jakohihna vai ketju

mtj

Onko -97 - 2000 primera 2.0slx tai 2.0gt jakohihna vai ketju. Mikähän mahtaisi olla vaihtoväli hihnalle/ketjulle. Autoa vaihtamassa.

11

3751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p12/02

      Ketju on eikä vaihtoväliä ole määritelty edes Nissanin puolesta.

      • mtj

        Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
        Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.


      • Tekna 2.0 traveller
        mtj kirjoitti:

        Kiitoksia taitaapi nykyinen auto vaihtua Nissaniin.
        Mihin muuten kannattas kiinnittää huomiota kun lähtee koeajamaan tälläistä primeraa -97-2000 2.0l.

        noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...

        Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.

        Ruoste...?

        Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.


      • Ei mikkään kallis juttu
        Tekna 2.0 traveller kirjoitti:

        noi multilinkit voi olla yksi murheenkryyni...

        Samoin tuulilasin pyyhkijöiden nivelet/laakerit.

        Ruoste...?

        Suosittelen GT:tä...ellei sitten kolaroitu.

        Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.

        Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.

        Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.

        Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D

        Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.

        Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.

        GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.


      • ese
        Ei mikkään kallis juttu kirjoitti:

        Multilink menee joillakin 100tkm, toisilla ei vielä 200 tkm. Itsevaihdettuna noin 60e kpl motonetilla eli ei kallista. Ja helppo homma.

        Tuo 2,0L mylly on tosiaan ketjulla ja älyttömän luja. Hyvin huollettuna ajavat yli 500tkm ilman remontteja. Tuo konehan on ollut sama 90-luvun alusta lähtien, tehoja vain nostettu suhteessa auton painoon. Muutenkin pidän tuota 2,0L erittäin pirteänä koneena primeran koriin, ihan eri luokkaa kuin 1,6.

        Kulutukseltaan tuo kone ei välttämättä ole ihan pihi, mutta itse en ole pitänyt pahana keskimääräistä 7,5 l matkakulutusta.

        Kiteyttäen voin vain todeta primeran olevan auto jota ei tarvitse juuri ruuvailla, riittää kun tankkaa ja ajaa menemään :D

        Tuulilasinpyyhkijöiden ongelmat ihan uusi asia minulle.

        Ruoste on mielestäni yleisempää vanhempien P10 parissa kuin P11. Tarkka saa tietenkin olla niinkuin muidenkin vastaavan ikäistern autojen kanssa.

        GT vois tosiaan olla ihan OK kärry.

        on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..


      • 2.0
        ese kirjoitti:

        on primeran ongelmat,johan tukivarret moneen autoon maksaa enemmän kuin nuo multilinkit ja saa olla tyytyväinen jos 50tkm kestää, kyllä tässä itsekin on kallistunut primeran hankintaan tosin joku tyrkytti 626 mazdaa, minkälainen lie sitten..

        Primerallani ajettu 152000km. ja nyt Nissan huollossa sanottiin, että multilinkit pikkasen nitisee. Kulutus, kaupungissa, 8,5, ja maantiellä 6.32 /4hengen kuormalla.

        Mun ajotyyli maantiellä ei kyllä ole mikään "säästö liekki" poljen oikein kunnolla, kun se menee niin mukavasti.   
              


      • p12/02

        Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
        Suosittelen vilpittömästi.


      • nassin
        p12/02 kirjoitti:

        Joo,multilinkit tosiaan kolisee mutta se on vain kiusallinen ääni (varsinkin kylmillä säillä) pyörientuenta pysyy silti kohdallaan.Pyyhkijöiden akselien kitinän saa pois voitelemalla ne kunnolla.Tehoja koneessta löytyy ja kulkee "mukavasti ja herkästi"n.200.Pitkäaikainen keskikulutus oli mulla kaupungissa 9,5-10l/100km ja maantiellä n.6,5-7,4 joten ei mikään syöppö painavalle jalalle.Ei ruostunut 4 vuoteen jonka sitä pidin.Kaikki toimi hienosti ja huolettomasti.
        Suosittelen vilpittömästi.

        Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
        Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
        Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.


      • mtj
        nassin kirjoitti:

        Vetoakseleiden ulommat suojakumit ovat kulutustavaraa ja jos kumit ovat risat on murrosnivelen vaihto kohta edessä.
        Muut vaivat tuossa aiemmin tulikin jo mainittua.
        Kannattaa muuten etsiä sellainen yksilö jossa on ilmastointi, jos ei muuten niin ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta.Vaihdoin oman P11 pois joulukuussa ja ilmastointi tuntui olevan kovaa valuuttaa.

        Kiitoksia kaikille osallistujille nyt ei auta muuta odottaa, että tulee sopiva primera vaihdokki. Ensiksi täytyy päästä eroon vanhasta autosta.


      • Saku

        Näin kävi mun autolle ei vielä ketju katkennut, mutta kolinasta päätellen näin olisi pian tapahtunut jos ei jakopään hiluja olisi vaihdettu.

        Ainoa syy jonka takia hankin Almeran 2.2 dieselin oli tuo jakohihnan puuttuminen.... No seuraava auto ei ole Nissan vaan Toyota.

        Tietääkö kukaan kenen valmistama tuo 2.2Di kone on? Nissan ei ole sitä tehnyt,, itse veikkaan Renaulttia.


    • Anonyymi

      Onko nissan primera 2005v 2.0 hihna vai ketju

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

      Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      79
      10311
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    4. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      101
      6285
    5. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    6. Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa

      Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh
      Maailman menoa
      94
      5817
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5384
    8. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    9. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5153
    10. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    Aihe