jakohihna vai ketju

mtj

Onko -97 - 2000 primera 2.0slx tai 2.0gt jakohihna vai ketju. Mikähän mahtaisi olla vaihtoväli hihnalle/ketjulle. Autoa vaihtamassa.

11

3448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p12/02

      Ketju on eikä vaihtoväliä ole määritelty edes Nissanin puolesta.

      • mtj

        Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
        Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.


      • Tekna 2.0 traveller
        mtj kirjoitti:

        Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
        Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.

        noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...

        Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.

        Ruoste...?

        Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.


      • Ei mikkään kallis juttu
        Tekna 2.0 traveller kirjoitti:

        noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...

        Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.

        Ruoste...?

        Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.

        Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.

        Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.

        Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.

        Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D

        Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.

        Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.

        GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.


      • ese
        Ei mikkään kallis juttu kirjoitti:

        Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.

        Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.

        Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.

        Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D

        Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.

        Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.

        GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.

        on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..


      • 2.0
        ese kirjoitti:

        on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..

        Primerallani ajettu 152000km. ja nyt Nissan huollossa sanottiin, että multilinkit pikkasen nitisee. Kulutus, kaupungissa, 8,5, ja maantiellä 6.32 /4hengen kuormalla.

        Mun ajotyyli maantiellä ei kyllä ole mikään "säästö liekki" poljen oikein kunnolla, kun se menee niin mukavasti.   
              


      • p12/02

        Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
        Suosittelen vilpittömästi.


      • nassin
        p12/02 kirjoitti:

        Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
        Suosittelen vilpittömästi.

        Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
        Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
        Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.


      • mtj
        nassin kirjoitti:

        Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
        Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
        Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.

        Kiitoksia kaikille osallistujille nyt ei auta muuta odottaa, että tulee sopiva primera vaihdokki. Ensiksi täytyy päästä eroon vanhasta autosta.


      • Saku

        Näin kävi mun autolle ei vielä ketju katkennut, mutta kolinasta päätellen näin olisi pian tapahtunut jos ei jakopään hiluja olisi vaihdettu.

        Ainoa syy jonka takia hankin Almeran 2.2 dieselin oli tuo jakohihnan puuttuminen.... No seuraava auto ei ole Nissan vaan Toyota.

        Tietääkö kukaan kenen valmistama tuo 2.2Di kone on? Nissan ei ole sitä tehnyt,, itse veikkaan Renaulttia.


    • Anonyymi

      Onko nissan primera 2005v 2.0 hihna vai ketju

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe