutta niitä nyt ei ole enää huollon jälkeen ollut, eli jotain siellä on selvästi muutettu. No, sikäli on kuitenkin mennyt hyvin, ettei mitään ylimääräisiä huoltamo reissuja ole tarvinnut tehdä vaan vein listan kaikista tekemistäni havainnoista huoltoon määräaikaishuollon yhteydessä.
        Kyllä auto ainakin omasta mielestäni on laadukkaan tuntuinen ja todella miellyttävä ajettava.
        Moottorista en sitten tiedä sen enempää kuin että sama mylly (2.2) on tietääkseni jo muutamia vuosia ollut jonkun Letukan keulalla (?). Oliskohan kellään asianharrastajalla parempaa tietoa?


      • Tepa

        Tekniikan Maailma ei kerro koko totuutta, koska lehti pelkää mainosrahoja. Kannattaa lukea sitä lehteä sillä mielellä. Puolet sen jutuista on pelkkää mainosta. Näin on asiat pienessä Suomessa. Muualla on kirjoittelu enemmän riippumatonta.


      • S60 powered
        Tepa kirjoitti:

        Tekniikan Maailma ei kerro koko totuutta, koska lehti pelkää mainosrahoja. Kannattaa lukea sitä lehteä sillä mielellä. Puolet sen jutuista on pelkkää mainosta. Näin on asiat pienessä Suomessa. Muualla on kirjoittelu enemmän riippumatonta.

        Pelkkä venttiilien labratutkimukset riittää..Eiks vaan..Venttiili kun hajoaa..tapahtuu Big Poks..


      • AJS_
        S60 powered kirjoitti:

        Pelkkä venttiilien labratutkimukset riittää..Eiks vaan..Venttiili kun hajoaa..tapahtuu Big Poks..

        Yleensä Opelista sanotaan että se olisi juuri maksanutkin TM:lle hyvistä sijoituksistaan, voittihan Zafira juuri talvitestin ym. Nyt sitten kun onkin venttiilien valmistusvirheen muodossa juttua niin lahjojat ovatkin tietty muualla. Jos Opel maksaisi lahjuksia TM:lle niin tuo oltaisiin kuitattu vain sanomalla että venttiilit ovat hiukan kuluneita tjs. Kukaan olisi puuttunut myöhemmin asiaan. Luotan edelleen TM:n asiantuntemukseen, mutta en tietenkään sokeasti.


      • Fakta

        No mutta esim. juuri Vi bilägaren luotettavuus tutkimusten mukaan Opel on kaikista automerkeistä keskivaiheilla mitä tulee luotettavuuteen, taakse jää mm. Suomessa laadukkaana pidetyt Volvo ja Saab. Yksittäis tapauksista ja essobaarista ei paljoa kannata perustaa. Ja myös ADAC:n testeissä Opelit ovat keksivaiheilla, tässä on eritelty myös uudemmat autot, Pohjalla ovat ranskalaiset etenkin Renault, seuraavaksi huonompia ovat ruotsalaiset(volvo, saab) ja jenkit, sitten tulevat saksalaiset (ford,opel,vw), parhaimpia noissa testeissä on yleensä japanilaiset ja etenkin Toyota, joka on luotettavin.


      • tutkija
        Fakta kirjoitti:

        No mutta esim. juuri Vi bilägaren luotettavuus tutkimusten mukaan Opel on kaikista automerkeistä keskivaiheilla mitä tulee luotettavuuteen, taakse jää mm. Suomessa laadukkaana pidetyt Volvo ja Saab. Yksittäis tapauksista ja essobaarista ei paljoa kannata perustaa. Ja myös ADAC:n testeissä Opelit ovat keksivaiheilla, tässä on eritelty myös uudemmat autot, Pohjalla ovat ranskalaiset etenkin Renault, seuraavaksi huonompia ovat ruotsalaiset(volvo, saab) ja jenkit, sitten tulevat saksalaiset (ford,opel,vw), parhaimpia noissa testeissä on yleensä japanilaiset ja etenkin Toyota, joka on luotettavin.

        Elikkä tästä voi päätellä ettei luotettavuustutkimuksiin ole mitään luottamista!


      • Hutkija
        tutkija kirjoitti:

        Elikkä tästä voi päätellä ettei luotettavuustutkimuksiin ole mitään luottamista!

        Ei, siitä voidaan päätellä, että yksittäistapauksilla ei välttämättä ole kokonaisuuden kannalta juuri mitään tekemistä. Ts. mistä tahansa automerkistä löydetään yksilöitä, joiden perusteella koko merkki voidaan leimata kelvottomaksi.


    • kokemus

      Omat 60 tkm:n kommenttini. Omaksi en välttämättä autoa ostaisi.
      *Vaihteensiirto takerrellut
      *Polttoainemittari temppuillut
      *Polttoaineensuihkutuksen elektroniikassa vikoja, epätasaista käyntiä
      *Ilmamäärän mittarissa toimintavika
      *Jarrupalat taakse vaihdettu
      *Polttimot eteen vaihdettu
      *Kallistuksenvakaimen puslat rasvattu
      *Ohjaustehostin kovalla pakkasella jäässä

    • lepO

      Tekniikan Maailman toimittajat ajelevat Opeleilla tai jotain muuta ruokintaa. Sen verta on tullut TM:ssa outoja ja käsittämättömiä testivoittoja Opelille. Jos ei rehellisillä keinoilla saada pisteitä rukattua, muutetaan painotuksia. Muissa alan lehdissä ei ole moista ilmiötä. Viimeisimmässä TM oli myyntitilastotkin pielessä. Opel on romahtanut, mutta TM pimitti asian. On myös toinen saksalaismerkki, jonka eduksi testipisteitä painotetaan. Karseinta on, että farmaritestin voittaa auto päästöarvoilla, eikä vakiomaavaralla.

    • Tilaaja

      TM:n testejä pitää osata lukea. Jos testattavien joukossa on volkkari ja vaikka sen hinta on korkein, tehot pienimmät, kulutus suurin ja päästöt pahimmat SE VOITTAA. Tuoreessa testissä volkkarin valotkin olivat onnettomat, mutta ne annettiin anteeksi niin sanotulla promise ware -klausuulilla, eli paremmat on tulossa.
      Volkkarin mainoksia sekä "toimitettu" teksti että lehti täynnä.

      • Veijo

        Älä unohda jarrutustestejä. 2m ratkaisee monasti koko kisan. Tulokset esitetään pylväinä, joissa asteikko on katkaistu. Mittausopissa ja tilastotieteessä ei tällaista esitystapaa hyväksytä. TM:n toimittajien taso muutoinkin aikas kansakoulupohjalta. Pilkkusäännöt ovat kateissa ja suomen kieli muutoinkin paikka paikoin käsittämätöntä ja alkeellista.


    • Volvo S60 Powered

      Tein kommentin myös Golf 1.4 esittelystä tonne "kuplavolkkaripuolelle"..Nämä molemmat viikon "suosituimmat" -palstalla. Volvon, kun mainitsee..automerkki, kun automerkki..niin tekstit alkavat lentämään..Täälläkin 13 000 lukijaa
      -Kitoooos-..ja Volvo kohta käsinpesuun TI-hallille..Korrekin tuotteilla ei paska lähde, mutta ruotsalaisella "SuperPower" liuotinpesuvahalla lähtee..

      • Fakta

        Ikävää vain että esim. Vi bilägaren (siis arvostettu Ruotsalainen autolehti) ja ADAC:n luotettavuus testien ja tilastojen mukaan Volvo on laadultaan honompi kuin Opel. Vaikkakaan tuskin edes Volvoa omistat, kunhan vain provoilet.


    • opeeli

      kylläpäs opeelin omistajat ovat ottaneet nokkiinsa ku vähä kerrotaan faktoja, totuushan kumminkin on että opelin laatu on laskenu viimmesen 15 vuoden aikana laskenu järkyttävän paljo... ehkä nykyautoista opel on kaikista heikoin laadultaan

      • Tosi on

        Jos kerta nuita testejä niin innokkaasti kyttäätte niin Alfa-Romeo 147 on täys paska ks.TM 18.02.Niin ja vikatilastoissa Opel Corsa on parhaitten joukossa Rellut ovat viimesiä ja muut ranskalaiset huippuvarustellut.Opel Zafira sai loistavan tuloksen 100,000km käyttötestissä. Testit on testejä ei niistä tiiä.Kaikki Opelit on kestäviä paitsi Vectrat :D.


    • astra98

      Kaikissa autoissa on viat ja maanantai-kipaleet.
      90 luvun loppupään opeleissa ei oo se enempää vikaa kuin muissakaan....sinkityt korit ja ajan tasalla. Joillakin ihmisillä vain pitää olla jotain vastaan...
      itellä ollu kaxi vuotta G mallin astra...
      muuta en ole tehnyt kuin ajanut ja aina joskus tankillakin täytyy käydä määräaikaishuollot.
      Hyvät ajo-ominaisuudet!!!!
      Sekä moneen auto malliin verrattuna todella siisti ja tyylikäs kärry.

      • se on

        ihan paska.


    • MB=Metsä-Botnia

      Siinähän se (taas) nähtiin. Turkkilaisia ja balkanin pakolaisia ei pahemmin linjastolla työn jälki kiinnosta. Samaa paskaa ovat kaikki sakumerkit nykyään.

      • rasvari

        Lukekaa TM:n Mitä venttiileistä löytyi?(Opelin venttiilit ovat aivan täynnä näitä säröjä,joten lopputuloksena saattaa olla venttiilin katkeaminen ja moottorin täydellinen tuho.Mainittakoon vielä,että hankimme ja tutkimme myös vastaavan,kilpailevan japanilaismerkin ohutvartisen ja pinnoitetun imuventtiilin,ja se oli täysin ensiluokkainen.)Lainaus TM:sta.Helsingin ammattikorkeakoulun materiaalitekniikan laboratorio on tutkinut kyseiset venttiilit.Itse ajan toistaiseksi saksan raudalla, en kuitenkaan Opelilla.Auton vaihdon tullessa ajankohtaiseksi yksikään EU:ssa valmistettu kottero ei ilmesty meidän pihaan.Joka merkissä on tietysti vaivansa,mutta kyllä japsit pisimmän korren luotettavuudessa vetävät.Sen kertovat jo katsastustilastot meillä ja muualla.


      • nojaa

        Valmistusmaa tai maalaiset ovat globaalin toiminnan tulosta. Turkissa taidetaan tehdä jo kaikkia automerkkejä joista viimeisimpänä Toyota Corolla. Hintakilpailu ja kova voitontavoittelu ohittaa monessa asiassa asiakkaan edun. Suomalaiset vaativat kotimaiselta ruualta puhtautta ja eettistä toimintaa eläinkasvatuksessa mutta sitten kaupassa valitsevat rääkkäämällä tapetun ja kasvatetun thaimaalaisen kanan marinadissa (yäk) kun se on muutaman centin halvempi.


    • VectraC

      Venttiili Ongelma on ainostaan 1.8 (110 hv) pienempitehoisessa moottorissa. 122 hv:n 1.8 moottorissa ja muissa isommissa (2.0, 2.2, 3.2) moottoreissa on erilainen rakenne ja venttiilit ovat erilaiset.

      • Lucas

        Opelin ostaminen on ollut viimevuosina yhtä arpapeliä. Nyt pitäsi taas muistaa, että tässä moottorissa on venttiliongelma, muissa ei. Ennen piti muistaa, missä moottorissa ja millä koneella oli jakopään kanssa ongelmia. Jos ongelmia sitten tuli, niin siinä ja siinä tuli sitten kansiremontti ja toisessa ei. Sitten piti muistaa vielä missä mallissa on öljynkulutuksen kanssa ongelmia. Ja tarkista vielä kenen valmistamat sähkölaitteet siinä on, sillä toisen valmistajan toimii ja toisen ei. Voisiko joku Opel-myyjä vilauttaa myös sen mallitaulukon, jossa on listattu em. tunnetut laadun epätasaisuudesta kertovat "ominaisuudet", vai onko viisainta pysyä erossa koko merkistä.


      • sakari
        Lucas kirjoitti:

        Opelin ostaminen on ollut viimevuosina yhtä arpapeliä. Nyt pitäsi taas muistaa, että tässä moottorissa on venttiliongelma, muissa ei. Ennen piti muistaa, missä moottorissa ja millä koneella oli jakopään kanssa ongelmia. Jos ongelmia sitten tuli, niin siinä ja siinä tuli sitten kansiremontti ja toisessa ei. Sitten piti muistaa vielä missä mallissa on öljynkulutuksen kanssa ongelmia. Ja tarkista vielä kenen valmistamat sähkölaitteet siinä on, sillä toisen valmistajan toimii ja toisen ei. Voisiko joku Opel-myyjä vilauttaa myös sen mallitaulukon, jossa on listattu em. tunnetut laadun epätasaisuudesta kertovat "ominaisuudet", vai onko viisainta pysyä erossa koko merkistä.

        viisaampi pysyä erossam ainakin mallisarjojen ensimmäisen vuoden yksilöistä,Opelin laatu jnkv paranee kuten muillakin euroautoilla mallisarjan vanhetessa.

        Selvät alimitoitusongelmat kuten nuo jakopaan hihnan kestoon liittyvät ovat hankalampia asiakkaan kannalta. Valmistajalle uuden jakopään teko maksaa joten on huomattavasti helpompi lyhentää huoltoväli 60tkm myydä vesipummpukin ja maksattaa lasku käyttäjällä ja näinhän tämä asia on tässä hoidettu. Uuden Opelin huoltokulut ovat kipurajalla osin tästä syystä.

        Itse tuotehan on kuitenkin hyvä. Valmistaja valitettavasti sälyttää asiakkaan maksettavaksi tuotekehitys ja laadunvarmistuskuluja. Uskon että tämä näkyy jo asiakkaiden määrässä.


    • Toyota kestää

      Tämä ketju oli hyvin viisasta juttua täynnä.Unohtakaa opel murheineen te muutkin ongelmissa pyörivät tai mahdollisia murheita haluavat.

      • geeli on håmåille

        eipä ole murheita kun lompakossa riittää rahat korjauksiin ja 280 hepan menovesiin, ajelkoon tojovolvohåmåt millä huvittaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe