jakohihna vai ketju

mtj

Onko -97 - 2000 primera 2.0slx tai 2.0gt jakohihna vai ketju. Mikähän mahtaisi olla vaihtoväli hihnalle/ketjulle. Autoa vaihtamassa.

11

3623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p12/02

      Ketju on eikä vaihtoväliä ole määritelty edes Nissanin puolesta.

      • mtj

        Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
        Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.


      • Tekna 2.0 traveller
        mtj kirjoitti:

        Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
        Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.

        noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...

        Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.

        Ruoste...?

        Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.


      • Ei mikkään kallis juttu
        Tekna 2.0 traveller kirjoitti:

        noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...

        Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.

        Ruoste...?

        Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.

        Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.

        Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.

        Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.

        Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D

        Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.

        Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.

        GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.


      • ese
        Ei mikkään kallis juttu kirjoitti:

        Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.

        Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.

        Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.

        Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D

        Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.

        Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.

        GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.

        on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..


      • 2.0
        ese kirjoitti:

        on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..

        Primerallani ajettu 152000km. ja nyt Nissan huollossa sanottiin, että multilinkit pikkasen nitisee. Kulutus, kaupungissa, 8,5, ja maantiellä 6.32 /4hengen kuormalla.

        Mun ajotyyli maantiellä ei kyllä ole mikään "säästö liekki" poljen oikein kunnolla, kun se menee niin mukavasti.   
              


      • p12/02

        Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
        Suosittelen vilpittömästi.


      • nassin
        p12/02 kirjoitti:

        Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
        Suosittelen vilpittömästi.

        Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
        Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
        Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.


      • mtj
        nassin kirjoitti:

        Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
        Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
        Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.

        Kiitoksia kaikille osallistujille nyt ei auta muuta odottaa, että tulee sopiva primera vaihdokki. Ensiksi täytyy päästä eroon vanhasta autosta.


      • Saku

        Näin kävi mun autolle ei vielä ketju katkennut, mutta kolinasta päätellen näin olisi pian tapahtunut jos ei jakopään hiluja olisi vaihdettu.

        Ainoa syy jonka takia hankin Almeran 2.2 dieselin oli tuo jakohihnan puuttuminen.... No seuraava auto ei ole Nissan vaan Toyota.

        Tietääkö kukaan kenen valmistama tuo 2.2Di kone on? Nissan ei ole sitä tehnyt,, itse veikkaan Renaulttia.


    • Anonyymi

      Onko nissan primera 2005v 2.0 hihna vai ketju

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1391
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1205
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      808
    Aihe