Onko -97 - 2000 primera 2.0slx tai 2.0gt jakohihna vai ketju. Mikähän mahtaisi olla vaihtoväli hihnalle/ketjulle. Autoa vaihtamassa.
jakohihna vai ketju
11
3673
Vastaukset
- p12/02
Ketju on eikä vaihtoväliä ole määritelty edes Nissanin puolesta.
- mtj
Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l. - Tekna 2.0 traveller
mtj kirjoitti:
Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...
Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.
Ruoste...?
Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu. - Ei mikkään kallis juttu
Tekna 2.0 traveller kirjoitti:
noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...
Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.
Ruoste...?
Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.
Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.
Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.
Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D
Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.
Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.
GT vois tosiaan olla ihan OK kärry. - ese
Ei mikkään kallis juttu kirjoitti:
Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.
Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.
Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.
Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D
Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.
Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.
GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..
- 2.0
ese kirjoitti:
on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..
Primerallani ajettu 152000km. ja nyt Nissan huollossa sanottiin, että multilinkit pikkasen nitisee. Kulutus, kaupungissa, 8,5, ja maantiellä 6.32 /4hengen kuormalla.
Mun ajotyyli maantiellä ei kyllä ole mikään "säästö liekki" poljen oikein kunnolla, kun se menee niin mukavasti.
- p12/02
Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
Suosittelen vilpittömästi. - nassin
p12/02 kirjoitti:
Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
Suosittelen vilpittömästi.Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa. - mtj
nassin kirjoitti:
Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.Kiitoksia kaikille osallistujille nyt ei auta muuta odottaa, että tulee sopiva primera vaihdokki. Ensiksi täytyy päästä eroon vanhasta autosta.
- Saku
Näin kävi mun autolle ei vielä ketju katkennut, mutta kolinasta päätellen näin olisi pian tapahtunut jos ei jakopään hiluja olisi vaihdettu.
Ainoa syy jonka takia hankin Almeran 2.2 dieselin oli tuo jakohihnan puuttuminen.... No seuraava auto ei ole Nissan vaan Toyota.
Tietääkö kukaan kenen valmistama tuo 2.2Di kone on? Nissan ei ole sitä tehnyt,, itse veikkaan Renaulttia.
- Anonyymi
Onko nissan primera 2005v 2.0 hihna vai ketju
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859