Onko -97 - 2000 primera 2.0slx tai 2.0gt jakohihna vai ketju. Mikähän mahtaisi olla vaihtoväli hihnalle/ketjulle. Autoa vaihtamassa.
jakohihna vai ketju
11
3771
Vastaukset
- p12/02
Ketju on eikä vaihtoväliä ole määritelty edes Nissanin puolesta.
- mtj
Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l. - Tekna 2.0 traveller
mtj kirjoitti:
Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...
Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.
Ruoste...?
Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu. - Ei mikkään kallis juttu
Tekna 2.0 traveller kirjoitti:
noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...
Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.
Ruoste...?
Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.
Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.
Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.
Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D
Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.
Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.
GT vois tosiaan olla ihan OK kärry. - ese
Ei mikkään kallis juttu kirjoitti:
Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.
Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.
Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.
Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D
Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.
Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.
GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..
- 2.0
ese kirjoitti:
on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..
Primerallani ajettu 152000km. ja nyt Nissan huollossa sanottiin, että multilinkit pikkasen nitisee. Kulutus, kaupungissa, 8,5, ja maantiellä 6.32 /4hengen kuormalla.
Mun ajotyyli maantiellä ei kyllä ole mikään "säästö liekki" poljen oikein kunnolla, kun se menee niin mukavasti.
- p12/02
Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
Suosittelen vilpittömästi. - nassin
p12/02 kirjoitti:
Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
Suosittelen vilpittömästi.Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa. - mtj
nassin kirjoitti:
Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.Kiitoksia kaikille osallistujille nyt ei auta muuta odottaa, että tulee sopiva primera vaihdokki. Ensiksi täytyy päästä eroon vanhasta autosta.
- Saku
Näin kävi mun autolle ei vielä ketju katkennut, mutta kolinasta päätellen näin olisi pian tapahtunut jos ei jakopään hiluja olisi vaihdettu.
Ainoa syy jonka takia hankin Almeran 2.2 dieselin oli tuo jakohihnan puuttuminen.... No seuraava auto ei ole Nissan vaan Toyota.
Tietääkö kukaan kenen valmistama tuo 2.2Di kone on? Nissan ei ole sitä tehnyt,, itse veikkaan Renaulttia.
- Anonyymi
Onko nissan primera 2005v 2.0 hihna vai ketju
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen183734Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2223698Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä942649SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot202564Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman182238Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling622219"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita272073Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.131946Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue581778- 901611